Το εντατικόν της υπόθεσης

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό merde_conserve » Κυρ, 10 Ιαν 2010 5:41 pm

Ρε παιδιά, απλά θέλω να κάνω μία παρατήρηση, όντας μεγάλος πια, και έχοντας δει τη σχολή πολλές φόρες τόσο ανοικτή όσο και...κλειστή. Θέλω απλά να θέσω το θέμα πέρα από τα κλασικά τσιτάτα και στερεότυπα που βαρεθήκαμε να ακούμε και να αποκτήσει μια κάπως πιο προσγειωμένη διάσταση.

Φέτος ήταν το πρώτο εξάμηνο που θυμάμαι στο οποίο υπήρξαν οι λιγότερες ημέρες κλειστής σχολής και οι λιγότερες καταλήψεις-γενικές συνελεύσεις-χαμένες ώρες γενικώς. Όσες έγιναν μάλιστα ήταν διάσπαρτες σε διάφορες ημέρες και δεν έπληξαν φοβερά κάποια συγκεκριμένα μαθήματα (εξαίρεση από την εμπειρία μου οι άτυχοι ανοικτοί του 7ου, στους οποίους άλλωστε ΔΕΝ έγιναν πολλές αναπληρώσεις, άρα δεν μιλάμε για αυτό το μάθημα). Φέτος λοιπόν ήταν η καλύτερη "ευκαιρία" της σχολής να μεγιστοποιήσει τις ώρες μαθημάτων που γίνονται, να έλθει πιο κοντά στο moto εκείνο των 13 εβδομάδων.

Παρά ταύτα, στο φετινό εξάμηνο οι αναπληρώσεις και τα έκτακτα μαθήματα είναι πάμπολλα, ίσως και περισσότερα από άλλα εξάμηνα στα οποία είχαμε καταλήψεις. Βλέπω την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων οι καθηγητές πάλι να "ζορίζονται" και να "ιδρώνουν" να βγάλουν την ύλη και να κουμπώνουν τρύπες, χωρίς αυτή τη φορά να φταίμε "εμείς". Τίς πταίει λοιπόν; Χρόνος και ευκαιρίες για πολύ μάθημα βρε αδελφέ υπήρξαν, η σχολή έκλεισε πολύ περιστασιακά και για μικρά διαστήματα, όλες οι πρόοδοι και τα λοιπά "γνωσιακά εργαλεία" θα μπρούσαν να δωθούν. Αντ'αυτού, καθυστερήσεις, μεταθέσεις ημερομηνιών, πιέσεις στην ύλη, αναβλητικότητα.

Ή στραβα είναι ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουμε λοιπόν. Μάλλον ο κύριος λόγος των καθυστερήσεων είναι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ της διδασκαλίας και ο τρόπος διαχείρισης των ωρών που διατίθενται, και όχι οι φοιτητές οι οποίοι φταίνε πάντα και για τα πάντα. Μάλλον έχουν απλά συμπυκνώσει πολύ πράμα σε μικρό καλαθάκι και δεν μπορούμε να το κουβαλήσουμε πλέον, απλά η σχολή παραείναι περήφανη να το παραδεχτεί.

Μία γενναία αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών (που θα περιελάμβανε φυσικά περικοπή άχρηστων μαθημάτων) θα οδηγούσε στην επίλυση πολλών από αυτά τα προβλήματα. Την επόμενη φορά που οι καθηγητές μας θα σπεύσουν να μας πούνε ότι "δεν βγαίνει η ύλη" και ότι "εμείς φταίμε" με τις καταλήψεις, ας σκεφτούμε και ας σκεφτούν και την άλλη όψη του νομίσματος.
CSI computer expert έγραψε:I'll create a GUI interface using Visual Basic, see if i can track an IP Address out of this.

http://www.youtube.com/watch?v=ygB0Zviq ... r_embedded
Άβαταρ μέλους
merde_conserve
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 3539
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 9:43 pm
Τοποθεσία: Βαζελοχώρι (κοινώς Αμπελόκηποι)
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό cv1986 » Κυρ, 10 Ιαν 2010 5:57 pm

Έχεις μεγάλο δίκιο merde!!! Ανεκτικότητα υπάρχει όπως φαίνεται μόνο για τους καθηγητές. Οι διοικούντες δεν έχουν πάρει πρέφα τι γίνεται με το θέμα των αναπληρώσεων το τελευταίο καιρο;
cv1986
 
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: Κυρ, 31 Μάιος 2009 8:40 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Κυρ, 10 Ιαν 2010 6:04 pm

Είναι πολύ πιθανό σε κάποια μαθήματα κορμού η ύλη να είναι μεγαλύτερη απότι είναι εφικτό να διδαχθεί, κυρίως δε αφομοιωθεί.
Είναι αποτέλεσμα της λεπτής προσπάθειας τεκμηρίωσης του "ενιαίου" Διπλώματος. Το αυτό ισχύει (επαγγελματικά δικαιώματα) και στην παρουσία κάποιων μαθημάτων τα οποία σε πρώτη προσέγγιση μοιάζουν "άχρηστα".
Για τη φετινή εικόνα μια αιρετική άποψη (βασισμένη στην lean production approach):
1. Όσο μειώνονται τα "αποθέματα" (<εδώ> χρονικά), τόσο ευκολότερα λαμβάνονται εγκαίρως μέτρα (πχ. "συμπύκνωσης")...
2. Στην αντίθετη περίπτωση (όπως <εφέτος>) υπάρχει - αρχικώς - εφησυχασμός...
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό merde_conserve » Κυρ, 10 Ιαν 2010 6:25 pm

H lean production approach που θέσατε είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά ο πυρήνας του προβλήματος που είναι η μη-εναρμόνιση του χρόνου προς διάθεση και της ποσότητας της ύλης παραμένει. Μία παρατήρηση μόνο:

Το αυτό ισχύει (επαγγελματικά δικαιώματα) και στην παρουσία κάποιων μαθημάτων τα οποία σε πρώτη προσέγγιση μοιάζουν "άχρηστα".


Θα ρίξω στο τραπέζι εξαρχής το βαρύ μου χαρτί, που είναι αυτό το φανταστικό μάθημα που λέγεται Ενεργειακή Τεχνολογία. Λίγο feedback σε αυτό θα οδηγούσε στα εξής συμπεράσματα:
1.) Οι φοιτητές δεν ξέρουν και δεν πολυκαταλαβαίνουν ποιά είναι η ύλη και γενικώς το αντικείμενο. Βαθμούς παίρνουν πάντως διότι αντιγράφουν κάτι λυμένες ασκήσεις.
2.) Το βιβλίο είναι μία κάκιστη συρραφή σημειώσεων.

Το μάθημα αυτό δεν έχει ούτε "ψυχή", ούτε περιεχόμενο, ούτε χρησιμότητα ως έχει. Πιο πολύ μου φέρνει σε φάση "να δικαιολογεί το ΕΜΠ το ευρύ φάσμα των διαφόρων τομέων του και το προσωπικό τους" παρά "μας δίνει επιπλέον επαγγελματικά δικαιώματα".

Αντίστοιχα μαθήματα υπάρχουν αρκετά, ιδίως στα μικρά εξάμηνα.
CSI computer expert έγραψε:I'll create a GUI interface using Visual Basic, see if i can track an IP Address out of this.

http://www.youtube.com/watch?v=ygB0Zviq ... r_embedded
Άβαταρ μέλους
merde_conserve
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 3539
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 9:43 pm
Τοποθεσία: Βαζελοχώρι (κοινώς Αμπελόκηποι)
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό Theodore » Κυρ, 10 Ιαν 2010 6:43 pm

Να προσθέσω κι εγώ με μια ιστορία...: :roll:

Πριν το 1982, όταν διευθυντής του εργαστηρίου Στατικής & Αντισεισμικών Ερευνών ήταν ο (σήμερα Ομότιμος) Καθηγητής Α. Αρμενάκας, το εργαστήριο διέθετε 18 βοηθούς για την διδασκαλία ασκήσεων στα μαθήματα των Στατικών :relaxed: . Οι βοηθοί αυτοί ήταν ελεύθεροι επαγγελματίες πολιτικοί μηχανικοί, οι οποίοι αμοίβονταν κανονικά για το επικουρικό έργο που παρήγαγαν (Είναι επίσης εύλογο να υποθέσει κανείς ότι θα μετέδιδαν στο μάθημα και τις γνώσεις τους από την επίλυση πρακτικών προβλημάτων στο επάγγελμα). Μάλιστα, το να ήταν κάποιος βοηθός διδασκαλίας στο ΕΜΠ θεωρείτω ιδιαιτέρως τιμητικό εκείνη την εποχή. :ugeek:

Το 1982, η τότε κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια αναβάθμισης του επιπέδου σπουδών στα πανεπιστήμια, ψήφισε έναν νόμο, σύμφωνα με τον οποίο η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής αποτελούσε προϋπόθεση για να είναι κάποιος βοηθός διδασκαλίας ενός εργαστηρίου. Αποτέλεσμα αυτής της νομθεσίας ήταν να αναγκασθεί να απολύσει ο κ. Αρμενάκας όλους τους βοηθούς του :shock: :thumbdown: , διότι κανείς δεν είχε το χρονικό περιθώριο να εκπονήσει διδακτορικό, την στιγμή που εργαζόταν παράλληλα και ως ελεύθεροι επαγγελματίες :think: (να μην ξεχνάμε ότι και την δεκαετία 1980-1990 η αντιπαροχή ήταν ακόμη στα "forte" της, καθώς και ότι η χρηματοδότηση για την έρευνα αποτελούσε και τότε πρόβλημα...! :roll: ). Έτσι, οι ώρες διδασκαλίας των Στατικών μειώθηκαν, όμως η ύλη παρέμεινε η ίδια...! :wtf: Λίγες ώρες μαθήματος, πολλή δουλειά στο σπίτι... και σε συνδυασμό με το ότι το ΕΜΠ προέβλεπε το "μυθικό" ( :lol: ) ποσό των 150.000δρχ για την συγγραφή σημειώσεων (ποιός κάθεται να γράψει ολόκληρο βιβλίο για ψίχουλα :lolno: ), να γιατί άνθισαν και πλούτισαν οι διάφορες Μ(Κ)ατίνες...! :sick:

Οπότε... είναι μόνο θέμα "ποιότητας", και όχι εφησυχασμού των διδασκόντων :roll: . Για να μην συζητήσω ότι οι μεταπτυχιακοί/διδακτορικοί του ΕΜΠ πληρώνονται 8€ την ώρα για να ασκούν το επικουρικό έργο, όσα δηλαδή παίρνει και μια καθαρίστρια...! :wtf: (Να σημειώσω επίσης ότι δεν ξέρω κανέναν μεταπτυχιακό/διδακτορικό να απασχολείται σε ώρες εκτός από αυτές του προγράμματος διδασκαλίας για να ασκήσει το επικουρικο έργο). :shh:

Επομένως, στα πλαίσια της περαιτέρω αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών, μήπως να ζητούσαμε να καθιερωθούν επιπλέον ώρες διδασκαλίας για συγκεκριμένα μαθήματα, όπως ακριβώς γίνεται και σε όλες τις άλλες χώρες του κόσμου; :think:

Επιπλέον, σε ό,τι αφορά μαθήματα που θεωρείτε ότι είναι κακώς οργανωμένα, όταν έρχεται η ώρα της αξιολόγησης, μην ξεχνάτε την περίφημη φράση "Μαύρο στον Μαυρογιαλούρο". "Κόψ' τε" κι εσείς τους καθηγητές σας με "3" και με "4" όταν βλέπετε ότι δεν κάνουν καλά την δουλειά τους. Μην ξεχνάτε όμως να γράψετε και κάποιο εποικοδομητικό σχόλιο στις παρατηρήσεις, ώστε να βάλετε και εσείς ένα "λιθαράκι" για να βελτιωθούν οι σπουδές σας. Και δεν αναφέρομαι στο να σημειώνετε π.χ. τα παροράματα/τυπογραφικά λάθη που θα βρείτε στα βιβλία/σημειώσεις σας, αλλά να γράψετε κάτι για την συνολική βελτίωση του μαθήματος. Τα παροράματα μπορείτε να τα στείλετε και με ένα email στον καθηγητή σας...! ;)

Και να θυμόμαστε όλοι μας: Τίποτε δεν είναι τέλειο σε αυτό τον κόσμο... ούτε εμείς οι ίδιοι, πόσο μάλλον αυτά που κάνουμε. Επομένως, τα πάντα υπόκεινται σε συνεχή βελτίωση, με (άπιαστο) στόχο το τέλειο...! Α, επίσης, να μην τα θέλουμε όλα έτοιμα. Να προσπαθούμε και εμείς για τα "θέλω" μας.

Ακούω προτάσεις/παρατηρήσεις/σχόλια, κλπ...!

Με εκτίμηση,
Θοδωρής._
What you see, is not always what you get...! (NO_USER_NAME) :D
Το γεγονός ότι δεν μπορείς να δεις "κάτι", δεν συνεπάγεται ότι αυτό το "κάτι" δεν υπάρχει εκεί που κοιτάς...! :think:
Σε κάθε αξιωματικά θεμελιωμένη θεωρία υπάρχει τουλάχιστον μία αληθής πρόταση που δεν μπορεί να αποδειχθεί. (Kurt Goedel) :ugeek:
Theodore Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 267
Εγγραφή: Παρ, 07 Νοέμ 2008 9:27 pm
Τοποθεσία: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ελλάδα
Έτος εισαγωγής: 1999

Re: Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό airetikos » Κυρ, 10 Ιαν 2010 6:58 pm

Συμφωνώ σε όλα με τους προλαλήσαντες και επικροτώ τις θέσεις τους. Μόνο να προσθέσω κάτι. Αυτό το εξάμηνο μας απέδειξε πως με καλή διάθεση όλων μπορούμε να βρίσκουμε αναπληρώσεις και έξτρα μαθήματα ώστε να βγαίνει η ύλη χωρίς αλληλοκατηγορίες εκατέρωθεν με το δάχτυλο σαν μικρά παιδιά "Αυτός φταίει" είτε πρόκειται για φοιτητές είτε για καθηγητές. Άρα αυτό θα ναι το επιχείρημά μας όταν μας λένε "μα δεν μπορώ ή δεν μου βγαίνει" " ωραία πότε μπορείς να δώσεις και άλλες ώρες? και μην μου λές όχι κοίτα τί έγινε τότε...." Και το τελευταίο που είπε ο Θεοδωρής είναι η φράση κλειδί για όλα. Και η αξιολόγηση των καθηγητών καλό θα ναι να γίνεται αλλιώς και σε πιό άμεσο κλίμα. Εγώ θα πρότεινα μια διδακτική ώρα να κάθονται τα παιδιά και να συζητάνε με τους καθηγητές και να τον αξιολογούν, έστω και αν αυτό είναι δύσκολο. Αυτά τα ολίγα και ξανά μπράβο στο merde για την παρατηρητικότητά του.
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό Theodore » Κυρ, 10 Ιαν 2010 7:00 pm

Α, επίσης, σε ό,τι αφορά μαθήματα που σας φαίνονται "άχρηστα": :think:

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ένα μάθημα που μιλάει για ΑΠΕ (Ανεμογεννήτριες, ηλιακούς συλλέκτες, κλπ) είναι άχρηστο, ειδικά σε μια περίοδο που όλοι μιλούν για "πράσινη" ανάπτυξη...! Προφανώς υπάρχουν κάποια λειτουργικά (και όχι μόνο) προβλήματα...! :problem:

Σας προτείνω λοιπόν -στις γενικές συνελεύσεις σας- να καταγράψετε έναν προς έναν τους λόγους για τους οποίους πιστεύετε ότι η διδασκαλία ενός μαθήματος είναι προβληματική ή το περιεχόμενό του έχει μειωμένη χρησιμότητα, και να το καταθέσετε στον πρόεδρο της σχολής. ;)

Φυσικά, για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να διώξετε τους -περισσότερους- παραταξιακούς από την αίθουσα, διότι αυτοί δεν πατάνε στα μαθήματα ώστε να ξέρουν πραγματικά τί γίνεται :mrgreen: , ενώ αν τους αφήσετε στην αίθουσα, θα αρχίσουν να μακρυγορούν με τους μεταξύ τους διαξιφισμούς και θα σας τρώνε την ώρα, μέχρι να σας κάνουν να βαρεθείτε και να φύγετε από την συνέλευση, προκειμένου να μείνουν μόνοι τους και να βγάλουν αυτοί το "εκλογικό" αποτέλεσμα που θέλουν :lol:

Με εκτίμηση,
Θοδωρής._
What you see, is not always what you get...! (NO_USER_NAME) :D
Το γεγονός ότι δεν μπορείς να δεις "κάτι", δεν συνεπάγεται ότι αυτό το "κάτι" δεν υπάρχει εκεί που κοιτάς...! :think:
Σε κάθε αξιωματικά θεμελιωμένη θεωρία υπάρχει τουλάχιστον μία αληθής πρόταση που δεν μπορεί να αποδειχθεί. (Kurt Goedel) :ugeek:
Theodore Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 267
Εγγραφή: Παρ, 07 Νοέμ 2008 9:27 pm
Τοποθεσία: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ελλάδα
Έτος εισαγωγής: 1999

Re: Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Κυρ, 10 Ιαν 2010 7:34 pm

Φίλτατε m-c, το "βαρύ χαρτί" σου είχα (μεταξύ άλλων) στα υπόψιν, όταν έγραφα :lol: (ως γνωστόν ο γράφων ακούει, συζητάει και επιχειρεί να ανιχνεύσει τις ανησυχίες των "παιδιών του").
Για πολλά επ' αυτού με κάλυψε ο Θοδωρής.
Όπως και για πολλά άλλα... από τους εναπομείνοντες <τότε> Βοηθούς σημειώστε ότι (στον ταλεβανοτομέα) συνταξιοδοτείται ο ένας του χρόνου και ο "τελευταίος των Μοϊκανών" του παραχρόνου :sick:

http://www.youtube.com/watch?v=BuLiKz39ZOM
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Το εντατικόν της υπόθεσης

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Κυρ, 10 Ιαν 2010 7:51 pm

Βεβαίως βιάστηκα και ταύτισα Τομέα και "1ο όροφο", χωρίς βλάβη της γενικότητος όμως:
Του χρόνου αποχωρούν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι του "τελευταίου των Μοϊκανών"...
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969


Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες