Ειλικρινά αναρωτιέμαι πως λειτουργεί η Σύγκλητος, πως αποφασίζει και αν ρωτάει κανέναν για τις αποφάσεις που παίρνει. Σύμφωνα με τον τελευταίο mail του κ.Παπανικολάου:
''Αγαπητοί φοιτητές του 6ου εξαμήνου,
Έλαβα μια επιστολή από την κ. Μοσχοπούλου εκ μέρους ομάδας φοιτητών και έμεινα έκπληκτος από την αντίδρασή σας. Στην επιστολή/ένσταση η ομάδα των σπουδαστών που ζητεί να γίνουν εξετάσεις με κλειστές κάμερες κάνει λόγο για δύο πράγματα, επί λέξει ‘αρχικά η απόφαση της κοσμητείας για μη χρήση αυτών, ώστε να προστατεύονται τα προσωπικά μας δεδομένα και ακόμη οι δυσκολίες που πιθανότατα θα εμφανιστούν στη χρήση του webex και του internet’. Η ένσταση συνοδεύεται και από ένα φύλλο με υπογραφές σπουδαστών οι οποίοι ενίστανται.
Τα μέχρι στιγμής δεδομένα για την εξέταση του μαθήματος ‘Ανοικτών αγωγών και Ποταμών’ ήταν τα εξής:
Στο τελευταίο μάθημα αποφασίστηκε να γίνει η εξέταση χωρίς τη χρήση υπολογιστή, αλλά με αριθμομηχανή και τυπολόγιο όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
Το πνεύμα των εξετάσεων θα είναι παρόμοιο με αυτό προηγούμενων ετών, αλλά προσαρμοσμένο στο χρόνο (που σημειωτέον δεν έχει ορίσει ο διδάσκων).
Εδώ και πολλά χρόνια γίνεται συστηματική προσπάθεια για την απαξίωση του πτυχίου του ελληνικού πανεπιστημίου, όποιο και νάναι αυτό (π.χ. ανωτατωποίηση των ΤΕΙ σε μιά νύχτα, αναγνώριση των πτυχίων κολλεγίων ως ισότιμα χωρίς διαδικασίες κλπ). Ωστόσο, η Σύγκλητος έκανε ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση (αυτό λέγεται αυτοκτονία του ελληνικού πανεπιστημίου) με την ανακοίνωση για ‘κλειστές κάμερες για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων (sic!), χωρίς να ρωτήσει τους διδάσκοντες των μαθημάτων πώς αυτοί επιθυμούν να κάμουν τις εξετάσεις, πράγμα που ακυρώνει το αδιάβλητο των εξετάσεων. Από τα προαναφερόμενα θα περίμενα από τους φοιτητικούς συλλόγους να επικρίνουν την απόφαση αυτή της Συγκλήτου όπως έχει γίνει και από τον ελληνικό τύπο, αντί να ενίστανται σε κάθε απόφαση του διδάσκοντα για το αυτονόητο. Σημειωτέον ότι έχει χυθεί αρκετό μελάνι για το εν λόγω θέμα, δείτε π.χ. το σύνδεσμο
http://www.itia.ntua.gr/blog/2021/01/22/melani/Πρέπει ωστόσο να επισημάνω ότι
(1) Εκ του νόμου, κάθε διδάσκων σχεδιάζει, υλοποιεί και εξετάζει το μάθημα που διδάσκει κατά το δοκούν,
(2) Το μάθημα των ‘Ανοικτών αγωγών και Ποταμών’ αποτελεί αν όχι το βασικότερο, ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα στην κατεύθυνση του Υδραυλικού Μηχανικού, η γνώση και εφαρμογή του οποίου είναι απολύτως απαραίτητη στο σχεδιασμό Υδραυλικών Έργων, και
(3) Για εξέταση του μαθήματος με κλειστές κάμερες θα γίνει αναπροσαρμογή στον τρόπο της εξέτασης, ώστε αυτή να είναι αδιάβλητη. (Σημείωση: Δεν είναι δυνατόν να πεισθεί κάποιος ότι με κλειστές κάμερες όλοι οι εξεταζόμενοι θα δουλέψουν μόνο με τυπολόγιο και κομπιουτεράκι).''
Και ταυτόχρονα και με τον κύριο Κουτσογιάννη:
http://www.itia.ntua.gr/blog/2021/01/22/melani/Αναρωτιέμαι ειλικρινά τελικώς, ποιό ποσοστό πιστεύει τα περι 'προσωπικών δεδομένων' και αν θέλουμε να παίρνουμε παραδείγματα αρκετά πολυτεχνεία κάνουν τις εξετάσεις τους με ανοιχτές κάμερες. (π.χ. πολυτεχνείο και πανεπιστήμιο κρήτης.