Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Συντονιστής: University Editors

Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό Jiggly » Παρ, 26 Φεβ 2016 12:07 am

Πρώτο μάθημα σήμερα και στα Υδροηλεκτρικά μας! :)

Spoiler: show
που παρόλο που ήταν το μάθημα που οι περισσότεροι περιμέναμε με τη μεγαλύτερη χαρά,το κλίμα ήταν -στην αρχή τουλάχιστον- πολωμένο,λόγω της συγκυρίας.Ας ζήσουμε με την ελπίδα ότι θα στρώσει...


Αίθουσα διδασκαλίας:το PC Lab πάνω από τη γραμματεία για τις Πέμπτες και η αίθουσα 15 για τις Παρασκευές.
Πιθανότατα το μάθημα θα γίνεται ένα δίωρο νωρίτερα,ώστε να καλυφθεί ένα περιττό κενό στο πρόγραμμα, αλλά μόλις επισημοποιηθεί θα ανακοινωθεί εκ νέου κι εδώ.

Η ιστοσελίδα του μαθήματος εδώ.
...άνθρωπέ μου τι ξεφτίλα,να σου χαλάνε τ'όνειρο κι εσύ να τους αφήνεις...
Άβαταρ μέλους
Jiggly
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 1326
Εγγραφή: Παρ, 26 Οκτ 2012 8:26 am
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό DimitrisRou » Παρ, 26 Φεβ 2016 4:07 pm

Πολωμένο κλίμα? Πριν αρχίσει ο κ. Μαμάσης (που εντάξει ιστορική αναδρομή και γενικά πράγματα έκανε), ο κ. Κουτσογιάννης απλά έκανε παράθεση απόψεων του. Για το πώς οι αγρότες κλέβαν ρεύμα, για το πώς οι κάτοικοι σε μέρη που θα γίνονταν έργα δημιουργούσαν οργανωμένο κύκλωμα να πάρουν αποζημιώσεις, για το πώς περιβαλλοντικά και οικολογικά κινήματα είχαν αποκλειστικά ιδιωτικά συμφέροντα από πίσω και για το τι νομοσχέδια είχε ψηφίσει ο Καραμανλής και δεν ξέρω και γω ποιος άλλος. Ακόμα και για Χότζα, Κομμουνισμό και Αλβανικές-Κινεζικές σχέσεις θέλησε να σχολιάσει και κάπου σε όλα αυτά πέταξε και ένα "εντάξει το όριο δήλωσης των 12 δεν είναι και τόσο σημαντικό πρόβλημα". :lol:

Πραγματικά ελπίζω το σημερινό μάθημα που δεν ήμουν να ήταν αναβαθμισμένο (καθώς δεν προτιθόμουν να ξυπνήσω να ακούω τέτοια) και να γίνει κάποια δουλειά από τους διδάσκοντες προς αυτήν την κατεύθυνση. Αλλιώς θα αναγκαστούν παιδιά να πάρουν άλλα μαθήματα επιλογής που τους ενδιαφέρουν λιγότερο, αποκλειστικά λόγω του τρόπου παράδοσης. Προσωπικά δε βρίσκω κάτι πιο ενδιάφερον από Υδροηλεκτρικά στα επιλογής, αλλά ξαφνικά όλα τ' άλλα ακούγονται καλύτερη επιλογή. :crazy2:
Άβαταρ μέλους
DimitrisRou
 
Δημοσιεύσεις: 72
Εγγραφή: Δευτ, 08 Οκτ 2012 10:16 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό TEL9021 » Παρ, 26 Φεβ 2016 5:32 pm

Πάντως το σημερινό μάθημα ήταν σε πολύ ηπιότερο κλίμα, DimitrisRou. Δεν είχε Κουτσογιάννη και ήταν επανάληψη λίγο πολύ από Ενεργειακή Τεχνολογία με Μαμάση.
Άβαταρ μέλους
TEL9021 Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 590
Εγγραφή: Τετ, 10 Οκτ 2012 6:32 pm
Τοποθεσία: Παιανία - Ganja
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό OxYdO » Παρ, 26 Φεβ 2016 5:37 pm

@dimitrisrou

Εγώ έχω βαρεθεί 5 χρόνια στο Πολυτεχνείο τα αποστειρωμένα μαθήματα που, μπαίνει ο καθηγητής, λύνει 30 εξισώσεις και δείχνει άλλα 50 Slides με τάσεις, δυνάμεις και εδάφη και μετά φεύγει και, πάντα, χαίρομαι όταν η συζήτηση μπαίνει και σε άλλα θέματα, ακόμα κι όταν αυτά που ακούω είναι πολύ δεξιά για τα γούστα μου. Βέβαια, πάντα μπορείς να σηκώνεις το χέρι σου και να λες την άποψή σου.
Εντάξει, ενδεχομένως, καμία φορά να τσαντιζόμουν και εγώ. Στις στοχαστικές είχα φύγει από μάθημα από τα νεύρα, αλλά οκ. Από το να είναι τα μαθήματα αποστειρωμένα, το προτιμώ χίλιες φορές.

Όσο πιο γρήγορα συνειδητοποιήσουμε ότι η επιστήμη δεν μπορεί να υπάρξει αποστειρωμένη από την κοινωνία, τόσο καλύτερα για την επιστήμη. Πολλώ δε μάλλον, όταν μιλάμε για υδροηλεκτρικά έργα, δηλαδή, για μεγάλα τεχνικά έργα με πολυδιάστατες οικονομικές προεκτάσεις, που πρέπει να τα διαχειριστείς, τη στιγμή που παίζουν πολλά συγκρουόμενα συμφέροντα (θα δώσω το νερό στον αγρότη που θέλει να ποτίσει, στην πόλη για ύδρευση; έχω σκοπό να παράγω τη μέγιστη δυνατή ενέργεια;). Ερωτήματα που δεν απαντώνται, προφανώς, ούτε καν περιγράφονται από την κλασική μαρξική αντίθεση κεφαλαίου-εργασίας.

Θεωρώ ότι δεν γίνεται να ενσωματώνουμε τα διαχρονικά αιτήματα των δεξιών φυτών, για πλήρη αποπολιτικοποίηση των μαθημάτων. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είσαι διατεθειμένος να ξυπνήσεις για να ακούσεις εξισώσεις και όχι για να συζητήσεις π.χ. για τα οικολογικά κινήματα και το αν όντως υπάρχει κλιματική αλλαγή ή όχι.

Τώρα για το μάθημα πιο συγκεκριμένα, για μένα ήταν το καλύτερο της Σχολής και από άποψη ενδιαφέροντος και από άποψη οργάνωσης, διαδασκαλίας κ.ο.κ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
OxYdO Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 1640
Εγγραφή: Παρ, 07 Οκτ 2011 12:18 am
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό Jiggly » Παρ, 26 Φεβ 2016 5:48 pm

Ναι ναι σήμερα ήταν όλα πολύ καλύτερα! :)

Η ιστορική αναδρομή και τα γενικά για τις μονάδες και τις μορφές ενέργειας,που κάναμε και σήμερα ήταν σαν μια απαραίτητη εισαγωγή για τα παρακάτω.Μιας και δεν είχαν όλοι ενεργειακή τεχνολογία πρέπει να αναφερθούν κι αυτά.

Όλα τα άλλα καλό είναι να αναφέρονται/συζητούνται/σχολιάζονται αφού πράγματα από την καθημερινότητά μας είναι...αν και -δυστυχώς- λίγα είναι τα μαθήματα που δίνουν αυτή την ευκαιρία. Βέβαια, το εχθρικό κλίμα που δημιουργήθηκε τις προηγούμενες μέρες, εξαιτίας του ορίου δήλωσης μαθημάτων, εεε όσο να πεις φόρτιζε το μάθημα αρκετά...και γι'αυτό φτάναμε στις ακραίες απόψεις. Ούτε όλοι οι αγρότες κλέβουν,ούτε όλοι οι οικολόγοι είναι τρελοί,ούτε όμως κάθε αντίδραση για μια επένδυση είναι πάντα δίκαια και λογική. Η αλήθεια συνήθως βρίσκεται κάπου στη μέση!

Ας θεωρήσουμε ότι το χθεσινό ήταν μια άτυχη στιγμή για όλους μας...
Ε δε θα παρατήσουμε και το μάθημά μας γι'αυτή! :P

Spoiler: show
Σε έναν ΦΣ σαν τον δικό μας που συνεδριάζει τόσο σπάνια,τουλάχιστον εμείς θα ζούμε στιγμές συνέλευσης-debate κάθε βδομάδα, για να κρατιόμαστε και σε φόρμα... :lol:


edit: Είχαμε δεν είχαμε, hot το κάναμε κι αυτό το τόπικ.Κι ας μας σνομπάρουν όλοι οι δόμο... :twisted:
...άνθρωπέ μου τι ξεφτίλα,να σου χαλάνε τ'όνειρο κι εσύ να τους αφήνεις...
Άβαταρ μέλους
Jiggly
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 1326
Εγγραφή: Παρ, 26 Οκτ 2012 8:26 am
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό panther » Παρ, 26 Φεβ 2016 8:22 pm

ρε oxydo θα τρελαθούμε τελείως; αυτό κατάλαβες ότι λέει ο άλλος από πάνω; εκτός και αν το σχόλιό σου πήγαινε στην jiggly που ελπίζει να κατευναστούν τα πνεύματα.

Άλλο να λες το μάθημα συνδεδεμένο με την κοινωνία(αυτό σημαίνει χάραξη του περιεχόμενού του αναλογικά με τις πραγματικές ανάγκες, που είσαι και μαοϊκός πανάθεμά σε), άλλο το να δέχεσαι την προπαγάνδα από μέρους καθηγητή.

Η άποψη του καθηγητή εκφράζεται ξεκάθαρα από ανώτερη αρχή από αυτή του χεριού που σηκώνεται για να αντιπαραθέσει. Δεν λέω να μην εκφράζουν απόψεις, αλλά είναι εντελώς διαφορετικό το να εκφράζεσαι και το να προσπαθείς να παρουσιάσεις όλη την επικαιρότητα μέσα από τα μάτια δημοσιογράφου της αυγής..Μόνο για τον πελετίδη δεν είπε.
panther
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: Πέμ, 09 Απρ 2015 2:35 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό OxYdO » Παρ, 26 Φεβ 2016 10:23 pm

Ένα πράγμα είναι δεδομένο: Ο κ. Κουτσογιάννης έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα να κάνει το μάθημα ροντέο, άμα θέλει.
Πέρσι, στο αντίστοιχο πρώτο μάθημα, είχε δείξει την ανεπανάληπτη (δεν θα την ξεχάσω ποτέ :P ) διαφάνεια με απόκομμα της Αυγής. Ελπίζω να την έδειξε και φέτος :D Και εγώ σε εκείνο το μάθημα είχα τσαντιστεί, αλλά αντιπαρατέθηκα.

Αντιλαμβάνομαι πλήρως αυτό που λες. Αντιλαμβάνομαι πλήρως γιατί μπορεί να τσαντίστηκες.
Παρ΄όλα αυτά διαφωνώ κάθετα με την εξής διατύπωση:
Η άποψη του καθηγητή εκφράζεται ξεκάθαρα από ανώτερη αρχή από αυτή του χεριού που σηκώνεται για να αντιπαραθέσει.

Δεν θεωρώ ότι υπάρχει κάποια de jure εξουσία του καθηγητή πάνω τους φοιτητές του.
Η σχέση εξουσίας και δύναμης διαμορφώνεται πάντα de facto.

Ήτοι, είναι στο δικό σου χέρι ως φοιτητή με λόγο και άποψη να αντικρούσεις κάθε επιχείρημα και να αναδιαμορφώσεις τη σχέση αυτή. Θα σηκώσεις το χέρι σου, θα πάρεις το λόγο, ακόμα και διακόπτοντας αν δεν σου δοθεί και θα αντιπαρατεθείς. Μόνο έτσι ανατρέπονται αυτές οι σχέσεις.

Στην τελευταία συνέλευση, ο συνάδελφος ομιλητής των ΕΑΑΚ, είπε κάτι πάρα πολύ όμορφο για τις αντιθέσεις που χωρίζουν τον κόσμο της σχολής και την κοινωνία γενικότερα, το οποίο και, φυσικά, προσυπογράφω.

Ακριβώς, λοιπόν, επειδή η πορεία της κοινωνίας και των σχέσεων εντός αυτής, συντίθεται μόνο μέσα από τις ίδιες τις αντιθέσεις, προτιμώ χίλιες φορές να έχω μπροστά μου έναν καθηγητή που λέει την άποψή του, παρά έναν που το αποφεύγει, θέλοντας να τα έχει καλά με όλους.

Υ.Γ. Ελπίζω, φέτος ο κ. Μαμάσης να κάνει τη διάλεξη για τα οικονομικά της ενέργειας, για τις φούσκες των φωτοβολταϊκών και τις κομπίνες του Μυτιληναίου με το φυσικό αέριο. Εκεί θα έχετε την ευκαιρία να γλεντήσετε τους νεοφιλελέδες συμφοιτητές σας :lol:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
OxYdO Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 1640
Εγγραφή: Παρ, 07 Οκτ 2011 12:18 am
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό AE » Παρ, 26 Φεβ 2016 10:49 pm

Είναι κ-α-τ-α-π-λ-η-κ-τ-ι-κή η σημερινή μέρα στο mqn!

Ώρα για ροντέο:

http://www.itia.ntua.gr/el/docinfo/1433/

Η παραπομπή στην Αυγή στη διαφάνεια 37 ΑΛΛΑ επιτρέπετε να τη δείτε αφού μελετήσετε πολύ καλά τις προηγούμενες (και τις επόμενες).

Και ένα μικρό μυστικό: το ενεργειακό παιχνίδι δεν προσφέρεται για τρολάρισμα στους "φιλελέδες" (sic).

Ακριβώς το αντίθετο! Πιο αντι-φιλελεύθερη αγορά από την αγορά ενέργειας δεν υπάρχει. Η απόλυτη κατάρρευση των νόμων της κλασσικής οικονομικής θεωρίας (νόμοι προφοράς και ζήτησης, οικονομίες κλίμακας, κτλ.).

Καλή διασκέδαση!!!
AE
 
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό mamassis » Σάβ, 27 Φεβ 2016 12:36 am

Παίρνω την πάσα από τον Oxydo που με ανέφερε για να πω και εγώ μερικά πράγματα
Το μάθημα είναι κατά 90% τεχνολογικό και ο φοιτητής παίρνει σημαντικές γνώσεις για ένα από τα σημαντικότερα έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ εφαρμόζει τεχνικές υδρολογίας, υδραυλικής, υδραυλικών έργων και ειδικότερα φραγμάτων καθώς και διαχείρισης υδροενεργειακών πόρων. Το υπόλοιπο 10% (φέτος λέμε να το αυξήσουμε λίγο) αφορά στην επιλογή ενεργειακού μίγματος και στα οικονομικά της ενέργειας (που άρεσε στον Oxydo αλλά και σε άλλους φοιτητές ).
Το μέρος αυτό του μαθήματος έχει την εξής λογική: (α) ως μηχανικοί ποσοτικοποιούμε τα διάφορα ενεργειακά έργα, (β) ως επιστήμονες τυποποιούμε τις φυσικές διεργασίες που εμπλέκονται στην παραγωγή ενέργειας και (γ) ως πολίτες συζητάμε για τις πιθανές επιλογές με βάση φιλοσοφικές, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές αντιλήψεις. Τα (α) και (β) ανήκουν στους διδάσκοντες, αλλά το (γ) το αφήνουμε σε σας και πάντα απολαμβάνουμε τις απόψεις σας.
Πιστεύω ότι το θέμα του ενεργειακού μίγματος αφορά όλους τους φοιτητές και φέτος μπήκε σχετική άσκηση στις εξετάσεις της «Ενεργειακής Τεχνολογίας» (βλέπε viewtopic.php?f=7&p=126986#p126986).
Έτσι θα έχουμε την ευκαιρία στο επόμενο μάθημα να συζητήσουμε με αριθμούς τις διάφορες επιλογές. Όσοι θέλετε μελετήστε τις διαφάνειες 19-21 της δεύτερης παρουσίασης, ώστε η άποψή σας να έχει τεχνική και επιστημονική τεκμηρίωση. Ακόμη και αν η συμμετοχή σας είναι μικρή προβλέπω ότι δεν θα φτάσει το 2ωρο.
Σχετικά με τα σχόλια του φόρουμ
DimitrisRou έχασες που δεν ήρθες γιατί δεν ήταν επανάληψη της ενεργειακής (TEL9021) αλλά σύνοψη με συγκεκριμένο στόχο. Έλα την άλλη φορά (δεν θα χρειαστεί να ξυπνήσεις εκτός αν κοιμάσαι για μεσημέρι)
Αν η παρουσίαση του κ. Κουτσογίαννη γινόταν στο τέλος του εξαμήνου πιστεύω ότι θα ήταν περισσότερο αποδεκτή. Αν παρακολουθήσετε το μάθημα θα μπορέσετε να ξανασκεφτήτε ορισμένα από τα θέματα που έθιξε.
Με εκφράζει η λέξη rodeo του Oxydo. Ο κ. Κουτσογιάννης έχει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση υδροενεργειακών συστημάτων, αλλά του αρέσει να επιλέγει πτυχές που προξενούν αντιδράσεις στο κοινό. Νομίζω όμως ότι για αυτό τον φωνάζουν σε διαλέξεις σε όλο τον κόσμο. Δείτε το σαν τα Κοαν του Βουδισμού Ζεν που εγείρουν τη συνείδηση.
mamassis
 
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Παρ, 31 Οκτ 2008 4:08 pm

Re: Υδροηλεκτρικά Έργα (2015-16)

Δημοσίευσηαπό natsu_dragneel » Τετ, 02 Μαρ 2016 2:56 pm

Παιδια γενικα η αλλαγη της ωρας οριστικοποιηθηκε..?
ποτε θα ξερουμε..? γιατι γενικα πρεπει να οριστικοποιησουμε εγγραφες και παιζει ρολο το αν ισχυει οντως η αλλαγη...
We don't have to know what tomorrow holds! That's why we can live for everything we're worth today!
Άβαταρ μέλους
natsu_dragneel
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: Παρ, 31 Μάιος 2013 8:03 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Επόμενο

Επιστροφή στο 8ο Εξάμηνο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες