Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Συζητήστε θέματα παντός ενδιαφέροντος.

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Κυρ, 17 Οκτ 2010 10:40 am

ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΕΦΕΔΡΑΝΑ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΚΑΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΚΡΙΝΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΨΙΛΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΈΣ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
Γιατί τα ψιλά τα σπίτια, είναι πιο ευάλωτα στην ταλάντωση, που προκαλούν οι μακρινοί σεισμοί.
Όταν ρίξουμε μία πέτρα στο νερό, παρατηρούμε ότι το κύμα που δημιουργείτε, μεγαλώνει όσο απομακρύνετε από το κέντρο.

Το ίδιο γίνετε και με τον σεισμό.
Τα επιφανειακά κύματα love ταλαντεύουν την κατασκευή υπό γωνία.

Κατά την ταλάντωση, η κατασκευή πιέζει τα εφέδρανα μονόπλευρα προς το έδαφος εναλλάξ, υπό γωνία.
Τα εφέδρανα, ελαστικά όπως είναι, συντονίζουν την ταλάντωση, και την μεγαλώνουν.

Η ταλάντωση με την σειρά της, καταπονεί τους κόμβους με ροπές.

Εγώ είπα αυτόν τον τρόπο κατασκευής http://www.postimage.org/image.php?v=PqdjPGi

Το να μετατρέψουμε τα εσωτερικά χωρίσματα σε οπλισμένα τοιχία,όπως δείχνω στο παραπάνω σχέδιο, έχει ακριβός το ίδιο κοστολόγιο με το να βάλουμε κολόνες, δοκούς, και διπλή οπτοπλινθοδομή.

Είναι όμως πολύ πιο ισχυρή κατασκευή στον σεισμό.
Παιδιά γιατί δεν το κάνετε?
Γιατί σας είναι δύσκολο να κατανοήσετε την λειτουργία μιας βίδας, και τα παραπάνω?
Γιατί δεν μου απαντάτε?

Γιατί δεν ξέρω από στατική και δυναμική των κατασκευών? ή γιατί ξέρω περισσότερα?
Μου λέτε ότι εγώ δεν καταλαβαίνω ενώ εσείς μου έχετε απαντήσει.

Θα το δεχόμουν αυτό, αν όλοι οι μηχανικοί ήταν εναντίον μου.
Από την στιγμή όμως που δεν συμβαίνει αυτό,
http://www.michanikos.gr/poll.php?do=sh ... pollid=130
τίθεται ένα μεγάλο ερώτημα?

Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τους μηχανικούς, τη στιγμή που οι νόμοι της στατικής και δυναμικής των κατασκευών είναι κοινοί για όλους?
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους. :( :crazy2:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Παρ, 22 Οκτ 2010 4:19 pm

Παράθεση:
Αρχικά καταχωρημένο από seismic
Το να μετατρέψουμε τα εσωτερικά χωρίσματα σε οπλισμένα τοιχία,όπως δείχνω στο παραπάνω σχέδιο, έχει ακριβός το ίδιο κοστολόγιο με το να βάλουμε κολόνες, δοκούς, και διπλή οπτοπλινθοδομή.Είναι όμως πολύ πιο ισχυρή κατασκευή στον σεισμό.
Παιδιά γιατί δεν το κάνετε?
cna
Γιατί οι πλειονότητα των πελατών θέλει να έχει την ελευθερία να διαμορφώσει το εσωτερικό του σπιτιού του κατά το δοκούν. Μπορεί μετά από 3 χρόνια να αποφασίσει να κάνει την κουζίνα έναν ενιαίο χώρο με την τραπεζαρία. Αν τα εσωτερικά χωρίσματα είναι τμήμα του φέροντος οργανισμού προφανώς δεν θα μπορέσει να κάνει αυτό που θέλει ή θα το κάνει χωρίς να ρωτήσει κανέναν και θα θέσει την ζωή του σε κίνδυνο.


Παράθεση:
Αρχικά καταχωρημένο από seismic
Γιατί σας είναι δύσκολο....Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τους μηχανικούς, τη στιγμή που οι νόμοι της στατικής και δυναμικής των κατασκευών είναι κοινοί για όλους?
cna
1) Ακόμα δεν βρέθηκε κανείς, νομίζω, που να συμφωνεί απόλυτα με την ευρεσιτεχνία. Στην καλύτερη αφήνουμε ένα παράθυρο ανοιχτό για το ενδεχόμενο της αποδεδειγμένης, μελλοντικά και υπό τις προϋποθέσεις που όλοι έχουν θέσει, λειτουργικότητας της πρότασής σου. Άλλωστε χωρίς εις βάθος ανάλυση κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ή να επιβεβαιώσει τίποτα

2) Οι νόμοι είναι κοινοί για όλους αλλά είναι κατανοητοί από όλους;

Παράθεση:
Αρχικά καταχωρημένο από seismic
Τελικά θέλουμε την αλήθεια ναι ή όχι?
cna
Θέλουμε την αποδεδειγμένη αλήθεια. Λίγες αλήθειες στο σύμπαν είναι αυταπόδεικτες. Ακόμα και ότι η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο έπρεπε κάπως να αποδειχθεί για να γίνει αποδεκτό ως αληθές. Κάτι που σήμερα μας φαίνεται τόσο προφανές που το θεωρούμε αυταπόδεικτο...

@ cna Γιατί οι πλειονότητα των πελατών θέλει να έχει την ελευθερία να διαμορφώσει το εσωτερικό του σπιτιού του κατά το δοκούν. Μπορεί μετά από 3 χρόνια να αποφασίσει να κάνει την κουζίνα έναν ενιαίο χώρο με την τραπεζαρία. Αν τα εσωτερικά χωρίσματα είναι τμήμα του φέροντος οργανισμού προφανώς δεν θα μπορέσει να κάνει αυτό που θέλει ή θα το κάνει χωρίς να ρωτήσει κανέναν και θα θέσει την ζωή του σε κίνδυνο.

seismic Φίλε cna σε ευχαριστώ καταρχήν που απαντάς.
Έχεις δίκαιο σε αυτό που λες. Και εγώ σαν κτίστης έχω ασχοληθεί πολύ με το θέμα της αρχιτεκτονικής, και η αλλαγή της διαρρύθμισης είναι συχνή.

Ξέρω και εγώ, ότι υπάρχουν τρεις τρόποι δόμησης.
α) Ο σκελετός, όπου το βάρος από τα έπιπλα την πλάκα τον τοίχο,το δοκάρι,μεταβιβάζονται στις κολόνες, και μετά οι κολόνες μεταβιβάζουν τα φορτία στις βάσεις.
Όμως και οι τοίχοι, σε ένα σκελετό, αν και στατικά υπολογίζονται σαν φορτία, στην δυναμική των κατασκευών έχουν μεγάλο ρόλο.

Και οι μετατροπές που γίνονται τώρα από τους ιδιοκτήτες, είναι λάθος, όχι μόνο για το διαμέρισμά του, αλλά και για όλα τα άλλα διαμερίσματα της πολυκατοικίας.

Θα συμφωνήσουμε, ότι και στον σκελετό, αυτός που κάνει τις μετατροπές, πρέπει να ξέρει.

β) Έχουμε και την συνεχή δόμηση, όπου τα φορτία τα αναλαμβάνει η τοιχοποιία, και τα μεταβιβάζει στο έδαφος.
Εκεί απαγορεύετε δια ροπάλου η μετατροπή ( διαρρύθμιση ) χωρίς ιδικό.

γ) Έχουμε και την σύμμεικτη δόμηση, η οποία είτε χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά
( κιλοδοκούς και σκυρόδεμα ) είτε την συνεχή δόμηση μαζί με τον σκελετό.

Εγώ θεωρώ κατάλληλη για τον ελκυστήρα, την συνεχή δόμηση εσωτερικά,και τον σκελετό εξωτερικά.

Τώρα πως σκέφτομαι να αντιμετωπίσω το πρόβλημα των μετατροπών.

Αν π.χ έχουμε να κατασκευάσουμε μία πολυκατοικία που ο κάθε όροφος έχει τέσσερα διαμερίσματα, θα κάνω το εξής, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να κάνουν τις μετατροπές που θέλουν.
Πρώτα θα τοποθετήσω κολόνες περιμετρικά του κτιρίου.
Μετά θα χωρίσω την κάτοψη εσωτερικά σε σχήμα σταυρού,ώστε αυτός ο σταυρός να χωρίζει ( μεσοτοιχία ) τα τέσσερα διαμερίσματα.

Αυτόν τον σταυρό θα μετατρέψω σε τοιχίο από οπλισμένο σκυρόδεμα, και θα τον πακτώσω στις άκρες του με τον υδραυλικό ελκυστήρα.
Βέβαια στο κέντρο του σταυρού, θα κατασκευαστεί το φρεάτιο του ανελκυστήρα, και ο διάδρομος γύρο από αυτών για να μπαίνουμε στα διαμερίσματα.
Και αυτοί από ΟΣ

Αυτό το κάνω ώστε από όπου και να έρθει ο σεισμός, να υπάρχει αντίδραση στο δώμα και στο Π της βάσης, αλλά και λόγο μεγάλης διατομής κάτοψης που θα έχει αυτό το τοιχίο, να εξαλείψουμε το πρόβλημα της διάτμησης, και της κάμψης.

Άλλο εφικτό σχήμα που μπορούμε να δώσουμε ώστε να μπορούμε να κάνουμε μετατροπές, είναι το εξής.
Αν η πολυκατοικία έχει γειτονικά, ( όπου δεν κάνουμε παράθυρα ) μετατρέπουμε τα γειτονικά σε τοιχία με αγκύρωση, και κάποιο άλλον μεσαίο κεντρικό τοίχο σε Ο.Σ, ώστε να σχηματίζουν διατομή κάτοψις διπλού Τ

Άλλο εφικτό σχήμα που μπορούμε να δώσουμε ώστε να μπορούμε να κάνουμε μετατροπές, είναι να τοποθετήσουμε δύο φρεάτια ανελκυστήρα, με τα φρεάτια διαδρόμους, στις δύο άκρες της κατασκευής, και να τοποθετήσουμε στις γωνίες τους τον ελκυστήρα.

Αυτά τα τετράγωνα φρεάτια, μπορεί να είναι είτε ανελκυστήρες, είτε αποθήκες, οι άλλοι κοινοί χρήσιμοι χώροι.

Τελικά αν το ψάξεις αρχιτεκτονικά και στατικά, υπάρχουν λύσεις.

@cna 1) Ακόμα δεν βρέθηκε κανείς, νομίζω, που να συμφωνεί απόλυτα με την ευρεσιτεχνία. Στην καλύτερη αφήνουμε ένα παράθυρο ανοιχτό για το ενδεχόμενο της αποδεδειγμένης, μελλοντικά και υπό τις προϋποθέσεις που όλοι έχουν θέσει, λειτουργικότητας της πρότασής σου. Άλλωστε χωρίς εις βάθος ανάλυση κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ή να επιβεβαιώσει τίποτα.


2) Οι νόμοι είναι κοινοί για όλους αλλά είναι κατανοητοί από όλους;

seismic Σίγουρα όλοι μας που συμφωνούμε ή διαφωνούμε με την ευρεσιτεχνία, μόνο σκέψεις κάνουμε.....
Και ο Ε.Α.Κ όμως πάνω σε σκέψεις στηρίζετε.....κανείς δεν έχει αποκλείσει το καλύτερο.
Το πρόβλημα είναι ότι τα πειράματα για κατασκευές μεγάλες είναι από πολύ δύσκολα και δαπανηρά, μέχρι και ακατόρθωτα,
( πχ γέφυρες )
Ενώ η σκέψη είναι τσάμπα.
Για αυτό φωνάζω για βοήθεια.
Η λογική όμως είναι με το μέρος μου.

@cna Θέλουμε την αποδεδειγμένη αλήθεια. Λίγες αλήθειες στο σύμπαν είναι αυταπόδεικτες. Ακόμα και ότι η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο έπρεπε κάπως να αποδειχθεί για να γίνει αποδεκτό ως αληθές. Κάτι που σήμερα μας φαίνεται τόσο προφανές που το θεωρούμε αυταπόδεικτο...

seismic Όλοι την θέλουμε την αλήθεια φίλε cna, μόνο που είναι δύσκολα να την βρεις.
Όλα είναι σωστά, μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου.
Η ιστορία θα δείξει. :?: :?: :?:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Σάβ, 23 Οκτ 2010 7:58 pm

Όπως βλέπουμε στο σχήμα ( 1 ) http://postimage.org/image/52uz57l0/
η επιτάχυνση του σεισμού ( Β ) δημιουργεί στο στοιχείο ένταση αδράνειας ( Α ) με αποτέλεσμα την δημιουργία ( γύρο από το κέντρο ) της ροπής ( Γ ).

Για να μην σηκωθεί το στοιχείο, πρέπει να υπάρχει μία αντίστροφη ροπή
ισορροπίας ( Ζ ) ίση και αντίθετη της ( Γ ) προερχόμενη από την δύναμη ( Δ ) και ( Ε )

Όλες αυτές οι δυνάμεις, για να ισορροπήσουν πρέπει να είναι ίσες και αντίθετες.
Αυτό κάνει ο ελκυστήρας.
Δίνει στο δώμα την επιπλέον συμπληρωματική αντίσταση που χρειάζεται για να ισορροπήσει η δύναμη ( Δ ),και να είναι ίδια με τις
άλλες ( Α,Β,Ε )
Ακόμα ο υδραυλικός ελκυστήρας βοηθά πολύ στην αντίσταση ( Ε ) του εδάφους βοηθώντας αυτό να μην υποχωρήσει.

Ακόμα οι δυνάμεις διάτμησης ( Α,Β ) εξουδετερώνονται από τις δυνάμεις ( Δ,Ε ) λόγο θλίψης.
Αρκεί να έχουμε μεγάλη διατομή κάτοψης, ικανή να παραλάβει τις κάμψεις.
Αυτή την μεγάλη διατομή κάτοψης την κατορθώνουμε ανέξοδα, μετατρέποντας την εσωτερική δομή των στοιχείων,σε συνεχή δόμηση τοιχίων Ο.Σ.

Ο Ε.Α.Κ είναι όπως το παράδηγμα στο σχήμα ( 2 )
Όλες οι δυνάμεις στο σχήμα ( 2 ) http://postimage.org/image/52uz57l0/ δεν είναι ίσες.
Η δύναμη ( Κ ) είναι μικρότερη των δυνάμεων ( Η,Θ,Λ ) οπότε η ροπή ( Ι ) είναι μεγαλύτερη της ροπής ( Μ ) με αποτέλεσμα την άνοδο του έργου, με τα γνωστά αναφερθέντα αποτελέσματα http://www.postimage.org/image.php?v=aVQpBRi που καταπονούν τους κόμβους, και εξηγώ στην απάντηση 221 http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040&page=23 και εδώ http://www.youtube.com/watch?v=HyAxO1lH5YE


Ακόμα ο σκελετός, έχοντας μικρή διατομή κάτοψης των στοιχείων, ( κολώνες ) αδυνατεί να παραλάβει τις διατμητικές δυνάμεις των ροπών, στον λαιμό της κολόνας.
Σταματήστε τις ροπές, εξισώνοντας αυτές με αντίθετες, που προσφέρει ο ελκυστήρας, και κανένα πρόβλημα.

Όσο για το πρόβλημα της διαφοράς φάσης των μεμονωμένων βάσεων, ( λόγο ύπαρξης κυμάτων love ) το αντιμετωπίζουμε με μία προτεταμένη κοιτόστρωση,ενωμένη με τα τοιχία, και ενισχυμένη από κάτω με ασύνδετες μεμονωμένες βάσεις, στα σημεία πιθανής αστοχίας.
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους. :wave: :ellinofreneia:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Δευτ, 25 Οκτ 2010 12:59 pm

Ακόμα πιστεύω ότι στις κολόνες του ισογείου, πρέπει να αυξήσετε κατά πολύ περισσότερο του υφιστάμενου υπολογισμού, τις διαστάσεις κάτοψης, και σταδιακά ανά όροφο να μειώνονται.

Μόνο έτσι θα υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς ελαστικής απόσβεσης δυνάμεων σταδιακά.
Δηλαδή πρέπει να θεωρείται τον πρώτο κόμβο της βάσης τελείως άκαμπτο, και μετά από αυτόν τον κόμβο, να μεταφέρετε σταδιακά τις επιταχύνσεις του σεισμού, σε πιο ελαστικούς κόμβους.

Οι κόμβοι με την μεγαλύτερη ελαστικότητα, πρέπει να είναι αυτοί των μεσαίων ορόφων.
Αυτό είναι αναγκαίο ώστε να μειώνετε η ταλάντωση, στο ήμισυ.
Ότι δηλαδή κάνει η μέση του ανθρώπου.

Με άλλα λόγια, ακαμψία στα στοιχεία του ισογείου, σταδιακή ελαστικότητα στους υπόλοιπους κόμβους των ορόφων, και μεγάλη πλαστιμότητα και ελαστικότητα στους κεντρικούς ορόφους.

Αυτό σημαίνει,ότι ο οπλισμός των δοκών,στους μεσαίους ορόφους, θα έχει στα άκρα του την κατάλληλη διαμόρφωση, οι κολόνες θα είναι πιο λεπτές, αλλά με πιο πολλούς συνδετήρες.
Από τον μεσαίο όροφο και πάνω, οι διαστάσεις των στοιχείων πρέπει να είναι σταθερά πιο άκαμπτες, ώστε ο τελευταίως όροφος να είναι άκαμπτος.

Κατ αυτόν τον τρόπω, η μεταφορά αδρανιακών εντάσεων θα μειωθεί στο ήμισυ, και θα μεταφερθεί σε μία περιοχή όπου μπορεί να πάρει ελαστικότητα, χωρίς όμως να δόση συγχρονισμένη ταλάντωση.

Τι θα κατορθώσετε με αυτό που είπα.
Μικρότερη ταλάντωση
Κατάργηση της συχνής αστοχίας των κολονών του ισογείου ( λόγο μεγαλύτερης μεταφοράς διατμητικών τάσεων )

Καλύτερο καταμερισμό της ελαστικότητας.

Μικρότερες αδρανιακές εντάσεις.
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους. :roll:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Πέμ, 28 Οκτ 2010 10:22 pm

Καλά παιδιά, εδώ έγινε μεγάλη μάχη?
http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040&page=27 :) :) :)
:ellinofreneia:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Σάβ, 06 Νοέμ 2010 7:25 pm

Φίλε kostassid σε ευχαριστώ που απάντησες, και μου έδωσες την ευκαιρία να πω και εγώ τις απόψεις μου, σωστές ή λάθος.

Είμαι λίγο γκρινιάρης γιατί αισθάνομαι μόνος μου σε αυτό τον αγώνα.
Σε καμία όμως περίπτωση, δεν αμφισβήτησα τις γνώσεις των μηχανικών.
Η διαφορετικότητα της άποψις για εμένα είναι υγιείς τρόπος έκφρασης,και δεν έχει να κάνει με, υποτίμηση, παρεξήγηση.
Δεν είμαι ξερόλας...έρευνα κάνω βάση μερικών προβληματισμών που έχω.
Μερικά παιδιά εδώ μέσα συνδέουν την διαφορετικότητα της άποψις, σε προσωπική αντιπαράθεση και παρεξήγηση.

Στο θέμα μας τώρα.
1) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος

α)Τα κύματα love δεν δημιουργούν διαφορά φάσης στις μεμονωμένες βάσεις? Γιατί κατασκευάζετε μεμονωμένες βάσεις, και όχι κητόστρωση, ώστε να εξαλειφθεί η διαφορά φάσης, που στις μεμονωμένες βάσεις μετατρέπει τις κολόνες σε έμβολα των δοκών?

1) Απάντηση kostassid

α)Δημιουργούν, αλλά για δες που πάει το κόστος και μάλιστα ανακοίνωσε το στο πελάτη που έχεις. Τον έχασες όπως και τους επόμενους πιθανούς πελάτες.

1) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος

Σαν κατασκευαστής που και εγώ είμαι, όταν δίνω μία προσφορά για μία εργασία, σκυροδέματος, το πρώτο πράγμα που εξετάζω, είναι ο βαθμός δυσκολίας του ξυλοτύπου.

Αν με ρώταγες να πάρω την εργασία ολόκληρη μαζί με την εκσκαφή, θα έκανα μερικές συγκρίσεις, τι με συμφέρει περισσότερο. Η κητόστρωση, ή οι βάσεις με τους συνδετικούς δοκούς
Καταρχήν θα έβρισκα πόσα κυβικά είναι η κητόστρωση, και πόσα κυβικά είναι οι βάσεις με τους συνδετήριους δοκούς.

Από την μικρή πείρα που έχω, πιστεύω ότι η κητόστρωση έχει ένα 20% περισσότερο ΟΣ από ότι έχουν οι βάσεις με τους συνδετήριους δοκούς.

Οι βάσεις με τους συνδετήριους δοκούς όμως, έχουν πιο πολύ εργασία από την κητόστρωση στους εξής τομείς.

α) Στον ξυλότυπο
β) Στις εκσκαφές.

Συγκρινόμενα αυτά τα μεγέθη, θα δούμε ότι αν όχι ίδια, η κητόστρωση είναι ελαφρός πιο φθηνή, από ότι οι βάσεις με τους συνδετήριους δοκούς.

Δεδομένου ότι τα πολλά κυβικά, με λίγο ξυλότυπο, δίνουν κέρδος στον εργολάβο, η προσφορά ανά τιμή μονάδος του κυβικού ΟΣ στην κητόστρωση, θα είναι εμφανώς μικρότερη.

Συγκρινόμενα αυτά τα μεγέθη, θα δούμε ότι η κητόστρωση είναι ελαφρός φθηνότερη, αν και έχει 20% περισσότερο ΟΣ.

β)Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
β) Κατά την οριζόντια επιτάχυνση του σεισμού, τα στατικά φορτία σε συνδυασμό με την αδράνεια δεν δημιουργούν τα λοξά τόξα?
Γιατί δεν δέχεστε το σύστημα το δικό μου που σταματάει τα λοξά τόξα, και τις ροπές για πρώτη φορά στην ιστορία?

β) Απάντηση kostassid
β)Το δέχομαι το σύστημα σου αρκεί να μου πεις το κόστος και κυρίων το κατά πόσο σίγουρη θεωρείς και μπορούμε να θεωρήσουμε την αγκύρωση στο έδαφος.

β) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Κόστος Το κόστος θα είναι διαφορετικό για κάθε ελκυστήρα, και θα εξαρτάτε από το τι υλικό θα κατασκευαστεί, από το πόσο μεγάλο βάθος θα τοποθετηθεί, και από το πόσο μεγάλο θα είναι το σύστημα.

Ακόμα το κόστος θα εξαρτάτε, από το έδαφος.
Αν είναι πέτρωμα, η γεώτρηση θα έχει λιγότερο βάθος, αλλά θα είναι πιο δύσκολη η διάνοιξη της οπής.
Στο πέτρωμα θα τοποθετήσουμε τον ελκυστήρα δομικών έργων, που είναι πιο φθηνός από τον υδραυλικό ελκυστήρα.

Στο μαλακό έδαφος, θα τοποθετήσουμε τον υδραυλικό ελκυστήρα, ο οποίος είναι πιο ακριβώς, αλλά και πιο αποτελεσματικός στα χαλαρά εδάφη.

Το κόστος αυτού του πρωτοτύπου http://postimage.org/Janys/ κατασκευασμένο από μαλακό χάλυβα, ύψους 1,3 μέτρα, και με βίδα διαμέτρου 20 mm ήταν 200 ευρώ, εργασία και υλικά. Σε παραγωγή θα πέσει το κόστος στα 150 ευρώ. Η βίδα στο εμπόριο 20 mm έχει 3 ευρώ το μέτρο. 25 mm έχει 3,5 ευρώ το μέτρο. Οι συνδετήριες κοχλίες κοστίζουν 90 ευρώ τα 100 κομμάτια, για Φ/20

Τώρα αν υποθέσουμε ότι αυτό το προκάτ σπίτι http://www.postimage.org/image.php?v=PqdjPGi είναι 150m2 πάνω κάτω, θα χρειασθούν 13 ελκυστήρες.
13 ελκυστήρες x 200 ευρώ = 2600 ευρώ θα κοστίσουν οι άγκυρες. + 8m βίδα κάθε άγκυρα, x 13 ελκυστήρες = 104 m x 3 ευρώ το μέτρο, = 312 ευρώ Οι κοχλίες σύνδεσης 100 ευρώ. Πλαστικές σωλήνες διόδου βίδας, 50 ευρώ.
Σύνολον μηχανισμού 3062 ευρώ.
Γεωτρήσεις ? άλλες 3000 ευρώ?
Με 6-7000 ευρώ επιπλέον κόστος κατασκευής έχεις ένα πιο αποτελεσματικό αντισεισμικό σπίτι.
Με τον υδραυλικό ελκυστήρα, το κόστος θα ανέβει άλλα 1000 ευρώ, στις 7-8000 ευρώ.
Με τα εφέδρανα κοστίζει 40% επί πλέον, της ολικής τιμής κατασκευής του σπιτιού.

Δηλαδή με τον ελκυστήρα το σπίτι το προκάτ έχει κόστος 150000 ευρώ το σπίτι, + 7000 ευρώ = 157000 ευρώ
Με εφέδρανα 150000 το σπίτι, + 60000 τα εφέδρανα = 210000 ευρώ.

Τώρα κατά πόσο σίγουρη μπορούμε να θεωρήσουμε την αγκύρωση στο έδαφος.
Για μένα 100% σίγουρη, για συνεχής φάσεις. Αρκεί η βίδα ή το συρματόσχοινο που τανύζετε, να είναι όσο ισχυρό χρειάζεται.

Είμαι σίγουρος ότι θα αντέξει τις επιθυμητές τάσεις, για δύο λόγους.

α) Διότι ο μηχανισμός της άγκυρας μετατρέπει την κατακόρυφη έλξη του τένοντα, σε θλιπτικές οριζόντιες τάσις προς τα πρανή τις γεώτρησης. Το άνοιγμα διαμέτρου της άγκυρας είναι απεριόριστο. Εξαρτάτε από το πόσο μπαίνει μέσα ο ένας σωλήνας στον άλλον.

Μπορεί να έχει διάμετρο ανοίγματος και 2 m.
Αν η γεώτρηση έχει άνοιγμα 20 cm, φαντάζεσαι τι τάσεις και τι συμπύκνωση εδάφους μπορεί να επιφέρει στα πρανή της γεώτρησης? Και ακόμα, όσο πιο καλό το πέτρωμα ή τα έδαφος, και όσο πιο μεγάλο το βάθος της γεώτρησης, τόσο το καλύτερα για την αντοχή των εφεκλυστικών τάσεων

β) Υπάρχει συρματόσχοινο στο εμπόριο που μπορεί να αντέξει τάσεις 200 τόνων.
Καθώς και υδραυλικά συστήματα των ίδιων προδιαγραφών.
Το προκάτ που ανέφερα πριν, δεν είναι όλο μαζί 50 τόνοι.
Και έχει 13 ελκυστήρες.
Για εμένα κάθε ελκυστήρας στο συγκεκριμένο προκάτ που ανέφερα , δεν χρειάζεται περισσότερο από 1 τόνο προένταση, με τελικές αντοχές τάσεων στον εφελκυσμό 5 τόνων.

γ) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
γ) Η προένταση (γενικά η θλίψη) δεν έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού.

Από την άλλη έχεις και το άλλο καλό...τη μειωμένη ρηγμάτωση λόγω θλίψης, κάτι που αυξάνει την ενεργό διατομή και αυξάνει και τη δυσκαμψία της κατακευής!!! Γιατί την αποφεύγετε?

γ) Απάντηση kostassid
γ) Υπολογίζονται, οπλίζονται και μετά όλη κοιτάνε με ανοιχτό στόμα γέφυρες όπως του Μετσοβίτικου (τελευταία φώτο) http://www.egnatia.gr/page/default.asp?la=1&Id=697

γ) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Άρα άλλο ένα καλό της ευρεσιτεχνίας είναι η ελεγχόμενη προένταση, η οποία φέρει τα αναφερθέντα θετικά αποτελέσματα, έναντι των δυνάμεων του σεισμού στα κάθετα στοιχεία. Αρκεί βέβαια να υπάρχει η κατάλληλη διατομή κάτοψις, ώστε να παραλαμβάνονται οι κάμψεις.
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους. :ellinofreneia:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Σάβ, 06 Νοέμ 2010 7:27 pm

δ) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
δ) Έχετε δει ποτέ να είναι κομμένος ο χάλυβας σε ερείπια σεισμού? Δεν αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί συμβαίνει αυτό, και δεν κόβετε?
Γιατί το σκυρόδεμα δεν αντέχει,το τράβηγμα του χάλυβα. Είναι σαν να βάζετε το σίδερο μέσα στο βούτυρο, και να έχετε την αξίωση το βούτυρο να φέρει αντίσταση στον χάλυβα. Με την προένταση συμβαίνει το ίδιο?

δ) Απάντηση kostassid
δ) Σε μία αλυσίδα υλικών αστοχεί ο πιο αδύναμος κρίκος (σε περίπτωση μεταλλικού κτηρίου αστοχεί αντίστοιχα ο χάλυβας, βλέπε στέγαστρο Αρ. χώρου Σαντορίνης) Γενικά προσπαθούμε να διαρρεύσει ο χάλυβας και η διατομή πλάστιμα και να αποφύγουμε την κατάρρευση. Στο 90% πιστέυω το πετυχαίνουμε εκτός εκ των υστέρων εγκλημάτων όπως Ρικομεξ, Dia Φιλαδέλφειας, Μενίδι χωρίς τσέρκια κλπ.

δ) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Θα εξετάσουμε τώρα πως επενεργούν όλα αυτά τα είδη δυνάμεων που αναλύσαμε ανωτέρω σε μία δομική κατασκευή όταν υπάρχει σεισμός ή εξαιρετικά ισχυρός άνεμος.

Στις περιπτώσεις λοιπόν σεισμού ή πολύ ισχυρού ανέμου (ανεμοστρόβιλου) δημιουργούνται πλάγιες δυνάμεις (δείτε το σχήμα 4 (40))http://postimage.org/image/3zj6ro5g/. Η κολώνα του σκελετού (34) γέρνει δεξιά και αριστερά λόγω της ταλάντωσης που προκαλεί ο σεισμός.

Όπως παρατηρείται στο σχήμα 4, http://postimage.org/image/3zj6ro5g/ κατά την διάρκεια της ταλάντωσης της κολώνας, όταν η κολώνα γέρνει αριστερά δημιουργούνται δυνάμεις εφελκυσμού (42) στην δεξιά πλευρά της και δυνάμεις θλίψης (45) στην αριστερή πλευρά της.

Γι’ αυτόν τον λόγο και τοποθετούμε τον σίδηρο εξωτερικά για να «παίρνει» τον εφελκυσμό εναλλάξ πότε από την μία πλευρά και πότε από την άλλη. Όταν η κολώνα γύρει δεξιά ισχύει ακριβώς το αντίθετο απ’ αυτό που μόλις περιγράφηκε προηγουμένως, και ούτω καθ’ εξής καθ’ όλη την διάρκεια του σεισμού. Εδώ βέβαια καλούμαστε να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα γιατί ενώ υπολογίζουμε σωστά στατικά αυτές τις δυνάμεις σπάνε οι κολώνες στο σημείο (55); Η απάντηση είναι απλή.

Γνωρίζουμε ότι ο σίδηρος αντέχει στον εφελκυσμό (42) και κάνουμε τους υπολογισμούς με βάση αυτές τις γνώσεις. Δεν υπολογίζουμε όμως και τις άλλες δυνάμεις που δημιουργούνται.

Η πρώτη άγνωστη δύναμη που συνήθως δεν υπολογίζουμε είναι αυτή του λυγισμού 48 που δημιουργείται στο σκυρόδεμα και τον σίδηρο και κανένα απ' αυτά τα υλικά δεν μπορεί να «πάρει» την δύναμη λυγισμού αποτελεσματικά.

Όταν η κολώνα (34) γέρνει, το σκυρόδεμα της κολώνας στο σημείο (60) και μέχρι το σημείο (59) εμφανίζει μια δύναμη εκτοπισμού του σιδήρου προς τα δεξιά (του κάνει σκαμνάκι). Αυτό συμβαίνει επειδή το σκυρόδεμα από το μέσα μέρος του σιδήρου (44) αντέχει στην θλίψη που δημιουργείται μεταξύ των δύο υλικών με αποτέλεσμα να εκτοπίζει τον σίδηρο προς τα έξω με τάση να τον βγάλει από την κολώνα.

Φυσικά, Μετά απ’ αυτήν την εξέλιξη ο σίδηρος δεν μπορεί να «πάρει» τον εφελκυσμό για τον οποίο τοποθετήθηκε αρχικά στην κολώνα. Το άλλο σφάλμα που γίνεται και δεν υπολογίζεται στατικά, θα το παρουσιάσουμε τώρα με ένα απλό παράδειγμα.

Εάν πάρουμε ένα κερί (σχήμα 3 (52))http://postimage.org/image/3zfvoz5w/ και το σπάσουμε στο κάτω μέρος (53) παρατηρούμε ότι το φυτίλι του (51) θα βγει από το κάτω μέρος του κεριού που φέρει και την μικρότερη αντίσταση σε σχέση με το πάνω μέρος του κεριού που είναι και το μεγαλύτερο.

Αυτό συμβαίνει επειδή η δύναμη εφελκυσμού (42) που δημιουργείται στο φυτίλι (51) κατά το σπάσιμο δημιουργεί διάτμηση μεταξύ του κεριού και του φυτιλιού που είναι μικρότερη στο κάτω μέρος του κεριού σε σχέση με την άλλη αντίθετη διάτμηση που δημιουργείται στο πάνω μέρος του κεριού, και αυτό επειδή πάντοτε όπου εμφανίζεται εφελκυσμός εμφανίζεται και διάτμηση ως αντίδραση.

Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στην κολώνα (34) στο σχήμα 4.
http://postimage.org/image/3zj6ro5g/

Το τμήμα του σιδήρου (44) από το σημείο 58 μέχρι το σημείο (60) είναι μικρότερο από το τμήμα σιδήρου (44) από το σημείο (57) μέχρι το σημείο (59), έτσι η αντίδραση του σκυροδέματος στην διάτμηση (46) που εμφανίζεται στο τμήμα 58 έως (60) είναι μικρότερη οπότε ο σίδηρος βγαίνει σ’ αυτό το τμήμα του σκυροδέματος με αποτέλεσμα την κατάρρευση της δομικής κατασκευής.

Σχεδόν πάντοτε στις δομικές κατασκευές που καταρρέουν κατά την διάρκεια ενός σεισμού το σπάσιμο της κολώνας συμβαίνει περίπου στο ίδιο ύψος όπως φαίνεται στο σχήμα 4
http://postimage.org/image/3zj6ro5g/
και ο σίδηρος βγαίνει - δεν σπάει, δηλαδή ενώ ο σίδηρος αντέχει πολύ μεγαλύτερες δυνάμεις εφελκυσμού, αυτές ακυρώνονται λόγω της αδυναμίας του σκυροδέματος να αντιδράσει στις δυνάμεις διάτμησης που δημιουργούνται στο τμήμα της κολώνας από το σημείο 58 μέχρι το σημείο (60).

Από την ανωτέρω ανάλυση συνάγεται ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για ένα διαφορετικό τρόπο τοποθέτησης του σιδήρου στις κολώνες, με τον τρόπο αυτό να συνίσταται στο να δημιουργούνται μόνον δυνάμεις εφελκυσμού (42) που αντέχει ο σίδηρος (44) και δυνάμεις θλίψης (45) που αντέχει το σκυρόδεμα (43).

Πρέπει δηλαδή να τοποθετείται ο οπλισμός με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγεται η γένεση δυνάμεων διάτμησης (46) μεταξύ του σιδήρου και του σκυροδέματος τις οποίες δεν αντέχει το σκυρόδεμα.

Και η καλύτερη πάκτωση έναντι της διάτμησης, είναι η πάκτωση του μηχανισμού του ελκυστήρα, διότι εφαρμόζει προένταση με καλά ενεργά πακτωμένα άκρα.

ε) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
ε) Ο κόμβος δεν υποφέρει αφάνταστα από τις ροπές? Κάνατε κάτι για να τον ανακουφίσετε?
Στην αδράνεια του βάρους τι αντιτάσσεται? Την ελαστικότητα, και την διατομή κάτοψις των μικρών στοιχείων?

ε) Απάντηση kostassid
ε) Οπλίζουμε κατάλληλα τους κόμβους με κατασκευαστικές διατάξεις οι οποίες όταν εφαρμόζονται τα κτήρια αστοχούν είτε δύσκολα, είτε επιθυμητά.

ε) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος

Πάρα κάτω εξηγώ γιατί κατά την ταλάντωση του κτηρίου από τον σεισμό, είναι αδύνατον οι κόμβοι να παραλάβουν τα στατικά φορτία, και δημιουργούν τα λοξά τόξα, ή τις λοξές ρωγμές.

Στο post υπάρχουν τέσσερα σχήματα
http://www.postimage.org/image.php?v=aVQpBRi

Το σχήμα (1) είναι ένα συμπαγή σώμα, με γωνίες εξωτερικές Α-Β
χωρίς εσωτερικές γωνίες (κόμβους)
Αν σταθεροποιήσουμε αυτό το συμπαγές σώμα σε αυτή την θέση, (υπό κλίση, από το έδαφος) τότε τα στατικά φορτία του συμπαγούς σώματος Γ-Δ, εξασκούν μία δύναμη διάτμισης ύψους Ε-Ζ με φορά Γ-Δ.

Αυτή η δύναμη Γ-Δ δεν είναι ικανή να κάμψει τις διατμητικές αντοχές Ε-Ζ

Στο σχήμα (2)
Αν σταθεροποιήσουμε αυτό το σώμα του σκελετού σε αυτή την θέση, (υπό κλίση, από το έδαφος) τότε τα στατικά φορτία του φέροντος, θα πάνε να προκαλέσουν διάτμιση στα σημεία των κόμβων (Γ) και (Δ)
Ώμος διότι η γωνία Α-Β είναι μεγάλη, μπορεί οι κόμβοι (Γ) και (Δ) να αντέξουν το στατικό βάρος του φέροντα.

Στο σχήμα (3)
Αν σταθεροποιήσουμε αυτό το σώμα του σκελετού σε αυτή την θέση, (υπό κλίση, από το έδαφος) τότε τα στατικά φορτία του φέροντος, θα πάνε να προκαλέσουν διάτμιση στα σημεία των κόμβων (Γ) και (Δ)
Ώμος διότι η γωνία αυτή δεν είναι Α-Β αλλά είναι όσο το πάχος των υποστυλωμάτων
(Α) + (Β) μικρότερης αντοχής, δεν θα αντέξει τα φορτία του φέροντος.

Στο σχήμα (4)
Σε αυτό το σχήμα, βλέπουμε την ίδια παθογένεια, με το σχήμα (3), με την διαφορά, ότι του έχουμε προσθέσει και τα στατικά φορτία της οπτοπλινθοδομής, η οποία μόνο φορτία δίνει, στα σημεία (Α) και (Β)
Με αυτό το σύστημα κατασκευάζουμε τις οικοδομές σήμερα, και για τον λόγο αυτό έχουν παθογένεια.
Σκεφτείτε τι ροπές παίρνουν οι κόμβοι των πρώτων ορόφων, αν είναι πολυόροφο
Πέστε μου πως να μην δημιουργηθούν οι λοξές ρωγμές?

Τι κάνουμε στο κάτω κομβικό σημείο των κολωνών του πρώτου ορόφου?

Πως σταματάμε τις ροπές και τις ρωγμές....έτσι http://www.youtube.com/watch?v=HyAxO1lH5YE
ή έτσι http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI

Ακόμα
Όπως βλέπουμε στο σχήμα ( 1 ) http://postimage.org/image/52uz57l0/
η επιτάχυνση του σεισμού ( Β ) δημιουργεί στο στοιχείο ένταση αδράνειας ( Α ) με αποτέλεσμα την δημιουργία ( γύρο από το κέντρο ) της ροπής ( Γ ).

Για να μην σηκωθεί το στοιχείο, πρέπει να υπάρχει μία αντίστροφη ροπή
ισορροπίας ( Ζ ) ίση και αντίθετη της ( Γ ) προερχόμενη από την δύναμη ( Δ ) και ( Ε )

Όλες αυτές οι δυνάμεις, για να ισορροπήσουν πρέπει να είναι ίσες και αντίθετες.
Αυτό κάνει ο ελκυστήρας.
Δίνει στο δώμα την επιπλέον συμπληρωματική αντίσταση που χρειάζεται για να ισορροπήσει η δύναμη ( Δ ),και να είναι ίδια με τις
άλλες ( Α,Β,Ε )
Ακόμα ο υδραυλικός ελκυστήρας βοηθά πολύ στην αντίσταση ( Ε ) του εδάφους βοηθώντας αυτό να μην υποχωρήσει.

Ακόμα οι δυνάμεις διάτμησης ( Α,Β ) εξουδετερώνονται από τις δυνάμεις ( Δ,Ε ) λόγο θλίψης.
Αρκεί να έχουμε μεγάλη διατομή κάτοψης, ικανή να παραλάβει τις κάμψεις.
Αυτή την μεγάλη διατομή κάτοψης την κατορθώνουμε ανέξοδα, μετατρέποντας την εσωτερική δομή των στοιχείων,σε συνεχή δόμηση τοιχίων Ο.Σ.

Ο Ε.Α.Κ είναι όπως το παράδηγμα στο σχήμα ( 2 )
Όλες οι δυνάμεις στο σχήμα ( 2 ) http://postimage.org/image/52uz57l0/ δεν είναι ίσες.
Η δύναμη ( Κ ) είναι μικρότερη των δυνάμεων ( Η,Θ,Λ ) οπότε η ροπή ( Ι ) είναι μεγαλύτερη της ροπής ( Μ ) με αποτέλεσμα την άνοδο του έργου, με τα γνωστά αναφερθέντα αποτελέσματα http://www.postimage.org/image.php?v=aVQpBRi που καταπονούν τους κόμβους, και εξηγώ στην απάντηση 221 http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040&page=23 και εδώ http://www.youtube.com/watch?v=HyAxO1lH5YE


Ακόμα ο σκελετός, έχοντας μικρή διατομή κάτοψης των στοιχείων, ( κολώνες ) αδυνατεί να παραλάβει τις διατμητικές δυνάμεις των ροπών, στον λαιμό της κολόνας.
Σταματήστε τις ροπές, εξισώνοντας αυτές με αντίθετες, που προσφέρει ο ελκυστήρας, και κανένα πρόβλημα.

Όσο για το πρόβλημα της διαφοράς φάσης των μεμονωμένων βάσεων, ( λόγο ύπαρξης κυμάτων love ) το αντιμετωπίζουμε με μία οριζοντίος προτεταμένη κοιτόστρωση,ενωμένη με τα τοιχία, και ενισχυμένη από κάτω με ασύνδετες μεμονωμένες βάσεις, στα σημεία πιθανής αστοχίας, ελαφρός όμως όλη η κατασκευή,προτεταμένη με το έδαφος.
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους. ;)
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Σάβ, 06 Νοέμ 2010 7:27 pm

ζ)Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
ζ) Υπολογίζετε ότι οι 3 με-5 κόμβοι πρέπει να παραλάβουν όλα τα στατικά φορτία του φέροντα?
Μπορούν να τα αντέξουν?

ζ) Απάντηση kostassid
ζ) Όχι μόνο στατικά αλλά και δυναμικά. Αν χρειαστεί να αντέξουν θα σχεδιαστούν ώστε να αντέξουν.

ζ) Ανταπάντηση Γιάννης-ιος
Κανένα κτήριο κατασκευασμένο από χάλυβα ή ΟΣ δεν έχουν την δυνατότητα οι κόμβοι του ( προπαντός του πρώτου ορόφου που φέρουν όλα τα στατικά φορτία ) να παραλάβουν το στατικό βάρος του κτιρίου. Ακόμα και αν δεν είναι σκελετός, αλλά μασίφ.

Αποτέλεσμα την μετατροπή της επιτάχυνσης σε ροπές των κόμβων.

η)Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
η) Έχετε κατορθώσει μετά από έναν ισχυρό σεισμό να μην έχει βλάβες ένα έργο?

η) Απάντηση kostassid
η) Ναι. ακόμα και ο σοβάς.

η) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Για μένα εξαρτάτε αν έχει ζημιές η κατασκευή, από το πόσο καλή είναι η κατασκευή, αλλά και από τις παραμέτρους του σεισμού. ( βάθος, ένταση,διάρκεια, απόσταση, είδος σεισμού, υπέδαφος κατασκευής, και υπέδαφος διαδρομής του σεισμού από το σημείο που έγινε μέχρι την κατασκευή, καθώς και το πόσο ψιλό είναι το κτίριο.κλπ)

θ) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
θ) Έχετε υπολογίσει ποτέ πόσο στοιχίζει ένα δοκάρι δύο κολόνες και το χτίσιμο, εν σχέση με ένα ίδιων διαστάσεων τοιχίο?
Αν στοιχίζει το ίδιο, γιατί δεν μεγαλώνετε την διατομή κάτοψις των στοιχείων, για να γλυτώσετε τουλάχιστον την διάτμηση των κόμβων των βάσεων?

θ) Απάντηση kostassid
θ) διότι ο πελάτης θέλει παράθυρο ή να γλιτώσει λεφτά, ή χαλάει η κανονικότητα του κτηρίου. Γενικά στο σχεδιασμό προσφέρουμε το τρίπτυχο Ασφάλεια-Οικονομία-Αισθητικότητα. Κανόνας ο οποίος οι σοβαροί επαγγελματίες τον ακολουθούν.

θ) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Έχεις δίκαιο σε αυτό που λες. Και εγώ σαν κτίστης έχω ασχοληθεί πολύ με το θέμα της αρχιτεκτονικής, και η αλλαγή της διαρρύθμισης είναι συχνή.

Ξέρω και εγώ, ότι υπάρχουν τρεις τρόποι δόμησης.
α) Ο σκελετός, όπου το βάρος από τα έπιπλα την πλάκα τον τοίχο,το δοκάρι,μεταβιβάζονται στις κολόνες, και μετά οι κολόνες μεταβιβάζουν τα φορτία στις βάσεις.
Όμως και οι τοίχοι, σε ένα σκελετό, αν και στατικά υπολογίζονται σαν φορτία, στην δυναμική των κατασκευών έχουν μεγάλο ρόλο.

Και οι μετατροπές που γίνονται τώρα από τους ιδιοκτήτες, είναι λάθος, όχι μόνο για το διαμέρισμά του, αλλά και για όλα τα άλλα διαμερίσματα της πολυκατοικίας.

Θα συμφωνήσουμε, ότι και στον σκελετό, αυτός που κάνει τις μετατροπές, πρέπει να ξέρει.

β) Έχουμε και την συνεχή δόμηση, όπου τα φορτία τα αναλαμβάνει η τοιχοποιία, και τα μεταβιβάζει στο έδαφος.
Εκεί απαγορεύετε δια ροπάλου η μετατροπή ( διαρρύθμιση ) χωρίς ιδικό.

γ) Έχουμε και την σύμμεικτη δόμηση, η οποία είτε χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά
( κιλοδοκούς και σκυρόδεμα ) είτε την συνεχή δόμηση μαζί με τον σκελετό.

Εγώ θεωρώ κατάλληλη για τον ελκυστήρα, την συνεχή δόμηση εσωτερικά,και τον σκελετό εξωτερικά.

Τώρα πως σκέφτομαι να αντιμετωπίσω το πρόβλημα των μετατροπών.

Αν π.χ έχουμε να κατασκευάσουμε μία πολυκατοικία που ο κάθε όροφος έχει τέσσερα διαμερίσματα, θα κάνω το εξής, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να κάνουν τις μετατροπές που θέλουν.
Πρώτα θα τοποθετήσω κολόνες περιμετρικά του κτιρίου.
Μετά θα χωρίσω την κάτοψη εσωτερικά σε σχήμα σταυρού,ώστε αυτός ο σταυρός να χωρίζει ( μεσοτοιχία ) τα τέσσερα διαμερίσματα.

Αυτόν τον σταυρό θα μετατρέψω σε τοιχίο από οπλισμένο σκυρόδεμα, και θα τον πακτώσω στις άκρες του με τον υδραυλικό ελκυστήρα.
Βέβαια στο κέντρο του σταυρού, θα κατασκευαστεί το φρεάτιο του ανελκυστήρα, και ο διάδρομος γύρο από αυτών για να μπαίνουμε στα διαμερίσματα.
Και αυτοί από ΟΣ

Αυτό το κάνω ώστε από όπου και να έρθει ο σεισμός, να υπάρχει αντίδραση στο δώμα και στο Π της βάσης, αλλά και λόγο μεγάλης διατομής κάτοψης που θα έχει αυτό το τοιχίο, να εξαλείψουμε το πρόβλημα της διάτμησης, και της κάμψης.

Άλλο εφικτό σχήμα που μπορούμε να δώσουμε ώστε να μπορούμε να κάνουμε μετατροπές, είναι το εξής.
Αν η πολυκατοικία έχει γειτονικά, ( όπου δεν κάνουμε παράθυρα ) μετατρέπουμε τα γειτονικά σε τοιχία με αγκύρωση, και κάποιο άλλον μεσαίο κεντρικό τοίχο σε Ο.Σ, ώστε να σχηματίζουν διατομή κάτοψις διπλού Τ

Άλλο εφικτό σχήμα που μπορούμε να δώσουμε ώστε να μπορούμε να κάνουμε μετατροπές, είναι να τοποθετήσουμε δύο φρεάτια ανελκυστήρα, με τα φρεάτια διαδρόμους, στις δύο άκρες της κατασκευής, και να τοποθετήσουμε στις γωνίες τους τον ελκυστήρα.

Αυτά τα τετράγωνα φρεάτια, μπορεί να είναι είτε ανελκυστήρες, είτε αποθήκες, οι άλλοι κοινοί χρήσιμοι χώροι.

Τελικά αν το ψάξεις αρχιτεκτονικά και στατικά, υπάρχουν λύσεις.

ι) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
ι) Βοηθάει ναι η όχι η εφεύρεση στην βελτίωση του μαλακού εδάφους?

ι) Απάντηση kostassid
ι) Μάλλον, δεν υστερεί όμως σε μαλακό με κίνδυνο να αποκολληθεί η πάκτωση;

Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Έχω κάνει δύο εφευρέσεις για να αντιμετωπίσω το πρόβλημα αυτό, καθώς και το κόστος.
Αν έχουμε πέτρωμα χρησιμοποιούμε την πρώτη ευρεσιτεχνία, τον ελκυστήρα, γιατί είναι αδύνατον να υποχωρήσουν τα πρανή της γεώτρησης κατά την περίοδο του σεισμού, όπου τανύζετε πολύ το συρματόσχοινο.

Είναι και κατασκευαστικά πιο φθηνό σύστημα, γιατί το τάνυσμα το εφαρμόζει ένας κοχλίας.

Αν όμως έχουμε χαλαρά εδάφη, τότε τοποθετούμε τον υδραυλικό ελκυστήρα, που εφαρμόζει το τάνυσμα υδραυλικά, για τον εξής λόγο.

Η υγροποίηση του εδάφους (καθίζηση) καθώς και οι ρωγμές, που προκαλεί ο σεισμός, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, το οποίο όμως και αυτό η ευρεσιτεχνία έχει εν μέρη λύσει.



Εάν σταματήσουμε το video http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZ...layer_embedded εκεί που δείχνει κάτω από το χώμα, θα παρατηρήσουμε ότι η άγκυρα έχει ένα σωλήνα, που ξεκινάει από την άγκυρα, και φτάνει μέχρι το κάτω μέρος της βάσης.





Αυτός ονομάζεται σωλήνας αντίστασης, και χρησιμεύει για τους εξής λόγους:

αποτελεί τη διέλευση του συρματόσχοινου, που εφαρμόζει την προένταση,

εάν υποχωρήσει το έδαφος κάτω από την βάση, τότε αυτός ο σωλήνας αντίστασης, παίρνει το βάρος της βάσης, και το μεταβιβάζει στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης (αυτός είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος),

εάν τα πρανή της γεώτρησης υποχωρήσουν (από την ταλάντωση), το συρματόσχοινο δεν χαλαρώνει, γιατί η υδραυλική πίεση (κάτω από το έμβολο στο πάνω μέρος του συστήματος) προκαλεί το τάνυσμα του συρματόσχοινου που με τη σειρά του εγείρει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πείροι της άγκυρας και να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης.

Δηλαδή το συρματόσχοινο είναι σε συνεχή χρόνο τανυσμένο.
Κατ αυτόν τον τρόπο, η πάκτωση της άγκυρας, δεν αστοχεί ούτε κατά την έλξη, αλλά ούτε κατά την καθίζηση, προστατεύοντας αυτόματα το κτήριο από το να γείρει.

Είναι όπως η βίδα με το ούπα, που εάν βιδωθεί η βίδα επάνω του, δεν μπορεί να πάει ούτε μέσα, ούτε έξω.

Αυτό μόνο ο υδραυλικός ελκυστήρας το καταφέρνει αυτόματα.

κ) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
κ) Πια έχει μεγαλύτερη διαφορά φάσης με το έδαφος, κατά την διάρκεια του σεισμού, η μεμονωμένη βάση, ή η κητόστρωση?
Πια έχει μεγαλύτερη ακαμψία, άρα και μεταφορά τάσεων στον φέροντα?
Αν έχουν αυτά τα μειονεκτήματα οι μεμονωμένες βάσεις, γιατί τις κατασκευάζετε συνέχεια?

κ) Απάντηση kostassid
κ) Οικονομία (ασφάλεια-οικονομία-αισθητικότητα)

Νομίζω σε όλους τους συνάδελφους θα άρεσε να σχεδιάζουν με q=1, C30/37, γενική κοιτόστρωση, ανοξείδωτο χάλυβα για αθάνατες κατασκευές. Πολλοί όμως δεν έχουν να πληρώσουν κάτι τέτοιο. Γι'αυτό μας εμπιστεύονται οι πελάτες ώστε να βρούμε (όποιο και να είναι το έδαφος) τη χρυσή τομή οικονομίας και ασφάλειας.

κ) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Απαντήθηκε στην πρώτη (α) απάντηση

ΤΕΛΟΣ

@tech_junky
Οι εξοπλισμοί και η εθνική ασφάλεια είναι εντελώς διαφορετική ιστορία, δεν καταλαβαίνω πως σχετίζονται με το πρόβλημά σου.

Γιαννης-ιος
Και τα δύο, έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των πολιτών, και τις περιουσίας του κράτους, και των πολιτών.
Ακόμα η ευρεσιτεχνία μου, πιστεύω ότι θα κάνει πιο άτρωτες τις κατασκευές του στρατού, από τους βομβαρδισμούς.
Είτε είναι γέφυρες, είτε είναι οικίες.
Ακόμα ο στρατός θα μπορεί να κατασκευάσει γρήγορα κρεμαστές γέφυρες, για να περάσει ποτάμια και χαρακώματα.
Ακόμα και άρματα.
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους. :ellinofreneia:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Τετ, 10 Νοέμ 2010 3:56 am

Αν παρατηρήσατε τα πάρα πάνω βίντεο, θα διαπιστώσατε την συμπεριφορά της ύλης και το έργο που παράγει κάτω από ορισμένους νόμους της φυσικής.

Αν είδατε σε αυτό το βίντεο, http://www.youtube.com/watch?v=cbK9GU-I_go&NR=1 για να παράγουμε έργον, δεν αρκούν μόνο οι δυνάμεις της μάζας και του βάρους.

Υπάρχουν και οι δυνάμεις βάρους οι οποίες σταματούν το έργο του κυρίου αδυνατούλη.

Ο κύριος αδυνατούλης για να παράγει έργο, πρέπει να εφαρμόσει αντίθετες και μεγαλύτερες δυνάμεις, των δυνάμεων του βάρους του αυτοκινήτου.

Αυτές τις δυνάμεις ανόδου της παράγει σε ένα σεισμό η αδράνεια των σωμάτων, σε συνδυασμό με το σχήμα της μάζας.



Το σχήμα τις μάζας παίζει μεγάλο ρόλο, για να παραχθεί έργο.
Γιατί το σχήμα της μάζας είναι αυτό που φέρνει την αντίσταση.

Δηλαδή όχι το στοιχείο 0,40 x 0,40 x 3,00 αλλά το στοιχείο 0,20 x 3,00 x 3,00
Σε μορφή σταυρού, φέρει αντίσταση από όλες της πλευρές που επιδρά η αδράνεια.

Για το λόγο αυτό θέλω τα στοιχεία με μεγάλη διατομή κάτοψις.
Ώστε να δυσκολέψουμε τον σεισμό να παράγει το καταστρεπτικό του έργο

Άλλη δύναμη χρειάζεται μία σφαίρα για να κινηθεί, και άλλη ένα παραλληλόγραμμο.

Όπως και να έχει το πράγμα, χρειάζομαι την βοήθειά σας ώστε να αποδείξουμε στον άλλο κόσμο ότι οι Έλληνες και μπορούν και θέλουν.

Αν σας πήγα κόντρα μερικές φορές, ήταν γιατί μέσα από αυτή την κόντρα, βγαίνουν αλήθειες.

Αν αυτή η ευρεσιτεχνία πάει καλά, αυτό θα είναι μία επιτυχία όλων μας.

Προτείνω να δημιουργήσουμε μία επιστημονική ομάδα εργασίας στο Φόρουμ, με ίδια δικαιώματα επί των πνευματικών δικαιωμάτων.
Εγώ είμαι πρόθυμος για συνεργασία.

Θα ήθελα να μου πείτε αν ξέρετε, αν ο ΕΑΚ ή ο ευρωκώδικας απαγορεύουν την τοποθέτηση του ελκυστήρα, αν εμφανισιακά ή στατικά δεν αλλάξω κάτι από ότι λένε.
Και αν μπορώ να τον τοποθετήσω σε υφιστάμενα, αν δεν επηρεάζει την στατική και αρχιτεκτονική όψη.

Ακόμα αν κατασκευάσετε κητόστρωση ( μονοκόμματη βάση ) και την ενώσετε με τα τοιχία του σχήματος
http://www.postimage.org/image.php?v=PqdjPGi με τον κανονισμό του ευρωκώδικα, τότε δεν με εμποδίζει τίποτα να κάνω προένταση μεταξύ εδάφους και κητόστρωσης.

Τα αποτελέσματα θα είναι πάλη τα ίδια, διότι πάλη ενώνετε ο τελευταίος ασύνδετος κόμβος μεταξύ εδάφους και κητόστρωσης, και σταματάει την ταλάντωση.

Δεν πιστεύω να επηρεάζω τον ευρωκώδικα?
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους. :ellinofreneia:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Αντισεισμικό σύστημα και μέθοδος του seismic Σχόλια

Δημοσίευσηαπό seismic » Παρ, 12 Νοέμ 2010 9:56 am

Θα μπορούσε να βοηθήσει αντισεισμικά η ευρεσιτεχνία αν είχαμε προένταση μεταξύ βάσεως τοιχίου ΟΣ, και πρανή γεώτρησης?

Και αν ξέρετε αν το απαγορεύει αυτό ο κανονισμός?

Δηλαδή αν ένα προκατασκευασμένο από ΟΣ, με βάση κητόστρωσης, πακτώναμε την κητόστρωση με το έδαφος, θα αποφεύγαμε κατά την γνώμη σας τα λοξά βέλη?

@ tech_junky :D

Πως κάνεις "προένταση" τοιχίου με πρανή ?
Και πώς κάνεις "πάκτωση" της κοιτόστρωσης? Μήπως εννοείς κατασκευές σε πολύ σαθρά εδάφη όπου θεμελιώνουμε πάνω σε πασσάλους?

Δεν ξέρω τι ακριβώς θέλεις να πεις. αλλά η ορολογία που χρησιμοποιείς δεν βγάζει κανένα νόημα. Η προένταση είναι εσωτερική δύναμη μέσα σε κάποιο στοιχείο, όπως το λες δεν καταλαβαίνω τι εννοείς.

seismic ;)
Όπως φαίνεται στην φωτογραφία http://postimage.org/image/15or8eeuc/ στο πάνω μέρος υπάρχουν δύο τούβλα, που συγκρατούν την βίδα.

Πάνω και κάτω από την βίδα, υπάρχουν δύο χοντρές λαμαρίνες.

Η κάτω λαμαρίνα είναι κολλημένη με τον σωλήνα αντίστασης.

Η πάνω λαμαρίνα έχει μία οπή για να περνάει μέσα στην βίδα.

Η πάνω λαμαρίνα φέρει ένα κοχλία από το πάνω μέρος, και ένα άλλο κοχλία από το κάτω μέρος.

Αυτή η βίδα όσο πιο πάνω τραβιέτε, τόσο μεγαλώνει η διάμετρος στην άγκυρα, για να πιέσει τα πρανή της γεώτρησης, και να υπάρξει πάκτωση.

Αν τώρα ανοίξουμε μία γεώτρηση διαμέτρου 20 cm και βάθους 1,4 m και βυθίσουμε την άγκυρα μέσα.
Αυτή η βύθιση θα σταματήσει στην πρώτη λαμαρίνα, γιατί είναι μεγαλύτερη της οπής.

Κατόπι αν τα τούβλα της φωτογραφίας είναι υδραυλικοί γρύλοι, μπορούμε ανυψώνοντας τους, να επιφέρουμε μεγάλη προένταση στο σύστημα, και μεγάλη πάκτωση στα πρανή της γεώτρησης.

Όταν οι γρύλοι ανυψωθούν, εφαρμόζουν μία πίεση προς τα πάνω, και προς τα κάτω.

Προς τα κάτω δεν μπορεί να πάει η λαμαρίνα, διότι βρίσκει αντίσταση από το έδαφος.

Ο κοχλίας στο πάνω μέρος της πάνω λαμαρίνας, δεν την αφήνει να ανέλθει από την άνοση που της δημιουργούν οι υδραυλικοί γρύλοι.

Οπότε αναγκάζει την βίδα να ανέλθει και να γίνει πάκτωση.

Για να αφαιρέσουμε τους υδραυλικούς γρύλους, βιδώνουμε τον κοχλία που βρίσκετε μεταξύ των δύο λαμαρινών, ώστε να φθάσει στην κάτω λαμαρίνα, και να ολοκληρωθεί η προένταση.

Κατόπιν αφαιρούμε τους γρύλους.

Φαντάσου τώρα την βίδα που εξέχει από το έδαφος, και είπαμε ότι έχει στο πάνω μέρος ένα κοχλία με την πάνω λαμαρίνα.

Αν αυτό το πάνω μέρος της βίδας που φέρει την λαμαρίνα, πακτώσει μέσα στο σκυρόδεμα της κητόστρωσης, και η κητόστρωση φέρει στο πάνω μέρος της επιφανείας της συνδετήριο οπλισμό, στην θέση των τοιχίων για να ενωθεί με αυτά, τότε πάλη θα έχουμε τα ευεργετικά αποτελέσματα που είπα.

Δηλαδή θα σταματήσουμε τις ροπές των κόμβων.

Αυτό δεν επηρεάζει τον ευρωκώδικα.

@georgecv :)
Προσπαθεί να κάνει προένταση μεταξύ εδάφους και φέροντα οργανισμού του κτιρίου αφού κάνει προένταση στις κολώνες

seismic ;)
Όχι κάνω προένταση στην επιφάνεια πάνω στο έδαφος πριν γίνει η οικοδομή.
Το εξέχων τμήμα της βίδας, απλός πακτώνετε μέσα στο ΟΣ της κητόστρωσης.
Η κητόστρωση είναι οπλισμένη με το τοιχίο, οπότε σταματάμε την τάση ανόδου της οικοδομής.
Αρκεί η κατασκευή να είναι όπως στο βίντεο, κατασκευασμένη με τα εσωτερικά χωρίσματα από τοιχία ΟΣ
http://www.youtube.com/watch?v=HyAxO1lH5YE
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους. :ellinofreneia:
seismic
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Τετ, 12 Αύγ 2009 12:04 am
Έτος εισαγωγής: 2006

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Γενικές Συζητήσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες