
AE έγραψε:Στο επίπεδο των τεχνικών μέσων, και με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση του Κοσμήτορα περί της χρήσης κινητών τηλεφώνων, θα παρακαλέσω τους συντονιστές του φόρουμ, δίνοντας το καλό παράδειγμα, να μην αναρτήσουν ποτέ ξανά υποκλαπέν υλικό εξετάσεων. Αν ο υπεύθυνος του μαθήματος αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα τα θέματα, κράξτε τον μέχρι εκεί που δεν πάει (και πιέστε ώστε να λυθεί θεσμικά το ζήτημα).
AE έγραψε:Βήμα 1: Η στάση μας απέναντι στο πρόβλημα πρέπει να γίνει πιο ειλικρινής
Υπάρχει μια αφελής έως κακή νοοτροπία, που δυστυχώς είναι κυρίαρχη: «Δεν με πειράζει αν ο συνάδελφός μου είναι διεφθαρμένος. Εγώ πρέπει να κοιτάω τη δουλειά μου». Η άποψη αυτή είναι ανειλικρινής. Μια ειλικρινής διατύπωση θα ήταν η εξής: «Ο άλλος μπορεί να είναι όσο διεφθαρμένος θέλει, εφόσον αυτό δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με το συμφέρον μου. Βεβαίως, αν τυχόν συμβεί κάτι τέτοιο, θα τον τσακίσω».
AE έγραψε:Βήμα 2: Η εξεταστική διαδικασία πρέπει να γίνει πιο ειλικρινής
Οι εξετάσεις του μαθήματος πρέπει να αποτελούν την κορωνίδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και συνεπώς να αντιμετωπίζονται με τη δέουσα υπευθυνότητα από όλους τους εμπλεκόμενους (εξεταστές, εξεταζόμενοι, διορθωτές, επιτηρητές). Δεν μπορεί να σπρώχνουμε τον μέσο φοιτητή στην παραπαιδεία και τα κυκλώματα διαφθοράς, βάζοντας υπερβολικά δύσκολα θέματα, δεν μπορεί να μην είναι διαθέσιμο το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος την ώρα της εξέτασης, δεν μπορεί να είναι κρυφές οι εκφωνήσεις, επειδή επαναλαμβάνονται τα ίδια θέματα επί 5, 10 ή 20 χρόνια, δεν μπορεί να απαγορεύεται στον φοιτητή να έχει πρόσβαση στο γραπτό του μετά τη διόρθωση, δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στην αυστηρότητα της βαθμολόγησης, δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στην αυστηρότητα της επιτήρησης. Και πολλά άλλα, για τα οποία πρέπει να γίνει γρήγορα μια ουσιαστική συζήτηση.
AE έγραψε:Βήμα 3: Τα θεσμικά και τεχνικά μας μέσα πρέπει να γίνουν πιο ειλικρινή
Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων, εδώ και αρκετά χρόνια δεν δημοσιοποιούνται τα ονόματα των φοιτητών στους καταλόγους των βαθμολογιών, παρά μόνο οι κωδικοί τους. Δεν ξέρω τι σοβαρό ψυχικό τραύμα θα πάθει το βρέφος των 22 ετών αν μάθουν οι φίλοι του ότι κόπηκε, σίγουρα όμως το τραύμα αυτό θα είναι μικρότερο σε σχέση με το να δει τον απίθανο τύπο που δεν είχε εμφανιστεί ποτέ στο μάθημα να το περνά πανηγυρικά. Η δημοσιοποίηση των ονομάτων και βαθμών, όσο νά ‘ναι δυσχεραίνει τους μαζικούς, τουλάχιστον, μηχανισμούς διαφθοράς.
AE έγραψε:Στο επίπεδο των τεχνικών μέσων, και με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση του Κοσμήτορα περί της χρήσης κινητών τηλεφώνων, θα παρακαλέσω τους συντονιστές του φόρουμ, δίνοντας το καλό παράδειγμα, να μην αναρτήσουν ποτέ ξανά υποκλαπέν υλικό εξετάσεων. Αν ο υπεύθυνος του μαθήματος αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα τα θέματα, κράξτε τον μέχρι εκεί που δεν πάει (και πιέστε ώστε να λυθεί θεσμικά το ζήτημα).
AE έγραψε:Βήμα 1: Η στάση μας απέναντι στο πρόβλημα πρέπει να γίνει πιο ειλικρινής
Υπάρχει μια αφελής έως κακή νοοτροπία, που δυστυχώς είναι κυρίαρχη: «Δεν με πειράζει αν ο συνάδελφός μου είναι διεφθαρμένος. Εγώ πρέπει να κοιτάω τη δουλειά μου». Η άποψη αυτή είναι ανειλικρινής. Μια ειλικρινής διατύπωση θα ήταν η εξής: «Ο άλλος μπορεί να είναι όσο διεφθαρμένος θέλει, εφόσον αυτό δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με το συμφέρον μου. Βεβαίως, αν τυχόν συμβεί κάτι τέτοιο, θα τον τσακίσω».
AE έγραψε:Δεν ξέρω τι σοβαρό ψυχικό τραύμα θα πάθει το βρέφος των 22 ετών αν μάθουν οι φίλοι του ότι κόπηκε, σίγουρα όμως το τραύμα αυτό θα είναι μικρότερο σε σχέση με το να δει τον απίθανο τύπο που δεν είχε εμφανιστεί ποτέ στο μάθημα να το περνά πανηγυρικά. Η δημοσιοποίηση των ονομάτων και βαθμών, όσο νά ‘ναι δυσχεραίνει τους μαζικούς, τουλάχιστον, μηχανισμούς διαφθοράς.
Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες