Δεν θα απαντουσα αλλα επειδη ειμαι σιγουρος οτι παρεξηγησες αυτα που γραφω κανω τον κοπο για διαφορους λογους.
Προφανως και δεν πιστευω οτι οι καθηγητες προσπαθουν να υποβαθμησουν το πτυχιο, αν ομως ψαξεις ενα ποστ απο αυτα που εχουν κινηση τις τελευταιες μερες θα δεις οτι καποιος υποστηριξε οτι οι καθηγητες, περα απο τους μπετατζηδες, ειναι ολοι κοτουλες που ψηφιζουν το ΝΠΣ για να ανεβει λεβελ η καριερα τους. Οποτε προφανως και ηταν ειρωνικο το σχολιο μου και εγινε με αφορμη τα οσα ειπε ο Νεστορας στο ΥΓ του.
Για τον Μπομπολα τωρα, ελπιζω να καταλαβαινουμε οτι οταν μιλαμε για αστεια ποσα των 600 και 700 ευρω, προφανως ο Μπομπολας προτιμαει να προσλαμβανει οσο το δυνατον καλυτερους μηχανικους αφου δεν του κοστιζουν τιποτα. Το να υποστηριζει ο οποιοσδηποτε οτι ο Μπομπολας θελει εναν μηχανικο που θα εχει αποδοτικοτητα π.χ. 90% αντι για 100% για να μειωσει το κοστος κατα 100 ευρω τον μηνα, ειναι προσβλητικο για τον ιδιο. Μαλλον το αντιθετο θα επιθυμει αυτη την στιγμη ο φιλος μας, αφου για φραγκοδιφραγκα μπορει και προσλαμβανει μηχανικους αστερια.
Για τα επαγγελματικα δικαιωματα τωρα, θα το αναλυσω μια φορα γιατι υπαρχει μια μεγαλη παρανοηση (ειναι της μοδας αυτη η λεξη τωρα τελευταια).
Πρωτα ομως να ξεκαθαρισουμε κατι: μιλαμε απο την μερια του δικαιου ή την μερια "κοιταω την παρτη μου"; Αν ανηκεις στην δευτερη κατηγορια, δεν θα συμφωνισουμε ποτε γιατι εγω θελω και προσπαθω να ανηκω στην πρωτη.
Υπαρχουν 2 τροποι να οργανωσεις την εργασια του μηχανικου: πληρως καθορισμενα επαγγελματικα δικαιωματα ή σχεδον πληρως ακαθοριστα.
Στην πρωτη κατηγορια ειμαστε εμεις αυτη τη στιγμη στην Ελλαδα μας. Μπορει να ακουγεται παραλογο ομως, οπως καθε τι που εμπεριεχει κρατικη παρεμβαση στην αγορα, τα επαγγελματικα δικαιωματα εχουν αποτυχει. Σκοπος ενος τετοιου συστηματος ειναι να καθορισει εκ των προτερων ποιος ξερει να κανει τι, ετσι ωστε να μην χρειαζεται να το κανει η αγορα, σε βαρος φυσικα των καταναλωτων που θα φανε την μουφα μεχρι να φανουν οι κομπογιαννητες. Έλα όμως που δεν το κανουν. Αποφοιτος (θεωρητικος αλλα σιγουρα υπαρκτος) ΤΕΙ με μεσο ορο 9 και μεταπτυχιακο στο ΕΜΠ "Αναλυση και Σχεδιασμος Αντισεισμικων Κατασκευων" ΔΕΝ έχει δικαίωμα να σηκώσει πολυκατοικια. Το τονίζω, ΔΕΝ έχει δικαιωμα και ας έχει κανει 5-6 στατικες και 3-4 μπετα, συν τις ανωτερες υπαρκτες σπουδες στο αντικειμενο στην Ελλαδα. Εμεις ομως, ο περιουσιος (φοιτητικος) λαος, επειδη κανουμε ενα σχεδιο της πλακας και 2 αρχιτεκτονικα μαθηματα της π**τσας (πιτσας ντε), έχουμε σχεδον πλήρη αρχιτεκτονικα! Το νομικο πλαισιο που ισχυει αυτη τη στιγμη, επιτρεπει και το "ξερω αλλα δεν μπορω", και το "δεν ξερω αλλα μπορω".
Όπως ελπιζω να καταλαβαινεις, σε ενα τετοιο συστημα, επιχειρηματα του στυλ "ξερω να τα κανω αρα πρεπει να εχω το δικαιωμα να τα κανω" δεν υπαρχουν απλα και το ζητημα μεταφραζεται σε ενα "ισοτιμο" μοιρασμα της εργασιας. Πρεπει να μοιρασουμε τις δουλειες με τετοιο τροπο ωστε να μεινουν ικανοποιημενοι ολοι. Το συνηθες παραδειγμα που δινω σε αυτη την περιπτωση ειναι τα τοπογραφικα μας δικαιωματα. Ναι, ξερουμε να κανουμε απλα τοπογραφικα, δεν ειναι επιστημη. Ναι τυπικα και οι τοπογραφοι έχουν στατικα οποτε αν θελουν ας τα χρησιμοποιησουν. Ομως δεν τα χρησιμοποιουν και εδω ειναι το προβλημα. Για να στο πω απλα, αν γινοταν μια αντιστροφη ανταλλαγη, να παιρναμε εμεις τα στατικα των τοπογραφων πισω και να παιρναν αυτοι τα τοπογραφικα μας, ποιον θα ετσουζε περισσοτερο; Ποιος ειναι ο ξεκαθαρα κερδισμενος απο αυτη την "ανταλλαγη" που ισχυει σημερα; Φυσικα δεν χρειαζεται να απαντησω καν, αρκει να δεις την βαση εισαγωγης των τοπογραφων (άρα και την ζητηση της σχολης που καθοριζεται απο την αγορα) και το γεγονος οτι ολοι οι ΠΜ της επαρχιας ζουνε απο τοπογραφικα κυριως, σε αντιθεση με τους τοπογραφους που αλιμονο, δεν εχω ιδεα τι κανουν χωρις μεγαλα τεχνικα εργα.
Οπως ειπα και πριν, επιχειρηματα του στυλ "ξερω αρα καλα κανω και εχω δικαιωματα" θα ισχυαν σε μια απελευθερωμενη αγορα, οπου ο ΤΕΙτζης που ξερει θα μπορει, δεν θα ειναι ο σκυλος που του πεταμε ενα κοκκαλο να δαγκωσει, οταν μας περισσευει. Όπου δεν θα χρειαζεται να κανει αλλα 4 χρονια πανεπιστημιο για να αποδειξει οτι δεν ειναι ελεφαντας, απλα επειδη οταν ηταν 18 δεν ειχε το μυαλο να διαβασει οσο θα επρεπε και επιασε 16 χιλιαδες μορια αντι για 19.
Οχι οπου μας βολευει το ενα και οπου μας βολευει το αλλο. Εχω κουραστει τοσο καιρο στην σχολη να το παιζουν ολοι αλληλεγγυοι, αριστεροι και ανθρωπιστες και μολις κανει καποιος μια συζητηση για δικαιοσυνη που να "καιει", "μα τα δικαιωματα μου" και "τι με νοιαζει εμενα εγω θελω ισχυρο πτυχιο". Οχι ρε φιλε, ή εισαι δικαιος ή δεν εισαι. Οταν το συστημα σε "φτιαχνει" και βλεπεις οτι ειναι αδικο, να το χαλας και να το κανεις δικαιο, να μην το κρατας σαπιο γιατι ετσι θες να εισαι πιο μαγκας. Οχι επειδη ειμαστε πλειοψηφια στο ΤΕΕ να το εχουμε κανει το τσαντηρι μας και η Ελλαδα να ειναι η μονη χωρα παγκοσμιως που οι ΠΜ ηταν "ανωτερη" σχολη απο τους ηλεκτρολογους, την ωρα που η ανθρωποτητα πηγαινε στο φεγγαρι εμεις ασχολουμασταν με την αμφιερειστη επειδη πληρωνε καλυτερα να ριχνεις μπετα.
Τελος, για το υστερογραφο. Τα δικαιωματα που μου προσφερει η σχολη και πιστευω οτι δεν τα αξιζω, δεν τα θελω, άσε που αμφιβαλω και αν θα χρειαστουν ποτε. Τα τοπογραφικα δεν θα τα χρησιμοποιησω ποτε, οσο μπορω να μην το κανω. Αν πεσω σε μεγαλη πεινα καποτε, προφανως το ενστικτο της αυτοσυντηρησης θα κανει την δουλεια του. Επισης, δεν χρειαζεται να παω στο ΤΕΙ να κανω πλακα, απο οτι φαινεται κανω και εδω χωρις πολυ προσπαθεια. Απο τουριστας φοιτητης του 5 με απειρα κενα, αποφασισα να διαβαζω και 3-4 ωρες τη βδομαδα και αποδειχθηκε οτι απεχω πολυ απο το 5 ακομα και στα "δυσκολα" μαθηματα της σχολης.
Αληθεια ομως, δεν καταλαβα απο που προκυπτει οτι δεν μου αρεσει η σχολη. Επειδη μπορω και βλεπω την αληθεια, οτι ειναι ευκολοτερη απο ΗΜΜΥ, Μηχανολογους, Ναυπηγους και Χημικους; Οτι κανουμε 5 χρονια τους 3 νομους του Νευτωνα δεν το αποδεικνυει αυτο; Όταν εχουμε κατι Γεωλογιες/Οικολογιες/Τεχνικες Γεωλογιες και π.χ. οι Σεμφιτες κανουν Θεωρια Σχετικοτητας και Κβαντομηχανικη, εμεις πρεπει να εθελοτυφλουμε και να υποστηριζουμε οτι η σχολη μας ειναι το ιδιο επιστημονικη και δυσκολη με τις αλλες σχολες; Γιατι, για να μην πεσει ο εγωισμος μας οτι και καλα ειμαστε σε δυσκολη σχολη; Ε λυπαμαι αν χρειαζεσαι τετοια επιβεβαιωση αλλα εμενα δεν με ενδιαφερει να ειναι δυσκολο κατι για να μου αρεσει ή να νιωθω χαρουμενος και περηφανος που το κανω. Αρκει να με γεμιζει, και ευτυχως για μενα η σχολη μου αρεσει πολυ, χωρις να νιωθω κατωτερος απο τον Ναυπηγο, όταν του λεω οτι η σχολη του ειναι δυσκολοτερη. Έπειτα απο χρονια και διαρκη ωριμανση, απο εκει που σχεδον εκλαιγα γιατι η σχολη μου απο 1η κατεληξε 5η και νομιζα οτι τα πολυτιμα μορια που εγραψα πηγαν χαμενα, ειμαι σε θεση πλεον να αποκοψω τα μορια της καθε σχολης απο την αποψη μου για αυτην. Ειμαι επισης σε θεση να καταλαβω οτι π.χ. τα Σιδερα ειναι τρεις το λαδι τρεις το ξυδι, δεν θελουν και καμια τρελη φιλοσοφια. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν μου αρεσουν, αντιθετως, τα σκεφτομαι μεχρι και για διπλωματικη. Δεν ειναι διαγωνισμος να την βγαλουμε να την μετρησουμε ποιος την εχει μεγαλυτερη το πανεπιστημιο.. Με τα οσα εχω δει αυτη τη στιγμη και με μικρη επιφυλαξη (αφου δεν εχω ιδεα τι κανουν οι αλλες σχολες), 100 φορες να ξαναεκανα μηχανογραφικο, 100 φορες τους ΠΜ θα διαλεγα.
Τέλος, δεν νομιζω πως εσπασα τα... κουκουναρια κανενος, οποιος θελει ακουει αυτα που λεω και συζηταει μαζι μου, οποιος θελει απλα τα παραβλεπει, προσπερναει και αυτο ηταν. Άληθεια, κανεις δεν ειναι αναγκασμενος να ακουει κανεναν..