Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό airetikos » Δευτ, 24 Ιουν 2013 5:23 pm

Εγώ θα τοποθετηθώ για το μάθημα μόνο της ΜΤΡ όχι γιατί για τα άλλα δεν έχω άποψη αλλά επειδή με τον neaoktana σε βάθος για το θέμα μάθημα διδασκαλία αντικείμενο είναι σίγουρα πιο διαβασμένος από ότι αν το έλεγα για το μπετό ή τις σιδηρές. Το χω πεί και στον διδάσκοντα από κοντά και θα το ξαναπώ. Το μάθημα της ΜΤΡ είναι δύσκολο γιατί στο λύκειο δεν κάναμε ΚΑΘΟΛΟΥ μηχανική των Ρευστών. Υποθέτοντας ότι είχαμε κάνει (έστω και με απλοικό τρόπο και εντελώς ποιοτικά) υδροστατική το μάθημα θα ταν σε δυσκολία του στύλ Μηχανική 1 (δηλαδή δύσκολο μάθημα όταν είσαι μικρός που γίνεται πιο εύκολο όταν μεγαλώνεις λόγω Στατικών) αντίστοιχα είναι η ΜΤΡ με Αστικά. Το γεγονός ότι παρά το ότι είχα ασχοληθεί αρκετά δεν πέρασα το 7 σε κανένα από τα ΜΤΡ ΕΦ ΥΔΡ σημαίνει ότι δεν είχα το υπόβαθρο για βαθιές γνώσεις με αρκετές ώρες πάνω στο αντικείμενο που σίγουρα αυτές ΔΕΝ γίνεται να καλυφθούν μέσα στα 2 εξάμηνα ΜΤΡ ΕΦ ΥΔΡ . Τέλος για να γίνει το μάθημα πιο προσιτό για μένα και στο βαθμό που μπορείτε εσείς να προσφέρετε είναι εκτός από αυτά που ήδη κάνετε που είναι πάρα πολλά να γίνει το εξης. Να υπάρξει μια μικρή διάσπαση της ύλης και κάποια από τα Μαθηματικά Ρευστά εξισώσεις Ν-S Div Grad Curl και όλα τα συναφή να διδάσκονται στο περιθώριο της Ανάλυσης 2 σε συνεργασία με τους ΣΕΜΦΙΤΕΣ. Δηλαδή στο 2ο έτος να ακούσεις τις έννοιες και τις εξισώσεις μαζί με τον καθηγητή των Ρευστών για να νοιώσει τη φυσική σημασία όλων αυτών και μετά ένα εξάμηνο καθαρό για να ΛΙΩΣΕΙΣ στις απλές εφαρμογές που δεν θέλουν ολοκληρώματα (ως επί το πλείστον). Αυτά.
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Παρ, 28 Ιουν 2013 7:36 pm

Σκόρπιες επισημάνσεις - κανονικοί 1ης εγγραφής (Μέρος Ι)
Εισαγωγική παρατήρηση: Στη διάρκεια της ανασκοπούμενης 8ετίας, το πρόγραμμα του 4ου εξαμήνου ελάχιστα μετεβλήθη.
Άρα, επιρροές "εντατικοποίησης", Θεμάτων σε άλλα μαθήματα κ.λπ. δεν υπάρχουν.
Α. Επί του "εάν η καλή οργάνωση, υλικό κ.λπ." δίνουν λανθασμένο μήνυμα: "Η ΜτΡ διαβάζεται".
1. Κεφαλή - "ασχολήθηκαν": Τελικώς το ορθό ποσοστό για φέτος είναι 22,5%, σε αμελητέα απόκλιση (1~2) άτομα από το 25%.
Παρατήρηση: Το ποσοστό προτού αρχίσουν οι δράσεις αναβάθμισης ήταν λίγο κάτω από το 20%. Έφτασε στο 25% και διατηρείται εκεί, χωρίς αύξηση.
Συμπέρασμα: Μάλλον βοήθησαν (οι δράσεις), αλλά κάτι νέο χρειάζεται.
2. Ουρά - "άγνωστοι ή με ελάχιστη παρουσία": Φετινά στοιχεία:
- 18% δεν είχαν ούτε ένα (1) από τα έντεκα (11) στοιχεία (μετράω κάθε ζεύγος Πειραμάτων ώς ένα).
- 18% είχαν ένα έως τρία (1~3) από τα έντεκα (11) στοιχεία.
- 62% συνολικώς ανήκουν σε αυτή την κατηγορία είχαν ελάχιστα από τα έντεκα (11) στοιχεία.
Παρατήρηση: Το ποσοστό προτού αρχίσουν οι δράσεις αναβάθμισης ήταν περίπου στο 35%. Έφτασε στο 25% και κατέρρευσε πέρυσι και φέτος. Δεν πείθομαι, ότι εξαφανίζονται επειδή θεωρούν ότι "το μάθημα διαβάζεται". Αντιθέτως θεωρούν (και πάλι) ότι, το μάθημα "ΔΕΝ διαβάζεται"!
Συμπέρασμα α: Γυρίσαμε επτά χρόνια πίσω, όπου 1/3 την "έκανε" πριν αρχίσει το μάθημα ή το πολύ σε 3~4/13 εβδομάδες.
Συμπέρασμα β: Αυτό έγινε κυρίως σε βάρος της συνομωταξίας "Βολτάρισαν" (όπως θα δούμε παρακάτω). Από μια άποψη είναι θετικό, θυμίζω ότι οι πιθανότητες επιτυχίας σε αυτή είναι είναι σχεδόν 0%, άρα είναι ορθολογικό από την πλευρά "κόστους"/"προσδοκίας". Από την άλλη καταδεικνύει μια σαφή τάση μη-προσπάθειας και εγκατάλειψης στην πρώτη δυσκολία.
Συμπέρασμα γ: Δεν έχω απλή και φιλολαϊκή πρόταση βελτίωσης - προσέλκυσης, είμαι σε αδιέξοδο...
3. Μέση και κάτω - "Βολτάρισαν".
Παρατήρηση: Το ποσοστό προτού αρχίσουν οι δράσεις αναβάθμισης ήταν περίπου στο 25%. Διατηρήθηκε στο 25% και κατέρρευσε πέρυσι και φέτος = 4,5%. Δεν πείθομαι, ότι εξαφανίζονται επειδή θεωρούν ότι "το μάθημα διαβάζεται". Αντιθέτως θεωρούν (και πάλι) ότι, το μάθημα "ΔΕΝ διαβάζεται"!
Συμπέρασμα α: Αυτό έγινε κυρίως υπέρ της συνομωταξίας "εξαφανίστηκαν" (όπως θα δούμε παρακάτω). Από μια άποψη είναι θετικό, θυμίζω ότι οι πιθανότητες επιτυχίας σε αυτή είναι είναι μόνο 10%, άρα είναι ορθολογικό από την πλευρά "κόστους"/"προσδοκίας". Από την άλλη καταδεικνύει επίσης μια σαφή τάση μη-προσπάθειας και εγκατάλειψης - άντε - στη δεύτερη ~ τρίτη δυσκολία.
Συμπέρασμα β: Ανεξαρτήτως της παραπάνω ψυχολογικής ερμηνείας, εδώ όντως είναι δυνατό να υπάρξουν επί πλέον δράσεις βελτίωσης, κάποιες επισημάνσεις σας είναι ενδιαφέρουσες και θα επανέλθω.
4. Μέση και πάνω - "Πασάλειψαν".
Παρατήρηση: Το ποσοστό προτού αρχίσουν οι δράσεις αναβάθμισης ήταν περίπου στο 20%. Έφτασε στο 25% και κατέρρευσε πέρυσι και φέτος = 11%.
Συμπέρασμα α:Ίσως, μόνον εδώ/u], ισχύει η θέση: θεωρούν ότι "το μάθημα διαβάζεται"!
Συμπέρασμα β:[u]Η συνωμοταξία αυτή είναι πάρα πολύ κρίσιμη
! Ανεξαρτήτως της πιθανότητας επιτυχίας (50%), ακόμη και εάν δεν "περάσουν" , έχουν αποκτήσει τις προαπαιτούμενες γνώσεις για τον επόμενο κρίκο της αλυσίδας - ΕφΥδρ.
- Εάν ολίγον περισσότερο αναβαθμίσουν την προσπάθεία τους (στην ΕφΥδρ), αναβαθμίζονται σε πιθανότητα επιτυχίας >85% (στην ΕφΥδρ) και βεβαίως και στα ΑΣΥΕ!
- Επίσης κατά τη διάρκεια του 6ου εξάμηνο με αναπλήρωση των κενών κατανόησης (μέσω ΕφΥδρ) και λελογισμένη προσπάθεια ενασχόλησης με τη ΜτΡ (όσοι/ες είναι στο 50% που "κόπηκαν") αναβαθμίζονται σε πιθανότητα επιτυχίας >85% (στη ΜτΡ).
- Ακόμη και εάν συνεχίσουν "πασαλείβοντας" (και στην ΕφΥδρ) η πιθανότητα <εκεί> είναι 60%.
-Συμπέρασμα γ: Περάστε το μήνυμα! Στηρίξτε την πρόταση - προσπάθειά (μου και άλλων Διδασκόντων) για μεταβολή του Προγράμματος στο 6ο, ώστε να διευκολύνεται η παρακολούθηση της ΜτΡ. Στα επόμενα εξάμηνα είναι αργά, χάθηκε το τραίνο!
(Σημ. Έχω πλήρη επίγνωση, ότι οι πιθανότητες να τη στηρίξετε είναι κάτω από 5%. Ουδέποτε το "κίνημα" ασχολήθηκε με τέτοια ταπεινά θέματα, όπως "να μπορούμε να παρακολουθούμε και να μαθαίνουμε"... Οι "αγώνες - παρεμβάσεις" γίνονται μόνο για το πρόγραμμα των εξεταστικών...)
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό Red Mullet » Παρ, 28 Ιουν 2013 8:09 pm

" -Συμπέρασμα γ: Περάστε το μήνυμα! Στηρίξτε την πρόταση - προσπάθειά (μου και άλλων Διδασκόντων) για μεταβολή του Προγράμματος στο 6ο, ώστε να διευκολύνεται η παρακολούθηση της ΜτΡ. Στα επόμενα εξάμηνα είναι αργά, χάθηκε το τραίνο!
(Σημ. Έχω πλήρη επίγνωση, ότι οι πιθανότητες να τη στηρίξετε είναι κάτω από 5%. Ουδέποτε το "κίνημα" ασχολήθηκε με τέτοια ταπεινά θέματα, όπως "να μπορούμε να παρακολουθούμε και να μαθαίνουμε"... Οι "αγώνες - παρεμβάσεις" γίνονται μόνο για το πρόγραμμα των εξεταστικών...) "
neaoktana

Επίτιμο μέλος

Η παρακολούθηση της ΜτΡ είναι το μισό διάβασμα εγγυημένα. Όταν ξέρεις ρευστά όλα τα υπόλοιπα υδραυλικά είναι πολύ πιο κατανοητά!
Πολύ σωστή προσέγγιση σε ό,τι αφορά το κομμάτι της παρακολούθησης !
Red Mullet
 
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: Σάβ, 25 Αύγ 2012 11:46 am
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό zetavar » Παρ, 28 Ιουν 2013 11:31 pm

Θα ήθελα να παραθέσω κι εγώ την άποψή μου περί της ΜτΡ, γιατί δεν έχω ακούσει κανένα να προτείνει την πρώτη μου σκέψη όταν διάβασα φέτος το μάθημα αυτό ως τελευταίο για πτυχίο(και άρα όσο καλύτερα μπορούσα). Το πρόβλημα της μικρής επιτυχίας του μαθήματος για φέτος κ. Καθηγητά είναι το γεγονός ότι τα θέματα ήταν αντικειμενικά πιο δύσκολα από τα τελευταία χρόνια και από όλα τα διαθέσιμα θέματα που διάβασα θα έλεγα ότι τα μόνα που μου φάνηκαν εξίσου δύσκολα είναι αυτά του 1993! Οπότε θα σας πρότεινα να μην θεωρήσετε χαρακτηριστικό δείγμα το φετινό! Όσον αφορά το γενικό πλαίσιο δυσκολίας του μαθήματος πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας ότι η ύλη του μαθήματος ακόμα και από τις σημειώσεις σας είναι τεράστια για να κάνει κάποιος ποιοτικό διάβασμα, οι θεωρητικές έννοιες δυσνόητες και οι ασκήσεις απαιτούν κριτική ικανότητα, ταχύτητα και ιδιαίτερη προσοχή σε λεπτομέρειες και παγίδες!! Αν σε αυτά προσθέσουμε το γεγονός ότι είμαστε μια σχολή αμιγώς τεχνοκρατική και μεθοδευμένη στο διάβασμα (και αυτό το λέω με την αρνητική έννοια, δηλαδή ότι μπαίνοντας στη σχολή αυτή σταμάτησα να σκέφτομαι, αλλά να "καρφώνω" μεθοδολογίες όσο πιο γρήγορα μπορώ), η ΜτΡ (ισάξια με το μπετό 1) θεωρώ ότι είναι το πιο δύσκολο μάθημα κορμού!
Θεωρώντας, λοιπόν, ότι δεν θέλετε να κάνετε το μάθημα πιο μεθοδευμένο αλλά ταυτόχρονα πιο προσιτό, θα πρότεινα 2 πράγματα:
1) 30' παραπάνω χρόνο εξέτασης στις ασκήσεις, ώστε να προλαβαίνουμε να σκεφτούμε και να μη γράφουμε μ@#$δες
2) θα μπορούσατε να περάσετε ένα κομμάτι της ύλης στην Εφ Υδρ (κάποιο τμήμα της μονοδιάστατης ανάλυσης θα έλεγα, αφού ούτως ή άλλως τα ξανακάνουμε) μειώνοντας έτσι την ύλη και επιτρέποντας στα παιδιά να διαβάζουν πιο ποιοτικά!
"Κι αν βρίσκομαι μες σε συμφορές, ωστόσο η παιδεία μου με έκανε ελεύθερο"
zetavar
 
Δημοσιεύσεις: 93
Εγγραφή: Κυρ, 06 Σεπ 2009 1:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Ορθολογική Οργάνωση Σπουδών - Κάποιες σκέψεις

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Σάβ, 29 Ιουν 2013 2:42 pm

Πολύ σύντομη απάντηση στον zetavar:
1. Πάντοτε, όταν γράφει κάποιος στα σοβαρά, τα θέματα είναι τα πιο δύσκολα της τελευταίας 20ετίας... :lol:
2. Έγραψα για τα στατιστικά ενασχόλησης, όχι για τα αποτελέσματα, τα οποία σε δείγμα 65% κυμαίνονται περίπου στα γνωστά επίπεδα.
- Στον (άθλιο) Δείκτη: ποσοστό επί των εξετασθέντων.
- Στους αξιολόγους Δείκτες μου: Ποσοστά ανά συνομωταξία ενασχόλησης.
Ενδεικτικώς (για τους "κανονικούς"):
"Ασχολήθηκαν" 42,5% (αναμενόμενο και στις δύο εξεταστικές 95%)
"Πασάλειψαν" 15% (αναμενόμενο και στις δύο εξεταστικές 50%).
Ενδεικτικώς (για τους "παλαιούς"):
"Ασχολήθηκαν" 65%
"Πασάλειψαν" 50%
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες