Εγώ είμαι γενικώς αντίθετος με τη λογική των προαπαιτούμενων και των αλυσίδων, διότι θεωρώ ότι αφαιρούν δικαιώματα και προσθέτουν υποχρεώσεις. Το σύστημα διεξαγωγής των προαπαιτούμενων βέβαια σε κάθε εξάμηνο κάνει το "πακέτο" σαφώς καλύτερο. Θα θέσω, όμως, αρκετά πονηρά ερωτήματα, όπως:
- Η διεξαγωγή προαπαιτούμενων σε κάθε εξάμηνο είναι αμφίβολο ότι θα λειτουργήσει - επιβαρύνει πολύ τους ήδη επιβαρυμένους με μαθήματα τομείς/καθηγητές/προσωπικό. Ποιός θα κάνει τα εξτρά μαθήματα; δεν νομίζω να θέλουν οι καθηγητές να διπλασιάσουν τον κόπο τους σε εργατοώρες αμφιθεάτρου.
- Αλυσίδα Beton I - Beton II: Στο Μπετό Ι πεφτουν "διαστημικά" θέματα (όπως γίνεται πότε-πότε) και κόβεται ένα 60-70%. Αυτοί γιατί να μην έχουν δικαίωμα να παρακολουθήσουν-δώσουν το ΙΙ (αφού μπορεί κάλλιστα να ξέρουν Ι, αλλά να κόπηκαν); H χαμηλή βαθμολογική απαίτηση (3) λύνει εν μέρει το πρόβλημα, ωστόσο είναι αμφίβολο αν ένα σύστημα αλυσίδας εφαρμοστεί για το "3". Πιο πιθανό θεωρώ να εφαρμοστεί για τον προσβάσιμο βαθμό, δηλαδή το 5.
- Αντίστοιχα, ο Τοτός "χτυπάει " με παράνομο άνοιγμα Ματίνας και κρυφοκοιτώντας τους δύο μπροστινούς του ένα 5 στη Στατική έρποντας, γλύφοντας και παρακαλώντας - γιατί να δικαιούται να παρακολουθήσει τη Στατική ΙΙ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στάθηκε άτυχος/έκανε λάθος/δεν πρόλαβε να διαβάσει καλά;
Τα δύο παραπάνω ερωτήματα αγγίζουν πιστεύω και τον πυρήνα του προβλήματος που λέγεται "προαπαιτούμενα" - δημιουργείται μια ανησυχητική εξάρτηση του "προηγούμενου" βαθμού από τα επόμενα εξάμηνα - μία βαθμοθηρία ανευ λόγου, που λύνει επιδερμικά το πρόβλημα, αλλά δε χτυπάει την πηγή. Το ότι κάποια μαθήματα είναι "καροτσάκια" εξυπακούεται - όποιος δε σκαμπάζει από το πρώτο της αλυσίδας, δεν μπορεί ΚΑΝ να καταλάβει το δεύτερο. Και αυτό δεν το φτιάχνει κάποιος βαθμός, αλλά η ίδια η δομή της ύλης. Πιστεύω ότι το καλύτερο είναι να αφήσουμε μία διαδικασία "φυσικής επιλογής" - να δει ο φοιτητής μόνος του ότι η Εφ.Υδρ. απαιτείται για την καλή κατανόηση των Αστικών, και να προσπαθήσει να φτιάξει μόνος του το πρόγραμμά του. Αν του το επιβάλλουμε με βαθμολογικά πλαφόν, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να εντατικοποιήσουμε και άλλο μια (λυπάμαι που το λέω) ήδη αναίτια εντατικοποιημένη σχολή. Εξάλλου, αν κάποιος θέλει να πασαλείψει και να περάσει "νύχτα", θα το καταφέρει, αλυσίδες or not. Αν κάποιος θέλει να μάθει, πάλι θα το καταφέρει, αλυσίδες or not.
Θα συμφωνήσω, φυσικά, με αυτό:
"Εκατοντάδες" ενστάσεις για το πρόγραμμα εξεταστικής.
"Ούτε μία" για το ωρολόγιο πρόγραμμα ΣΠΟΥΔΩΝ...
Υ.Γ Πολλά από τα παραπάνω τα λέω εκ πείρας - ανήκω άλλωστε εις τα zombiesss
