
Με αφορμή την εξέταση στο Matlab(31-1-2018) έγραψα με τους συμφοιτητές μου, Αριστοκλή Λαγό και Γιάννη Κοκοτσάκη, ένα γράμμα για τον Κοσμήτορα στο οποίο εκφράζουμε την άποψή μας για αναδιαμόρφωση της εξέτασης. Καθώς όπως προέκυψε το ζήτημα απασχολεί μεγάλη μερίδα συμφοιτητών, αποφασίσαμε να μαζέψουμε υπογραφές για να το κάνουμε πιο συλλογικό και να πιέσουμε να αλλάξει η φιλοσοφία της τελικής εξέτασης. Για τις υπογραφές:https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hh8wCJQY2psz6Q89JdgDkElMKmY_ke9hqbr5O698A3Q/edit#gid=0. Θα έρθουμε φυσικά και σε επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους καθηγητές . Ακολουθεί η επιστολή:
Προς: τον κοσμήτορα της σχολής Πολιτικών Μηχανικών / ΕΜΠ
καθηγητή κύριο Δημήτριο Κουτσογιάννη
Μετσόβιο Πολυτεχνείο - Ηρώων Πολυτεχνείου 5, 15780 Ζωγράφου
Θέμα: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα «Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ» (3ου εξαμήνου)
Αθήνα, 08/02/2018
Καθηγητά κύριε Κουτσογιάννη,
Νιώθουμε την ανάγκη να σας γράψουμε την παρούσα επιστολή για να εκφράσουμε τον προβληματισμό μεγάλης μερίδας των φοιτητών της σχολής σχετικά με το μάθημα «Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ» του 3ου εξαμήνου στο οποίο εξετάζεται η γλώσσα προγραμματισμού Matlab, και συγκεκριμένα για την μορφή της τελικής εξέτασης.
Σύμφωνα με τη σελίδα του «mycourses.ntua.gr», ισχύει το παρακάτω για την τελική βαθμολογία:
«Έστω α ο βαθμός ασκήσεων, ε ο βαθμός θέματος, γ ο βαθμός εξέτασης, μ ο σταθμισμένος μέσος όρος εργασίας και εξέτασης και τ ο τελικός βαθμός. Τότε:
μ = 0.8γ + 0.2ε
τ = μ+α <= 10
Τα θέματα και οι ασκήσεις ισχύουν μόνο για το τρέχον και το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος (περίοδοι Φεβρουαρίου – Σεπτεμβρίου). Βαθμοί θεμάτων δεν θα «φυλάσσονται» για μεταφορά τους σε μεθεπόμενο ακαδημαϊκό έτος. Η αξιολόγηση για φοιτητές μεγαλυτέρων εξαμήνων θα γίνεται με την προσκόμιση νέου θέματος και νέων ασκήσεων.»
Είναι αλήθεια πως η υποχρεωτική εξαμηνιαία εργασία όπως και οι προαιρετικές ενδιάμεσες ασκήσεις αποτελούν θετικά στοιχεία. Παρόλα αυτά, η τελική γραπτή εξέταση είναι αυτή που επηρεάζει καθοριστικά τον τελικό βαθμό, λόγω και του υψηλού συντελεστή βαρύτητας.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό αποτυχίας των φοιτητών. Έτσι, αντιλαμβάνεστε πολύ καλά πως μία σημαντική αιτία αυτού είναι η τελική γραπτή εξέταση, η οποία παρουσιάζει κάποιες ιδιομορφίες. Συγκεκριμένα, δεν υπάρχει διαβάθμιση δυσκολίας αφού ζητούνται είτε δύο είτε τρία θέματα μεγάλης βαθμολογικής βαρύτητας τα οποία χαρακτηρίζονται από αυξημένη πολυπλοκότητα. Αυτό είναι αρνητικό δεδομένου του σκοπού που θα έπρεπε να έχει ένα τέτοιο μάθημα στην σχολή των Πολιτικών Μηχανικών. Με την παρούσα μορφή εξέτασης, η επίτευξη προβιβάσιμου ή καλού βαθμού απαιτούν υψηλή εξοικείωση και ενασχόληση με την γλώσσα «Matlab» σε σημείο που ξεπερνά την εργαλειακή χρήση που θα ήθελε ένας πολιτικός μηχανικός. Δεύτερο σημαντικό στοιχείο που προστίθεται στην ήδη δυσχερή κατάσταση είναι το γεγονός ότι η εξέταση έχει διάρκεια μόνο 1 ώρα (31/1/2018).
Αντ’ αυτού, θα ήταν σκόπιμο να υπάρχει μια διαφορετική διάρθρωση της τελικής γραπτής εξέτασης που πιθανά θα περιελάμβανε θεωρητικά στοιχεία, ερωτήσεις κλειστού τύπου και θέματα προγραμματιστικής ανάπτυξης. Έτσι, θα πραγματοποιούνταν διαβάθμιση κλιμακούμενης δυσκολίας που εξυπηρετεί τόσο την ακριβέστερη αξιολόγηση των εξεταζόμενων όσο και την μεγαλύτερη επιτυχία των φοιτητών.
Να ξεκαθαρίσουμε εκ των προτέρων πως ουδέποτε αποτέλεσε κίνητρο της παρούσας επιστολής ο στιγματισμός είτε του μαθήματος είτε πόσο μάλλον των καθηγητών. Επίσης να διατυπώσουμε σθεναρά πως δεν είναι επιδίωξή μας η διεκδίκηση της αριστείας με την υποβάθμιση της ποιότητας. Επισημαίνουμε τον προβληματισμό που συμμεριζόμαστε με την πλειοψηφία των συμφοιτητών μας για ένα μάθημα το οποίο, ενώ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μάθημα βαρύτητας στη σχολή μας, δαπανά ζωτικό χρόνο των φοιτητών. Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και συζήτηση επί του θέματος.
Αναμένοντας την απόκρισή σας,
Με εκτίμηση,
Πλούταρχος Μαρίνης
Αριστοκλής Λαγός
Κοκοτσάκης Ιωάννης
Στοιχεία επικοινωνίας:
Πλούταρχος Μαρίνης: 695 60 92 209
ploutomarinis@gmail.com
Αριστοκλής Λαγός: 693 32 20 198
lagos.aristoklis@gmail.com