Ειδήσεις & Κείμενα

Οι απόψεις σας πάνω σε γενικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα αναλύονται εδώ.

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τρί, 03 Μάιος 2011 5:35 pm

Δεν είναι ακριβώς κείμενο, αλλά ομιλία. Σας προτρέπω να την παρακολουθήσετε προσεκτικά και τα λέμε...
Αρίστος Δοξιάδης
http://www.youtube.com/watch?v=6HhNGU08 ... r_embedded


(Ο Αρίστος είναι φίλος και σύντροφος μου σε Νεολαία πολιτικού φορέα <τότε>... άρα X rated)
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό paktomenos » Τρί, 10 Μάιος 2011 9:07 pm

Ένα πολύ σωστό κείμενο, από το blog ΠαραλληλοΓράφος

======================================================================================================================
“Μπάτσοι σκοτώνουν(!) για μία κάμερα”
«Διεσύρθη με πρωτοσέλιδα, αθωώθηκε με μονόστηλα»
Στάθης, “Ε”, 9/5/2011


Συνηθίσαμε να ζούμε, να καταναλώνουμε και να αναπαράγουμε το ψέμα.Έχει γίνει δεύτερη φύση μας, σε σημείο που, όταν μαθαίνουμε την αλήθεια, στην καλύτερη περίπτωση να αδιαφορούμε και στη χειρότερη να την αμφισβητούμε. Ένα αθώο ψεματάκι, μία παρανόηση ή ακόμη κι ένα στερεότυπο που μεταφέρεται από στόμα σε στόμα, όταν αναπαράγεται συνειδητά ή ασυνείδητα στο χαρτί της εφημερίδας και το γυαλί της τηλεόρασης παύει να είναι αθώο.Είδικα όταν η “παρεξήγηση” είναι απολύτως συνειδητή και καταλαμβάνει θέση εξωφύλλου ή πρώτου θέματος ειδήσεων, τότε έχουμε να κάνουμε με προμελετημένο έγκλημα.Ο προβοκατόρικος τίτλος του κειμένου αυτό ακριβώς το έγκλημα θέλει να τονίσει…

Η περίπτωση Σεϊσίδη είναι χαρακτηριστική της εγκληματικής φυσιογνωμίας των media.Ένας αθώος διασύρθηκε από τον ίδιο τον υπουργό και δεκάδες φυλλάδες. Από πρωτοσέλιδο ως εγκληματίας κατέληξε αθώος (με αναπηρία) σε μονόστηλη ειδησούλα μετά τη σελίδα με τα εφημερεύοντα φαρμακεία. Εδώ δεν υπάρχει καν το “συγγνώμη λάθος”. Δεν υφίσταται τίποτε για να αναδιατυπωθεί, να διαψευστεί ή να ανακευαστεί. Απλώς, όσο παύει το θέμα να είναι πιασάρικο τόσο στριμώχνεται στις πίσω σελίδες διαρκώς συρρικνούμενο. Τι κι αν καταστράφηκε ένας άνθρωπος; Τι κι αν καταστραφούν δέκα; Τι κι αν χειραγωγήθηκαν χίλιες συνειδήσεις; Τι κι αν χειραγωγηθούν όλες οι συνειδήσεις;

Το θέμα μου όμως δεν είναι ο Σεϊσίδης, αλλά εκείνος ο δύστυχος άνδρας που δεν έζησε για να δει το δεύτερο παιδί του να γεννιέται, επειδή κάποιοι υπάνθρωποι δολοφόνοι τον κατέσφαξαν προκειμένου να του αρπάξουν μία κάμερα.Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα πιο ειδεχθή εγκλήματα των τελευταίων χρόνων και οι δράστες αξίζουν την πιο βαριά δυνατή ποινή. Όταν όμως η μεταφορά ενός τόσο τραγικού γεγονότος γίνεται από τα συνηθισμένα δημοσιογραφικά κανάλια που αντιλαμβάνονται την είδηση ως προϊόν προς πώληση, τότε έχουμε να κάνουμε με (δυνάμει) κατά συρροήν δολοφόνους.

Κανένα γεγονός, ειδικά αν πρόκειται για έγκλημα, δεν συμβαίνει σε κενό. Μία διακριτή αλυσίδα αιτίων και αποτελεσμάτων διαχωρίζει τις περιπτώσεις μεταξύ τους και κάθε ερμηνεία της οφείλει να γίνεται με τεράστια προσοχή. Όταν ενημερώνεις μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους δεν παίζεις με τις ερμηνείες αυτές και όταν τις περνάς από τον πολύγραφο της εύκολης ατάκας που πουλάει εξαργυρώνοντας μαζικές φοβίες, τότε φίλε δημοσιογράφε γίνεσαι ο ίδιος δολοφόνος.

Τον περασμένο Μάρτιο δύο άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ έπεσαν νεκροί από σφαίρες σπείρας κακοποιών στο Ρέντη. Εκατοντάδες φωσκολειάδες γράφτηκαν για την υπόθεση και δεκάδες μέικ απ καταστράφηκαν από τα δάκρια καλοχτενισμένων ανκορατζήδων. Μόνιμη επωδός στη μεταφορά της είδησης, τα σπαστά ελληνικά των δραστών. Άρα; Άρα, αλλοδαποί! Προ ολίγων ημερών συνελλήφθησαν οι κατηγορούμενοι για τη δολοφονία και, όπως προκύπτει, είναι Έλληνες ομογενείς, ενώ οι δύο τσιλιαδόροι τους Έλληνες γηγενείς.Στο κύκλωμα μάλιστα φαίνεται να εμπλέκεται απόστρατος αστυνομικός, ο οποίος προμήθευε τη συμμορία με αυτοκίνητα. Άρα, όπως όλα δείχνουν, πρόκειται για κλασική περίπτωση οργανωμένου εγκλήματος, μαφιών και δικτύου “ανθρώπων από μέσα”. Αυτά είναι δεδομένα, για τα οποία μπορούμε να υποθέτουμε ΤΩΡΑ,μετά τη σύλληψη των δραστών. Ακόμη όμως κι έτσι, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε. Πώς θα φαινόταν αν, στο επόμενο παρόμοιο περιστατικό, ισχυριζόμασταν ότι “τις δολοφονίες διέπραξε η αστυνομία“, με το σκεπτικό ότι δεν θα είναι η πρώτη φορά που εμπλέκονται άνδρες της ΕΛΑΣ σε κυκλώματα οργανωμένου εγκλήματος; Πόσοι θα έσπευδαν να διαμαρτυρηθούν για φαιδρότητες και για σπίλωση του αστυνομικού σώματος; Δικαίως. Πόσο τραβηγμένο θα ήταν να πούμε ότι “οι Έλληνες είναι μαφιόζοι“; Σίγουρα όχι λιγότερο από το να ισχυριστούμε ότι “οι αλλοδαποί είναι δολοφόνοι“.Το ίδιο σιχαμερές γενικεύσεις. Το ίδιο βλακώδης αναπαραγωγή στερεότυπων. Με μία μικρή -πλην σημαντική- διαφορά: όποιος πει ότι “η αστυνομία δολοφονεί” ή “η μαφία είναι ελληνική” θα αντιμετωπιστεί από την κοινωνία σαν εμπαθής, μηδενιστής ή -και απλώς- βλάκας. Εκείνος όμως που διαδίδει τη βεβαιότητα ότι “πας μη Έλλην δολοφόνος” μπορεί κάλλιστα να διεκδικήσει και τη θέση του πρωθυπουργού στις επόμενες εκλογές.

Δεν υποβαθμίζω το υπαρκτό ζήτημα του μεταναστευτικού, για το οποίο μάλιστα οι υπεύθυνες κυβερνήσεις συνειδητά κάνουν ό,τι περνά από τα χέρια τους για να το διογκώσουν και να το φτάσουν στα άκρα του. Οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα περιθωριοποιείται είναι απολύτως λογικό να αναπτύξει εγκληματική συμπεριφορά. Αυτό δεν σημαίνει ούτε ότι οι αιτίας της εγκληματικότητας είναι πάντα οι ίδιες, ούτε και οι κακοποιοί πάντα θύματα ενός κάποιου συστήματος που τους οδήγησε στο έγκλημα. Το κυριότερο όμως: δεν είναι όλα τα εγκλήματα ίδια. Οι δολοφονίες των δύο ανδρών της ΔΙΑΣ δεν μπορούν να καλυφθούν πίσω από το επιχείρημα της “οικονομικής κρίσης”. Οι μαφίες και το οργανωμένο έγκλημα έχουν πολύ συγκεκριμένα κοινωνικά χαρακτηριστικά και είναι λογικό να αυξάνουν τη δράση τους αλλά και τον κυνισμό τους σε περιβάλλον κρίσης και γενικευμένου κοινωνικού κανιβαλισμού. Όμως έχουν επιλέξει το δρόμο του εγκλήματος και οργανωθεί σε αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το έγκλημα δεν σχετίζεται επ ουδενί με το “εθνικό DNA” και κάθε παραδοχή ότι ο Αλβανός είναι εγκληματίας, ισούται με τον ισχυρισμό ότι όλοι οι ξανθοί είναι ομοφυλόφιλοι και όλες οι γυναίκες πόρνες. Όταν τέτοιες αθλιότητες υιοθετούνται από τα μέσα ενημέρωσης και ειδικά σε συνθήκες κοινωνικής διάλυσης, δεν είναι υπερβολή να μιλάμε για έγκλημα εξίσου οργανωμένο με αυτό της κάθε μαφίας (ελληνικής, αλλοδαπής ή… μικτής).

Οι δημοσιογράφοι που με τόση ελαφρότητα συμπληρώνουν την είδηση με την πρόταση πασπαρτού “μάλλον αλλοδαποί κακοποιοί”.θα πρέπει επιτέλους να αρχίσουν κάποια στιγμή να αντιλαμβάνονται το ρόλο τους στη δολοφονική αλυσιδωτή αντίδραση που οι ίδιοι πυροδοτούν. Σα να οπλίζουν το χέρι του επόμενου φασίστα, σα να χαρίζουν χειροβομβίδες σε ψυχικά διαταραγμένες προσωπικότητες.Η κοινωνική πραγματικότητα είναι τέτοια, ώστε να τους αξίζει ποινή αντίστοιχη με εκείνη των δολοφόνων του “πατέρα με την κάμερα”.
Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή.
Έλντερ Πεσσόα Κάμαρα, αρχιεπίσκοπος Ολίντα-Ρετσίφε Βραζιλίας
(καλά σου κάνουν! οι φτωχοί είναι χαζοί! Αξιοκρατία ΡΕ!!!!)
paktomenos
 
Δημοσιεύσεις: 1349
Εγγραφή: Παρ, 05 Μαρ 2010 11:14 pm
Τοποθεσία: Ανάμεσα σε Σκύλλα και Χάρυβδη.
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό lybe33 » Τετ, 11 Μάιος 2011 12:45 am

Η τυραννία του ατόμου
Πώς από τις εμπειρίες του ολοκληρωτισμού φτάσαμε στον αποχαλινωμένο ατομικισμό, που ασκεί τυραννική εξουσία σε βάρος της κοινωνίας.

Του
Σβετάν Τοντόροφ

Για να πούμε ότι είναι μια εξουσία νόμιμη, δεν αρκεί να γνωρίζουμε με ποιο τρόπο έχει κατακτηθεί (για παράδειγμα, με ελεύθερες εκλογές ή πραξικόπημα), επιπλέον πρέπει να δούμε με ποιο τρόπο ασκείται. Πριν από 300 χρόνια, ο Μοντεσκιέ είχε διατυπώσει ένα κανόνα για να καθοδηγήσει την κρίση μας: «Κάθε εξουσία που δεν έχει όρια, δεν μπορεί να είναι νόμιμη» έγραφε.
Οι ολοκληρωτικές εμπειρίες του 20ού αιώνα μας έκαναν ιδιαίτερα ευαίσθητους στα κακουργήματα της χωρίς όρια εξουσίας του κράτους, που είναι σε θέση να ελέγξει κάθε πράξη τού κάθε πολίτη. Στην Ευρώπη, αυτά τα καθεστώτα ανήκουν στο παρελθόν, αλλά στις δημοκρατικές χώρες παραμένουμε ευαίσθητοι στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στις δικαστικές υποθέσεις ή στα μέσα ενημέρωσης, επειδή αυτό έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση κάθε ορίου που τίθεται στην εξουσία της. Οι επαναλαμβανόμενες επιθέσεις καθοδηγούμενες από το γάλλο πρόεδρο ή τον ιταλό πρωθυπουργό ενάντια στους δικαστικούς λειτουργούς και τους δημοσιογράφους απεικονίζουν αυτόν τον κίνδυνο.

Συλλογικό και ατομικό
συμφέρον

Ωστόσο, το κράτος δεν είναι ο μοναδικός κάτοχος εξουσιών σε μια κοινωνία. Στις αρχές του 21ου αιώνα, στη Δύση το κράτος έχασε μεγάλο μέρος από το κύρος του, ενώ η ευρεία εξουσία που κατέχουν μερικά άτομα ή ομάδες ατόμων, έχει γίνει με τη σειρά της μια απειλή. Περνά εντούτοις απαρατήρητη, επειδή αυτή η εξουσία βαφτίζεται με ένα ωραίο όνομα, που οι πάντες το διεκδικούν, το όνομα της ελευθερίας. Η ατομική ελευθερία είναι αξία ανερχόμενη, οι υπερασπιστές του κοινού καλού μοιάζουν σήμερα απαρχαιωμένοι.
Διαπιστώνουμε εύκολα πώς γίνεται αυτή η ανατροπή στις πρώην κομμουνιστικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Εκεί το συλλογικό συμφέρον έχει πληγεί σήμερα από την καχυποψία: το προηγούμενο καθεστώς για να κρύψει τα αίσχη του είχε επικαλεστεί τόσο συχνά το συλλογικό συμφέρον, που κανείς πια δεν το παίρνει στα σοβαρά. Στο πρόσωπό του βλέπουμε μονάχα μια υποκριτική μάσκα. Εάν το μόνο κίνητρο συμπεριφοράς είναι η επιδίωξη του κέρδους με κάθε τρόπο και η δίψα για δύναμη, εάν η ανελέητη μάχη και η επιβίωση του ισχυρότερου είναι οι σκληροί νόμοι της ύπαρξης, τότε ας σταματήσουμε να προσποιούμαστε και ας αποδεχτούμε ανοιχτά το νόμο της ζούγκλας. Αυτή η παθητικότητα εξηγεί γιατί οι πρώην κομμουνιστές, άνθρωποι των μηχανισμών, ήταν σε θέση να φορούν με ανησυχητική ευκολία το νέο ένδυμα του υπερφιλελευθερισμού.
Χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, στις ΗΠΑ, σε ένα ιστορικό πλαίσιο εντελώς διαφορετικό, αναπτύχθηκε πρόσφατα το κίνημα Tea Party, του οποίου το πρόγραμμα διακηρύσσει την απεριόριστη ελευθερία των ατόμων και απορρίπτει κάθε κυβερνητικό έλεγχο. Απαιτεί να μειώσουμε δραστικά τους φόρους και κάθε άλλη μορφή αναδιανομής του πλούτου. Οι μόνες δημόσιες δαπάνες που βρίσκουν δικαιολογημένες οι υποστηρικτές του, αφορούν το στρατό και την αστυνομία, δηλαδή την ασφάλεια των ατόμων. Όποιος αντιτίθεται σε αυτή τη θεώρηση του κόσμου, αντιμετωπίζεται σαν κρυπτοκομμουνιστής! Το παράδοξο είναι ότι το κίνημα αυτό διεκδικεί τη χριστιανική θρησκεία, ενώ ο χριστιανισμός, όπως και οι άλλες μεγάλες πνευματικές παραδόσεις, συνιστά τη φροντίδα για τους αδύναμους και τους φτωχούς.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, περνάμε από το ένα άκρο στο άλλο, από το ολοκληρωτικό καθεστώς στο νεοφιλελεύθερο άτομο, από ένα ελευθεριοκτόνο καθεστώς σε ένα κοινωνιοκτόνο, εάν μπορούμε να το πούμε έτσι. Όμως η δημοκρατική αρχή θέλει όλες οι εξουσίες να υπόκεινται σε περιορισμούς: όχι μόνο οι εξουσίες των κρατών, αλλά και των ατόμων, ακόμα και όταν εμφανίζονται με προκάλυμμα την ελευθερία.

Η ελευθερία ως δικαίωμα και ως δυνατότητα
Η ελευθερία που έχουν οι κότες να επιτεθούν στις αλεπούδες, είναι αστεία, επειδή οι πρώτες δεν έχουν την ικανότητα να ασκήσουν αυτή την ελευθερία. Η ελευθερία της αλεπούς είναι επικίνδυνη γιατί η αλεπού είναι η πιο δυνατή. Με τους νόμους και τους κανόνες που θεσπίζει ο κυρίαρχος λαός, έχει το δικαίωμα να θέσει περιορισμούς στην ελευθερία όλων μας. Αυτός ο περιορισμός δεν επηρεάζει όλο τον πληθυσμό με τον ίδιο τρόπο, οριοθετεί αυτούς που έχουν ήδη πολλή εξουσία και προστατεύει αυτούς που έχουν πολύ λίγη.
Η οικονομική εξουσία είναι η πρώτη από τις εξουσίες που εναποτίθενται στα χέρια των ατόμων. Η εταιρεία έχει ως στόχο να δημιουργήσει κέρδη για τους μετόχους της χωρίς τα οποία είναι καταδικασμένη να εξαφανιστεί. Αλλά εκτός από τα ιδιαίτερα συμφέροντά τους, οι κάτοικοι μιας χώρας έχουν κοινά ενδιαφέροντα, στην εξυπηρέτηση των οποίων οι εταιρείες δεν συμβάλλουν αυθόρμητα. Είναι ευθύνη του κράτους να αποδεσμεύσει τους απαραίτητους πόρους για να φροντίσει το στρατό και την αστυνομία, αλλά επίσης για την εκπαίδευση και την υγεία, το δικαστικό σύστημα και τις υποδομές. Ή για την προστασία της φύσης: το διάσημο αόρατο χέρι που αποδίδεται στον Άνταμ Σμιθ δεν εξυπηρετεί πολύ σε αυτή την περίπτωση. Το είδαμε κατά τη διάρκεια της διαρροής πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού την άνοιξη του 2010: οι εταιρείες πετρελαιοειδών επιλέγουν φθηνά κατασκευαστικά υλικά και ως εκ τούτου ελάχιστα αξιόπιστα.

Η εξουσία του χρήματος
Απέναντι στη δυσανάλογη οικονομική εξουσία που κατέχουν τα άτομα ή οι ομάδες ατόμων, η πολιτική εξουσία αποδεικνύεται συχνά πολύ αδύναμη. Στις ΗΠΑ, στο όνομα της απεριόριστης ελευθερίας της έκφρασης, το Ανώτατο Δικαστήριο επιτρέπει τη χρηματοδότηση των υποψηφίων στις εκλογές από επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι όσοι έχουν περισσότερα χρήματα μπορούν να επιβάλουν τους υποψήφιους της επιλογής τους.
Ο πρόεδρος της χώρας, αναμφισβήτητα ένας από τους πιο ισχυρούς άνδρες του πλανήτη, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προώθηση μιας μεταρρύθμισης της κοινωνικής ιατρικής περίθαλψης, την επιβολή κανόνων για τη δραστηριότητα των τραπεζών, τη μείωση της οικολογικής ζημιάς που προκαλείται από τον τρόπο ζωής των συμπολιτών του.
Στις ευρωπαϊκές χώρες συμβαίνει συχνά οι κυβερνήσεις να υπηρετούν την εξουσιά του χρήματος, δημιουργώντας χώρο για μια νέα πολιτικο-οικονομική ολιγαρχία, η οποία διαχειρίζεται τις δημόσιες υποθέσεις προς το συμφέρον ορισμένων ατόμων. Ή ακόμα οι υπουργοί να ασκούν τα καθήκοντά τους ως άτομα φιλοχρήματα που δέχονται να πληρώνουν άλλοι τις διακοπές τους.

Ελευθερία και σχέσεις
εξουσίας

Η ελευθερία της έκφρασης παρουσιάζεται ως το θεμέλιο της δημοκρατίας και για αυτό το λόγο οφείλει να μην γνωρίζει κανένα εμπόδιο. Μπορούμε, όμως, να πούμε ότι είναι ανεξάρτητη από την εξουσία που αντιπροσωπεύει; Δεν αρκεί να έχουμε το δικαίωμα να εκφραζόμαστε, πρέπει να έχουμε και τη δυνατότητα. Όταν αυτή η δυνατότητα λείπει, η «ελευθερία» αυτή δεν είναι παρά κενός λόγος. Όλες οι πληροφορίες, όλες οι απόψεις δεν είναι αποδεκτές με την ίδια ευκολία στα μεγάλα μέσα ενημέρωσης. Η ελεύθερη έκφραση, όμως, των ισχυρών μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες για αυτούς που δεν έχουν φωνή: είναι κοινός ο κόσμος στον οποίο ζούμε. Εάν έχουμε την ελευθερία να πούμε ότι όλοι οι Άραβες είναι ισλαμιστές που δεν μπορούν να ενσωματωθούν, εκείνοι δεν θα έχουν πια την ελευθερία ούτε να βρουν δουλειά ούτε να περπατήσουν στους δρόμους χωρίς να τους ελέγχουν.
Η δημόσια διατύπωση των απόψεών μας είναι μια εξουσία ανάμεσα σε άλλες, που πρέπει μερικές φορές να είναι υποστεί περιορισμούς. Πού θα βρούμε το κριτήριο το οποίο επιτρέπει να ξεχωρίσουμε τους καλούς περιορισμούς από τους κακούς; Όπως, για παράδειγμα, αυτοί που συναρτώνται με τη σχέση εξουσίας ανάμεσα σε αυτόν που μιλά και αυτόν για τον οποίο μιλάμε. Δεν είναι το ίδιο να κάνουμε μια επίθεση εναντίον των ισχυρών της ημέρας με το να υποδεικνύουμε στην κοινή γνώμη ένα εξιλαστήριο θύμα. Μια εφημερίδα είναι απείρως πιο αδύναμη από το κράτος και δεν υπάρχει λόγος να περιορίσουμε την ελευθερία της έκφρασής της, όταν ασκεί κριτική, αρκεί να θέτει αυτήν την κριτική στην υπηρεσία της αλήθειας.
Όταν μια ιστοσελίδα αποκαλύπτει μια συμπαιγνία ανάμεσα στις δυνάμεις του χρήματος και τους πολιτικούς, η χειρονομία της δεν έχει τίποτα το “φασιστικό”, ό,τι κι αν λένε αυτοί που αισθάνονται ότι γίνονται στόχος. Οι διαρροές από τα Wikileaks δεν έχουν τίποτα το ολοκληρωτικό: τα κομμουνιστικά καθεστώτα καθιστούσαν διαφανή τη ζωή των αδύναμων ατόμων, όχι του κράτους. Αντίθετα, η εφημερίδα είναι πιο δυνατή από ένα άτομο, και το «μιντιακό λιντσάρισμα» συνιστά κατάχρηση εξουσίας.

Το δίκαιο του ισχυρού
και του ανίσχυρου

Οι υποστηρικτές της απεριόριστης ελευθερίας της έκφρασης αγνοούν τη διάκριση ανάμεσα στους ισχυρούς και τους ανίσχυρους, και αυτό τους επιτρέπει να επαναπαύονται στις δάφνες τους. Ο συντάκτης της δανέζικης εφημερίδας “Jyllands-Posten”, που είχε δημοσιεύσει το 2005 το σύνολο των γελοιογραφιών του Μωάμεθ, επιστρέφει 5 χρόνια αργότερα και συγκρίνεται, με μετριοφροσύνη, με τους αιρετικούς του Μεσαίωνα που καίγονταν στην πυρά, με τον Βολταίρο που ήταν σφοδρός αντίπαλος της παντοδύναμης εκκλησίας και με τους διαφωνούντες που διώκονταν από την σοβιετική αστυνομία. Αναμφισβήτητα, η εικόνα του θύματος ασκεί σήμερα ακαταμάχητη έλξη! Ο δημοσιογράφος ξεχνά, με τον τρόπο αυτό, ότι οι θαρραλέοι της ελευθερίας της έκφρασης μάχονται ενάντια στους κατόχους της πνευματικής και εγκόσμιας εξουσίας της εποχής τους, όχι ενάντια στις μειοψηφίες που είναι θύματα διακρίσεων.
Το να θέσεις όρια στην ελευθερία της έκφρασης δεν σημαίνει ότι συνηγορείς υπέρ της λογοκρισίας, αλλά ότι κάνεις έκκληση στην ευθύνη αυτών που κατέχουν τα μέσα. Η τυραννία των ατόμων είναι σίγουρα λιγότερο αιματηρή από αυτή των κρατών. Είναι όμως ένα εμπόδιο για μια ικανοποιητική δημόσια ζωή. Τίποτα δεν μας υποχρεώνει να εγκλωβιστούμε στις δύο ακραίες επιλογές: έχουμε ανάγκη να υπερασπιστούμε και το κράτος και το άτομο, εφόσον το ένα λειτουργεί ως όριο για το άλλο.

Πηγή:εδώ
Άβαταρ μέλους
lybe33
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2638
Εγγραφή: Τετ, 03 Δεκ 2008 11:55 am
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό apo7 » Τετ, 11 Μάιος 2011 10:15 pm

Ενα ωραιο βιντεο για τον καθηγητη Αρη Πουλιανο

http://www.youtube.com/watch?v=wtHFrtmx ... r_embedded
apo7
 
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: Τετ, 20 Ιαν 2010 3:14 pm
Τοποθεσία: γουδι
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό 3 » Πέμ, 12 Μάιος 2011 7:41 pm

http://www.cosmo.gr/Finance/Hellas/322592.html

40,4% η ανεργια στους νεους
Εικόνα
3
 
Δημοσιεύσεις: 582
Εγγραφή: Δευτ, 22 Σεπ 2008 5:53 pm
Τοποθεσία: Στο βαθος του οριζοντα
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό airetikos » Παρ, 13 Μάιος 2011 10:45 pm

Αν το κείμενο σας φαίνεται πολύ βρισιά απλά κατεβάστε το το βάζω γιατί τα λέει ωμά και κυρίως μας βάζει να σκεφτούμε που φταίμε εμείς και όχι οι άλλοι.
Έχει κανείς όρεξη για μπάλα, ή για οτιδήποτε παρόμοιο; Όχι ε; Περίεργο αυτό. Εκτός και αν όλοι ασχολούνται πλέον με κάτι πιο σοβαρό, όπως για παράδειγμα η πλήρης μπουρδελοποίηση του κέντρου της Αθήνας.





Χωρίς όμως να θέλω να φανώ μαλάκας, αν και το κάνω πάρα πολύ καλά η αλήθεια είναι, καλά κρασά και φέρε και μια ποικιλία ακόμα για τα παιδιά που έφτασαν στο πανηγύρι αργά. Για όλα τα περίεργα και τα ντεμί-επαναστατικά που λέγονται κατά των μέσων μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα, έπρεπε να φτάσουμε στο σημείο να μας πουν τα μέσα για έναν μαχαιρωμένο κακομοίρη που είχε την ατυχή έμπνευση να τρέξει, αντί να παραδώσει, έτσι ώστε να ξεσηκωθούν κάποιοι, να βρουν ευκαιρία να το παίξουν τιμωροί κάποιοι άλλοι και να αγανακτήσουμε οι υπόλοιποι για το τι συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας, εδώ και δεν ξέρω κι εγώ πια πόσο καιρό.



Μα τι λέτε ρε μαλάκες, σοβαρά; Γίνεται μακελειό στο κέντρο; Τρώνε κόσμο στο κέντρο; Βιάζουν κόσμο στο κέντρο; Μαχαιρώνουν, κλέβουν, σπάνε, πλακώνουν, σκοτώνουν στο κέντρο; Αλήθεια; Κοίτα να δεις ασούμε, που τελικά κάθε μέρα είναι μια νέα μέρα για να μάθεις αλήθειες. Γιατί σε αυτήν την χώρα τις αγαπάμε τσι αλήθειες.



Αρκεί βέβαια να μην πρέπει να τις δούμε μόνοι μας. Γιατί τότε απλά τις παρακάμπτουμε, όπως τα πολλαπλά χεσίματα των αδέσποτων στο πεζοδρόμιο, όπως τον γέρο στο φανάρι του Χίλτον που κάποιοι γελοίοι τον αγνοούν, λες και ένας κατακουρασμένος 70άρης επέλεξε να σου ζητάει ένα δίφραγκο στις τέσσερις το πρωί, όπως τα πάντα που μπορούμε απλά να κάνουμε πως δεν τα είδαμε, γιατί σε πέντε λεπτά θα είμαστε στο ταξί/τραίνο/λεωφορείο/αμάξι και σε είκοσι λεπτά θα είμαστε στο σπίτι μας. Ασφάλεια πίσω από τρεις κλειδαριές ασφαλείας.



Το είχε πει βέβαια ο μεγάλος Μπιλ Χικς, χρόνια πριν. «Κάποια μέρα, θα μένουμε όλοι κλειδαμπαρωμένοι στα σπίτια μας, θα βλέπουμε Αμέρικαν Γκλαντιέητορς και θα τρώμε πίτσες που θα μας τις πυροβολούν τεθωρακισμένα ντελιβεράδικα από την εσοχή για τα γράμματα στην πόρτα μας». Κάπως αμερικέν το παράδειγμα αντιλαμβάνομαι, αλλά του πάει με μικρές διασκευές και στο Ελλαδιστάν.



Έπρεπε όμως να μας το πουν οι ειδήσεις. Γιατί τώρα μας ξεμπρόστιασαν και καλά. Τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν το είδαμε. Γιατί το είδαμε στις ειδήσεις. Άρα νομιμοποιήθηκε. Και αφού νομιμοποιήθηκε, όπως έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια, να αλλάζουμε δηλαδή τροπάρι όποτε μας συμφέρει, κάνουμε μια έτσι, μια στροφή και δώστου οργή και λαϊκή εξέγερση. Από την μια η αριστερά, για την οποία φταίνε όλοι εκτός από τους λαθρομετανάστες, από την άλλη η δεξιά για την οποία δεν φταίει κανείς άλλος εκτός από τους λαθρομετανάστες. Στην μέση πάντως, εξακολουθούμε να παραμένουμε εμείς, γιατί σύμφωνα με εμάς, οι μόνοι που δεν φταίμε είμαστε εμείς. Γιατί άλλωστε αποδοχή ευθύνης σημαίνει συνήθως και ενεργοποίηση, πράξη, δράση, κάτι. Και κάτι τέτοιο δεν κάνει. Άσε που παίζει να χάσουμε και την Τατιάννα που θα βγάλει εκείνην την τύπα που πήγε και επηδήχτηκε με τον πεθερό της κουνιάδας της και τώρα ψάχνει την εξιλέωση μέσω της οδού του δημόσιου εξευτελισμού.



Το αποτέλεσμα φυσικά παραμένει το ίδιο. Μπίρι μπίρι μπίρι και το σπίτι παραμένει μπουρδέλο. Την νύφη τελικά την πληρώνει ο κακομοίρης με τις δεκατόσες μαχαιριές στην πλάτη ξέρω ‘γω, ο άκυρος λαθρομετανάστης που τις τρώει επειδή τυχαίνει να είναι λίγο φουμαριστός (χριστέ και κύριε, τι συγκλονιστική αποδοχή γενικής ενοχής) και εμείς οι κακόμοιροι «οι απλοί πολίτες», που εξακολουθούμε να μην φταίμε σε τίποτα.



Να πω κάτι. Θα υπάρξει κάποια στιγμή που θα φταίμε κι εμείς για τίποτα; Γιατί δεν ξέρω, έτσι, σκόρπιες σκέψεις κάνω, όταν ένα πεζοδρόμιο έχει γεμίσει σκουπίδια, δεν φταίνε κάποια στιγμή και οι τυπαίοι της γειτονιάς που απλά τα πατάνε ή τα παρακάμπτουν; Φταίει μόνο ο άστεγος, ο περαστικός και το συνεργείο καθαρισμού;



Σκατά στα μούτρα μας.
http://www.gazzetta.gr/article/item/193 ... ei-o-logos
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό intelx86 » Σάβ, 14 Μάιος 2011 6:39 pm

Επίθεση κουκουλοφόρων με βόμβες μολότοφ στο Α/Τ Εξαρχείων

Αναστάτωση στο κέντρο της Αθήνας
Επίθεση κουκουλοφόρων σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου στο Αστυνομικό Τμήμα Εξαρχείων στην Καλλιδρομίου, την ώρα που υπήρχε λαϊκή αγορά.

Ομάδα περίπου 30 ατόμων επιτέθηκαν με βόμβες μολότοφ στο αστυνομικό τμήμα, με αποτέλεσμα να να τραυματιστεί ένα άτομο. Οι δράστες διέφυγαν στα γύρω στενά, πετώντας πίσω τους άλλη μία βόμβα μολότοφ.

Έχουν προκληθεί ζημιές σε δύο αυτοκίνητα μπροστά στο ΑΤ και μία μοτοσικλέτα. Φθορές προκλήθηκαν και σε καταστήματα της περιοχής.

Αναστάτωση επικρατεί αυτή την ώρα στο κέντρο της Αθήνας.

Το ΑΤ της οδού Καλλιδρομίου γίνεται συχνά στόχος επιθέσεων -τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί τέσσερις επιθέσεις - και γι' αυτό ισχύουν έκτακτα μέτρα φύλαξης.

Το βράδυ της Παρασκευής, διμοιρία των ΜΑΤ δέχτηκε επίθεση από αγνώστους στη συμβολή των οδών Ιπποκράτους και Ναυαρίνου.

....

O υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής καταδίκασε το σημερινό «χτύπημα τυφλής βίας» στα Εξάρχεια, το οπίο χαρακτήρισε «εγκληματική ενέργεια, η οποία αποδεικνύει ότι ορισμένοι με συστηματικό τρόπο επιζητούν με κάθε τρόπο να χυθεί αίμα και να προκαλέσουν κοινωνική αναταραχή».

Πηγή: tanea.gr
Ποιος είδε τον ικανοτικό και δεν τον φοβήθηκε

I used to be an adventurer like you.
Then I took a longitudinal reinforcement in the knee.


Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Απολαύστε υπεύθυνα...
Άβαταρ μέλους
intelx86
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2211
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 8:28 pm
Τοποθεσία: 127.0.0.1
Έτος εισαγωγής: 2006

Κουκουλοφόροι πυρπολούν πολίτες

Δημοσίευσηαπό stalin » Σάβ, 14 Μάιος 2011 9:20 pm

http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=77847&catid=3
Λιγες μέρες μετά την τραγική επέτειο της αποτρόπαιας δολοφονίας των 3 πολιτών στη Σταδίου, κουκουλοφόροι στέλνουν στην εντατική 47χρονο που χαροπαλέυει και άλλους 2 με σοβαρά εγκαυματα. Ο κόμπος εχει φτάσει στο χτένι, πρεπει να λογοδοτήσουν αυτα τα ζώα, επιτέλους δεν μπορεί να συνεχιστει αυτή η κατάσταση.
Είμαστε έτοιμοι να πεθάνουμε για τα ιδανικά μας, αλλά, δόξα τω Θεό, δεν πιστεύουμε πια σε τίποτα.
stalin
 
Δημοσιεύσεις: 487
Εγγραφή: Σάβ, 28 Φεβ 2009 5:15 pm
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό dimos » Κυρ, 15 Μάιος 2011 10:45 am

Συνελήφθη ο Στρος Καν

Ο γενικός διευθυντής του ΔΝΤ και πιθανός υποψήφιος πρόεδρος της Γαλλίας Ντομινίκ Στρος-Καν συνελήφθη το Σάββατο και ανακρίνεται μετά από καταγγελία για απόπειρα σεξουαλικής κακοποίησης μιας καμαριέρας που εργαζόταν στο ξενοδοχείο όπου διέμενε.

Σύμφωνα με την αστυνομία της Νέας Υόρκης, ο 62χρονος Στρος-Καν, συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο JFK αφού είχε επιβιβαστεί σε μια πτήση της Air France για το Παρίσι, όπως είπε ο εκπρόσωπος του NYPD Πολ Μπράουν.

Η 32χρονη καμαριέρα κατέθεσε μήνυση για επίθεση και απόπειρα σεξουαλικής κακοποίησης αφού κατάφερε να φύγει από το δωμάτιο του Στρος-Καν στο ξενοδοχείο Sofitel στην Τάιμς Σκουέαρ. Η γυναίκα νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Ρούζβελτ με «ελαφρά τραύματα» μετά την επίθεση που δέχτηκε όταν μπήκε στο δωμάτιο του γενικού διευθυντή του ΔΝΤ για να καθαρίσει.

«Βγήκε από το μπάνιο, εντελώς γυμνός, και αποπειράθηκε να την κακοποιήσει σεξουαλικά», δήλωσε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας της Νέας Υόρκης, ενώ όταν έφθασαν αστυνομικοί στο ξενοδοχείο, ο Στρος Καν είχε φύγει ξεχνώντας μάλιστα το κινητό του τηλέφωνο. Ακόμα δεν του έχουν απαγγελθεί κατηγορίες, αλλά βρίσκεται υπό κράτηση.

Το ΔΝΤ απέφυγε να προβεί σε οποιοδήποτε σχόλιο. Στελέχη του διοικητικού του συμβουλίου είπαν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς ότι επίσημα δεν έχουν ενημερωθεί για το συμβάν.

Πηγή

Spoiler: show
Λευτεριά σ' όσους είναι στα κελιά!
Δυο δυο, τρεις τρεις, να παίξετε, να ερωτευθείτε,
Και να ξεσκάσετε, αδελφέ, μετά από τόση κούραση.

(Μας γέρασαν προώρως, Γιώργο, το κατάλαβες;)
Άβαταρ μέλους
dimos
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1370
Εγγραφή: Δευτ, 02 Ιουν 2008 4:53 pm
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό Theodore » Κυρ, 15 Μάιος 2011 11:30 am

Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, πάντως, νά 'σαι καλά dimos, έκανα στομάχι από τα γέλια σήμερα!!! :lol:
[Υ.Γ.: Εννοείται πως το ανέβασα στο facebook!!! :lol: ]
What you see, is not always what you get...! (NO_USER_NAME) :D
Το γεγονός ότι δεν μπορείς να δεις "κάτι", δεν συνεπάγεται ότι αυτό το "κάτι" δεν υπάρχει εκεί που κοιτάς...! :think:
Σε κάθε αξιωματικά θεμελιωμένη θεωρία υπάρχει τουλάχιστον μία αληθής πρόταση που δεν μπορεί να αποδειχθεί. (Kurt Goedel) :ugeek:
Theodore Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 267
Εγγραφή: Παρ, 07 Νοέμ 2008 9:27 pm
Τοποθεσία: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ελλάδα
Έτος εισαγωγής: 1999

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Πολιτική-Κοινωνική Συζήτηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης