Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό stalin » Παρ, 12 Φεβ 2010 10:53 pm

Alexander έγραψε:(btw δες τι μαθήματα έχει π.χ. το υπερ-prestigious M.I.T. - αυτό για το "παιδιά η σχολή είναι ένα μάτσο χάλια, τα μαθήματα που διδασκόμαστε είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία άχρηστα")

Μην συγκρίνουμε το ΕΜΠ με το MIT... έλεος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Μπορείς να στείλεις email για όποια απορία σου και μέσα σε μία μέρα να σου απαντήσει???
Είναι του ιδίου επιπέδου όλοι οι καθηγητές με τους αντίστοιχους του MIT???
Εχεις τις ίδιες υποδομές, το ίδιο ασφυκτικό πρόγραμμα γεμάτο υποχρεώσεις μέσα στο εξάμηνο, την ίδια προσοχή και καθοδήγηση απο τους διδάσκοντες???
Το ΕΜΠ είναι καλό πολυτεχνείο, αλλά και οι φοιτητές και οι καθηγητές είναι Ελληνάρες, οπότε ας λουφάρουν οι περισότεροι (μην ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ!!!!!!!! το πρόγραμμα σπουδών και αφήστε τους καθηγητές να προσφέουν τις γνώσεις στις εταιρίες.
Είμαστε έτοιμοι να πεθάνουμε για τα ιδανικά μας, αλλά, δόξα τω Θεό, δεν πιστεύουμε πια σε τίποτα.
stalin
 
Δημοσιεύσεις: 487
Εγγραφή: Σάβ, 28 Φεβ 2009 5:15 pm
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό Alexander » Σάβ, 13 Φεβ 2010 12:31 am

Ήρεμα με τα σημεία στίξης, καταλαβαίνω και χωρίς 45 ερωτηματικά :P
Εάν ξαναδεις αυτό που ο ίδιος έκανες quote θα προσέξεις οτι αναφέρθηκα στα μαθήματα, και όχι στο πώς γίνονται αυτά. Κανείς μας δε λέει οτι η σχολή μας είναι τέλεια, απλά είναι κατά γενική ομολογία άκυρο να λέμε "άχρηστο αυτό το μάθημα" και "άχρηστο εκείνο". Συμφωνώ σε αυτά που λες, από τα πιο όμορφα πράγματα που έχω δει τελευταία είναι ένα "...and please do send me an email with just
three ideas that caught your attention" από τον καθηγητή στην τελευταία διαφάνεια μιας παρουσίασης εξ ΜΙΤ :thumbup: . Απλό, και όμως τόσο..μακρινό.
Spoiler: show
Open courseware χάσιμο, να'ταν τόσο "πλούσιο" και το mycourses...
Alexander Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 465
Εγγραφή: Σάβ, 14 Ιουν 2008 1:00 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό 3 » Σάβ, 13 Φεβ 2010 2:59 am

Θελω να παρεμβω να υπογραμμισω καποια σημεια που μου εκαναν εντυπωση και σε αλλον ελευθερο και πι οπροσφορο χρονο θα αναφερω καποια αλλες σκεψεις και καποια νεα περιστατικα με αυτην την εξεταστικη. Γραφετε μερικοι πως:

Alexander έγραψε:Όσο για τον skot, ήρεμα με τον οδοστρωτήρα γιατί χάνεις το (όποιο) δίκιο σου

merde_conserve έγραψε:Έχεις κάποιο δίκιο σε αυτά που λες για το θεωρητικό της υπόθεσης, αλλά είσαι ισοπεδωτικός και το χάνεις μετά

BM έγραψε:Δεν λέω, κάποια ελάχιστα δίκια τα έχεις, αλλά τα χάνεις αμέσως...


Ρε παιδια, οσο και αν (και εγω επισης! Και να τονισω πως δεν τον ξερω κιολας..) διαφωνει καποιος με τον skot σε σημεια ή και σε ολοκληρο το post του, απο ποιον "χανει" το δικιο του; Υπαρχει καποια δεοντολογικη επιτροπη και του το "παιρνει"; Γιατι γραφετε ολοι λες και μιλαει σε εναν "ευθικτο τριτο". Σε σας ολους μιλαει! Και σε μενα επισης. Δεν χανει το δικιο του απο τα σημεια που θιγουν καποιους αλλους αορατους. Σε εμας χανει καποια σημεια, γιατι δεν εχει δικιο, και καποια αλλα του τα αναγνωριζουμε. Αλλα το "δικαιωμα στο δικιο" δεν το χανει, και σιγουρα οχι ολο! Σορυ αν το υπερσκαλιζω αλλα εχω μια υποψια οτι μερικες φορες αντιδραμε λες και ενδιδουμε σε καποιους αφαντους.. αλλους, παρα το δικιο μιας αλλης μεριας, καταληγωντας να γινομαστε ισορροπιστες εκει που δεν πρεπει. Το θαρρος της γνωμης μας να μας νοιαζει και αν καποιος υπερβαλει τον διορθωνουμε, αλλα τα δικια του τα κατακραταμε. Τωρα βεβαια αν παλι δεν το εννοησε κανεις απο τους απο πανω ετσι, οκ, παω πασο.. Απλα ειπα μηπως..
Εικόνα
3
 
Δημοσιεύσεις: 582
Εγγραφή: Δευτ, 22 Σεπ 2008 5:53 pm
Τοποθεσία: Στο βαθος του οριζοντα
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό skot » Σάβ, 13 Φεβ 2010 6:11 pm

ρε παιδιά συνέλθετε, δε διαφαροποιηθούμε από τα ΤΕΙ κάνοντας περισσότερα θεωρητικά μαθήματα, πιο αναλυτικά και πιο δύσκολα όπως τα περισσότερα μαθήματα της σχολής μας, η διαφορά είναι στον τρόπο σκέψης του μηχανικού του πολυτεχνείου από το "μηχανικό" του ΤΕΙ. Ο μηχανικός του πολυτεχνείου δεν πρέπει να είναι απλά ένας άνθρωπος που κάνει υπολογισμούς (όπως οι "μηχανικοί" των ΤΕΙ), είναι αυτός που κάνει το σχεδιασμό ενός έργου και ποτέ μα ποτέ όσο εξειδικευμένο και να είναι ένα πρόβλημα που επιλύει δεν πρέπει να χάνει τη συνολική εικόνα του και να μην το κατανοεί σε βάθος. Εκεί πρέπει πρώτα απ' όλα να εστιάσουμε,στον τρόπο σκέψης του μηχανικού, να μάθουμε πως να κατανοούμε και να μη χάνουμε τη συνολική εικόνα ενός προβλήματος, και αυτό ακούει στο όνομα συστημική μεθοδολογία ή συστημική ανάλυση. Εδώ είναι το Α και το Ω του θέματος, το να μάθουμε να σκεφτόμαστε συνολικά, συστημικά και έπειτα να μάθουμε τα εργαλεία επίλυσης εξειδικευμένων προβλημάτων όπως οι στατικές τα μπετά ή τα εδάφη κλπ κλπ. Δυστυχώς αυτό το πράγμα δε γίνεται στη σχολή και εκεί εντοπίζεται το μεγάλο πρόβλημα. Δε μας έχουν μάθει συνθετική σκέψη επίσης, πχ στα σίδερα ή στα μπετά μας δίνουν ένα υπάρχον δομικό σύστημα να το αναλύσουμε, το πως θα συνθέσουμε όμως αυτό το δομικό σύστημα δε μας το λέει κανείς και αυτό είναι που θα κάνει μετά ο καθένας μας και θα πρέπει να το μάθουμε απλώς μόνοι μας...απορώ γιατί δεν αναρωτιέται κανείς γιατί αν όχι όλοι, οι περισσότεροι απόφοιτοι που έχουν πιάσει δουλειά λένε ότι δε θυμούνται σχεδόν τίποτα από τη σχολή και πως τα περισσότερα που κάναμε ήταν σχεδόν άχρηστα...Δυστυχώς η σχολή δεν καταφέρνει να μας κρατάει το ενδιαφέρον και πως να στο κρατήσει άλλωστε όταν κάνουμε μόνο θεωρίες επί θεωριών, καλές και άγιες δε λέω, αλλά ούτε σε τόση έκταση και ούτε σε τόσο βάθος χρειάζονται, ας μειώσουμε τη θεωρία και ας κάνουμε και λίγα πρακτικά πράγματα και εφαρμογές έτσι και καλύτερα θα μάθουμε και περισσότερο ενδιαφέρον θα έχει...
Και επειδή έχει αναφερθεί αρκετές φορές το ΜΙΤ, δείτε τι γράφουν στην ιστοσελίδα του τμήματος, ποιός είναι ο σκοπός του τμήματος και ποιά η θεώρησή τους για το τι εστί πολιτικός μηχανικός:
"Our mission is the provision of human services in a sustainable way, balancing society's need for long-term infrastructure and environmental health. The department believes that it is imperative that human infrastructure and the natural environment be viewed in a synergistic way in order to fulfill this mission." Δε θα αναφερθώ στις γελλοιότητες που ακούστηκαν ότι το ΜΙΤ δεν είναι τόσο καλό ή στην ακόμα μεγαλύτερη γελλοιότητα ότι το ΕΜΠ είναι καλύτερο...Ξεκαβαλάτε το ΕΜΠ μπορεί να είναι το καλύτερο πολυτεχνείο στην Ελλάδα αλλά αυτό δε λέει και πολλά, γιατί δεν παύει να είναι ένα ελληνικό πανεπιστήμιο με όσα προβλήματα (και είναι πολλά) αυτό συνεπάγεται...
Δε θα ξεχάσω το Σταμάτη Κριμιζή, διεθνούς φήμης επιστήμονα, καθηγητή στα Πανεπιστήμια John Hopkins και Iowa που σχεδίαζε στην Αμερική διαστημόπλοια της ΝΑΣΑ σε συνέντευξη του στην εκπομπή "Στα Άκρα" της ΝΕΤ να λέει συμβουλεύω τους Έλληνες νέους να πάνε να σπουδάσουν στο εξωτερικό σε ένα σοβαρό πανεπιστήμιο...
skot
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Τρί, 03 Μαρ 2009 6:06 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό merde_conserve » Σάβ, 13 Φεβ 2010 6:16 pm

συμβουλεύω τους Έλληνες νέους να πάνε να σπουδάσουν στο εξωτερικό σε ένα σοβαρό πανεπιστήμιο...


Σωστό το ρητό, αλλά το ΕΜΠ αξίζει πολύ περισσότερο (και εγχώρια και διεθνώς) από ένα "μέτριο" ή ένα "κακό" πανεπιστήμιο. Και κακά τα ψέματα, όσοι θέλουν να κάνουν καλές σπουδές και έχουν ως προπτυχιακό εφαλτήριο το ΕΜΠ έχουν μια χαρά ανοικτό δρόμο. Όσοι πήγαν κατευθείαν για προπτυχιακό έξω σε καλό πολυτεχνείο (π.χ Γερμανία, Γαλλία, πολύ επιλεγμένα της Αγγλίας :P) ακόμα καλύτερα, μαγκιά τους. Αλλά σε σχέση με το τι κυκλοφοράει και οπλοφοράει με την υπογραφή του εκεί έξω, το ΕΜΠ είναι κάτι παραπάνω από μια χαρά, παρά τα διάφορα προβλήματα που μπορεί να έχει.

Υ.Γ Επειδή σε βλέπω θερμό με την Ανάλυση Συστημάτων, και αυτό μία θεωρία είναι. Δεν θα αλλάξει τίποτα αν προστεθεί ως μάθημα, δεν θα δούμε τον ουρανό με τ'άστρα στο μηχανιλίκι. Η καλλιέργεια της συνθετικής και κριτικής σκέψης πηγαίνει πολύ παραπάνω από μια συστημική ανάλυση.
CSI computer expert έγραψε:I'll create a GUI interface using Visual Basic, see if i can track an IP Address out of this.

http://www.youtube.com/watch?v=ygB0Zviq ... r_embedded
Άβαταρ μέλους
merde_conserve
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 3539
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 9:43 pm
Τοποθεσία: Βαζελοχώρι (κοινώς Αμπελόκηποι)
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό skot » Σάβ, 13 Φεβ 2010 7:18 pm

μα το βασικό συστατικό στοιχείο της κριτικής και συνθετικής σκέψης είναι η συστημική ανάλυση, για να ξέρουμε και τι λέμε...
είναι αδιανόητο ως και τριτοκοσμικό να μην υπάρχει σε ένα πολυτεχνείο που θέλει να θεωρείται και καλό μάθημα συστημικής ανάλυσης...
και σίγουρα καμιά συνθετική ή κριτική σκέψη δεν αναπτύσεις μαθαίνοντας να κάνεις σωστούς υπολογισμούς όπως γίνεται σε όλα τα μαθήματά μας...
σίγουρα η σύνθεση και η κρίση είναι κάτι που έρχεται και με την εμπειρία στην πράξη, αλλά το πρώτο στάδιο για να την αναπτύξεις είναι η κατάλληλη επιστημονική εκπαίδευση, μάθημα συστημικής ανάλυσης δηλαδή και πάλι...δυστυχώς η κλασική αναλυτική σκέψη που μας μαθαίνουν δε μπορεί να ανταποκριθεί στα σύγχρονα προβλήματα σχεδιασμού έργων που περιλαμβάνουν παραμέτρους όπως η οικονομία, η περιβαλλοντική προστασία, η κοινωνική αποδοχή με επιτακτικό πλέον τρόπο σε σχέση με παλαιότερα πέρα από την τεχνική αρτιότητα...
για παράδειγμα έρχεται η ΕΕ και ρωτάει αν έχουν γίνει περιβαλλοντικές μελέτες για τα έργα εκτροπής του Αχελλώου και λέμε εμείς μα φυσικά, να η κάθε μελέτη για κάθε φράγμα ξεχωριστά, γράψτε λάθος, τι θα πει για το καθένα ξεχωριστά, για όλο μαζί το έργο έπρεπε να γίνει περιβαλλοντική μελέτη, συνολικά, αυτή είναι η σωστή αντιμετώπιση, η συστημική άποψη...καταλάβετέ το έχουμε μείνει πίσω από τις εξελίξεις...και ναι σε διεθνές επίπεδο είμαστε στην καλύτερη ένα μέτριο πολυτεχνείο...
skot
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Τρί, 03 Μαρ 2009 6:06 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό merde_conserve » Σάβ, 13 Φεβ 2010 7:30 pm

μα το βασικό συστατικό στοιχείο της κριτικής και συνθετικής σκέψης είναι η συστημική ανάλυση, για να ξέρουμε και τι λέμε...


Για να ξέρουμε τι λέμε λοιπόν...(μέτρια links αλλά τέσπα)
http://en.wikipedia.org/wiki/Systems_analysis
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B7_%CF%83%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD

Η επιστήμη (ή ανάλυση) συστημάτων είναι ένα διεπιστημονικό γνωσιακό πεδίο, ένας δομικός τρόπος σκέψης και ανάλυσης διαφόρων ειδών συστημάτων, από κοινωνικές δομές μέχρι συστήματα ταμιευτήρων. Προσωπικά τέτοιο μάθημα διδασκόμαστε ως υδραυλικοί στο 9ο εξάμηνο (Τεχνολογία Συστημάτων Υδατικών Πόρων), δεν γνωρίζω αν οι άλλες κατευθύνσεις έχουν κάτι παρόμοιο. Δεν είναι πάντως ούτε μπούσουλας σκέψης (όπως η φιλοσοφική ανάλυση), ούτε πανάκεια. Είναι τρόπος αντιμετώπισης πολλών ειδών προβλημάτων.

Ο μηχανικός δεν εξαντλείται εκεί. Μπορεί να χρησιμοποιήσει τη θεωρία συστημάτων σε αρκετές πτυχές της δουλειάς του (π.χ σύνθετα έργα, υδραυλικά δίκτυα, πολλαπλοί ταμιευτήρες κλπ) αλλά ΔΕΝ εξαντλείται εκεί. Πρέπει επίσης να ξέρει άψογη φυσική και μαθηματικά, να υπολογίζει γρήγορα (ναι, και αυτό μετράει), να "ζυγίζει" καταστάσεις κλπ.

Η θεωρία συστημάτων ως διεπιστημονικό πεδίο βρίσκεται κοντά σε θεωρίες όπως project managemet, ανάλυση κινδύνου, θεωρία λήψης αποφάσεων κλπ. Συνεπώς, με την ευρεία έννοια, έχουμε μία πρώτη επαφή με το αντικείμενο μέσω του μαθήματος: Εισαγωγή στη βελτιστοποίηση συστημάτων. Είναι αυτό το μάθημα μπούσουλας για τα πάντα; σαφώς και οχι.

Η παράθεση ενός επιστημονικού πεδίου από μόνη της δεν μου λέει κάτι. Θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει ένα τέτοιο μάθημα και να είναι υπερ-θεωρητικό (σαν τα post του 3) ή απλά ακαταλαβίστικο. Ο συνδυασμός της εφαρμογής του σε ορισμένα μαθήματα στα οποία χρειάζεται, είναι το ζητούμενο. Αλλά όχι και να λέμε ότι τα πάντα περιστρέφονται γύρω από αυτό. Ο μηχανικός είναι και λήψη αποφάσεων, και υπολογιστική δύναμη, και κριτική σκέψη, και στατική "διαίσθηση". Μην το περιορίζεις τόσο πολύ. Είναι πολύ ωραία η θεωρία συστημάτων, δεν λέω, αλλά μην το μαμάμε κιόλας. Δεν ανάγονται όλα τα προβλήματα της σχολής εκεί.
CSI computer expert έγραψε:I'll create a GUI interface using Visual Basic, see if i can track an IP Address out of this.

http://www.youtube.com/watch?v=ygB0Zviq ... r_embedded
Άβαταρ μέλους
merde_conserve
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 3539
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 9:43 pm
Τοποθεσία: Βαζελοχώρι (κοινώς Αμπελόκηποι)
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό Balleader » Σάβ, 13 Φεβ 2010 7:35 pm

Εγώ το μόνο που έχω να πω είναι πως απ όσα γνωρίζω πολλές φορές οι καλύτεροι της σχολής(από άποψη βαθμολογίας πάντα) δείχουν να έχουν δυσκολία στο να διαχειρηστούν πραγματικά προβλήματα.
Δεν ξέρω γιατί αλλά οι εξετάσεις στο πολυτεχνελιο μου θυμίζουν αυτές του σχολείου.
Πάντα έχουμε κάποια συγκεκριμένα δεδομένα, γνωρίζουμε την αυστηρή διαδικασία επίλυσης και βρίσκουμε ένα αποτέλεσμα(έχω κουραστεί να ακούω απο καθηγητές πως αυτό που μας ξεχωρίζει ως μηχανικούς είναι η δυνατότα μας να ελέγχουμε αν το αποτέλεσμα στέκει). Αντίθετα στην πραγματικότητα νομίζω πως τα πραγματα διαφέρουν.
Δηλαδή έχουμε ένα γενικό πρόβλημα και πρέπει να βρούμε τον τρόπο(διαδικασία) ώστε να πετύχουμε ένα (γενικό ίσως πάλι)αποτέλεσμα.
Πραγματικά είμαι φοβερος μηχανικός αν βγάλω 3 διαγραμματα M,Q,N σε 10 λεπτά ακολουθώντας αλάνθαστα μια γνωστή διαδικασία (συμφωνώ πάντως πως η ''στατική'' ματιά θέλει κόπο για να αποκτηθεί και πραγματικά θεωρώ την στατική ένα παρα πολυ σημαντικό μαθημα)
Διορθώστε με αν κάνω λάθος συνάδελφοι.
Always Confused
Balleader Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 108
Εγγραφή: Πέμ, 16 Οκτ 2008 12:39 am

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό Alexander » Σάβ, 13 Φεβ 2010 7:48 pm

skot έγραψε:Δε θα αναφερθώ στις γελλοιότητες που ακούστηκαν ότι το ΜΙΤ δεν είναι τόσο καλό ή στην ακόμα μεγαλύτερη γελλοιότητα ότι το ΕΜΠ είναι καλύτερο...Ξεκαβαλάτε το ΕΜΠ μπορεί να είναι το καλύτερο πολυτεχνείο στην Ελλάδα αλλά αυτό δε λέει και πολλά, γιατί δεν παύει να είναι ένα ελληνικό πανεπιστήμιο με όσα προβλήματα (και είναι πολλά) αυτό συνεπάγεται...

Ποιός το είπε αυτό; Quote or stfu που λένε, γιατί μου φαίνεται δε διαβάζουμε σε τι απαντάμε ώρες-ώρες.
Στο υπόλοιπο post σου συμφωνώ. Πιστεύω εκεί που απέχουμε έτη φωτός από ιδρύματα κλάσης MIT, είναι στο οτι ενώ μπορεί να έχουμε αρκετούς καθηγητές που κάνουν από "πολύ καλό" έως και "φοβερό" μάθημα, στο 95% των περιπτώσεων τα πάντα τελειώνουν εκεί, με το που "χτυπάει το κουδούνι". Και αυτό, όπως είπε και κάποιος παραπάνω, πιθανότατα επειδή οι καθηγητές βαριούνται/δε γουστάρουν/δεν έχουν το χρόνο (!) να ασχοληθούν περισσότερο μέσα στο εξάμηνο - βλέπε για παράδειγμα τη διαχείριση τεχνικών έργων στο ΜΙΤ: Βαθμός εξαμήνου "σπασμένος" σε τόσα κομμάτια που η τελική εξέταση να μετράει μόνο 20%, ενώ μετράει ανάμεσα στα άλλα 10% η παρουσία και 10% η..συμμετοχή στο μάθημα! Ποιός απ'τους εδώ καθηγητές θα καθόταν να αφιερώσει το χρόνο που απαιτείται για τέτοιου στυλ αξιολόγηση; Εδώ οι περισσότεροι δε διορθώνουν καν τις σειρές που παραδίδουμε, με λίγες (λαμπρές) εξαιρέσεις όπως τα αστικά υδραυλικά.
skot έγραψε:Δε θα ξεχάσω το Σταμάτη Κριμιζή, διεθνούς φήμης επιστήμονα, καθηγητή στα Πανεπιστήμια John Hopkins και Iowa που σχεδίαζε στην Αμερική διαστημόπλοια της ΝΑΣΑ σε συνέντευξη του στην εκπομπή "Στα Άκρα" της ΝΕΤ να λέει συμβουλεύω τους Έλληνες νέους να πάνε να σπουδάσουν στο εξωτερικό σε ένα σοβαρό πανεπιστήμιο...

Φοβερή εκπομπή πραγματικά, έχει μείνει για πάντα στον σκληρό μου (και τη μνήμη μου), και ειδικά η φράση που λες. Χωρίς να βγάζουμε και την πάρτη μας απ'έξω ε, έχουμε και εμείς τις ευθύνες μας (ίσως τις μικρότερες όμως...)
Alexander Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 465
Εγγραφή: Σάβ, 14 Ιουν 2008 1:00 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσίευσηαπό skot » Κυρ, 14 Φεβ 2010 3:54 am

medre conserve προσπαθείς να διαφωνήσεις μαζί μου τη στιγμή που τα λεγόμενά σου συμφωνούν σε κάποια σημεία με τα δικά μου, λες μάλιστα ότι η συστημική ανάλυση είναι τρόπος επίλυσης πολλών προβλημάτων, αυτό και μόνο τα λέει όλα. ο σύγχρονος μηχανικός απαιτείται να ξέρει συστημική ανάλυση γιατί καλείται να αντιμετωπίσει σύνθετα προβλήματα, που μόνο με αυτό τον τρόπο σκέψης θα αντιμετωπίσει συνολικά και σωστά...δεν αρκεί μια πρώτη επαφή όπως λες, αλλά μια βαθιά κατανόηση της επιστήμης αυτής, γιατί όλα τα έργα μηχανικού είναι συστήματα και πρέπει να αντιμετωπίζονται ως τέτοια, από ένα σπίτι ως ένα φράγμα ή ένα δρόμο, επαναλαμβάνω ότι οι σύγχρονες απαιτήσεις επιβάλλουν εκτός από την τεχνική αρτιότητα, περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική αποδοχή, παράγοντες που μόνο με έναν τέτοιο τρόπο σκέψης μπορείς να συμπεριλάβεις στη μελέτη του όποιου προβλήματος. και για να εξηγηθώ ακόμη καλύτερα, δεν λέω ότι δεν πρέπει να ξέρουμε καλή στατική εδαφομηχανική ή ότι άλλο, αλλά πρέπει πρώτα να μάθουμε να σκεφτόμαστε σωστά, να αντιμετωπίζουμε συνολικά τα προβλήματα και να τα κατανοούμε σε βάθος και ύστερα έρχονται οι άλλες γνώσεις που όχι μόνο τρόπο σκέψης δεν αποτελούν, αλλά εργαλεία επίλυσης των όποιων προβλημάτων αντιμετωπίζουμε. Είναι θεμελιώδες να μάθουμε να σκεφτόμαστε πρώτα από όλα και ταυτόχρονα να κάνουμε και τα υπόλοιπα μαθήματά μας. Και το θέμα του τρόπου σκέψης και της συνολικής αντιμετώπισης προβλημάτων φυσικά και δε σταματάει κάνοντας απλά ένα μάθημα, είναι θέμα γενικότερης φιλοσοφίας και εκπαίδευσης. Για παράδειγμα θα μπορύσε να θεσπιστεί η εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης ενός έργου από ομάδα φοιτητών στα τελευταία εξάμηνα, η οποία να είναι απόλυτα εφαρμόσιμη και να περιλαμβάνει τα πάντα (τεχνική, οικονομική, περιβαλλοντική μελέτη και τεκμηρίωση της κοινωνικής αποδοχής του έργου), μόνο μέσα από τέτοιες δραστηριότητες στα πλαίσια της σχολής θα γίνουμε καλοί μηχανικοί. Εντάξει ρε παιδιά καλή η θεωρία, είναι το απαραίτητο υπόβαθρο, αλλά δώστε και λίγο τόπο στην πράξη, η σχολή πρέπει να μας προετοιμάζει και για αυτό, να είμαστε ικανοί να βγούμε στην αγορά με τα κατάλληλα εφόδια, τα οποία δυστυχώς δεν τα παίρνουμε...τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, πρώτα ο τροπος σκέψης, έπειτα τα εργαλεία επίλυσης προβλημάτων και τέλος οι πρακτικές εφαρμογές, αυτή θα έπρεπε να είναι η δομή του προγράμματος σπουδών μας...
skot
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Τρί, 03 Μαρ 2009 6:06 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες