Στατική II (2009-10)

Συντονιστής: University Editors

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό BM » Κυρ, 07 Φεβ 2010 11:13 pm

Theodore έγραψε: Στο διαγώνισμα μπορείτε να έχετε μαζί σας τους πίνακες με τα ολοκληρώματα για την ΑΔΕ. Θα σας δίνονται οι δράσεις παγιώσεως για ομοιόμορφο/συγκεντρωμένο φορτίο σε μονόπακτο και αμφίπακτο στοιχείο. Τις ροπές λόγω στροφών/μετακινήσεων σε αμφίπακτα/μονόπακτα στοιχεία θα πρέπει να τις ξέρετε απ' έξω. Τις τέμνουσες όχι, διότι προκύπτουν από την ισορροπία του στοιχείου.



Είναι, ή δεν είναι λίγο κοροϊδία αυτό το "απ' έξω"; Τι κερδίζετε με το να βασανιζόμαστε να μάθουμε ένα σωρό περιπτώσεις απ' έξω, που όσο καλά να τα αποστηθίσεις, πάνω στη φούρια της εξέτασης είναι πιθανότατο να μπερδευτείς...;

Theodore έγραψε: Ποιός στα είπε αυτά; Φυσικά και κοιτάζουμε και τα νούμερα...! Αν η απόκλιση από την ακριβή λύση είναι στο 3% -άντε επειδή είσαι εσύ 5%- (που είναι λογικό όταν κάνει κανείς τις πράξεις σε ένα διαγώνισμα), τότε όλα ΟΚ. Αν π.χ. η ροπή είναι M=180kNm και κάποιος την υπολογίσει M=189kNm, τότε δεν πειράζει, διότι είναι μέσα στο 5%... κατανοητό;


Τα αριθμητικά λάθη, δεν γίνονται έτσι, δηλαδή αντί για 190 βγάζεις 189. Δεν προσθέτεις νούμερα και δεν πρόσθεσες το ένα. Τα αριθμητικά λάθη γίνονται παντώντας λάθος νούμερο στο κομπιουτεράκι όταν κάνεις μια πράξη, ξεχνόντας πχ να προσθέσεις κάτι κτλ. Καθαρά λόγω απροσεξίας και πίεσης χρόνου δηλαδή. Και με αυτόν τον τρόπο, η διαφορά δεν είναι 3%, είναι πολύ μεγαλύτερη, γιατί το λάθος έγινε σε κάποια φάση. Χάνεις έτσι μια άσκηση, παντώντας λάθος ένα κουμπί, ασχέτως αν έχεις διαβάσει/τα ξέρεις/είσαι άσχετος...

Theodore έγραψε:Τί θα πεί "αν τους αρέσει το γραπτό, περνάς" ? Διαγώνισμα είναι άνθρωπέ μου, όχι πασαρέλλα...! :lol: Ένα γραπτό γεμάτο μουντζούρες και ορνιθοσκαλίσματα δείχνει ξεκάθαρα άτομο που δεν έχει ταξινομημένη την σκέψη του, διότι (πιθανώς) δεν είχε προετοιμαστεί σωστά. Τέτοια γραπτά δεν καταφέρνουν να περάσουν καθαρά λόγω περιεχομένου, και όχι λόγω εμφάνισης! Ωστόσο, οφείλω να παραδεχθώ ότι τέτοια γραπτά κουράζουν τους διορθωτές. :crazy2:


Χμ... Έτσι, ε;

Πάντως, δεν είναι και ό,τι πιο εύκολ το να παρουσιάσεις ένα ευανάγνωστο γραπτό σε ένα τέτοιο μάθημα, με τέτοια πίεση χρόνου...
Vae Victis
BM
 
Δημοσιεύσεις: 213
Εγγραφή: Τετ, 11 Φεβ 2009 10:58 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό civil_emp » Κυρ, 07 Φεβ 2010 11:23 pm

θοδωρη μηπως μπορεις να μου εξηγησεις απο το φυλλαδιο του σπηλιοπουλου (μεθοδος παραμορφωσεων) σελ. 9 πώς προκύπτουν οι φορες των ροπων και τεμνουσων??? πχ η Μ21 βλεπω οτι εχει ιδια φορα με τη φορα στο θεμελιωδη φορεα... οι άλλες?
civil_emp
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: Πέμ, 23 Ιούλ 2009 7:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό civil_emp » Κυρ, 07 Φεβ 2010 11:43 pm

civil_emp έγραψε:θοδωρη μηπως μπορεις να μου εξηγησεις απο το φυλλαδιο του σπηλιοπουλου (μεθοδος παραμορφωσεων) σελ. 9 πώς προκύπτουν οι φορες των ροπων και τεμνουσων??? πχ η Μ21 βλεπω οτι εχει ιδια φορα με τη φορα στο θεμελιωδη φορεα... οι άλλες?


Κανείς.........????
civil_emp
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: Πέμ, 23 Ιούλ 2009 7:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό Theodore » Κυρ, 07 Φεβ 2010 11:47 pm

@BM:
:arrow: Δεν κρίνονται οι γνώσεις της Στατικής από το αν θυμάσαι έναν τύπο απ' έξω...! Αν τύχει να ξεχάσεις κάτι, ζήτα από έναν καθηγητή να στο θυμίσει (από τις ερωτήσεις εξαιρείται η γενικευμένη έκφραση της ΑΔΕ :ninja: ). Ωστόσο, όταν έδινα κι εγώ Στατική ΙΙ (ήμουνα νιός και γέρασα :lol: ), είχα μάθει απ' έξω τις ροπές στην μέθοδο των παραμορφώσεων. Όχι επειδή τις παπαγάλισα, αλλά επειδή τις είχε συνηθίσει το μυαλό μου λύνοντας ασκήσεις για εξάσκηση...! ;)
:arrow: Αν όταν χρησιμοποιείς το κομπιουτεράκι σου κάνεις τέτοιο λάθος, θα καταλήξεις σε αποτέλεσμα που θα είναι εκτός τάξης μεγέθους του ζητούμενου. Τέτοια λάθη αποφεύγονται με καλή διαχείριση του άγχους. Η αυτοπεποίθηση και η ηρεμία σε ένα διαγώνισμα πηγάζει μέσα από την γνώση! ;)
:arrow: Τα γραπτά σας, όπως και τα τεύχη των μελετών σας αργότερα, οφείλουν να είναι ευανάγνωστα και χρηστικά. Όταν έχει κανείς τις γνώσεις του σε τάξη, θα έχει και το γραπτό του σε τάξη. Είναι απλό...! :roll:

@civil_emp:
:arrow: Οι εξισώσεις των Mij στις σχέσεις (γ) προκύπτουν από τα σχήματα των επιμέρους ελαστικών γραμμών (λόγω q, λόγω φ, λόγω u). Το πρόσημο του κάθε όρου καθορίζεται από το αν η φορά του (που προέκυψε με βάση τις φορές των φ,u που υποθέσαμε αρχικά ή/και από τις βασικές επιλύσεις λόγω q) είναι τέτοια ώστε να εφελκύει(+) ή να θλίβει(-) το θετικό σύνορο, αντίστοιχα. Οι τελικές τιμές προκύπτουν από τις σχέσεις (γ) με αριθμητική αντικατάσταση των {φ,u}, μετά την επίλυση του συστήματος των εξισώσεων (1),(2). Ομοίως για τις τέμνουσες, με βάση την θετική σύμβαση προσήμου. :yawn:
What you see, is not always what you get...! (NO_USER_NAME) :D
Το γεγονός ότι δεν μπορείς να δεις "κάτι", δεν συνεπάγεται ότι αυτό το "κάτι" δεν υπάρχει εκεί που κοιτάς...! :think:
Σε κάθε αξιωματικά θεμελιωμένη θεωρία υπάρχει τουλάχιστον μία αληθής πρόταση που δεν μπορεί να αποδειχθεί. (Kurt Goedel) :ugeek:
Theodore Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 267
Εγγραφή: Παρ, 07 Νοέμ 2008 9:27 pm
Τοποθεσία: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ελλάδα
Έτος εισαγωγής: 1999

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό civil_emp » Δευτ, 08 Φεβ 2010 2:12 am

Theodore έγραψε:Οι εξισώσεις των Mij στις σχέσεις (γ) προκύπτουν από τα σχήματα των επιμέρους ελαστικών γραμμών (λόγω q, λόγω φ, λόγω u). Το πρόσημο του κάθε όρου καθορίζεται από το αν η φορά του (που προέκυψε με βάση τις φορές των φ,u που υποθέσαμε αρχικά ή/και από τις βασικές επιλύσεις λόγω q) είναι τέτοια ώστε να εφελκύει(+) ή να θλίβει(-) το θετικό σύνορο, αντίστοιχα.


Αυτό το ξέρω. Απλώς η απορία μου είναι πώς σχεδιάζει τις ροπές στους κόμβους όπου παίρνουμε ισορροπία... (σελ 9 πάνω, 13 κάτω) Αν καταλαβαίνω σωστά στα σχήματα αυτά, θεωρούμε τις ροπες εφελκυστικές, και αναλογως με τις τιμες των φ, u, προκύπτουν τα τελικά νούμερα.
civil_emp
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: Πέμ, 23 Ιούλ 2009 7:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό santzowind » Δευτ, 08 Φεβ 2010 3:33 am

Theodore έγραψε:@BM:

:arrow: Τα γραπτά σας, όπως και τα τεύχη των μελετών σας αργότερα, οφείλουν να είναι ευανάγνωστα και χρηστικά. Όταν έχει κανείς τις γνώσεις του σε τάξη, θα έχει και το γραπτό του σε τάξη. Είναι απλό...! :roll:


Συνάδελφε Theodore εκτιμώ αφάνταστα την προσπάθεια που καταβάλεις για να βοηθήσεις τους φοιτητές (έχω περάσει το μάθημα αλλά ευχαριστώ εκ μέρους των συναδέλφων :D ) . Επίτρεψε μου όμως να διαφωνήσω σε αυτό που λες το οποίο το έχω ακούσει και από αρκετούς άλλους καθηγητές...
Τι σχέση έχει η εξέταση στατικής που διεξάγεται μέσα σε 2-3 ώρες με μία μελέτη που εκπονείς μέσα σε μερικούς μήνες ; Είναι λογικό μέσα στο απαράδεκτα μικρό (άποψή μου) αυτό διάστημα χρόνου που σε υποχρεώνει να γράφεις κατευθείαν στο καλό και όχι σε πρόχειρο το τελευταίο πράμα που σε νοιάζει να είναι η εμφάνιση του γραπτού...Και δεν το κατάλαβα ποτέ αυτό με τον περιορισμένο χρόνο που το βλέπω στα περισσότερα μαθήματα....δηλάδη είναι καλύτερο να ξέρω την απάντηση αλλά να μην προλαβαίνω να την γράψω ή να την γράφω τσαπατσούλικα από το να έχω λίγο παραπάνω χρόνο να κάτσω ήρεμος να σκεφτώ και να απαντήσω ; ο περιορισμένος χρόνος δεν βοηθάει κανέναν (εκτός από τον βαριεστημένο επιτηρητή)..ο διαβασμένος δεν προλαβαίνει να γράψει όλα όσα ξέρει κι ο αδιάβαστος γράφει ό,τι μπορεί...ποιος αδικείται ;; έτσι κι αλλίως ο παραπάνω χρόνος δεν "θα μάθει" το μάθημα σε κάποιον που δεν έχει διαβάσει ώστε να του δώσει την δυνατότητα να περάσει....
Επιπλέον στις αίθουσες που διεξάγονται οι εξετάσεις δεν παρέχονται και οι καλύτερες συνθήκες για να γράψεις....είτε είσαι στο αμφιθέατρο με έδρανα πλάτους 20 cm και κλίση τέτοια ώστε να πρέπει να κρατάς τα πάντα για να μην σου πέσουν ( calculator , μολύβια , χαρτιά )...είτε στις άλλες αίθουσες που δεν λέω τα τραπέζια είναι υπεραρκετά από άποψη μεγέθους αλλά έχουν τέσσερα πόδια το καθένα σε διαφορετικό ύψος με αποτέλεσμα να γίνεται μία ωραία ταλάντωση μπρος-πίσω-δεξία-αριστερά...
santzowind Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: Δευτ, 10 Νοέμ 2008 11:25 am
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό Theodore » Δευτ, 08 Φεβ 2010 4:29 am

@santzowind:

στις αίθουσες που διεξάγονται οι εξετάσεις δεν παρέχονται και οι καλύτερες συνθήκες για να γράψεις....είτε είσαι στο αμφιθέατρο με έδρανα πλάτους 20 cm και κλίση τέτοια ώστε να πρέπει να κρατάς τα πάντα για να μην σου πέσουν ( calculator , μολύβια , χαρτιά )...είτε στις άλλες αίθουσες που δεν λέω τα τραπέζια είναι υπεραρκετά από άποψη μεγέθους αλλά έχουν τέσσερα πόδια το καθένα σε διαφορετικό ύψος με αποτέλεσμα να γίνεται μία ωραία ταλάντωση μπρος-πίσω-δεξία-αριστερά...

:arrow: Συμφωνώ ότι οι συνθήκες των εξετάσεων δεν είναι και οι καλύτερες (μην σου πω ότι ειδικά στα απαρχαιωμένα αμφιθέατρα του κτιρίου Γκίνη είναι οι χειρότερες...!!! :thumbdown: ).
μέσα στο απαράδεκτα μικρό (άποψή μου) αυτό διάστημα χρόνου που σε υποχρεώνει να γράφεις κατευθείαν στο καλό και όχι σε πρόχειρο το τελευταίο πράμα που σε νοιάζει να είναι η εμφάνιση του γραπτού...

:arrow: Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση του γραπτού, δεν είπαμε να είναι και καλλιγραφία, αλλά όταν βλέπεις "ορνιθοσκαλίσματα" και ένα μάτσο μουντζούρες, ε, δεν είναι καλή εικόνα γραπτού αυτή, όπως και να το κάνουμε. :thumbdown:
:arrow: Όπως έχω διευκρινήσει και στα μαθήματα ασκήσεων, οι υποδειγματικές επιλύσεις που μοιράζουμε προς μελέτη στους φοιτητές, δεν είναι υποχρεωτικό να ακολουθούνται και ως τρόπος παρουσίασης του γραπτού στο διαγώνισμα. Εκεί γράφουμε όσα λιγότερα μπορούμε προκειμένου να εξοικονομήσουμε χρόνο, προσπαθώντας όμως να μην στερείται σαφήνειας το γραπτό. Όποιος πραγματικά μπορεί να διαχωρίσει το σημαντικό από το ασήμαντο, ξέρει πού να δώσει το βάρος, και άρα πώς να διαθέσει τον χρόνο του! Και αυτό γίνεται μόνο έχοντας μελετήσει το μάθημα...!
:arrow: Ειδικά για τις ασκήσεις της μεθόδου των παραμορφώσεων, ένας σχετικά <<λακωνικός>> τρόπος παρουσίασης είναι αυτός των ασκήσεων που έχω μοιράσει λυμένες κατά καιρούς. :roll:


@civil_emp:
Αυτό το ξέρω. Απλώς η απορία μου είναι πώς σχεδιάζει τις ροπές στους κόμβους όπου παίρνουμε ισορροπία... (σελ 9 πάνω, 13 κάτω) Αν καταλαβαίνω σωστά στα σχήματα αυτά, θεωρούμε τις ροπες εφελκυστικές, και αναλογως με τις τιμες των φ, u, προκύπτουν τα τελικά νούμερα.


:arrow: Επειδή έχω μια παλαιότερη έκδοση των σημειώσεων αυτών (από τότε που ήμουν εγώ προπτυχιακός :roll: ), στην οποία τα σχήματα είναι φτιαγμένα με το χέρι, δεν είμαι απόλυτα σίγουρος αν μιλάμε για το ίδιο πράγμα. :crazy2: Στις δικές μου σημειώσεις (βλ. συνημμένη σάρωση "Page_8" ακολούθως), αν προσπαθήσεις π.χ. στο 2ο παράδειγμα (ίσως η σελίδα 9 των δικών σου σημειώσεων) να εξάγεις τις εξισώσεις (1),(2) με βάση τα σχήματα, θα καταλήξεις σε άλλα αποτελέσματα. :wtf: Είναι προφανές ότι υπάρχει κάποιο λάθος στο φυλλάδιο...! :problem: Πάντως, οι τελικές εξισώσεις και οι τιμές για τα (φ,u)={-15.622/ΕΙ,371.805/ΕΙ}, ως επίσης και τα [M],[Q] διαγράμματα που δίνει στο τέλος είναι τα σωστά! :thumbup:
:arrow: Εγώ, σε όσες ασκήσεις σας έχω μοιράσει (μία εκ των οποίων είναι και αυτή με το στροφικό ελατήριο), σχεδιάζω σε κάθε περίπτωση (λόγω φορτίων,u,φ) τα διανύσματα των Μ,Q με βάση τις φορές των {u,φ} που (αυθαίρετα) υποθέτω από την αρχή ή/και με βάση τις φορές που ορίζονται από τα φορτία. Στη συνέχεια, μεταφέρω όλα τα διανύσματα αυτά σε κοινό σχήμα, και λαμβάνω την ισορροπία ροπών (ή τεμνουσών, αντίστοιχα), ως προς ένα καθολικό σύστημα συντεταγμένων!!! :idea:

Με εκτίμηση,
Θοδωρής._
Συνημμένα
Page_8.JPG
Ασκήσεις Μεθόδου Παραμορφώσεων από Φυλλάδιο Κ.Β.Σπηλιόπουλου, Σελίδα 8
What you see, is not always what you get...! (NO_USER_NAME) :D
Το γεγονός ότι δεν μπορείς να δεις "κάτι", δεν συνεπάγεται ότι αυτό το "κάτι" δεν υπάρχει εκεί που κοιτάς...! :think:
Σε κάθε αξιωματικά θεμελιωμένη θεωρία υπάρχει τουλάχιστον μία αληθής πρόταση που δεν μπορεί να αποδειχθεί. (Kurt Goedel) :ugeek:
Theodore Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 267
Εγγραφή: Παρ, 07 Νοέμ 2008 9:27 pm
Τοποθεσία: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ελλάδα
Έτος εισαγωγής: 1999

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό kost_st » Δευτ, 08 Φεβ 2010 12:33 pm

Αυτό το φυλλάδιο του κου Σπηλιόπουλου που μπορώ νατο βρω?
kost_st
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Κυρ, 08 Ιουν 2008 7:44 pm

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό kortezz » Δευτ, 08 Φεβ 2010 2:41 pm

Theodore μπορείς να ανεβάσεις καμια λυμένη άσκηση σε Γραμμές επιροής και Ποιοτικά , μπας και καταλάβω την τύφλα μου;
kortezz
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Τετ, 16 Ιούλ 2008 6:46 pm

Re: Στατική II (2009-10)

Δημοσίευσηαπό civil_emp » Δευτ, 08 Φεβ 2010 2:44 pm

kost_st έγραψε:Αυτό το φυλλάδιο του κου Σπηλιόπουλου που μπορώ νατο βρω?


Είναι δύο φυλλάδια: ένα για τη μέθοδο παραμορφώσεων (Σπηλιόπουλου) και ένα για τη μέθοδο των δυνάμεων (Βαρκαράκη - δεν ξερω ποιος είναι αυτός). Είχε αρκετά φυλλάδια στο υπόγειο του κτιρίου των δομοστατικών. 'Οταν πηγα, δεν ήταν κανείς εκεί, (υπογράφεις σε μια λίστα :? ) παίρνεις (όσα θες :silent: ) και φευγεις :wave: ... Δεν ξέρω τώρα αν υπάρχουν άλλα διαθέσιμα και που. Ας μας πει ο Θοδωρής αν ξέρει.
civil_emp
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: Πέμ, 23 Ιούλ 2009 7:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2006

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 3ο Έτος

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες