Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Εδώ ανακοινώνονται οι διεργασίες των θεσμικών οργάνων της σχολής και σχολιάζεται η δραστηριότητα και το αποτέλεσμά τους.

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό AE » Δευτ, 13 Μαρ 2017 10:54 am

Θα συμφωνήσω ότι υπάρχουν πράγματι αρκετά τεχνικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν σχετικά με το ΝΠΣ (παρά τη σημαντική πρόοδο που συντελέστηκε το τελευταίο δίμηνο, με τον καθορισμό της ύλης των μαθημάτων), και είναι απολύτως απαραίτητη η συμβολή των φοιτητών σε αυτό.

Γιατί λοιπόν αντί των προτάσεων κυριαρχούν οι αφαιρετικές διατυπώσεις; Πώς μπορεί να λάβει κάποιος στα σοβαρά μια διαμαρτυρία που συνδέει ένα πρόγραμμα σπουδών, η σημασία του οποίου τείνει προς το μηδέν, μετά τα πρώτα 5-10 χρόνια εργασιακής εμπειρίας, π.χ. με το νέο ασφαλιστικό;

Αν θέλετε την προσωπική μου άποψη, το προηγούμενο πρόγραμμα είχε εξαντλήσει τα όριά του, και χρειαζόταν ένα γερό σέρβις. Αντί για το σέρβις, επιλέχτηκε να αγοραστεί νέο αμάξι - δεν χάθηκε και ο κόσμος. Το ζητούμενο είναι να πηγαίνουμε μπροστά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Δυστυχώς, καμία από τις πολλαπλές και πολύπλοκες παθογένειες της ευρύτερης κοινωνίας και οικονομίας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από ένα καλύτερο ή χειρότερο πρόγραμμα σπουδών. Μπορούν, ωστόσο, να λυθούν κάποιες από τις παθογένειες του μικρόκοσμού μας, όπως η υπερβολική ύλη των μαθημάτων, οι επικαλύψεις, η παροχή υπερβολικά εξειδικευμένων γνώσεων, η βαθμοθηρία, τα απαράδεκτα χαμηλά ποσοστά επιτυχίας σε κάποια μαθήματα, το περιορισμένο ενδιαφέρον (κάποιων) ως προς το εκπαιδευτικό έργο, κλπ κλπ.

Με το χέρι στην καρδιά, τι από τα παραπάνω θα βελτιωθεί αν δεν περάσει το ΝΠΣ; (η ερώτηση διαβάζεται και αντίστροφα - με τη μόνη διαφορά ότι μια αλλαγή μπορεί να πυροδοτήσει κάποιες θετικές εξελίξεις, ενώ το do nothing σενάριο νομοτελειακά βυθίζει στο τέλμα).

Ευπρόσδεκτη κάθε κριτική.

ΑΕ
AE
 
Δημοσιεύσεις: 97
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό xvantsik » Δευτ, 13 Μαρ 2017 12:31 pm

Αντιλαμβάνομαι ότι η σκοπιά της τοποθέτησης είναι ενταγμένη επάνω στο δίπολο που έχει θέσει (πολύ έξυπνα) ο κ. Κοσμήτορας. Αυτό της προόδου - μη προόδου. Ότι δηλαδή (σύμφωνα με τα δικά του λόγια στην τελευταία ή προτελευταία ΓΣΤ) "όποιος θέλει να προχωρήσει η σχολή θα ψηφίσει το ΝΠΣ όποιος δεν θέλει έχουμε και το μπακαπ το υπάρχων". Για μένα αυτό το δίπολο έχει σαν σκοπό να εκβιάσει την κατάσταση προς συγκεκριμένη κατεύθυνση και θα πρέπει να απορρίπτεται ολοκληρωτικά. Η βάση της συζήτησης που απαντάει στα παραπάνω ερωτήματα είναι άλλη και έχει χιλιοειπωθεί.

Όσον αφορά την σύνδεση με το ασφαλιστικό , ακριβώς επειδή το νέο ασφαλιστικό κάνει τον διαχωρισμό σε νέους μηχανικούς είναι τόσο σημαντική η κατάρτιση που προσφέρει το πρόγραμμα. Για να φτάσεις 5-10 χρόνια εργασιακής εμπειρίας πρέπει να έχεις πρώτα δουλειά. Επίσης θεωρώ ότι το θεωρητικό υπόβαθρο των 3 πρώτων ετών είναι αναλλοίωτο στον χρόνο και εξαιρετικά δυσαναπλήρωτο.
Άβαταρ μέλους
xvantsik Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: Σάβ, 29 Μαρ 2014 11:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό xvantsik » Δευτ, 13 Μαρ 2017 1:53 pm

Γράφει μέσα ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του ΕΜΠ.
Screenshot_50.png


Και έρχομαι εγώ και αναρωτιέμαι: τα α) και β) σημεία δεν απαιτούν ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο, δεν απαιτούν συνολική εποπτεία των βασικών επιστημών (μηχανικής και μαθηματικών)? Τι είναι αυτό που δημιουργεί την ικανότητα για αυτοδύναμη πρόσβαση στην γνώση? Μήπως είναι παραπάνω τεχνολογικά μαθήματα? Μήπως είναι σοφιστίκ, πριμαβέρα, επανετ, ανσυσ, χεκ ρασ, οτοκαντ κτλπ? Ή μήπως είναι η βαθιά κατανόηση των θεμελιωδών εννοιών της μηχανικής και των μαθηματικών? Να σκεφτούμε τι από τα παραπάνω είναι αναλλοίωτο στον χρόνο?

Από ότι φαίνεται η κοσμητεία έχει καταλήξει λοιπόν. Στο παρακάτω εξέλ θα βρείτε την τεκμηρίωση αυτού:
Γίνεται μείωση 10 μαθημάτων κορμού τα οποία αντιστοιχούν σε 42 ώρες εβδομαδιαίες ώρες λιγότερες. Από αυτά 1 είναι μηχανική με 1 (!) ώρα λιγότερη και 3 μαθηματικά με 10 ώρες λιγότερες. Τα υπόλοιπα είναι Τεχνική Γεωλογία, Μπετό 0, Σίδερα 2, σύμπτυξη οικοδομικης σχεδίου, σύμπτυξη γεωδαισίας γεωδαιτικών και μηχανική ρευστών υδραυλική.

Δηλαδή από τα 10 μαθήματα κορμού τα οποία μειώνονται τα 5 είναι μαθήματα βασικού θεωρητικού υποβάθρου. Είναι αυτό πρόοδος? Και αν είναι, τότε για ποιον? Πως αυτή η μείωση τεκμηριώνεται? Σε πια κριτήρια υπακούει? Κάποια στιγμή πρέπει να τελειώσουν οι ειρωνείες και να απαντηθούν τα ερωτήματα με την αρμόζουσα σοβαρότητα, και σε φοιτητές και σε καθηγητές.
Συνημμένα
Σύγκριση_Κορμού.xlsx
(14.38 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 254 φορές
Άβαταρ μέλους
xvantsik Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: Σάβ, 29 Μαρ 2014 11:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Φοιτητικός Σύλλογος Πολ. Μηχ.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες