Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Συντονιστής: University Editors

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό airetikos » Τετ, 24 Φεβ 2010 11:23 pm

Κύριε neaoktana τολμώ να πώ ότι πραγματικά το κάνατε επιστήμη το θέμα "εκμάθηση του μαθήματος ΜΤΡ και τροπος συμπεριφοράς των φοιτητών στις διάφορες εκφάνσεις της διδασκαλίας και της ποικιλίας των βοηθημάτων". :crazy: :crazy: :crazy: Είμαι στο άλλο τμήμα και δεν τα βλέπω και τόοσο τραγικά τα πράγματα με το μάθημα (δεν το λέω εύκολο προς Θεού) αλλά νομίζω ότι με απλή συστηματικότητα στο διάβασμα βγαίνει το μάθημα και σε γνώση και σε αποδοτικότητα στην εξέταση. Πού κάνω το λάθος?
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό Elendil » Τετ, 24 Φεβ 2010 11:28 pm

airetikos έγραψε:με απλή συστηματικότητα στο διάβασμα
Φράση κλειδί και είδος προς εξαφάνιση στην φοιτητική (και όχι μόνο) πραγματικότητα :D
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς
Νίκος Γκάτσος

If you end up with a boring miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest, or some guy on television telling you how to do your shit, then you deserve it.
Frank Zappa
Άβαταρ μέλους
Elendil
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2008 10:22 pm
Τοποθεσία: Ζωγράφου
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τετ, 24 Φεβ 2010 11:47 pm

airetikos έγραψε:Κύριε neaoktana... Είμαι στο άλλο τμήμα... Πού κάνω το λάθος?


Σε τέσσερις (4) γράμμές δύο(2) λάθη:
1. Είσαι στο άλλό τμήμα :problem: Κανονικά δεν έπρεπε να σου απαντήσω!.. Χωρίς πλάκα τώρα, ο τρόπος διδασκαλίας μου δεν ταιριάζει σε όλους/ες. Τα στεγανά μεταξύ των τμημάτων παραβλέπονται σιωπηρώς :shh: . Είναι δυνατή η αθόρυβη και άτυπη μετακίνηση (προς τις δύο κατευθύνσεις) αρκεί να παραδίδετε Ασκήσεις, Τεστ κλπ. στο κανονικό τμήμα. Προσοχή! τα δύο τμήματα ΔΕΝ συμβαδίζουν βραχυπρόθεσμα (συγχρονίζονται μεσοπρόθεσμα μόνο), άρα είναι αναγκαστική η επιλογή ενός (και όχι πότε εδώ και πότε εκεί...)
2. Με αποκαλείς "κύριο". Πάλι καλά διότι το "κύριε Καθηγητά" συνεπάγεται μείωση του βαθμού κατά δύο (2) μονάδες :mrgreen: Επιθυμητές είναι οι προσφωνήσεις: Δάσκαλε, Master, Maitre ή Sensei (ιαπωνιστί).
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Παρ, 26 Φεβ 2010 12:42 pm

<< Εάν κάτι δεν το μετράς, είναι αδύνατο να το βελτιώσεις >>
W. E. Deming – «Πατριάρχης της Ποιότητας : http://prometheus.capitalblogs.gr/showA ... 65&blid=28

Στατιστικά στοιχεία μετρήσεων (για το 1ο Τμήμα) της προηγούμενης τριετίας. Δεν περιλαμβάνονται τα περυσινά στην ανάλυση:

Ας υποθέσουμε ότι στο 4ο εξάμηνο εγγράφονται 100
60 εξαφανίζονται - 40 προσέρχονται στις εξετάσεις - 25 προβιβάζονται
o 20 «παρακολούθησαν» - προβιβάζονται οι 19
o 10 «είχαν επαφή» - προβιβάζονται οι 5
o 10 «πέρασαν μια βόλτα» - προβιβάζεται 1

Συμπέρασμα 1ο : Τουλάχιστον 9 /10 από τους «παρακολουθούντες» προβιβάζονται (*).
Το ποσοστό εις τους «πασαλείβοντες» μειώνεται σε ~ 1 /15.
Εις δε τους «κατ’ οίκον διδαχθέντες» καταλήγει σε ~ 1 / 40 (ένας ή δύο δηλαδή…)

(*) Είναι αξιοσημείωτο ότι από τους «παρακολουθούντες – προβιβασθέντες» ελάχιστο ποσοστό (ένας ή δύο δηλαδή…) έτυχαν της ευνοϊκής ρύθμισης του «βαθμού προόδου».
Πρόκειται περί «οιονεί απάτης» … Εάν παρακολουθείς και έχεις «καλό βαθμό προόδου» τελικώς είναι άχρηστος… διότι ΕΜΑΘΕΣ και «γράφεις» !.. (Βεβαίως συντελεί σε αναβάθμιση του βαθμού, όσων ήδη έχουν γράψει καλά…)
(**) Προφανώς δεν έχουν προσμετρηθεί οι αγωνιώδεις ΚΑΙ τελικώς ανώφελες ώρες προετοιμασίας για τις εξεταστικές !..

Στο 6ο εξάμηνο επανεγγράφονται 75
45 εξαφανίζονται - 30 προσέρχονται στις εξετάσεις - 20 προβιβάζονται
o 8 «παρακολούθησαν» - προβιβάζονται και οι 8
o 17 «είχαν επαφή» - προβιβάζονται οι 11
o 10 «πέρασαν μια βόλτα» - προβιβάζεται 1

Συμπέρασμα 2ο : Πρακτικώς ΟΛΟΙ από τους « κανονικούς παρακολουθούντες» προβιβάζονται εις το επόμενο έτος.
Οι «πασαλείβοντες» έχουν μία ευκαιρία, εάν αναπληρώσουν τα κενά…
Επί της ουσίας, αυτό σημαίνει παρακολούθήση με συνέπεια του μαθήματος της «Εφαρμοσμένης» του 5ου και ουσιαστική «εκ των υστέρων» επαφή με το μάθημα της «Μηχανικής των Ρευστών» του 4ου.

Στο 8ο εξάμηνο επανεγγράφονται 55
35 εξαφανίζονται - 20 προσέρχονται στις εξετάσεις - 15 προβιβάζονται

Στο 10ο εξάμηνο επανεγγράφονται 40 – Τυπικώς τρίτη φορά... ουσιαστικώς… zombies

Στατιστικά στοιχεία μετρήσεων περυσινά σε σχέση με την τελευταία τριετία:
Μέτρηση παρακολούθησης πριν την κανονική εξεταστική:

4ο εξάμηνο – «κανονικοί»
o Σημειώθηκε σημαντικότατη αύξηση των παρακολουθούντων κατά 40%
o Σημειώθηκε σημαντικότατη αύξηση των διερχομένων κατά 40%

6ο εξάμηνο
o Σημειώθηκε σημαντική αύξηση των παρακολουθούντων κατά 10%
o Σημειώθηκε σημαντική αύξηση των διερχομένων κατά 15%

8ο εξάμηνο δεν σημειώθηκαν μεταβολές

10ο + εξάμηνο
o Σημειώθηκε αύξηση των παρακολουθούντων κατά 5%
o Σημειώθηκε σημαντική αύξηση των διερχομένων κατά 15%

Οι παραπάνω είναι Εσωτερικοί Δείκτες Αποτελεσμάτων, προτρέχουν - leading indicators αλλά πάντοτε επιβεβαιώνονται κάπως στους Εξωτερικούς Δείκτες Αποτελεσμάτων – lagging indicators δηλαδή στο ποσοστό επιτυχίας.
Ιδού λοιπόν:

Αποτελέσματα κανονικής εξεταστική:

4ο εξάμηνο – «κανονικοί»
o Προσέλευση ρεκόρ 56,5 %
(έναντι ~40% αθροιστικώς στις δύο περιόδους)
o Επιτυχία προσελθέντων ρεκόρ 44,0 %
(έναντι ~60% αθροιστικώς στις δύο περιόδους, δηλαδή με αυξημένο αριθμό προσελθέντων!)
o «Παρακολουθούντες» ρεκόρ 100 %
(έναντι >90% αθροιστικώς στις δύο περιόδους)

6ο εξάμηνο
o Προσέλευση 34,5% - Επιτυχία 20,5% (επί των προσελθόντων)
o Αύξηση προσέλευσης – Μείωση ποσοστού επιτυχίας (βλ. παρακάτω «ημι τουριστική» προσέλευση).

8ο εξάμηνο
o Προσέλευση 29,0% - Επιτυχία 17,5% (επί των προσελθόντων)
o Χωρίς ουσιαστική μεταβολή

10ο + εξάμηνο
o Προσέλευση 36,0% - Επιτυχία 45,0% (επί των προσελθόντων)
o Χωρίς ουσιαστική μεταβολή στην προσέλευση - Αύξηση ποσοστού επιτυχίας

Γενικότερη εικόνα :
o Συνολική προσέλευση: ρεκόρ 40,5% έναντι προηγουμένου 35% και μέσου 33% και Συνολικό ποσοστό επιτυχίας: 37,5% (επί των προσελθόντων)
o «τουριστική» προσέλευση μόνο 2,5% έναντι τουλάχιστον 5% - ισοκατανεμημένη σε 4ο/6ο/8ο
o «ημι-τουριστική» προσέλευση μόνο 6,5% έναντι τουλάχιστον 10%
με έντονη βαρύτητα από το 6ο
o Ελαχιστοποίηση σε κάτω από 5% λαθών – «νεκροκεφαλών» ! έναντι τουλάχιστον 10%

Συμπεράσματα :
o Προσήλθαν πολύ περισσότεροι (16% από υψηλό – 23% από μέσο)
o Ήταν όμως και σαφώς λιγότεροι οι «τουρίστες / ημι – τουρίστες !
o Συνολικώς κάποια κρίσιμα πεδία - «νεκροκεφαλές», έχουν εμπεδωθεί !

Διαλέξτε προσέγγιση, προσπαθήστε συστηματικά, πετύχετε!..
http://www.youtube.com/watch?v=LduLhFHU98I
«Άσπρη μέρα» από τους Τροβαδούρους Ιωαννίνων
(η πληροφορία ότι αποτελούνται από ζόμπι που χρωστάνε το μάθημα ελέγχεται ως ανακριβής)
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό akis » Σάβ, 27 Φεβ 2010 2:24 pm

Την Πέμπτη 25.2 στο 1ο τμήμα κάναμε στις ασκήσεις με τον Κ.Κατσαρέλη τις μεθόδους επίλυσης στην ισορροπία ρευστών (αναλυτική, γραφική, γενική) καθώς και κάποιες εφαρμογές από το τεύχος σημειώσεων του ιδίου "Ασκήσεις" και συγκεκριμένα τις 2.2,2.3,2.5.
akis:-Πάμε για καφέ;
lybe:-Περιμένεις λίγο να πάω τα δίδακτρα στη Γραμματεία;
akis:-ΟΚ. Εγώ τα πλήρωσα χτες. Έμαθα θα σε πάρουν στο πρόγραμμα του ΑΚΤΩΡΑ.
lybe:-Ναι ισχύει. Καλός ο Μπόμπολας. Δίνει πολλά λεφτά στο ΕΜΠ. Δουλεύει κι η αδερφή μου εκεί. Πληρώνεται 500ευρώ το μήνα. Καλά είναι κι αν είναι καλή δεν θα την απολύσουν του χρόνου όπως μπορούν να κάνουν αλλά θα την κρατήσουν με 700ευρώ.
akis
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 807
Εγγραφή: Κυρ, 01 Φεβ 2009 10:35 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό airetikos » Σάβ, 27 Φεβ 2010 10:02 pm

μια ερώτηση
Για το αέριο όταν μειώνω τη θερμοκρασία αυξάνεται το μ λόγω της μείωσης της κινητικής ενέργειας των μορίων (Άρα και αύξησης της αντίστασης της κινησής των) όποιος γνωρίζει ας μου διορθώσει τη φράση ή ας επιβαιβεώσει το σωστό της αν είναι.
Ευχαριστώ
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό Lost.in.Athens » Σάβ, 27 Φεβ 2010 10:24 pm

Αν δεν κάνω λάθος, για τα αέρια με την αύξηση της θερμοκρασίας μεγαλώνει το ιξώδες, επειδή ακριβώς μεγαλώνει η κινητική ενέργεια των μορίων, άρα έχουμε πιο πολλές συγκρούσεις μεταξύ των μορίων, δηλαδή μεγαλύτερη αντίσταση.

Αφού δεν έχουμε ακόμα βιβλία, θα αρκεστούμε στη wikipedia:
Spoiler: show
Gases

Viscosity in gases arises principally from the molecular diffusion that transports momentum between layers of flow. The kinetic theory of gases allows accurate prediction of the behavior of gaseous viscosity.

Within the regime where the theory is applicable:

* Viscosity is independent of pressure and
* Viscosity increases as temperature increases.[13]


Βέβαια θα μπορούσε να το επιβεβαιώσει και ο δάσκαλος. :roll:
Lost.in.Athens
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2227
Εγγραφή: Κυρ, 07 Δεκ 2008 6:03 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό airetikos » Σάβ, 27 Φεβ 2010 10:39 pm

το περιμένω αυτο και ευχαριστώ πολύ λόστ. ο sensai θα μας το επιβεβαιώσει και το αναμένουμε.
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό ingenieurin26 » Σάβ, 27 Φεβ 2010 10:54 pm

Έχει δίκιο ο lost

Από το βιβλίο Εφ. Υδραυλικής του κ. Στάμου (σελ.8):
H επίδραση της θερμοκρασίας Τ είναι σημαντική. Όταν αυξάνεται η Τ, η μοριακή συνεκτικότητα μ μειώνεται στα υγρά και αυξάνεται στα αέρια.

Παραθέτω και το απόσπασμα από το βιβλίο των Νουτσόπουλου- Χριστοδούλου που το εξηγεί:
img101.jpg
ingenieurin26
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 6363
Εγγραφή: Τρί, 03 Ιουν 2008 6:56 pm
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Μηχανική των Ρευστών (2009-10)

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Κυρ, 28 Φεβ 2010 12:41 pm

Κοίτα να δεις που αυτή την ερώτηση την έχω στην 1η Σειρά Ασκήσεων που θα διανεμηθεί την Πέμπτη!
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 2ο Έτος

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες