Συζήτηση για την εξεταστική διαδικασία

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Re: Καταγγελία από gousia

Δημοσίευσηαπό AE » Κυρ, 08 Φεβ 2015 11:53 pm

Εξηγούμαι ξανά:

1. Σας προέτρεψα να συνδράμετε στην προσπάθεια της Σχολής για απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων, ακόμα και αν αυτό χρησιμοποιείται για "καλό" σκοπό, δηλ. τη δημοσιοποίηση των θεμάτων. Έστω και σε συμβολικό επίπεδο, δείχνετε ότι στηρίζετε μια σωστή πρωτοβουλία.

2. Τυπικά, ο υπεύθυνος κάθε μαθήματος έχει δικαίωμα να μην επιτρέπει τη δημοσιοποίηση των θεμάτων. Εφόσον όμως παλαιότερα θέματα έχουν διαρρεύσει και κυκλοφορούν σε φροντιστήρια, τραπεζάκια, κτλ., το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να τον ενημερώσετε. Σε αυτή την περίπτωση, υποθέτω ότι θα αναγνωρίσει πως δεν έχει πλέον νόημα να αρνείται την επίσημη δημοσιοποίηση των εν λόγω θεμάτων, και θα φροντίσει να είναι προσβάσιμα σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Αν ωστόσο αρνηθεί, μπορείτε να καταφύγετε στα αρμόδια όργανα της Σχολής.

3. Ελπίζω σύντομα το ζήτημα, για το οποίο έχετε 100% δίκιο, να λυθεί θεσμικά.
AE
 
Δημοσιεύσεις: 97
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Καταγγελία από gousia

Δημοσίευσηαπό eX-mc » Κυρ, 08 Φεβ 2015 11:58 pm

AE έγραψε:1. Σας προέτρεψα να συνδράμετε στην προσπάθεια της Σχολής για απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων, ακόμα και αν αυτό χρησιμοποιείται για "καλό" σκοπό, δηλ. τη δημοσιοποίηση των θεμάτων. Έστω και σε συμβολικό επίπεδο, δείχνετε ότι στηρίζετε μια σωστή πρωτοβουλία.

Αυτό εγώ προσωπικά και θεσμικά δε μπορώ να το δεχτώ εφόσον πολύ μεγάλο κομμάτι, ίσως το μεγαλύτερο, των θεμάτων είναι με αυτό το μέσο! Αφήστε που ακόμα και στο σπίτι του να τα έχει δλδ μπορεί να επιλέξει και το κινητό του γιατί δεν έχει scanner! Τι να κάνουμε γι'αυτό;; Εξάλλου και το ίδιο το μέτρο των κινητών είναι κατ'εμέ ξεκάθαρα αναποτελεσματικό εφόσον αναφέρεται στο κινητό ως συσκευή.
c'est en faisant n'importe quoi
qu'on devient n'importe qui


Spoiler: show
δεν είναι πτήση, είναι πτώση με στυλ.
Άβαταρ μέλους
eX-mc
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 1736
Εγγραφή: Τρί, 05 Οκτ 2010 9:44 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Καταγγελία από gousia

Δημοσίευσηαπό AE » Δευτ, 09 Φεβ 2015 12:07 am

OxYdO έγραψε: Εγώ, πχ, δε θα πήγαινα ποτέ να καρφώσω συμφοιτητή μου, ακόμα κι αν είχα αποδείξεις. Μπορεί και να κάνω λάθος, δεν ξέρω. Τις κοινωνικές παθογένειες, θεωρώ, ότι δεν τις ξεριζώνεις με "κουκούλες".


Σε καμία περίπτωση δεν υπονόησα να καρφώσετε πρόσωπα. Αλλά όποια πληροφορία έχετε για μηχανισμούς, η βοήθειά σας είναι πολύτιμη.
AE
 
Δημοσιεύσεις: 97
Εγγραφή: Δευτ, 30 Σεπ 2013 5:53 pm
Έτος εισαγωγής: 1993

Re: Συζήτηση για την εξεταστική διαδικασία

Δημοσίευσηαπό mikeportnoy » Δευτ, 09 Φεβ 2015 3:36 am

Γενικά πιστεύω πως αφού μπήκαμε στον χορό, πρέπει να "χορέψουμε" και εμείς και οι καθηγητές, με την καλή εννοια.
Δηλαδή, να κάτσουμε, να τα βάλουμε κάτω και να δούμε πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα θέματα απο κοινού.
Ας τα πάρω με την σειρά.

1) Φωτογραφίες απο κινητό. Δεν θα ήταν αναγκαίες αν οι καθηγητές αναρτούσαν τα θέματα παλαιότερων ετών. Το οποίο,βεβαια, για κάποιο λόγο μερικοί θεωρούν πολύ κακό,λες και χάνεται το αίσθημα του αιφνιδιασμού στην εξέταση.Δόξα τω Θεώ, το επάγγελμα μας έχει πάρα πολλές εφαρμογές, αρκετές για να βάζουν οι καθηγητές διαφορετικά θέματα κάθε χρόνο μέχρι να πάρουν σύνταξη.Το ερώτημα είναι γιατί δεν θέλουν ;
*Στο εξωτερικό οι καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν τα λεγόμενα past papers στους φοιτητές τους.

2)Κινητα και μηχανισμοί αντιγραφής.Ναι πρέπει να συνδράμουμε όλοι στην καταπολέμηση τους,είτε αυτό γίνει με ομπρέλα, είτε με πιο αυστηρή επιτήρηση είτε δεν ξέρω κ γω τι.Οχι δεν το λέω επειδή το βλέπω ανταγωνιστικά με αυτούς που αντιγράφουν, το λέω επειδή πρέπει να σεβαστούμε το ίδιο το ίδρυμα και πρέπει να σεβαστούμε τους συμφοιτητές μας, τους εαυτούς μας, την κοινωνία, στην οποία θα πάμε να δουλέψουμε αύριο-μεθαύριο και δυστυχώς ή ευτυχώς πρέπει βγαίνοντας απο την σχολή να έχουμε μάθει κάποια πράγματα γιατί αυτά που θα σχεδιάζουμε/κατασκευάζουμε θα τα χρησιμοποιούν άνθρωποι.Επίσης πρέπει να αντιμετωπίσουμε την αντιγραφή ως συνολικό φαινόμενο, πέραν της γνωστής και μη-εξαιρετέας παράταξης, εθελοτυφλούμε όταν νομίζουμε πώς η αντιγραφή περιορίζεται εκεί, αφού δυστυχώς είναι πολλοί περισότεροι οι μηχανισμοί οι οποίοι λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.

3)Πρέπει τα μαθήματα να οργανωθουν και θεσμικά, όπως προαναφέρθηκε και παραπάνω.Αφενός δεν γίνεται ένα ολόκληρο εξάμηνο επιστήμης μηχανικού να στηρίζεται σε μια 2ώρη εξέταση.Πρέπει να θεσπιστούν βοηθητικές-προαιρετικές ενέργειες(προόδους,θέματα,ασκήσεις...) με τις οποίες οι φοιτητές θα μπορούν να παίρνουν έστω κ ένα μικρό κομμάτι του συνολικού βαθμού.Επιμένω στο ότι πρέπει να είναι θεσμικές, γιατί (βλέπε Στατικές) ο καθένας μετράει τον κόπο των φοιτητών όπως του κατέβει "μπορεί να μετρήσει απο 0.25 εως και 1, θα δούμε".
Επίσης,προκειμένου να πατάξουμε την παραπαιδεία καλό είναι να ρίξουμε μια ματιά μέσα στην σχολή μας και να δούμε τα καλά της και να τα αναπαράγουμε.Συγκεκριμένα, σε μαθήματα που οι Διδάσκοντες παρέχουν ολοκληρωμένες και πλήρεις σημειώσεις/ασκήσεις είτε ηλεκτρονικά είτε απο το Θωμαειδιο (π.χ.Ρευστά,Αστικά Υδραυλικά,Σίδερα κά), έχει διαπιστώθει πως οι φοιτητές δεν καταφεύγουν στα γνωστά βοηθήματα τα οποία κυκλοφορούν στην σχολή μας. Γιατί ; Γιατι πολύ απλά δεν τα χρειάζονται.Τα μαθήματα είναι τόσο οργανωμένα που πραγματικά δεν αισθάνονται την παραμικρη ανασφάλεια σχετικά με την διαθέσιμη ύλη που έχουν απο την σχολή και άρα με την προετοιμασία τους για την εξέταση.

Αν υπάρχει θέληση και απο την πλευρά των καθηγητών,για να φτάσουμε σε μια αμοιβαία συνεργασία νομίζω τώρα είναι η ώρα να μπει και αυτό στην ατζέντα,μαζί και με το πρόγραμμα σπουδών (το οποίο έχει ήδη αρχίσει να δρομολογείται).
An eye for an eye makes the whole world blind.
Mahatma Gandhi
Άβαταρ μέλους
mikeportnoy
 
Δημοσιεύσεις: 363
Εγγραφή: Τετ, 12 Ιαν 2011 6:21 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Καταγγελία από gousia

Δημοσίευσηαπό aptiko » Δευτ, 09 Φεβ 2015 12:34 pm

AE έγραψε:Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων, εδώ και αρκετά χρόνια δεν δημοσιοποιούνται τα ονόματα των φοιτητών στους καταλόγους των βαθμολογιών, παρά μόνο οι κωδικοί τους. Δεν ξέρω τι σοβαρό ψυχικό τραύμα θα πάθει το βρέφος των 22 ετών αν μάθουν οι φίλοι του ότι κόπηκε, σίγουρα όμως το τραύμα αυτό θα είναι μικρότερο σε σχέση με το να δει τον απίθανο τύπο που δεν είχε εμφανιστεί ποτέ στο μάθημα να το περνά πανηγυρικά.


Χωρίς να είμαι δικηγόρος (αλλά έχοντας διαβάσει παλαιότερα το Ν. 2372), πιστεύω ότι αυτό δεν είναι θέμα προσωπικών δεδομένων. Πιθανόν να είναι θέμα επαγγελματικού απορρήτου. Το πανεπιστήμιο είναι ένα πρόσωπο που προσφέρει υπηρεσίες στους πελάτες του, δηλαδή στους φοιτητές. Δύο (τουλάχιστον) υπηρεσίες τους προσφέρει: 1) Τους μαθαίνει μια τέχνη, 2) Βεβαιώνει ενώπιον τρίτων ότι τους έμαθε την τέχνη. Μπορεί να δημοσιοποιήσει πληροφορίες για τους πελάτες του χωρίς αυτοί να το ζητήσουν; Δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι η απάντηση είναι θετική. Όπως ο ταξιτζής είναι κανονικά υποχρεωμένος να αρνηθεί να σας πει από πού επιβίβασε και πού αποβίβασε τον προηγούμενο πελάτη του, πιθανόν το ίδιο και το πανεπιστήμιο. Ναι, ξέρω ότι είμαστε δημόσιο πανεπιστήμιο και πως αυτό αλλάζει κάπως τα σχετικά με διαφάνεια πράγματα, απλά επισημαίνω μερικά πράγματα γιατί υπάρχει η συνήθεια σε οποιοδήποτε θέμα απορρήτου να κολλάμε την ταμπέλα "προσωπικά δεδομένα", ενώ ο 2472 περί προσωπικών δεδομένων καταπιάνεται με ορισμένα μόνο είδη απορρήτου.

Πάντως, όταν σπούδαζα στην Αγγλία το 2000 - και εκεί γνωρίζουν καλά τους νόμους και τις διαδικασίες, και τα τηρούν κατά γράμμα, και οι νόμοι περί απορρήτου δεν πρέπει να διαφέρουν ιδιαίτερα απ' τους δικούς μας - απ' ό,τι θυμάμαι (με κάποια επιφύλαξη) γινόταν ανάρτηση των βαθμολογιών σε κάποιον πίνακα ανακοινώσεων, ακριβώς όπως γινόταν και στο ΕΜΠ όταν σπούδαζα το 1990, και όλοι οι φοιτητές μπορούσαν να δουν τι βαθμό είχαν πάρει όλοι οι άλλοι φοιτητές.

Εν τέλει αυτό στο οποίο θέλω να καταλήξω είναι ότι ένας νομικός σύμβουλος που ξέρει πέντε πραγματάκια θα μπορούσε εύκολα να εξηγήσει στη σχολή ή στο ΕΜΠ ακριβώς τι προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο, και θα έπρεπε η σχολή ή το ΕΜΠ με αποφασιστικότητα να χαράξει συγκεκριμένη πολιτική που να βασίζεται σε εμπεριστατωμένα πράγματα, και όχι σε ευφυολογήματα για τραύματα ή στο φόβο μήπως κανένας διαμαρτυρηθεί για τρέχα-γύρευε ποιο πράγμα.

Μια και ανέφερα την Αγγλία, να διηγηθώ και ένα περιστατικό άσχετο με τα παραπάνω αλλά σχετικό με τη συζήτηση που γίνεται. Είχα βρεθεί, ως εκπρόσωπος φοιτητών, σε μια σύσκεψη όπου συζητήθηκε ένα θέμα: δύο φοιτητές ενός μεταπτυχιακού προγράμματος είχαν παραδώσει σε ένα μάθημα αυτολεξεί την ίδια εργασία, και ισχυριζόντουσαν και οι δύο ότι ήταν δική τους. Ο υπεύθυνος του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού τα είχε πάρει και είχε αποφασίσει να πάει το πράγμα στα άκρα - δηλαδή τουλάχιστον αποβολή του ενόχου από το πανεπιστήμιο. Είχε ζητήσει λοιπόν από τους διαχειριστές συστημάτων να ψάξουν στα backup για να δουν αν φαινόταν από εκεί ποιος φοιτητής έγραψε πρώτος την εργασία. Μα καλά, ρώτησα, σκεπτόμενος ότι αν κάποιος είχε και τους δυο φοιτητές μπροστά του, δεν θα χρειαζόταν πάνω από 5 δευτερόλεπτα για να καταλάβει ποιος λέει την αλήθεια, δεν ξέρετε ποιος απ' τους δύο είναι ο αντιγραφέας; Φυσικά και ξέρω, μου απάντησε, αλλά χρειάζομαι στοιχεία που να μπορούν να σταθούν στο δικαστήριο.

Όσο οι κυρώσεις για αντιγραφή/κινητό/μηχανισμούς/διαπλοκές είναι το να μην περάσεις το μάθημα στη συγκεκριμένη εξεταστική (αλλά αυτό δεν σε εμποδίζει να το περάσεις σε κάποια απ' τις επόμενες 10 προσπάθειες), ο φοιτητής-απατεώνας δεν έχει επαρκές αντικίνητρο να μην κάνει απατεωνιές. Από την άλλη, όπως πολύ ωραία περιγράφει ο ΑΕ, αν εμείς δεν είμαστε απολύτως εντάξει δεν μπορούμε να αξιώνουμε από τους φοιτητές να είναι εντάξει. Κι εγώ που ήμουν, νομιζω, καλός και ευσυνείδητος φοιτητής, εννοείται ότι θα προσπαθούσα να αντιγράψω με κάθε τρόπο, περιλαμβανομένου του κινητού (που τότε δεν υπήρχε), αν κάποιο μάθημα είχε παράλογες απαιτήσεις. Ναι, σε κάποιο μάθημα είχα πάρει όλη την ύλη που μου ζητούσαν να αποστηθίσω και την είχα γράψει σε ένα Α3 που είχα σμικρύνει μετά σε Α6.

Αντώνης Χριστοφίδης (αυτό το forum δεν έχει δυνατότητα να βάλεις το όνομά σου στο προφίλ σου;)
aptiko
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Δευτ, 09 Φεβ 2015 10:55 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Καταγγελία από gousia

Δημοσίευσηαπό eX-mc » Δευτ, 09 Φεβ 2015 3:44 pm

aptiko έγραψε:Αντώνης Χριστοφίδης (αυτό το forum δεν έχει δυνατότητα να βάλεις το όνομά σου στο προφίλ σου;)

Ναι δεν υπάρχει, μπαίνει είτε σαν username το οποίο δεν είναι και τόσο.. κομψό αλλιώς στην υπογραφή σου. Θα μπορούσαμε να τσεκάρουμε την επιλογή να μπαίνει στο προφίλ παρά ταύτα, αν κι είσαι ο μόνος που το έχει ζητήσει μέχρι στιγμής!

Κατά τ'άλλα ωραία τα λες. :thumbup: και καλώς ήρθες στό φόρουμ
c'est en faisant n'importe quoi
qu'on devient n'importe qui


Spoiler: show
δεν είναι πτήση, είναι πτώση με στυλ.
Άβαταρ μέλους
eX-mc
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 1736
Εγγραφή: Τρί, 05 Οκτ 2010 9:44 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

Re: Συζήτηση για την εξεταστική διαδικασία

Δημοσίευσηαπό Nestoras » Δευτ, 09 Φεβ 2015 5:12 pm

Σε αυτό το σημείο θέλω να πώ τα εξης:
1) Τα θέματα τα παίρνουμε συνήθως μετά το πέρας της διαδικασίας (στο τελευταίο μισάωρο) με συναίνεση των διδασκόντων . Σκοπός άλλωστε είναι να μπορέσουμε διαβάζοντας στο σπίτι και λύνοντας μόνοι μας τα θέματα (δική μου πρακτική τουλάχιστον) ώστε να μπορέσουμε να βελτιωθούμε.
Εξάλλου τα (απαίσια συνήθως) βιβλία που δίνονται καλύπτουν το θεωρητικό κομμάτι του μαθήματος και όχι την εφαρμογή αυτής στον τρόπο που εξεταζόμαστε.

2) Το να ‘’τσακίσω’’ συναδέρφους δεν είναι δική μου δουλεία αν και μακροπρόθεσμα θίγονται όλων τα συμφέροντα, και όσοι νομίζουν το αντίθετο πλανώνται πλάνη οικτρά. Διότι στα μεταπτυχιακά ο βαθμός πτυχίου είναι αυτός που θα σου ανοίξει την πόρτα, υποτροφίες ,διδακτορικά κ.τ.λ Ο βαθμός που ο ένας φοιτητής τον έχει δουλέψει με τον πολύτιμο χρόνο του και με αυτοθυσία ενώ ο άλλος με mail την ώρα της εξέτασης και γνωστές πρακτικές. Το ‘’τσάκισμα’’ μπορεί να γίνει ευκολα γρήγορα και ανώδυνα από την σχολή και είναι δουλεία της σχολής να το κάνει.
Προτείνω : Ο κάθε φοιτητής που ‘’πιαστεί’’ με κινητό τηλέφωνο να μηδενίζεται αυτομάτως (που γίνεται ήδη νομίζω) αλλά ταυτόχρονα να αποκλείεται από τα υπόλοιπα μαθήματα , και να εξετάζεται προφορικά από τους καθηγητές πάνω σε αυτά που έχει γράψει ήδη.
Τονίζω το κινητό τηλέφωνο γιατί το μέσον αυτό είναι που έχει δώσει δύναμη στα κοράκια που δουλεύουν απ’έξω από την αίθουσα.
Άβαταρ μέλους
Nestoras
 
Δημοσιεύσεις: 247
Εγγραφή: Κυρ, 12 Ιαν 2014 7:31 pm
Έτος εισαγωγής: 2013

Re: Συζήτηση για την εξεταστική διαδικασία

Δημοσίευσηαπό Becoming_I » Δευτ, 09 Φεβ 2015 10:10 pm

Αν και χαίρομαι που έχει ανοίξει πάλι το εν λόγω θέμα , απογοητεύομαι που πρακτικά απασχολεί λίγους για το πόσο αδιάβλητος είναι ο θεσμός των γραπτών εξετάσεων. Δεν θα παραθέσω τα κακώς κείμενα γιατί έχουν ειπωθεί αρκετές φορές, παρά μόνο θα σταθώ σε ένα "βεβαιωμένο περιστατικό". Εξηγούμαι λέγοντας ένα αρκετά παλιό περιστατικό με μια μαζική αντιγραφή στην Φυσική (οι παλαιότεροι σίγουρα θυμούνται) όπου έληξε με μια "ελαφρά" επίπληξη του τότε πρυτάνεως Κου Μουτζούρη.

Τα μεμονωμένα περιστατικά είναι πολλά και σίγουρα οι περισσότεροι έχουμε γίνει μάρτυρες τουλάχιστον ενός.

Μιας και το τοπικ μετονομάστηκε σε συζήτηση για την εξεταστική διαδικασία καλό είναι να θυμηθούμε κάποια σωστά ποστ που γράφτηκαν εδώ σε αυτό το φορουμ αποδεικνύοντας περίτρανα ότι το πρόβλημα δεν φύτρωσε μόνο του αλλά οι ρίζες του είναι βαθιές και διαχρονικές.

Σχετικά με το Κύρος του ΕΜΠ (α)

Σχετικά με το Κύρος του ΕΜΠ (β)

Σχετικά με την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικάσίας

Φυσικά όποιος έχει χρόνο και διάθεση μπορεί να διαβάσει και άλλα αρκετά ενδιαφέροντα ποστ στα προηγούμενα topics διότι τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα μιας δικής μου σταχυολόγησης.

Μακάρι αυτή τη φορά να μην μείνουμε στα -ψηφιακά- λόγια αλλά να προχωρήσουμε στα -real life- έργα.
Άβαταρ μέλους
Becoming_I Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 571
Εγγραφή: Σάβ, 19 Ιουν 2010 9:40 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Συζήτηση για την εξεταστική διαδικασία

Δημοσίευσηαπό abacus » Τρί, 10 Φεβ 2015 12:55 am

Θα αναφέρω περιστατικό εξετάσεων για χορήγηση υποτροφίας από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για σπουδές στο εξωτερικό. (Δεν αναφέρομαι στη σχολή μας).
Λοιπόν καθηγητής που ενδιαφέρεται για τον ανιψιό του που θα δώσει τις εξετάσεις τηλεφωνεί στον φίλο του καθηγητή που βάζει τα θέματα και αφού του εξηγεί ότι το παιδί είναι δικό μας… παίρνει τα θέματα… επειδή ταυτοχρόνως δίνει και αριστούχος φοιτητής του παρακαλεί τον ανιψιό (στον οποίο έχει δώσει τα θέματα) με τρόπο να βοηθήσει τον συμφοιτητή του ώστε να περάσουν και οι δυο… τελικά ο ανιψιός (που σήμερα είναι διδάκτορας και έχει κάνει αίτηση για λέκτορας) δεν το έκανε και τα κράτησε μόνο για τον εαυτόν του… ΟΛΕ !!!
abacus
 
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2014 2:43 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Συζήτηση για την εξεταστική διαδικασία

Δημοσίευσηαπό pap » Τρί, 10 Φεβ 2015 1:20 pm

Όταν μιλάς για αντιγραφές και κυκλώματα γίνεσαι πια γραφικός. Στην χώρα που ο ολυμπιακός παίρνει κοντα στα 20 χρόνια στημένα πρωταθλήματα και η μισή ελλάδα χωροπηδάει, περιμένεις να ντραπούμε να περάσουμε μάθημα χωρίς να έχουμε δει το εξώφυλλο του βιβλίου; Ο άλλος έρχεται στα αναγνωστήρια περήφανος που κατέβηκε στην εξέταση "ταλιμπαν" και έσκασε το "συνεργείο καθαρισμού" και το πήρε το ταλιράκι. Του ήρθε και πιο φθηνά από εμένα που τα έσκασα στο φροντιστήριο. Βάλε και οτί κόπηκα γιατί πέσαν τα αντιsos και μας μειώσαν και τον χρόνο εξέτασης. Θα αγοράσει και μια πτυχιακή, να πάρει το 10αρι αλλά να πάει και στην Μύκονο με την παρέα. "Θα βγει στην αγορά άσχετος όμως" σου λένε και δεν σου λένε ότι θα έχει ήδη 2 χρόνια προϋπηρεσία όταν θα ξεκινάς εσύ την καριέρα σου. Τους βλέπω να αντιγράφουν την ώρα που εγώ χάνω τα μαλλιά μου για ένα 5, αλλά τι θες να κάνω; Να πάρω τον νόμο στα χέρια μου; Κάπως έτσι νομίζω μπήκε η Χρυσή Αυγή στην βουλή...

Τόσα χρόνια εδώ μέσα μια καμπάνα δεν είδα να πέφτει. Η άλλη έβγαινε για τσιγάρο περιμένοντας να της έρθουν οι λύσεις αλλά δεν είδα τον επιτηρητή να συγκινείται. Θα ένιωθα δικαιωμένος αν την απέκλειαν από μια ολόκληρη εξεταστική όμως. Αν στην τρίτη φορά που θα την πιάναν την απειλούσαν με διαγραφή δεν νομίζω να ήταν και αντιδημοκρατικό. Κι ας έβαζε τον μπάρμπα της να την ξελασπώσει, τουλάχιστον θα της πέρναγε απ'το μυαλό οτί ίσως υπάρχουν κανόνες και οφείλει να τους ακολουθήσει. Γιατί η απάτη είναι συνήθεια, είναι τρόπος σκέψης και στάση ζωής. Η κοινωνία νοσεί και αυτά είναι τα συμπτώματα.

Στον αντίποδα έχεις καθηγητές που προσπαθούν εσκεμμένα να σπάσουν το ηθικό των σπουδαστών. Που θεωρούν το ποσοστό αποτυχίας 60% φυσιολογικό, που ειρωνεύονται και υποτιμάνε, που αρνούνται να καταλάβουν και μόνο απαιτούν. Άπιαστους ελιτιστές με εξωπραγματικά στάνταρ. Για εμένα προσωπικά πιο πολλοί ήταν αυτοί που με κάναν να σιχαθώ το μάθημα τους από αυτούς που με κάναν να το αγαπήσω. Μπορεί να φταίω και γω βέβαια. Μπορεί να αντιλαμβάνομαι λάθος τον ρόλο τους. Ίσως σε 10 χρόνια να αναθεωρήσω. Όπως και να'χει το σύστημα έχει αποδείξει ότι είναι σάπιο και τελικά κανείς μπορεί παρα μόνο να ελπίζει ότι κάποιος θα βρεθεί να φέρει όποια μορφή κάθαρσης είναι εφικτή. Περιμένοντας λοιπόν...
pap
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Παρ, 26 Μαρ 2010 1:12 pm
Έτος εισαγωγής: 0

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης