
Ρε παιδιά, απλά θέλω να κάνω μία παρατήρηση, όντας μεγάλος πια, και έχοντας δει τη σχολή πολλές φόρες τόσο ανοικτή όσο και...κλειστή. Θέλω απλά να θέσω το θέμα πέρα από τα κλασικά τσιτάτα και στερεότυπα που βαρεθήκαμε να ακούμε και να αποκτήσει μια κάπως πιο προσγειωμένη διάσταση.
Φέτος ήταν το πρώτο εξάμηνο που θυμάμαι στο οποίο υπήρξαν οι λιγότερες ημέρες κλειστής σχολής και οι λιγότερες καταλήψεις-γενικές συνελεύσεις-χαμένες ώρες γενικώς. Όσες έγιναν μάλιστα ήταν διάσπαρτες σε διάφορες ημέρες και δεν έπληξαν φοβερά κάποια συγκεκριμένα μαθήματα (εξαίρεση από την εμπειρία μου οι άτυχοι ανοικτοί του 7ου, στους οποίους άλλωστε ΔΕΝ έγιναν πολλές αναπληρώσεις, άρα δεν μιλάμε για αυτό το μάθημα). Φέτος λοιπόν ήταν η καλύτερη "ευκαιρία" της σχολής να μεγιστοποιήσει τις ώρες μαθημάτων που γίνονται, να έλθει πιο κοντά στο moto εκείνο των 13 εβδομάδων.
Παρά ταύτα, στο φετινό εξάμηνο οι αναπληρώσεις και τα έκτακτα μαθήματα είναι πάμπολλα, ίσως και περισσότερα από άλλα εξάμηνα στα οποία είχαμε καταλήψεις. Βλέπω την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων οι καθηγητές πάλι να "ζορίζονται" και να "ιδρώνουν" να βγάλουν την ύλη και να κουμπώνουν τρύπες, χωρίς αυτή τη φορά να φταίμε "εμείς". Τίς πταίει λοιπόν; Χρόνος και ευκαιρίες για πολύ μάθημα βρε αδελφέ υπήρξαν, η σχολή έκλεισε πολύ περιστασιακά και για μικρά διαστήματα, όλες οι πρόοδοι και τα λοιπά "γνωσιακά εργαλεία" θα μπρούσαν να δωθούν. Αντ'αυτού, καθυστερήσεις, μεταθέσεις ημερομηνιών, πιέσεις στην ύλη, αναβλητικότητα.
Ή στραβα είναι ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουμε λοιπόν. Μάλλον ο κύριος λόγος των καθυστερήσεων είναι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ της διδασκαλίας και ο τρόπος διαχείρισης των ωρών που διατίθενται, και όχι οι φοιτητές οι οποίοι φταίνε πάντα και για τα πάντα. Μάλλον έχουν απλά συμπυκνώσει πολύ πράμα σε μικρό καλαθάκι και δεν μπορούμε να το κουβαλήσουμε πλέον, απλά η σχολή παραείναι περήφανη να το παραδεχτεί.
Μία γενναία αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών (που θα περιελάμβανε φυσικά περικοπή άχρηστων μαθημάτων) θα οδηγούσε στην επίλυση πολλών από αυτά τα προβλήματα. Την επόμενη φορά που οι καθηγητές μας θα σπεύσουν να μας πούνε ότι "δεν βγαίνει η ύλη" και ότι "εμείς φταίμε" με τις καταλήψεις, ας σκεφτούμε και ας σκεφτούν και την άλλη όψη του νομίσματος.