Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό brahe » Τρί, 07 Σεπ 2010 5:36 pm

Με αφορμή τη σημερινή ανακοίνωση θα ήθελα να ξανανοίξουμε το ζήτημα της Πρακτικής Άσκησης του 9ου Εξαμήνου. Θεωρώ πως αξίζει να ανοιχθεί ένα νέο topic καθώς είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει πολύ στο παρελθόν και πολλοί θα ήθελαν να μάθουν περί τίνος ακριβώς πρόκειται.

Θέτω λοιπόν κάποια ενδεικτικά ερωτήματα και ζητώ από όποιον γνωρίζει καλά το θέμα να συνεχίσει.

-ΤΙ είναι η Πρακτική Άσκηση;

-ΠΟΥ θα δουλεύουμε;Στο Πολυτεχνείο ή σε Ιδιωτική Επιχείρηση;

-ΤΙ ψηφίστηκε στη συνέλευση του τμήματος; (αναφέρομαι στη δημοσίευση του akis)
"Ο τέλειος ο άνδρας,
ο άνδρας ο σωστός,
είναι μονάχα ο έξυπνος...
ο όμορφος...
...ο δομοστατικός"
brahe
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 524
Εγγραφή: Σάβ, 05 Ιούλ 2008 2:02 pm
Τοποθεσία: Στέλμπουργκ, Ουρανούπολη
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Πρακτικη Ασκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό gandalf » Τρί, 07 Σεπ 2010 6:14 pm

Εν συντομία:
-Η πρόταση απο μεριάς σχολής (και αυτή που ήθελαν Δαπ-Πασπ) λέει για ένα μάθημα κατ'εκλογήν υποχρεωτικό 9ου εξαμήνου το οποίο θα το "κάνεις" στο 10ο εξάμηνο παραλληλα με την διπλωματική, θα αφορά 6 εβδομάδες νομίζω εργασία σε κάποιο μελετητικό γραφείο ή εργοτάξιο (νομίζω είτε του ιδιωτικού είτε του δημόσιου τομέα).

-Στο Τμήμα αυτό που έγινε το καλοκαίρι (13 Ιουλίου νομιζω), η πλειοψηφία των καθηγητών (όσων ήταν γιατί έλειπαν πολλοί) διαφώνησε με την παραπάνω πρόταση, με κύριο επιχείρημα ότι μια διαδικασία πρακτικής άσκησης (με την έννοια της επαφής του φοιτητή με την εφαρμογή και σύνδεσης κάποιων θεωρητικών-τεχνικών γνώσεων που έχουμε πάρει με την πράξη) έχει νόημα να γίνει σε μικρότερα εξάμηνα, παράλληλα με την εκπαιδευτική διαδικασία και όχι στο τέλος των σπουδών, στο 10ο εξάμηνο, στο οποίο πλέον ο φοιτητής είναι στην ουσία ολοκληρωμένος μηχανικός και σε λίγους μήνες έτσι και αλλιώς θα αναζητήσει εργασία. (τον καιρό που θα κάνει ταυτόχρονα και διπλωματική...). Για αυτό έγινε ψηφοφορία και τελικά η πρόταση αυτή μειοψήφισε παρ' ότι την στήριξαν και οι περισσότεροι παρόντες καθηγητές, (17-13 ήρθε) καθώς πέρασε με τις ψήφους των ΔΑΠ-ΠΑΣΠ (που είναι περίπου 8 στο σύνολο νομίζω).

-Οι θέσεις της πρακτικής είναι συγκεκριμένες οποτε το ποιοι θα πάνε (με βαση την πρόταση που πέρασε) θα εξαρτάται απο αριθμό χρωστούμενων, βαθμό κτλ

(Εμείς ως Εγκέλαδος σε αυτό το τμήμα διαφωνήσαμε με την παραπάνω πρόταση όπως πέρασε, υπάρχει και μια επεξεργασία σχετικά (την επισυνάπτω) και κάναμε προτάσεις ώστε το ζήτημα της σύνδεσης με την πρακτική εφαρμογή να διαπεράσει το πρόγραμμα σπουδών και να γίνει με πολύ πιο ουσιαστικό τρόπο για τους φοιτητές. (όπως κάποιες μέρες συνοδία καθηγητή σε εργοτάξιο κυλιόμενα μέσα στο εξάμηνο (σε κάποιο μεγάλο έτος, πχ στο τέλος των εξεταστικων), ή να υϊοθετηθεί κάτι τέτοιο που γίνεται και στο εξωτερικό και μπορούμε να το κάνουμε http://www3.imperial.ac.uk/pls/portallive/docs/1/43775696.PDF. Δυστυχώς η σχολή αλλά και οι δυο μεγάλες παρατάξεις έμειναν προσκολημένες σε μια πρόταση που και έχει αποτύχει στο παρελθόν, και πολύ λίγα θα προσφέρει στον φοιτητή (ο οποίος όπως είναι λογικό και όπως θα κάναμε όλοι μας θα "τρέξει" να την κάνει αυτη την πρακτική για να καλύψει υπαρκτές ανάγκες και προβλήματα) και έχει την αντίθετη γνώμη των περισσότερων καθηγητών και αν την καλοσκεφτούμε είναι απο πολλές πλευρές "παράλογη". Δυστυχώς μόλις ανοίξει η σχολή θα έχουμε την Δαπ και την Πασπ να παναγυρίζουν για την μεγάλη επιτυχία (τους) και θα διαφημίζουν το νέο "προϊόν"...τουλάχιστον όποιος ενδιαφέρεται ας το ψάξει λίγο το θέμα να ξέρουμε τι γίνεται...)
Prakt.Ask.Egel.doc
(46.5 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 220 φορές
"Στου Μακρυγιάννη πριν προλάβεις να μιλήσεις,
Εγγλέζου βόλι σε γονάτισε,
μας κοίταζες με βλέμμα μελαγχολικό,
να σκεφτόσουνα -θαρρείς- πόσο λίγο η μέρα κράτησε..."
Άβαταρ μέλους
gandalf
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1108
Εγγραφή: Σάβ, 17 Μάιος 2008 6:27 pm
Τοποθεσία: Γοργοπόταμος
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό sciroko » Τρί, 07 Σεπ 2010 8:13 pm

Καλησπερα..ειμαι φοιτητης 2ου ετους...επειδη το θεμα το εχω ψαξει αρκετα θα ηθελα να πω καποια πραγματα.περσυ ως πρωτοετης παρακολουθουσα τοσο συνελευσεις οσο και μιλουσα με τις παραταξεις γενικοτερα.πανω στο θεμα της πρακτικης ασκησης ειχα μιλησει αρκετες φορες με τουσ συναδελφους της Πασπ και μαλιστα ειχα παρευρεθει καιστην συνελευση με το θεμα αυτο.Πιο συγκεκριμμενα στην συνελευση οι παραταξεις Εαακ ,Αρεν και Δαπ διαφωνουσαν με την Δαπ να υποστηριζει οτι η προταση χρειαζεται βελτιωσεις.Τα εαακ δεν ειχαν αντιπροταση(οπως παντα αλλωστε) ενω ο Αρεν προτεινε να γινονται πολλες εκπαιδευτικες εκδρομες πραγμα στο οποιο εγω καθως και αλλοι συναδελφοι μου διαφωνισαν καθετα.Απορω πως οι αριστερες πλεον παραταξεις δεν βοηθουν στην προοδο καποιων πραγματων για την σχολη μας απο τα οποια και εμεις φοιτητες ωφελουμαστε.Μαλιστα ειχε ακουστει στην συνελευση οτι θα καταντησουμε να ψηνουμε καφεδες για τα φεντικα μας οταν 8α κλειθουμε να ασχολειθουμε με το συγκεκριμενο μαθημα...(απο τα εαακ η εγκελαδο)Διαφωνω επεισης στο οτι αναφερεται πως η πρακτικη ασκηση εχει εφαρμοστει πιο παλια και απετυχε..να προσθεσω πως στου πολ.μηχ ξανθης εφαρμοζεται κανονικα και με επιτιχια.Επισης η προταση οπως την ειχα διαβασει περσυ τουλαχιστον αναφεροταν σε εργασια σε διμοσιες και μονον υπηρεσιες.Ασ κοιταξουμε μπροστα και ας μην κρινουμε απο τωρα τι προκειται να γινει.Ασ αρχισει να εφαρμοζεται η προταση και πιστευω πως και οι καθηγητες της σχολης θα κοιταξουν τυχον ελειψεις η λαθοι και θα παρεμβουν.
sciroko
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Τρί, 07 Σεπ 2010 7:57 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό merde_conserve » Τρί, 07 Σεπ 2010 8:35 pm

μια διαδικασία πρακτικής άσκησης (με την έννοια της επαφής του φοιτητή με την εφαρμογή και σύνδεσης κάποιων θεωρητικών-τεχνικών γνώσεων που έχουμε πάρει με την πράξη) έχει νόημα να γίνει σε μικρότερα εξάμηνα, παράλληλα με την εκπαιδευτική διαδικασία και όχι στο τέλος των σπουδών, στο 10ο εξάμηνο, στο οποίο πλέον ο φοιτητής είναι στην ουσία ολοκληρωμένος μηχανικός και σε λίγους μήνες έτσι και αλλιώς θα αναζητήσει εργασία.


Κατά τη γνώμη μου αυτό δεν στέκει ιδιαίτερα ως επιχείρημα, μιας και ο φοιτητής των μικρότερων εξαμήνων δεν έχει τριβή με μαθήματα πολιτικού μηχανικού (ειδικά τα δύο πρώτα έτη στα οποία κάνει ακόμα πολύυυυ γενικά πράγματα - θεωρητικό υπόβαθρο). Πως θα πάει να δουλέψει σε ένα γραφείο αν π.χ δεν έχει κάνει beton και δεν έχει ιδέα από στατικά; Πως να το μάθουν ένα πρόγραμμα στατικών χωρίς να ξέρει τι δουλειά κάνουν οι οπλισμοί; Πως να κάνει καρότα ή να εποπτεύει διαδικασίες στο εργοτάξιο όταν δεν τις έχει ορίσει καν μέσα στα μαθήματα;

Με αυτή την έννοια είναι καλύτερη η φύση της πρακτικής άσκησης όπως προτάθηκε.

Τα άλλα πολλά που λες ακούγονται πολύ ωραία στο αυτί αλλά...
-όταν καλουπώνεται η επέκταση του τομέα λιμενικών, ούτε 100 μέτρα από εκεί που κάνεις μπετό, και δεν σε πάει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ κάποιος να δεις τι είναι αυτό το καλούπι βρε αδελφέ
-όταν το ΕΜΠ δεν έχει λύσει ακόμα το μεγάλο πρόβλημα που έχει με τον αριθμό των φοιτητών και την δυσαναλογία διδασκόντων-διδασκόμενων, η οποία μεταφράζεται σε αδυναμία να υλοποιήσει εργοταξιακές επισκέψεις ή σεμινάρια χωρίς να γίνεται της μουρλής

τότε είναι λίγο ουτοπικό να προτείνεις τέτοια πράγματα.
CSI computer expert έγραψε:I'll create a GUI interface using Visual Basic, see if i can track an IP Address out of this.

http://www.youtube.com/watch?v=ygB0Zviq ... r_embedded
Άβαταρ μέλους
merde_conserve
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 3539
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 9:43 pm
Τοποθεσία: Βαζελοχώρι (κοινώς Αμπελόκηποι)
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό gandalf » Τρί, 07 Σεπ 2010 9:08 pm

Κατά τη γνώμη μου αυτό δεν στέκει ιδιαίτερα ως επιχείρημα, μιας και ο φοιτητής των μικρότερων εξαμήνων δεν έχει τριβή με μαθήματα πολιτικού μηχανικού (ειδικά τα δύο πρώτα έτη στα οποία κάνει ακόμα πολύυυυ γενικά πράγματα - θεωρητικό υπόβαθρο). Πως θα πάει να δουλέψει σε ένα γραφείο αν π.χ δεν έχει κάνει beton και δεν έχει ιδέα από στατικά; Πως να το μάθουν ένα πρόγραμμα στατικών χωρίς να ξέρει τι δουλειά κάνουν οι οπλισμοί; Πως να κάνει καρότα ή να εποπτεύει διαδικασίες στο εργοτάξιο όταν δεν τις έχει ορίσει καν μέσα στα μαθήματα;

Καλά όταν λεώ μικρότερο έτος δεν εννοώ 1-2, στο τέλος του 3ου όμως μια χαρά πράγματα παίρνεις πηγαίνοντας σε εργοτάξιο όπως και αργότερα...Όμως είναι παράλογο όταν είσαι 10ο εξάμηνο, κάνεις και διπλωματική (και λόγω των κριτηρίων εισαι γενικά στο πτυχίο), άρα στην ουσία σε λίγο καιρό θα βγείς έτσι κ' αλλιώς να δουλέψεις κάπου, να πας για 6 εβδομάδες και καλά για πρακτική. Αυτό είναι σκέτο πυροτέχνημα.

Επιπλέον δεν ξέρω αν ο σκοπός πρέπει να ειναι "να μάθεις ένα στατικό προόγραμμα", δεν είναι αυτό ακριβώς σύνδεση θεωρία πράξης. Να δείς πως γίνεται μια μελέτη, μια προκύρηξη διαγωνισμού ή κάτι τέτοιο οκ, αλλά και πάλι το ζητούμενο είναι να δεις την εφαρμογή γνώσεων που έχεις πάρει στη σχολή όχι "να μαθεις τη δουλειά" γιατί αλλιώς μιλάμε για μαθητεία και όχι πρακτική εξάσκηση. Επιπλέον μην έχεις αυταπάτες οτι θα πας κάπου για πράκτική και θα σου αναθεσουν την επίβλεψη, ούτε καν δοκίμια δεν θα παίρνεις το πολύ να μετρήσεις κανα σίδερο...


τότε είναι λίγο ουτοπικό να προτείνεις τέτοια πράγματα.

Το τι ειναι ουτοπικό και τι όχι είναι και θέμα βούλησης, αυτο που κάνουν στο imperial (το εχω δειξει παραπάνω ως παράδειγμα) έχει κόστο μικρότερο απο το budget της τωρινής πρακτικής ακόμα και για τον αριθμό των δικων μας φοιτητών...
"Στου Μακρυγιάννη πριν προλάβεις να μιλήσεις,
Εγγλέζου βόλι σε γονάτισε,
μας κοίταζες με βλέμμα μελαγχολικό,
να σκεφτόσουνα -θαρρείς- πόσο λίγο η μέρα κράτησε..."
Άβαταρ μέλους
gandalf
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1108
Εγγραφή: Σάβ, 17 Μάιος 2008 6:27 pm
Τοποθεσία: Γοργοπόταμος
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό sciroko » Τρί, 07 Σεπ 2010 9:13 pm

Aπο την πλευρα μου παλι δεν πιστευω πως για κατι τετοιο(μορφωση μας καθως και εμπειρια) δεν θα πρεπει να κοιταμε το κοστος.....Το βασικο ζητημα πρεπει να ειναι το αν θα αποκομισουμε πραγματα...πραγμα το οποιο θα φανει με τον χρονο..
sciroko
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Τρί, 07 Σεπ 2010 7:57 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τρί, 07 Σεπ 2010 9:28 pm

Δύο διαφορετικά ζητήματα:
1. Η σύνδεση διαδασκαλίας και πρόσληψης αρώματος εμπειριών από την πράξη
1.1 Προ 20ετίας (και κάτι) ο φίλος και συμμαθητής εις το ΕΜΠ Κ.Τ. έφερνε το τμήμα του στο Μπετόν εις το εργοτάξιο του Κλειστού Γυμναστηρίου ΟΑΚΑ να ξεναγηθούν. Παραβλέπω την έκπληξη των σπουδαστών/τριών όταν συναντούσαν τον ανάρμοστο λόγω ειδικότητας - τομέα -κατεύθυνσης Project Manager της μελέτης του σημαντικού αυτού έργου... και στέκομαι μόνο εις την καταγραφή των (στατιστικώς) ενθουσιωδών σχολίων για την επίσκεψη, αλλά και στην επανάληψη των σχολίων όταν με συναντούσαν (ή συνεργαζόμασταν) πολλά έτη αργότερον. Δε γνωρίζω τους λόγους για τους οποίους ατόνησε ο θεσμός και δεν επανελήφθη όταν κατεσκευάζετο πχ. η προσθήκη εις τα κτίρια <Μπετόν - Συγκοινωνιολόγων> (όπου ο γράφων ήτο επίσης - με τη νόμιμη εξω-ΕΜΠ δραστηριοποίησή του) επίσης Μελετητής.
1.2 Γνωρίζω όμως ότι (αργότερον) προσπάθειες μετάκλησης Επαγγελματιών Μηχανικών για παρουσιάσεις οδήγησαν εις βάχαλο... Οι επίμονες προσπάθειες του γράφοντος να υπάρξουν ανάλογες πρωτοβουλίες από τον "Τομέα χωρίς Κατεύθυνση" προσκρούουν ακριβώς σε αυτές τις τραυματικές εμπειρίες...
2. Άλλο θέμα η <πρακτική άσκηση>!
2.1 Ο γράφων επί του θεωρητικού την υποστηρίζει ενθουσιωδώς. Άλλωστε εις την πλειοψηφία των προπτυχιακών σπουδών σε γαλλικά Πολυτεχνεία, αποτελεί θεσμό. Από <απλό μάθημα του 10ου>, έως <υποχρεωτικό μάθημα με εκπόνηση εργασίας - θέματος του 10ου με συντελεστή βαρύτητας Χ3>... Εις ποσοστό δε >95% των μεταπτυχιακών προγραμμάτων αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των σπουδών: Η δε Μεταπτυχιακή Διπλωματική εργασία υποχρεωτικώς εκτελείται εις τα πλαίσια της.
2.2 Πως όμως;
Σε διαπιστευμένους Οργανισμούς (κερδοσκοπικούς ή όχι), με α) διαπιστευμένους επικεφαλής - μέντορες των Σπουδαστών /ριών στον Οργανισμό και β) ομόλογο Επιβλέποντα από τη Σχολή (τούτο ισχύει και σε προπτυχιακό και σε μεταπτυχιακό επίπεδο).
2.3 Ευτυχώς <εκεί>, δυστυχώς <εδώ>... η αναλογία Οργανισμών και Σπουδαστών/ριών είναι "να βρούμε ένα φιλικό ώμο να κλαψουμε"
2.4 Ήγουν: ξεχάστε το (επί της ουσίας - αξίας) ως θεσμοθετήθηκε! Άλλη μια προσφορά από δωρεάν μπανάνες...
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό PAINTER » Τρί, 07 Σεπ 2010 9:48 pm

καλοκαίρι μετά το 4ο έτος...ότι πρέπει
και αυτή η παρλαπίπα ότι τον πρώτο καιρό θα σε βάλουν να φτιάχνεις καφέδες είναι μεγάλη μπούρδα...κανείς δεν έχει όρεξη να σε πληρώνει για να κάθεσαι, ακόμα και 3ετής, μπορούν να σε βάλουν να κάνεις κάτι σχετικό.και καλύτερα έτσι με διαφάνεια, παρά που μοιράζουν τις θέσεις νύχτα...

και οι παρουσιάσεις κατέληξαν σε μπάχαλο, γιατί ήταν για λίγους και σχετικούς και έμπαινε ο κάθε άσχετος και γινόταν χαμός (και δεν εννοω οτι απέκλεισαν κόσμο.απλά είχαν παραδεχτεί αρκετοί, ότι είναι τέτοια η δομή της παρουσίασης και το θέμα, που δεν μπορούν να συμμετέχουν όλος ο κόσμος που χωράει σε ένα αμφιθέατρο) . στην πρώτη που ήταν για έναν αυτοκινητόδρομο, οι μελετητές παρουσίαζαν την μελέτη και τους ρωτούσαν πως βγαίνει μια οικονομική άδεια ή πως οπλίζεται μια γέφυρα.καράφλιασαν οι άνθρωποι!για να το λέμε κιόλας, αυτό το είχε κινήσει η παράταξη της ΠΑΣΠ.
αυτό το ίδρυμα,εσείς οι ίδιοι το απαξιώνετε κάθε μέρα...με τον να μπαίνετε το πρωί και το να βγαίνετε το βράδυ χωρίς να προσφέρετε τίποτα σ'αυτό,χωρίς να γυρνάτε κάτι σ'αυτό.Εάν κατανοήσετε τη σημασία του να είσαι μέλος του πολυτεχνείου ίσως ανακαλύψετε ότι ο άνθρωπος δεν έχει μόνο έναν ρόλο.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΙΚΙΟΥΝΙΤΕΣ

http://www.youtube.com/watch?v=W3XZqb50SfI
Άβαταρ μέλους
PAINTER
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1438
Εγγραφή: Κυρ, 01 Ιουν 2008 3:40 pm
Τοποθεσία: 109.74.3.51
Έτος εισαγωγής: 2002

Re: Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό lybe33 » Τρί, 07 Σεπ 2010 11:48 pm

PAINTER έγραψε:και αυτή η παρλαπίπα ότι τον πρώτο καιρό θα σε βάλουν να φτιάχνεις καφέδες είναι μεγάλη μπούρδα...

Κι όμως...
Άβαταρ μέλους
lybe33
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2638
Εγγραφή: Τετ, 03 Δεκ 2008 11:55 am
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Πρακτική Άσκηση 9ου Εξαμήνου

Δημοσίευσηαπό dimos » Τρί, 07 Σεπ 2010 11:50 pm

Κατ'αρχάς κανένας δεν αμφισβητεί τη χρησιμότητα της πρακτικής άσκησης σε σχολές σαν τη δική μας, ωστόσο αυτή τη στιγμή υπάρχουν κάποια τρωτά σημεία. Θεωρώ ότι πρακτική δεν θα έπρεπε να εννοούμε την εργασία σε μια εταιρεία/οργανισμό για διάστημα 6 εβδομάδων στα πλαίσια ενός μαθήματος, αλλά θα έπρεπε κατά τη διάρκεια του πενταετούς κύκλου των σπουδών μας να υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες από τη μεριά της σχολής. Κακώς έχουν καταργηθεί οι Μεγάλες Γεωδαιτικές Ασκήσεις που υπήρχαν πριν μερικά χρόνια, όπου φοιτητές ανάλαμβαναν να αποτυπώσουν διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Παράλληλα, στην ΣΕΛΕΤΕ (νυν ΑΣΠΑΙΤΕ) πριν μερικά (μπόλικα) χρόνια οι φοιτητές κατασκεύαζαν μόνοι τους σε εργαστήρια δοκίμια σκυροδέματος, κάθε φορά με διαφορετικές αναλογίες υλικών και έτσι κατάλαβαιναν επί της ουσίας τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν αν δεν είναι προσεκτικοί στη σύνθεση του. Στην ίδια σχολή είχαν εργασίες όπως την χαρτογράφηση βυθού της ευρύτερης περιοχής λιμανιών :!: Δε νομίζω να υπάρχει έστω και ένας συμφοιτητής μας που να είναι ικανός να κάνει το παραπάνω, αντικείμενο που ανήκει πολύ περισσότερο στον Πολ. Μηχ. παρά στον απόφοιτο της ΣΕΛΕΤΕ.

Ταυτόχρονα, πρακτική άσκηση υπήρχε και υπάρχει έτσι και αλλιώς στο ΕΜΠ (βλ. IAESTE), το θέμα είναι ότι δεν προβάλλεται όπως πρέπει καθώς και ότι αφήνει ασυγκίνητη μεγάλη μερίδα φοιτητών που γνωρίζουν για την ύπαρξη της. Τι θέλω να πω; Η πρακτική δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο σε ένα μάθημα, αλλά η σχολή οφείλει να δίνει περισσότερα κίνητρα και ευκαιρίες για τη σύνδεση θεωρίας-εφαρμογής. Παράλληλα, όμως, εναπόκειται και στη διάθεση καθενός να ασχοληθεί πιο ενεργά.

Πιο συγκεκριμένα τώρα, άποψη μου είναι ότι πρακτική έπρεπε να υπάρχει σε μικρότερα έτη (τέλος 3ου ή 4ου), καθώς στο 10ο εξάμηνο οι φοιτητές είναι σχεδόν έτοιμοι να βγουν στην αγορά εργασίας. Το σύστημα που προτείνει ο gandalf και εφαρμόζεται στο Imperial μου φαίνεται σαφώς πιο ελκυστικό/ενδιαφέρον ενώ εξασφαλίζει ότι οι φοιτητές θα ασχοληθούν ενεργά με το αντικείμενο τους.
PAINTER έγραψε:και αυτή η παρλαπίπα ότι τον πρώτο καιρό θα σε βάλουν να φτιάχνεις καφέδες είναι μεγάλη μπούρδα...κανείς δεν έχει όρεξη να σε πληρώνει για να κάθεσαι, ακόμα και 3ετής, μπορούν να σε βάλουν να κάνεις κάτι σχετικό.

Από όσο ξέρω (αν κάνω λάθος διορθώστε με) τα έξοδα τα αναλαμβάνει το ΕΜΠ και όχι η εκάστοτε εταιρεία.

Εν κατακλείδι, η θεσμοθέτηση της είναι ένα θετικό βήμα αλλά καλό είναι να υπάρξει feedback για το πώς θα λειτουργήσει η πρακτική άσκηση, ώστε μελλοντικά να προσαρμοστεί κατάλληλα και να γίνει πιο αποδοτική και χρήσιμη.
Δυο δυο, τρεις τρεις, να παίξετε, να ερωτευθείτε,
Και να ξεσκάσετε, αδελφέ, μετά από τόση κούραση.

(Μας γέρασαν προώρως, Γιώργο, το κατάλαβες;)
Άβαταρ μέλους
dimos
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1370
Εγγραφή: Δευτ, 02 Ιουν 2008 4:53 pm
Έτος εισαγωγής: 2006

Επόμενο

Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες