
βάλε 4 να είσαι μέσαteo έγραψε:τα τελευταια 2 χρονια
Συντονιστής: University Editors
βάλε 4 να είσαι μέσαteo έγραψε:τα τελευταια 2 χρονια
lybe33 έγραψε:teo έγραψε:Επειδη το site της ΔΑΠ δεν εχει και πολυ κίνηση τα τελευταια 2 χρονια βαζω εδω την ανακοινωση τους, γιατι εκτος του οτι μαλλον ντρεπονται να την δημοσιευσουν και πολυ, για να ξερουμε και ποιους εχουμε απεναντι μας.
http://dap.ntua.gr/cv/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=8034
Τα μικρά θατσεράκια έβγαλαν τα δόντια τους και κανιβαλίζουν
Εμπιστευτικό Σχέδιο «Επισκόπηση Δαπανών Γενικής Κυβέρνησης 2013-2016» που συνέταξε για το Λογιστήριο του Κράτους το ΚΕΠΕ (31.7.2012) και δημοσίευσε πρόσφατα το "Βήμα": http://www.tovima.gr/files/1/2013/09/07/KEPE.pdf
Δεν περιλαμβάνει κάτι νέο ή διαφορετικό. Απλά επιβεβαιώνει αυτά που γνωρίζαμε ως «φήμες» πέρυσι, τέτοια εποχή.
Τα μέτρα για την Παιδεία περιγράφονται στις σελ. 44-58. Ορισμένα ενδεικτικά:
Α. Εξοικονόμηση πόρων από τη βελτίωση της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες. Ειδικά για τα ΑΕΙ: μείωση του έκτακτου
διδακτικού προσωπικού κατά 70% σε δύο χρόνια. Οι ώρες διδασκαλίας θα καλυφθούν από αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μόνιμου προσωπικού και από συγχωνεύσεις Τμημάτων και Σχολών. Όπως αναφέρεται το κενό θα μπορούσε να καλυφθεί αν κάθε μόνιμο μέλος ΔΕΠ αναλάμβανε ένα επιπλέον μάθημα (σελ. 45). Δύο παρατηρήσεις ως προς αυτό:
(α) οι υπολογισμοί έχουν πραγματοποιηθεί με 13.521 μέλη ΔΕΠ. Σύμφωνα με το EXCEL του Υπουργείου οι υπολογισμοί για τις διαθεσιμότητες των
εργαζομένων έγιναν με 11.403 μέλη ΔΕΠ (δηλ. 16% λιγότερα από αυτά που έλαβε υπόψη το ΚΕΠΕ), χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη οι φετινές συνταξιοδοτήσεις (π.χ. στο ΕΜΠ δεν είμαστε πλέον 548, όπως αναφέρεται).
(β) η «αριθμητική» αγνοεί ότι τα επιστημονικά αντικείμενα δεν μπορούν να θεραπεύονται διδακτικά και ερευνητικά από μη ειδικούς. Για παράδειγμα, ένας Καθηγητής Ουρολογίας δεν μπορεί να διδάξει Καρδιολογία. Ούτε ένας Οικονομολόγος Περιβάλλοντος (που δεν έχει καν βασικές σπουδές
Μηχανικού) μπορεί να διδάξει Αντοχή Υλικών. Το τελευταίο είναι πραγματικό παράδειγμα. Προτάθηκε σε συνάδελφο σε κάποιο ΑΕΙ (όχι στο ΕΜΠ). Τελικά επικράτησε η λογική.
Β. Εξοικονομήσεις που μπορούν να προέλθουν έμμεσα για τις δημόσιες δαπάνες (σελ. 52-54). Τι περιλαμβάνουν (για ΑΕΙ):
(α) Επιβολή διδάκτρων σε ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ φοιτητές πέραν των κανονικών εξαμήνων φοίτησης (καταρρίπτοντας τους ισχυρισμούς του Υπουργείου
Παιδείας ότι δεν τέθηκε ποτέ τέτοιο θέμα). Η πρόταση αφορά ποσό 600 ευρώ, ετησίως. Εκτιμάται ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα «συμβάλλει» στη μείωση του φοιτητικού πληθυσμού κατά 50%. Όπως, επίσης, αναφέρεται: «Προφανώς το ύψος των διδάκτρων μπορεί να μεταβληθεί κατά βούληση. Το
αντίστοιχο ποσό θα αφαιρεθεί από την επιχορήγηση που λαμβάνουν τα ΑΕΙ από τον Κρατικό προϋπολογισμό» (σελ. 53).
(β) Επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα που δεν έχουν σήμερα δίδακτρα. Το προτεινόμενο ύψος διδάκτρων ανέρχεται σε 4.000 ευρώ. Πάλι αναφέρεται ότι το ύψος των διδάκτρων μπορεί να μεταβληθεί κατά βούληση και ότι το αντίστοιχο ποσό θα αφαιρεθεί από την επιχορήγηση που λαμβάνουν τα ΑΕΙ από τον Κρατικό προϋπολογισμό (σελ. 54). Προφανώς, οι προσδοκίες κάποιων συναδέλφων για έμμεσες αυξήσεις μισθών μέσα από τα δίδακτρα, εξασφάλιση πόρων για αναλώσιμα, κλπ., διαλύονται με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο. Φαίνεται ότι η Κυβέρνηση έχει θέσει «πλαφόν» στα χρήματα που θα διαθέτει για τα Πανεπιστήμια. Οποιαδήποτε άλλη πηγή χρηματοδότησης κι αν βρεθεί, απλά θα «ελαφρύνει» τις δαπάνες του Υπουργείου.
(γ) Επανεξέταση των δαπανών για σίτιση και στέγαση των φοιτητών. Μια σκέψη είναι να μειωθεί η επιδότηση ώστε ένα τμήμα του κόστους να
καλύπτεται από τους φοιτητές. Θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι φοιτητές πέραν των κανονικών εξαμήνων φοίτησης χάνουν κάθε δικαίωμα σίτισης-στέγασης (σελ. 55).
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες