εχουν ειπωθει πολλα σημαντικα και σωστα πραγματα (κατα τη γνωμη μου) και δεν εχω να προσθεσω κατι διαφορετικο....
η αληθεια ειναι οτι δεν μπορουμε να γενικευουμε καταστασεις. Επειδη 10, 20, 30 (??) μαθηματα γινονται με ελλειπη τροπο και 30, 40, 50 διδασκοντες ειναι λιγο ως πολυ ανεπαρκεις στη δουλεια τους, δεν μπορουμε να πουμε πως η σχολη ειναι του κωλου. Εχω ακουσει πως εχουμε πολυ καλη φημη στο εξωτερικο για μεταπτυχιακα, κι αυτο γιατι εχουμε πολλες θεωρητικες γνωσεις και εχουμε διδαχτει πολλα διαφορετικα αντικειμενα, ετσι ωστε τα προγραμματα μεπαπτυχιακων και προπτυχιακων σπουδων σ'ενα βαθμο να συμπιπτουν...
Η αληθεια ειναι πως αφου μπηκα στο πανεπιστημιο, αρχισε να μου λειπει το σχολειο, οσο αφελες κι αν ακουγεται.
θα προσπαθησω να το δικαιολογησω:
* και στο σχολειο ειχαμε καθηγητες που ηταν ανεπαρκεις σε διδακτικο επιπεδο. το εχω γραψει και σε αλλο θεμα, δε με νοιαζει ο καθηγητης και ο καλυτερος στον τομεα του να ειναι, αν δεν εχει μεταδοτικοτητα να γινει ερευνητης, να μην μπαινει σε αιθουσες, ουτε σχολειου ουτε πανεπιστημιου. ποτε ομως δεν ειχαμε καθηγητες τοσο εκτος τοπου και χρονου ουτε τοσο αγενεις. επισης, για το παραμικρο προβλημα ειχαμε να απεθυνθουμε στον λυκειαρχη, ο οποιος μας τουλαχιστον μας ακουγε και μας εμπιστευοταν, αν δεν μπορουσε να βελτιωσει αμεσα την κατασταση, και δεν μας αποπαιρνε ("μαθητες ειστε και ολο χαβαλε κανετε, δε θελετε καλους καθηγητες, γι αυτο εχετε παραπονα" "φοιτητες ειστε και μας πρηζετε με τις καταληψεις σας, ξερουμε πως μονο καφεδες θα θελατε να πινετε, σιγα μην εχετε αληθεια προβλημα με τους καθηγητες σας, στο ΕΜΠ ειστε και εχετε και παραπονα απο πανω")
* μου λειπει το οτι στο σχολειο ασχολουμασταν με διαφορα πραγματα. το σχολειο (τουλαχιστον το δικο μου) προσεφερε καλλιεργεια, εβλεπε τον μαθητη ως προσωπικοτητα και ηθελε να της ανοιξει δρομους. απ' αυτη την αποψη, με ενοχλει που καποιοι θεωρουν πως πρεπει να καταργηθουν τα πιο αοριστα μαθηματα, οπως μαθηματικα, οικολογιες κλπ. ουτε εγω τα βρισκω σουπερ-ενδιαφεροντα, αλλα αν ασχολιομουν μονο με μηχανιλικια και μπετα, θα ειχα τρελαθει (προσωπικη αποψη).
* στην ιδια λογικη κινειται και ο τροπος που γινεται η διδασκαλια. καθεται μπροστα ο καθηγητης και διαβαζει το βιβλιο ή τις διαφανειες στον πινακα? επαναστατικη αντιμετωπιση της διδασκαλιας! τι κριμα που ετσι δε σου μενει τιποτα, εκτος αν σε παρει ο υπνος, οποτε κανεις υπνοπαιδεια. η διδασκαλια πρεπει να εχει αλληλεπιδραση. πρεπει να χει ασκησεις. πρεπει να ειναι ανταποκρινεται στα σημερινα δεδομενα (τι ωραια τα τεχνικα υλικα που χρησιμοποιουσαν πριν 50 χρονια!). δεν εχω κανει ακομα δομικες μηχανες, αλλα αν οπως λετε δεν εχει μια φωτογραφια τοτε να τα χαιρονται τα βιβλια τους. στα γεωλογια για παραδειγμα εβλεπα 3-4 ασπρομαυρες φωτογραφιες απο πετρουλες (πιο πολυ γκρι-μαυρος "θορυβος", σα να χε χαλασει το φωτοτυπικο και να χυθηκε ολο το μελανι) και απο κατω να γραφει "το Χ πετρωμα ειναι καφε πορωδες, το Ψ λευκο-μπεζ, το Ω γυαλιζει στο φως". δυστυχως, ουτε η εκδρομη του συγκεκριμενου μαθηματος ηταν ιδιαιτερα διαφωτιστικη, αφου μας εδειξαν 2-3 πετρωματα.
* στο σχολειο καναμε πειραματα. στη διδασκαλια των κυματων μεχρι και μουσικη παιζαμε με κιθαρες για να καταγραψουμε τα κυματα. σε αλλα μαθηματα ειχαμε αυτοκινητακια με μοτερακια, επειδηξεις εκρηξης αεριων, επειδηξεις αποσυναρμολογησης ενος air condition (!) και παρατηρηση των κοιλιων και των κορυφων των κυματων που αντανακλωνται στο αμφιθεατρο οταν παιζει δυνατα μουσικη. στο καλυτερο πολυτεχνειο της Ελλαδας γινονται τα εξης πειραματα: _________ , ______, και ___________
* οι ασκησεις: μαθητικος πονοκεφαλος. σιχαινομουν να κανω ασκησεις σπιτι. τωρα εχω αναγκη να κανω κατι. αισθανομαι πως αδρανοποιουμαι. μην εχετε την απιτηση οι ασκησεις να μετρανε στο βαθμο σας. ειναι παραλογο ο βαθμος να εξαρταται μονο απο μια εξεταση, αλλα αν ο καθηγητης δε θελει να μετρησει τις ασκησεις η την προοδο, δειτε τις τουλαχιστον ως ενα μεσο που θα σας κρατησει σε επαφη με το μαθημα.
* κανεις δεν απογοητευτηκε που το περασμα απ' το σχολειο στο πανεπιστημιο εφερε και την απουσια του... απουσιολογιου. δυστυχως ομως δεν υπαρχει παρα σπανια κατι που να σε τραβηξει στη σχολη, εκτος ισως απ τις τυψεις. και το οτι "απ' το τριτο ετος τα πραγματα βελτιωνονται" δε μου λεει τιποτα. αν δεν μπορεις να κρατησεις τον πελατη στην αρχη, παρε κανα συμβουλο marketing. δεν ειναι οτι δεν μ' αρεσε κανενα μαθημα. ειναι οτι δε μ αρεσε κανενα μαθημα ετσι οπως γινοταν (σ' αυτο το σημειο θα πρεπει να ευχαριστησω το κ. Σταμου για τη διδασκαλια του στη fortran, αν και επισημα δεν ημουν στο τμημα του, αλλα με κρατησε σ' ολο το 6μηνο. ακομα και στην οικοδμικη που ξεκινησα με πολλη ορεξη, στο τελος πηγαινα μονο ως υποχρεωση απεναντι στην ομαδα μου. αν δεν ηταν τα υπολοιπα παιδια, θα ειχαν γινει ωραια σκηνικα με τους "Αρχιτεκτονες" της σχολης μας

)
* τελος, οσο 'φυτουκλιστικο' και ν' ακουγεται, στο σχολειο και 19 να 'παιρνα, ρωτουσα παντα τον καθηγητη για τα λαθη μου οταν δεν τα καταλαβαινα. τον παιδευα μεχρι να τα καταλαβω. αυτη ειναι η δουλεια του εξαλλου. και στο τελος οι καθηγητες το εκτιμουσαν. κι αυτοι εχουν μια προκληση ν' αντιμετωπισουν, εναν μαθητη που ενδιαφερεται για τις λεπτεμερειες. πρεπει να στριμωχτουν, να κοπιασουν. οταν ακουω για καθηγητες (ή "βοηθους", ή "ερευνητικο προσωπικο"

) που δυσανασχετουν και αρνουνται να δειξουν γραπτα, εξοργιζομαι. για μενα ειναι υποχρεωση τους να τα δειχνουν και να εξηγουν τα λαθη (που και αν ηταν σωστοι μεσα στο 6μηνο, δηλαδη, κανενας φοιτητης που ασχολειται και διαβαζει και παει να δει το γραπτο του δε θα κανε γελοιο λαθος). αλλα ορισμενοι θεωρουν πως χαρη μας κανουν κιολας που υπαρχουν, χαρη στην ανθρωποτητα, η κατι τετοιο. και οταν αναγνωριστει η αξια τους θα τους παρουν και στο ΜΙΤ, που λεει και το Γαντι!
ουφ..... αυτα ειχα να πω
αν καταφερατε να διαβασετε αυτο το κατεβατο, ισως θα πρεπε να ξεκολλησετε τωρα απ' το pc και να κοινωνικοποιηθειτε
γαντι, πρεπει να γραψεις βιβλιο με τ' αποπνημονευματα σου
