Αδερφέ/αδερφή,
Σου απαντάω, όντας Υδραυλικός 5οετής και οδεύοντας προς το πτυχίο (πάντα ήθελα να το γράψω αυτό

)
1.Ποια είναι η πιο δύσκολη κατεύθυνση;Για να απαντήσουμε στην ερώτηση, αρχικά πρέπει να ορίσουμε τι σημαίνει "δυσκολία". Δεν πιστεύω ότι στη σχολή υπάρχουν μαθήματα "ακαταλαβίστικα", σε καμία κατεύθυνση και σε κανένα έτος. Άρα η ερώτηση αυτή δεν επιδέχεται απάντηση και, αντ΄αυτού, πρέπει να μιλήσουμε για τον απαιτούμενο χρόνο.
2.Ποια είναι η πιο απαιτητική κατεύθυνση;Πιστεύω ότι εφόσον γουστάρει κανείς να μάθει, πρέπει να είναι διατεθειμένος να αφιερώσει περισσότερο χρόνο, από τον
ελάχιστα απαιτούμενο. Επομένως, θα απαντήσω στην ερώτηση μόνο με βάση τον
ελάχιστα απαιτούμενο χρόνο.
Αναμφίβολα τον μεγαλύτερο
ελάχιστα απαιτούμενο χρόνο ενασχόλησης έχουν οι δομοστατικοί και οι γεωτεχνικοί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι,
αν έχεις όρεξη να ασχοληθείς στις υπόλοιπες κατευθύνσεις και να έχεις καλό αποτέλεσμα (γνωσιακά μιλάω), δεν θα πρέπει να στρώσεις κώλο πολύ περισσότερο από ότι ένας δομοστατικός.
3.Γιατί είναι μεγαλύτερες οι ελάχιστες απαιτήσεις στους δομοστατικούς και στους γεωτεχνικούς;Όπως έγραψα και πριν, δεν τίθεται θέμα μεγαλύτερης δυσκολίας. Η απάντηση, επομένως, εδώ, είναι απλή:
Επειδή οι καθηγητές εκεί είναι περισσότερο υστερικοί, έχουν μεγαλύτερη ιδέα για τον εαυτό τους και είναι λιγότερο συνεργάσιμοι, συγκριτικά με τις άλλες κατευθύνσεις.4.Πού είναι καλύτερο το "μαθησιακό περιβάλλον";(ερώτηση ξεκάθαρα προβοκατόρικη για να παινέψω το σπίτι μου

)
Φυσικά στους υδραυλικούς!!
Αφενός, λίγα άτομα σημαίνει και μεγαλύτερη αμεσότητα με το διδάσκοντα, πιο οικείο (οικογενειακό) κλίμα.
Αφετέρου, η πλειοψηφία των καθηγητών του τομέα είναι αρκετά καλοί στη δουλειά τους, ορισμένοι είναι
εξαιρετικοί (ονόματα δεν λέμε, τους ξέρετε ποιοι είναι). Πάντα διαθέσιμοι για απορίες και βοήθεια, χωρίς να το παίζουν ντιβάρες. Με απαιτήσεις, φυσικά, αλλά χωρίς ανούσιες (δηλαδή υπερβολικές) απαιτήσεις, όπως στις άλλες κατευθύνσεις.
5.Θέλω να μάθω λίγο από όλα, γίνεται;Το αντικείμενο του πολιτικού μηχανικού είναι τόσο χαώδες και ευρύ, που, δυστυχώς, δεν μπορεί κανένας να ξέρει τα πάντα σε βάθος. Όταν φτάσεις στα μεγαλύτερα εξάμηνα, θα καταλάβεις για τι εύρος μιλάμε.
Με τις επιλογές της κατεύθυνσης και των μαθημάτων που θα πάρεις εντός αυτής, είναι δεδομένο ότι θα εμβαθύνεις σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της γνώσης. Ακόμα περισσότερο, αυτό θα γίνει με την εκπόνηση της διπλωματικής σου εργασίας.
Είναι δεδομένο ότι η γνώση που θα πάρεις στα φοιτητικά σου χρόνια είναι περιορισμένη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχεις πάρει τα εργαλεία, ώστε, εαν το θελήσεις ή σου χρειαστεί να μην μπορείς να ανταπεξέλθεις. Π.Χ. όντας συγκοινωνιολόγος, αν έχεις ασχοληθεί σοβαρά με τα μπετά, τις στατικές και τα σίδερα και τα έχεις κατανοήσει, δεν θα έχεις ιδιαίτερο πρόβλημα να καταλάβεις τι γίνεται με τις σύμμικτες.
Επίσης δεδομένο είναι, ότι αν ασχοληθείς σοβαρά με τα μαθήματα της κατεύθυνσης και βρεις κάτι που σε ιντριγκάρει και το ψάξεις και κάνεις και μια διπλωματική πάνω σε αυτό, δύσκολα ξεφεύγεις μετά. Και
όχι επειδή "δεν γίνεται", αλλά επειδή δεν θα θέλεις,
δεν θα σε ενδιαφέρει να ασχοληθείς με το οτιδήποτε άλλο. Εμένα που μου αρέσουν π.χ. τα υδρολογικά, δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα, πλέον, να μάθω σίδερα
6.Άρα να διαλέγω μαθήματα τουρλού από όλες τις κατευθύνσεις, όταν μπορώ;(εδώ η απάντηση είναι εντελώς υποκειμενική, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες που διεκδικώ κάποια αντικειμενικότητα

)
Εγώ είμαι κάθετος σε αυτό. Και στηρίζω (όπως και τον Ιούλη) το ΌΧΙ. Μπορείς με τις επιλογές σου να φτιάξεις πολύ ωραίες γνωστικές αλληλουχίες από τα μαθήματα που διαλέγεις. Π.Χ. στους υδραυλικούς πάρε Υδροηλεκτρικά, Στοχαστικές και Φράγματα, το ένα συμπληρώνει το άλλο και στήνεις ένα πακέτο γνώσεων από τα τεχνικά του φράγματος μέχρι την υδρολογία για τη διαστασιολόγησή του. Αν σπάσεις την αλληλουχία (που μπορείς να το κάνεις) και πάρεις π.χ. Οδοστρώματα, κατά τη γνώμη μου χάνεις περισσότερα από ότι κερδίζεις μαθαίνοντας λίγα πράγματα για τα Οδοστρώματα.
7. Ο πατέρας μου έχει γραφείο και χτίζει οικοδομές. Πρέπει να πάω δόμο;Συναρτάται με το παραπάνω, αλλά το βάζω ως ξεχωριστή ερώτηση για να φαίνεται.
Αν ο πατέρας σου χτίζει οικοδομές, σίγουρα θα σε βοηθήσει περισσότερο να πας δομοστατικός, αλλά, σε περίπτωση που δεν χτίζει τίποτα ουρανοξύστες, θεωρώ ότι τα μπετά της σχολής σου αρκούν, για να ανταπεξέλθεις μια χαρά. (και δόμο να πας, πάλι θα χρειαστεί κάποια περίοδος για να μάθεις πώς εφαρμόζονται αυτά που έμαθες στη σχολή και πώς να χρησιμοποιείς τα υπολογιστικά εργαλεία). Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα μη-εξειδικευμένα έργα στις υπόλοιπες κατευθύνσεις (π.χ. ένα δίκτυο ομβρίων δεν είναι πυρηνική φυσική).
8.Ποιο είναι το κριτήριο για την επιλογή;Θα ακουστεί γάμα τα κλισέ, αλλά δεν μπορώ να το αποφύγω. Δεν στο λέω επειδή "έτσι πρέπει", αλλά αυτό είναι η βιωματική εμπειρία ενός ανθρώπου που βρήκε ουσιαστικό ενδιαφέρον για τη σχολή μόλις στο 4ο έτος (στα υδροηλεκτρικά), ούτως ή άλλως, όσοι με έχετε "γνωρίσει" στο φόρουμ ξέρετε ότι λέω πάντα αυτό που πιστεύω, όσο αιρετικό κι αν είναι

Να τσεκάρεις τα μαθήματα της κατεύθυνσης (κυρίως του 9ου εξαμήνου) και να πας
εκεί που εικάζεις ότι θα γουστάρεις περισσότερο. Θα αφιερώσεις πάρα πολύ χρόνο (σίγουρα περισσότερο από όσο μέχρι τώρα είχες συνηθίσει) και αν δεν το γουστάρεις θα πρόκειται για μια πολύ ψυχοφθόρα διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, αν δεν αγαπήσεις αυτό που κάνεις, έστω και λίγο, δεν πρόκειται ποτέ να γίνεις ουσιαστικά καλός/ή σε αυτό. Επίσης, έχε πάντα στο νου σου ότι δεν πρόκειται να σου αρέσουν όλα τα μαθήματα της κατεύθυνσης που θα επιλέξεις.
9.Ποια κατεύθυνση ανοίγει τις περισσότερες πόρτες;Όποιος σου απαντήσει το τάδε ή το δείνα, σου λέει
παπαριές. Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι εξίσου δύσκολη για όλους. Σε καμία περίπτωση μη διαλέξεις με βάση το τι "πουλάει" σήμερα, πολλώ δε μάλλον αν η βαρύτητα του κριτηρίου αυτού υπερσκελίζει το "τι σου αρέσει".
Αυτό που μπορεί να απορροφά σήμερα, είναι πολύ πιθανό να μην απορροφά αύριο.Πολύ σημαντικό!!! :
ΜΗΝ ακούς τους καθηγητές. Όταν έχει να κάνει με την απορροφητικότητα του αντικειμένου τους (αλλά και σε μια πλειάδα άλλων περιπτώσεων και ζητημάτων
), λένε μόνο μαλακίες.10.Ποιον να ρωτήσω;Είτε είσαι καλός φοιτητής είτε όχι, να ρωτήσεις συμφοιτητές σου που έχουν ασχοληθεί με το αντικείμενο και μπορούν να σου ξεδιπλώσουν κάπως αναλυτικά τη γνωστική βεντάλια της κάθε κατεύθυνσης, προκειμένου να
εικάσεις τι μπορεί να σου αρέσει στο μέλλον.
Σημαντική παρατήρηση: Όλα αυτά έχουν ένα νόημα στην περίπτωση που θες να ασχοληθείς με τη σχολή και να βρεις κάποιο ενδιαφέρον στο αντικείμενο. Αν σε ενδιαφέρει απλά να πάρεις το πτυχίο, πήγαινε random σε μία.Αυτά, ελπίζω να βοήθησα
Βάλτε το τώρα (μου πήρε κανα 40λεπτο) στην κεντρική σελίδα του MQN με χρυσά γράμματα
Υ.Γ. Όπως βλέπετε οι υδραυλικοί είναι η μόνη αλληλέγγυα κατεύθυνση
