Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό vassak » Τρί, 15 Φεβ 2011 6:58 pm

Από ένα σημείο κ μετά δεν καταλαβαίνω τις ενστάσεις.
Δλδ ακόμα κ αν κάποιοι βρίσκουν ΟΛΑ-και τα 62+ μαθήματα της σχολής απαραίτητα,
ως αντικείμενα κ ως περιεχόμενα,
δεν είναι πέραν του προφανούς ότι είναι κατακερματισμένα;
Τα πόσα μαθηματικά θα μπορουσαν καλλιστα να συμπτυχθουν σε λιγοτερα κ ασφαλως πιο απαιτητικα μαθηματα.

Για να μην αναφέρουμε τα μαθήματα-κλώνους...
Π.χ. για στους συγκοινωνιολόγους διδασκονται 3 οδοστρώματα σχεδόν πανόμοιοτυπα.
οι extra γνωσεις που παιρνει κανείς απο το καθένα ξεχωριστα ειναι έλαχιστες. Σα να παίζεις το παιχνίδι "βρες τη διαφορά".

Και δεν είναι αναγκη να μιλήσουμε για σκοτεινά συμφέροντα, αλλά είναι ξεκάθαρο ποιοι ωφελούνται.
vassak
 
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: Σάβ, 27 Ιουν 2009 12:29 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τρί, 15 Φεβ 2011 6:59 pm

Ένα εμβόλιμο σχόλιο για την οργάνωση σπουδών στα γαλλικά Πολυτεχνεία (η οποία μοιάζει πολύ με τα περισσότερα "ηπειρωτικά").
Να θυμίσω ότι στη Γαλλία δεν εφαρμόζεται η "Bologna" στα Πολυτεχνεία. Ούτε πρόκειται να... Διότι έχουν αντιληφθεί ότι με <3+2> δεν προετοιμάζονται Μηχανικοί.
Α) Υπάρχουν τρεις (3) περιπτώσεις (με την ευκαιρία, <εκεί> ο όρος <Πολιτικός Μηχανικός> δεν υπάρχει ή οδηγεί <εδώ> σε παρανοήσεις, θα αντιληφθείτε γιατί...)
Ι Κάτι σαν <εδώ>: Παράδειγμα η Ecole des Ponts et C. (δεν είναι τυχαίο ότι χρησιμοποιήθηκε ως benchmarking στην έρευνα "Τάσιου", ούτε ότι υπάρχει το διπλό Δίπλωμα με τη Σχολή μας).
Είναι η "γενική" περίπτωση σπουδών ΠΜ , εν προκειμένω φανταστείτε "Δομοστατικών" με όλα τα δικά μας κορμού.
Υποπερίπτωση: Σχολές με βασικό κορμό και περισσότερες της μιας "κατευθύνσεις".
ΙΙ Εξειδικευμένη: Παράδειγμα η Ecole de Mecanique et Hydraulique de Grenoble (κάποτε - άλλαξε τώρα) ή de Toulouse (παραμένει).
Είναι η περίπτωση σπουδών ΠΜ με έμφαση στην "κατεύθυνση", εν προκειμένω φανταστείτε "Υδραυλικών". Στη Grenoble (προτού αλλάξει) με σχεδόν όλα τα δικά μας κορμού από "Στατικά - Γεωτεχνικά", αλλά χωρίς τίποτα "Συγκοινωνιακά"! Στην Toulouse με πολύ λιγότερα από τα δικά μας κορμού από "Στατικά - Γεωτεχνικά", κάτι σαν τους ΑΤΜ ΕΜΠ), και χωρίς τίποτα "Συγκοινωνιακά"!
ΙΙΙ Γενική: Παράδειγμα το δίκτυο των 5 Ecoles Centrales (de Paris, de Marseille, etc).
Είναι η περίπτωση σπουδών ΠΜ (;;;) με έμφαση στην "γενική οριζόντια μάθηση", εν προκειμένω φανταστείτε σαν είχαν ενοποιηθεί όλες (πλην Αρχιτεκτονικής) Σχολές του ΕΜΠ (ναι, από ΗΜ έως ΧΜ) και μόνο στο τελευταίο έτος (+ Διπλωματική) να υπήρχε εντονότατη εξειδίκευση - πχ. "Λιμενικών"- όχι "Υδραυλικών".
Υποπερίπτωση: Σχολές με "στοχευόμενο - οριζόντιο πεδίο" π.χ. Μηχανικών Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης= ολίγον από Πολεοδομία, Χωροταξία, Γεωδεσία, Δίκτυα (Υδραυλικά, Συγκοινωνιολογικά, Περιβάλλον κ.λπ.), Δομοστατική κ.λπ.

Άλλες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και ανάγκες - άλλες λύσεις...
<Εδώ> τι "επαγγελματικά δικαιώματα" θα είχαν οι Διπλωματούχοι;
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό Lost.in.Athens » Τρί, 15 Φεβ 2011 7:05 pm

neaoktana έγραψε:<Εδώ> τι "επαγγελματικά δικαιώματα" θα είχαν οι Διπλωματούχοι;


Σας παρακαλώ! Τα πάντα βέβαια, όπως πάντα!!! :lol:
Lost.in.Athens
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2227
Εγγραφή: Κυρ, 07 Δεκ 2008 6:03 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τρί, 15 Φεβ 2011 8:23 pm

Ο / Η Διπλωματούχος "Ingenieur Civil de l' Ecole des Mines de XX" τι "δικαιώματα τον κόβετε να έχει" <εδώ>;..
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό paktomenos » Τρί, 15 Φεβ 2011 8:53 pm

Τα ίδια με τα δικά μας λογικά.
Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή.
Έλντερ Πεσσόα Κάμαρα, αρχιεπίσκοπος Ολίντα-Ρετσίφε Βραζιλίας
(καλά σου κάνουν! οι φτωχοί είναι χαζοί! Αξιοκρατία ΡΕ!!!!)
paktomenos
 
Δημοσιεύσεις: 1349
Εγγραφή: Παρ, 05 Μαρ 2010 11:14 pm
Τοποθεσία: Ανάμεσα σε Σκύλλα και Χάρυβδη.
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό m.q.n.i.n.a » Τρί, 15 Φεβ 2011 8:59 pm

neaoktana έγραψε:Ο / Η Διπλωματούχος "Ingenieur Civil de l' Ecole des Mines de XX" τι "δικαιώματα τον κόβετε να έχει" <εδώ>;..

1. Αλήθεια υπάρχει χωριστή σχολή μεταλλειολόγων στα γαλλικά πολυτεχνεία;
2. Εδώ πάντως δεν έχουν και τόοοσα δικαιώματα οι απόφοιτοι μηχανικοί μεταλλείων-μεταλλουργοί.
Άβαταρ μέλους
m.q.n.i.n.a Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 335
Εγγραφή: Τρί, 12 Ιαν 2010 12:39 pm
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τρί, 15 Φεβ 2011 9:21 pm

Ερώτηση παγίδα προφανώς :lol:
Μεταφράζω: "Ingenieur Civil" = Πολιτικός μηχανικός - "des Mines" = Μεταλλείων
Αν εξετάσουμε το πρόγραμμα σπουδών (και όχι τον Τίτλο):
<κάποτε> = (Πολιτικός;) Μηχανικός Υπογείων Έργων (όχι κατ΄ανάγκη Μεταλλειολόγος, αλλά σηράγγων κ.λπ!)
<τώρα> = (Πολιτικός;) Μηχανικός Περιβάλλοντος! Η Σχολή (ές) άλλαξαν προσανατολισμό - όχι τίτλο!..
Με την ευκαιρία η Ecole des Mines de St Etienne δημιούργησε εκπληκτικό (προτεινόμενο από το γράφοντα) Μεταπτυχιακό - M.S. στο Project Management (γενικώς - όχι Construction Prj. Mgmt.)
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό m.q.n.i.n.a » Τρί, 15 Φεβ 2011 9:33 pm

Δεν κατάλαβα αν την αλλαγή προσανατολισμού την αναφέρετε για τις σχολές στη Γαλλία ή στην Ελλάδα, πάντως στη σχολή μεταλλειολόγων του ΕΜΠ υπάρχει απ'όσο ξέρω μια σαφής κατεύθυνση εμπλουτισμού του προγράμματος ως προς την προστασία/αποκατάσταση περιβάλλοντος. (το βρίσκετε λάθος;)
Άβαταρ μέλους
m.q.n.i.n.a Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 335
Εγγραφή: Τρί, 12 Ιαν 2010 12:39 pm
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό Lost.in.Athens » Τρί, 15 Φεβ 2011 9:39 pm

Τελικά η αρχική ερώτηση απαντήθηκε; Με την αλλαγή του περιεχομένου του προγράμματος σπουδών άλλαξαν και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων; Γενικά στη Γαλλία πώς διαμορφώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα;
Lost.in.Athens
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2227
Εγγραφή: Κυρ, 07 Δεκ 2008 6:03 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό mourgolykos » Τετ, 16 Φεβ 2011 12:43 am

Χωρίς να καταφέρω να διαβάσω όλα τα πόστσ πανω στο θέμα και με τη ευγενική χορηγία των
    -αφελή το 3ου, που τόσα χρονια δεν αλλάζει κωδικό στο wifi του,
    -ήρωα πατέρα μου, που με τον ιδρώτα του μου αγόρασε λάπι-τόπ, ώστε να μπορώ να το πάιρνω μαζί μου στο
    -αφοδευτήριο, όπου με καθήλωσε σήμερα το μεσημεριανό γεύμα στο ραβαίσι,
μπορώ και εγώ να πώ τη γνώμη μου πάνω στην "οργάνωση" των σπουδών μας (καταχρηστική πάντα χρήση του όρου).Σε απευθείας μάλιστα απάντηση στο αρχικό ποστ του "δασκάλου" ως προς τις αιτίες θαρώ πως:

    1. η επιλογή της σχολής είναι όντως τυχαία. Πέραν αυτών που έχουν στρωμένη δουλειά όταν θα πάρουν πτυχίο (ή ό,τι τέσπα πάρουνε όταν θα βγούν), ένα πολύ μικρό ποσοστό των υπολοίπων επέλεξαν αυτή τη σχολή επειδή έψαξαν και έμαθαν τι θα πεί πολιτικός μηχανικός και όχι λόγω παραφουσκωμένων απολυτηρίων και απλή σύγκριση βάσεων (ναι το μέγεθος μετράει). +Τυχαίο ότι οι πολιτικοί πέρασαν σε μόρια τους ηλεκτρολόγους τη χρονιά που στην τηβί παιζόταν το "Πρίζον Μπρέικ"?? Δεν νομιζω...

    2. η χαλάρωση δεν προέρχεται από την προσπάθεια εισαγωγής. Αντίθετα προέρχεται από την αντίθεση της προσπάθειας αυτής με την τραγικά χαμηλή ποιότητα των παρεχόμενων (κεκτημένων πλέον) σπουδών. Πράγμα που μας φέρνει στα:

    3,4. Ο "καθηγητής"/"δάσκαλος"/"σύμβουλος". Η πρώτη μας επαφή με πραγματικούς επιστήμονες μας αφήνει άναυδους. Φυσικά όχι με μηχανικους αλλά κυρίως με μαθηματικούς και φυσικούς . Δεν λέω...Κάθε ενας τους βγάζει τόσα χρόνια τα μάτια του στα έδρανα με τους δικούς του "δασκάλους" ,σκυμένους από πάνω τους να πειραματίζονται με παλινδρομήσεις,για μια θέση και αυτός στο δημόσιο - και τον σέβομαι. Αλλά και εγώ κύριέ μου βρίσκομαι εδώ χάρη στη βοήθεια του θεού, στο αίμα που έφτυσα, και τις τρίχες στα @@ μου. :ninja: Ο μόνος λόγος που δεν του πακτώνω το κεφάλι στον πίνακα όταν φωνάζει "κουκουρούκου" στην κάθε απορία μου είναι ότι όλα αυτά που θα πούνε για το άσυλο στη συνέχεια και κουράζομαι και μόνο στη σκέψη.Φυσικά δεν λέω ότι θα το καταργήσουν-που θα διακινεί μετά η αστυνομία ναρκωτικά χωρίς να τους κυνηγάει η αστυνομία?Ωχ ένα λεπτο...1+1=?...

    Στην πραγματική επαφή μας με μηχανικούς, απογοητευμένοι μερικώς από την παρατεταμένη πρώτη επαφή με το "αντικείμενο", δεν χαίρουμε της καλύτερης αντιμετώπισης. Κάτι με ιστορίες δράκων και βαμπίρ, κάτι με ατάκες του στύλ:"-Πέρασες παιδί μου Μηχανική 2? -Μάλιστα κύριε! -Κακώς...Εμένα θα έπρεπε να έχετε καθηγητή (με μια δόση πικρίας,υπεροψίας και όλα τα σε -ίας)", είδα παιδιά της φουρνιάς μου να τα παρατάνε . Συγχαρητήρια σε όλους εσάς τους "σούπερ-τέλειους-μηχανικούς" που επιλέξατε να μεταδώσετε τη γνώση επειδή τόσα πολλά προσέφερε αυτή σε εσάς. Ακούς εκεί "τραυματική"... Ακούς εκεί κάποιοι βρέθηκαν εδώ "κατά λάθος"...

    5. Δεν ξέρω τι θέλει να πεί ο ποιητής και επειδή έχω τραβήξει το καζανάκι εδώ και ώρα πάω παρακάτω μην ξημερωθώ με το σκατό στον κώλο προσπαθώντας να μαντέψω.

    6,7. Ο προσανατολισμός και η καθοδήγηση φαντάζομαι ότι θα πρέπει να δοθούν από εσάς τους "διδάσκοντες" και από τη συμ-μωρία του ΔΣ, χωρίς παραπάνω σχολιασμό. Αυτή τη στιγμή ότι αποφασίζουμε μόνοι.
    "εγγραφή" χωρίς "προαπαιτούμενα" ...Προσωπικά όταν δίνω ένα μάθημα, για να το περάσω δεν φτάνουν οι γνώσεις και η αφοσίωση. Είναι και πώς θα ξυπνήσω το πρωί, τι θα λέει το ζώδιό μου, αν έχει περίοδο η κοπέλα μου, είναι πολλά στη μέση...Το ότι δεν έχω περάσει Στατική 1, δεν σημαίνει ούτε ότι είμαι άσχετος, ούτε ότι δεν την κατέχω, ούτε με σταμάτησε από το να πάω και να γράψω Στατική 2 και να φύγω χαμογελαστός και ευχαριστημένος από την εξέταση. Η σχολή είναι εκεί για να με αξιολογήσει - ΕΓΩ όμως θα κρίνω. Και θα θεωρήσω 2 φορές πιο πραγματικό μηχανικό τον φοιτητή που δεν μπορεί να παρακολουθήσει τις παραδόσεις, για τον χ,ψ λόγο (δουλειά , οτιδήποτε) και όμως βρίσκει τη λύση και με διάβασμα και προσπάθεια μαθαίνει και περνάει τα μαθήματα με 5 γιατί δεν έχει σημειώσεις που εγώ μάζευα ένα 6μηνο(=3μηνο), από την παρακολούθηση υπό αντίξοες συνθήκες ειδικά φέτος. Γιατί αυτό πιστεύω σπουδάζουμε- να βρίσκουμε λύσεις - όχι να μαζεύουμε βαθμούς.

    8. Ένα αντιπαράδειγμα πιστεύω είναι αρκετό: Πρώτα περνάς Μηχανική 2 και μετά την μαθαίνεις στην ΠΑΥ.

ΑΝΤΙ-ΝΤΙΣΚΛΕΙΜΕΡ!!! Όλα τα παραπάνω είναι προσωπικές απόψεις και θα είναι μεγάλη μου τιμή να με μηνύσουν γι' αυτές.
mourgolykos
 
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: Δευτ, 31 Ιαν 2011 4:12 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες