ζ)Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
ζ) Υπολογίζετε ότι οι 3 με-5 κόμβοι πρέπει να παραλάβουν όλα τα στατικά φορτία του φέροντα?
Μπορούν να τα αντέξουν?
ζ) Απάντηση kostassid
ζ) Όχι μόνο στατικά αλλά και δυναμικά. Αν χρειαστεί να αντέξουν θα σχεδιαστούν ώστε να αντέξουν.
ζ) Ανταπάντηση Γιάννης-ιος
Κανένα κτήριο κατασκευασμένο από χάλυβα ή ΟΣ δεν έχουν την δυνατότητα οι κόμβοι του ( προπαντός του πρώτου ορόφου που φέρουν όλα τα στατικά φορτία ) να παραλάβουν το στατικό βάρος του κτιρίου. Ακόμα και αν δεν είναι σκελετός, αλλά μασίφ.
Αποτέλεσμα την μετατροπή της επιτάχυνσης σε ροπές των κόμβων.
η)Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
η) Έχετε κατορθώσει μετά από έναν ισχυρό σεισμό να μην έχει βλάβες ένα έργο?
η) Απάντηση kostassid
η) Ναι. ακόμα και ο σοβάς.
η) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Για μένα εξαρτάτε αν έχει ζημιές η κατασκευή, από το πόσο καλή είναι η κατασκευή, αλλά και από τις παραμέτρους του σεισμού. ( βάθος, ένταση,διάρκεια, απόσταση, είδος σεισμού, υπέδαφος κατασκευής, και υπέδαφος διαδρομής του σεισμού από το σημείο που έγινε μέχρι την κατασκευή, καθώς και το πόσο ψιλό είναι το κτίριο.κλπ)
θ) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
θ) Έχετε υπολογίσει ποτέ πόσο στοιχίζει ένα δοκάρι δύο κολόνες και το χτίσιμο, εν σχέση με ένα ίδιων διαστάσεων τοιχίο?
Αν στοιχίζει το ίδιο, γιατί δεν μεγαλώνετε την διατομή κάτοψις των στοιχείων, για να γλυτώσετε τουλάχιστον την διάτμηση των κόμβων των βάσεων?
θ) Απάντηση kostassid
θ) διότι ο πελάτης θέλει παράθυρο ή να γλιτώσει λεφτά, ή χαλάει η κανονικότητα του κτηρίου. Γενικά στο σχεδιασμό προσφέρουμε το τρίπτυχο Ασφάλεια-Οικονομία-Αισθητικότητα. Κανόνας ο οποίος οι σοβαροί επαγγελματίες τον ακολουθούν.
θ) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Έχεις δίκαιο σε αυτό που λες. Και εγώ σαν κτίστης έχω ασχοληθεί πολύ με το θέμα της αρχιτεκτονικής, και η αλλαγή της διαρρύθμισης είναι συχνή.
Ξέρω και εγώ, ότι υπάρχουν τρεις τρόποι δόμησης.
α) Ο σκελετός, όπου το βάρος από τα έπιπλα την πλάκα τον τοίχο,το δοκάρι,μεταβιβάζονται στις κολόνες, και μετά οι κολόνες μεταβιβάζουν τα φορτία στις βάσεις.
Όμως και οι τοίχοι, σε ένα σκελετό, αν και στατικά υπολογίζονται σαν φορτία, στην δυναμική των κατασκευών έχουν μεγάλο ρόλο.
Και οι μετατροπές που γίνονται τώρα από τους ιδιοκτήτες, είναι λάθος, όχι μόνο για το διαμέρισμά του, αλλά και για όλα τα άλλα διαμερίσματα της πολυκατοικίας.
Θα συμφωνήσουμε, ότι και στον σκελετό, αυτός που κάνει τις μετατροπές, πρέπει να ξέρει.
β) Έχουμε και την συνεχή δόμηση, όπου τα φορτία τα αναλαμβάνει η τοιχοποιία, και τα μεταβιβάζει στο έδαφος.
Εκεί απαγορεύετε δια ροπάλου η μετατροπή ( διαρρύθμιση ) χωρίς ιδικό.
γ) Έχουμε και την σύμμεικτη δόμηση, η οποία είτε χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά
( κιλοδοκούς και σκυρόδεμα ) είτε την συνεχή δόμηση μαζί με τον σκελετό.
Εγώ θεωρώ κατάλληλη για τον ελκυστήρα, την συνεχή δόμηση εσωτερικά,και τον σκελετό εξωτερικά.
Τώρα πως σκέφτομαι να αντιμετωπίσω το πρόβλημα των μετατροπών.
Αν π.χ έχουμε να κατασκευάσουμε μία πολυκατοικία που ο κάθε όροφος έχει τέσσερα διαμερίσματα, θα κάνω το εξής, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να κάνουν τις μετατροπές που θέλουν.
Πρώτα θα τοποθετήσω κολόνες περιμετρικά του κτιρίου.
Μετά θα χωρίσω την κάτοψη εσωτερικά σε σχήμα σταυρού,ώστε αυτός ο σταυρός να χωρίζει ( μεσοτοιχία ) τα τέσσερα διαμερίσματα.
Αυτόν τον σταυρό θα μετατρέψω σε τοιχίο από οπλισμένο σκυρόδεμα, και θα τον πακτώσω στις άκρες του με τον υδραυλικό ελκυστήρα.
Βέβαια στο κέντρο του σταυρού, θα κατασκευαστεί το φρεάτιο του ανελκυστήρα, και ο διάδρομος γύρο από αυτών για να μπαίνουμε στα διαμερίσματα.
Και αυτοί από ΟΣ
Αυτό το κάνω ώστε από όπου και να έρθει ο σεισμός, να υπάρχει αντίδραση στο δώμα και στο Π της βάσης, αλλά και λόγο μεγάλης διατομής κάτοψης που θα έχει αυτό το τοιχίο, να εξαλείψουμε το πρόβλημα της διάτμησης, και της κάμψης.
Άλλο εφικτό σχήμα που μπορούμε να δώσουμε ώστε να μπορούμε να κάνουμε μετατροπές, είναι το εξής.
Αν η πολυκατοικία έχει γειτονικά, ( όπου δεν κάνουμε παράθυρα ) μετατρέπουμε τα γειτονικά σε τοιχία με αγκύρωση, και κάποιο άλλον μεσαίο κεντρικό τοίχο σε Ο.Σ, ώστε να σχηματίζουν διατομή κάτοψις διπλού Τ
Άλλο εφικτό σχήμα που μπορούμε να δώσουμε ώστε να μπορούμε να κάνουμε μετατροπές, είναι να τοποθετήσουμε δύο φρεάτια ανελκυστήρα, με τα φρεάτια διαδρόμους, στις δύο άκρες της κατασκευής, και να τοποθετήσουμε στις γωνίες τους τον ελκυστήρα.
Αυτά τα τετράγωνα φρεάτια, μπορεί να είναι είτε ανελκυστήρες, είτε αποθήκες, οι άλλοι κοινοί χρήσιμοι χώροι.
Τελικά αν το ψάξεις αρχιτεκτονικά και στατικά, υπάρχουν λύσεις.
ι) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
ι) Βοηθάει ναι η όχι η εφεύρεση στην βελτίωση του μαλακού εδάφους?
ι) Απάντηση kostassid
ι) Μάλλον, δεν υστερεί όμως σε μαλακό με κίνδυνο να αποκολληθεί η πάκτωση;
Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Έχω κάνει δύο εφευρέσεις για να αντιμετωπίσω το πρόβλημα αυτό, καθώς και το κόστος.
Αν έχουμε πέτρωμα χρησιμοποιούμε την πρώτη ευρεσιτεχνία, τον ελκυστήρα, γιατί είναι αδύνατον να υποχωρήσουν τα πρανή της γεώτρησης κατά την περίοδο του σεισμού, όπου τανύζετε πολύ το συρματόσχοινο.
Είναι και κατασκευαστικά πιο φθηνό σύστημα, γιατί το τάνυσμα το εφαρμόζει ένας κοχλίας.
Αν όμως έχουμε χαλαρά εδάφη, τότε τοποθετούμε τον υδραυλικό ελκυστήρα, που εφαρμόζει το τάνυσμα υδραυλικά, για τον εξής λόγο.
Η υγροποίηση του εδάφους (καθίζηση) καθώς και οι ρωγμές, που προκαλεί ο σεισμός, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, το οποίο όμως και αυτό η ευρεσιτεχνία έχει εν μέρη λύσει.
Εάν σταματήσουμε το video
http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZ...layer_embedded εκεί που δείχνει κάτω από το χώμα, θα παρατηρήσουμε ότι η άγκυρα έχει ένα σωλήνα, που ξεκινάει από την άγκυρα, και φτάνει μέχρι το κάτω μέρος της βάσης.
Αυτός ονομάζεται σωλήνας αντίστασης, και χρησιμεύει για τους εξής λόγους:
αποτελεί τη διέλευση του συρματόσχοινου, που εφαρμόζει την προένταση,
εάν υποχωρήσει το έδαφος κάτω από την βάση, τότε αυτός ο σωλήνας αντίστασης, παίρνει το βάρος της βάσης, και το μεταβιβάζει στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης (αυτός είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος),
εάν τα πρανή της γεώτρησης υποχωρήσουν (από την ταλάντωση), το συρματόσχοινο δεν χαλαρώνει, γιατί η υδραυλική πίεση (κάτω από το έμβολο στο πάνω μέρος του συστήματος) προκαλεί το τάνυσμα του συρματόσχοινου που με τη σειρά του εγείρει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πείροι της άγκυρας και να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης.
Δηλαδή το συρματόσχοινο είναι σε συνεχή χρόνο τανυσμένο.
Κατ αυτόν τον τρόπο, η πάκτωση της άγκυρας, δεν αστοχεί ούτε κατά την έλξη, αλλά ούτε κατά την καθίζηση, προστατεύοντας αυτόματα το κτήριο από το να γείρει.
Είναι όπως η βίδα με το ούπα, που εάν βιδωθεί η βίδα επάνω του, δεν μπορεί να πάει ούτε μέσα, ούτε έξω.
Αυτό μόνο ο υδραυλικός ελκυστήρας το καταφέρνει αυτόματα.
κ) Αρχική Ερώτηση Γιαννης-ιος
κ) Πια έχει μεγαλύτερη διαφορά φάσης με το έδαφος, κατά την διάρκεια του σεισμού, η μεμονωμένη βάση, ή η κητόστρωση?
Πια έχει μεγαλύτερη ακαμψία, άρα και μεταφορά τάσεων στον φέροντα?
Αν έχουν αυτά τα μειονεκτήματα οι μεμονωμένες βάσεις, γιατί τις κατασκευάζετε συνέχεια?
κ) Απάντηση kostassid
κ) Οικονομία (ασφάλεια-οικονομία-αισθητικότητα)
Νομίζω σε όλους τους συνάδελφους θα άρεσε να σχεδιάζουν με q=1, C30/37, γενική κοιτόστρωση, ανοξείδωτο χάλυβα για αθάνατες κατασκευές. Πολλοί όμως δεν έχουν να πληρώσουν κάτι τέτοιο. Γι'αυτό μας εμπιστεύονται οι πελάτες ώστε να βρούμε (όποιο και να είναι το έδαφος) τη χρυσή τομή οικονομίας και ασφάλειας.
κ) Ανταπάντηση Γιαννης-ιος
Απαντήθηκε στην πρώτη (α) απάντηση
ΤΕΛΟΣ
@tech_junky
Οι εξοπλισμοί και η εθνική ασφάλεια είναι εντελώς διαφορετική ιστορία, δεν καταλαβαίνω πως σχετίζονται με το πρόβλημά σου.
Γιαννης-ιος
Και τα δύο, έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των πολιτών, και τις περιουσίας του κράτους, και των πολιτών.
Ακόμα η ευρεσιτεχνία μου, πιστεύω ότι θα κάνει πιο άτρωτες τις κατασκευές του στρατού, από τους βομβαρδισμούς.
Είτε είναι γέφυρες, είτε είναι οικίες.
Ακόμα ο στρατός θα μπορεί να κατασκευάσει γρήγορα κρεμαστές γέφυρες, για να περάσει ποτάμια και χαρακώματα.
Ακόμα και άρματα.
__________________
Έρευνα είναι η επεξεργασία του σωστού και του λάθους.
