Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό an_raft » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 8:06 pm

κατ' εμέ το πρόβλημα της εξεταστικής διαδικασίας είναι η ίδια η εξεταστική διαδικασία: να κρίνεται η κατανόηση ενός γνωστικού αντικειμένου σε 2-3 ώρες εξέτασης και με θέματα εξαμήνου που τρέχεις να τα τελειώσεις, γιατί αν δεν τα παραδόσεις εμπρόθεσμα θα πρέπει να τα ξανακάνεις από την αρχή τον επόμενο χρόνο.
δεν θα μπορούσε ίσως να αντικατασταθεί από θέματα εξαμήνου ή σειρές ασκήσεων και προφορική εξέτασή τους (στην οποία φαίνεται η γνώση ή όχι του αντικειμένου); [για να προλάβω αντιδράσεις: το αδιάβλητο της προφορικής εξέτασης μπορεί να διασφαλιστεί με ομαδική (5-6 άτομα) είσοδο των φοιτητών αλφαβητικά, και σε κάθε περίπτωση δεν θα ήταν χειρότερη η υποκειμενική βαθμολόγηση απ' ότι είναι τώρα.]
και επιπλέον, δεν θα ήταν καλό να αυξανόταν ο αριθμός των περιόδων εξέτασης ώστε να μπορούμε να προγραμματίζουμε και να διασπείρουμε το διάβασμά μας και να μην συμπυκνώνεται σε 2+2+1 μήνες; έτσι και στα σοβαρά μαθήματα θα μπορούσαμε να δώσουμε τον απαιτούμενο χρόνο, και τις σαβούρες να ξεπετάμε όποτε μας βολεύει χρονικά.

και ένα σχόλιο για την επίδραση της μαζικής αντιγραφής στην αξία των πτυχίων: αν στο MIT γινόταν ό,τι και εδώ, θα άνοιγαν αμέσως οι πόρτες για τους απόφοιτούς του; γιατί να πρέπει εμείς να αποδεικνύουμε ποιοι είμαστε συνεχώς;
an_raft Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: Τετ, 03 Νοέμ 2010 3:44 pm
Έτος εισαγωγής: 2009

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό journeyman » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 8:23 pm

εγώ συμφωνώ με το μέτρο που προτείνει ο συνάδελφος! και πιστεύω ότι αυτή θα πρέπει να είναι μόνο η αρχή...
η κατάσταση κατά τη διάρκεια της εξέτασης είναι επιεικώς απαράδεκτη! η αντιγραφή και η συνεργασία θεωρούνται απολύτως φυσιολογικές.... πολλές φορές μου έχει τύχει να βρεθώ σε συζήτηση και να κράζουν τους επιτηρητές επειδή δεν τους άφησαν να μιλούν κατά τη διάρκεια της εξέτασης....(δηλαδή έλεος....) γενικά υπάρχει πολύ θράσος..., εδώ κάποιοι φοιτητές ζητούν τις απαντήσεις από τους επιτηρητές... και το χειρότερο είναι ότι εκείνοι τις δίνουν!
σόρρυ αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι έχω νοοτροπία λυκείου όταν υπάρχουν κάποιοι που έχουν νοοτροπία νηπιαγωγείου μέσα στην εξέταση!

επίσης, πόσες φορές έχουμε ακούσει ότι θα μηδενίζονται κόλλες αν δεν είσαι στην αίθουσα σου.....?? πόσες έχει εφαρμοστεί αυτό???
πηγαίνω να δώσω εξετάσεις και ψάχνω κάποια αίθουσα για να κάτσω επειδή τις υπόλοιπες τις έχουν πιάσει οι παρατάξεις για να είναι με όλους τους φίλους τους....

σε εξέταση μου έχει συμβεί να πιάνουν κάποιον με βιβλίο...μετά και με σκονάκι...και μετά να δέχεται παρατήρηση επειδή μιλάει....(δηλάδη τι πρέπει να κάνει για να τον μηδενίσουν????)
το θεωρώ απλά κοροιδία προς τον επιτηρητή αυτό....

και μέσα σε όλα αυτά εσύ πρέπει να συγκεντρωθείς στο γραπτό σου.....
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Άβαταρ μέλους
journeyman
 
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Τετ, 05 Μάιος 2010 2:14 pm
Έτος εισαγωγής: 2009

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό nqm » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 8:44 pm

Ιδανικα, απο τη σχολη πρεπει να βγαίνουμε ανθρωποι με ανοιχτο κεφαλι και "καλοι" μηχανικοι. Αυτος πρεπει να ειναι, ας πουμε, ο κεντρικος στοχος. Το πρωτο το παιρνει ο διαολος ετσι και αλλιως αφου ζουμε στη κοινωνια που ζουμε και η σχολη δε μπορει να μη την ακολουθει. Σχετικα με το δευτερο, θα πρεπε να καταλαβαινεται οτι τα πραμματα δεν ειναι ιδανικα. Το πρωτο που πρεπει ενας ανθρωπος να ικανοποιησει ειναι το ενστικτο της επιβιωσης, να δουλεψει να βγαλει το ψωμι του. Το θεμα ειναι πως ειτε καλος εισαι ειτε κακος επαγγελματιας εισαι, αν δεν εισαι ευνοουμενος η κοινωνια θα σε ξεχειλωσει απλως και μονο για να επιβιωσεις. Πιθανοτατα, θα ζεις σενα κλουβι και δε θα χεις χρονο παρα μονο για να παραγεις προιοντα. Βλεποντας τα ο φοιτητης αυτα, χεστηκε αν θα γινει καλος επαγγελματιας ή οχι και με το δικιο του, διοτι καλος επαγγελματιας σημερα 99% σημαινει να ξεχειλωνεσαι για το καθημερινο ψιχουλο και μετα υπνο. Εγω αν με ρωτησει ο διπλανος μου κατι θα του πω και μπορει να ρωτησω και γω. Οσον αφορα τα κομματικα, δεν εχει να κανει με την αντιγραφη αλλα με τη νοοτροπια τους : ο γνωστος θα ευνοηθει. Το κανουν τα κομματα παντου και αν δε γινει στην αντιγραφη θα γινει ετσι και αλλιως μετα που θα ψαχνουμε δουλεια και θα σου τρωει τη θεση ο καθε μπετοβλακας. Τοτε πως θα το σταματισεις? Με συσκευη που θα ανιχνευει τα ραδιοκυματα της ρεμουλας? Οσον αφορα το ποσο επικινδυνος μηχανικος μπορει να γινει καποιος : αν αναλαμβανεις ευθυνες μεγαλυτερες των γνωσεων σου που μπορουν να καταδικασουν πολλους(να πεσει μια πολυκατοικια), εισαι ασυνειδητος. Αλλα μη νομιζεις πως θα σταματησεις τον ασυνειδητο επειδη θα παρει πτυχιο λιγο μετα. Θα βρει αλλο τροπο να στη φερει, ισως γινει υπουργος.
nqm
 
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: Πέμ, 17 Δεκ 2009 9:12 pm
Έτος εισαγωγής: 1950

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό 3 » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 9:09 pm

Οσον αφορα για αυτο που ακουστηκε για προφορικη εξεταση, καταψηφιζω αμεσως! Ειναι υπερβολικα υποκειμενικη η ερωτηση και η αξιολογηση της απαντησης face to face. Για οσους θελουν να το τσεκαρουν, μιληστε με φιλους σας στο Παντειο, που γινεται κατα κορον: σε αγχωνει φοβερα και πιστεψτε το, ακομα και εκεινο το "εεεεεε" της αμηχανιας, που στο γραπτο δεν φαινεται καθολου, μπορει να σας κοστισει ως "στοιχειωδης αγνοια"! Για να μην αναλυσω ΕΚΕΙ τι τσατσωμα μπορει να παιξει με καθηγητη μεσα σε κλειστες πορτες. Ευτυχως ειμαστε θετικη σχολη και δυσκολα εφαρμοζεται απο μονο του αυτο, παρα μονο πλαι σε γραπτη εξεταση, που επι της ουσιας, ειναι σαν αρνητικη βαθμολογια: αμα δεν μου τα πεις με ετοιμοτητα, πας ηδη πιο κατω..
Εικόνα
3
 
Δημοσιεύσεις: 582
Εγγραφή: Δευτ, 22 Σεπ 2008 5:53 pm
Τοποθεσία: Στο βαθος του οριζοντα
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό chris_z » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 10:02 pm

Είπα να μην το φιλοσοφήσουμε περαιτέρω....

Να ξεφύγουμε από τη Λυκειακή νοοτροπία του ανταγωνισμού.... Δεν σου πέφτει λόγος.... Είναι ανταγωνιστική η πρόταση... Δεν έχω βρει κανέναν που δε διάβασε τα μισά μαθήματα τουλάχιστον.... Αλλά μη νομίζεις πως θα σταματήσεις τον ασυνείδητο επειδή θα πάρει πτυχίο λίγο μετά.....

Δεν είναι τόσο θέμα ανταγωνισμού, κυρίως έχει σχέση με το ''σωστό'' που πάνω κάτω όλοι ξέρουμε. Είχε πει κάποτε η κ.Πατσαλιά (δεν θυμάμαι με ποια αφορμή): και γιατί να παίρνουν πτυχίο όλοι; Από ότι φαίνεται εννοούσε να το παίρνει όποιος το αξίζει. Γενικά ανταγωνισμός υπάρχει, μέχρι να ρίξετε τον καπιταλισμό, όσο υπάρχει όμως, γιατί να μην είναι και υγιής όσο γίνεται; Γιατί να πάρει πτυχίο αυτός που δεν το αξίζει; Γιατί να πάρει πτυχίο ενώ έχει διαβάσει τουλάχιστον τα μισά μαθήματα; Τα υπόλοιπα για κάποιο λόγο υπάρχουν αλλιώς δεν θα τα είχαμε. Επειδή ο ασυνείδητος θα βρει τρόπους άλλους εγώ θα πρέπει να το βουλώνω όποτε με αδικεί; Να τους αφήνουμε όλους να δρουν ανενόχλητοι επειδή μπορεί ίσως με κάποιο άλλο τρόπο κάποτε να στη βγουν; Με συγχωρείτε αλλά εγώ δεν μπορώ να μένω αδρανής και κατ'ουσίαν συνένοχος. Και κάτι άλλο, στο τέλος αν βρει κάποιος ότι οι ρεμούλες τον δυσκολεύουν, μπορεί και να τις σταματήσει.. Όσο του δίνεις χώρο και αέρα συνεχίζει.. Τουλάχιστον περιορίζεις την αδικία, ποτέ δεν θα την ελέγξεις όλη. Ο κόσμος δεν γίνεται να είναι τέλειος, συμφωνώ, όμως επαναλαμβάνω για μία ακόμη φορά, ας μην τον αφήσουμε να σαπίσει τελείως. Ναι, στη σχολή δεν γίνεσαι επαγγελματίας, τα βασικά μαθαίνεις, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δε χρειάζεσαι τα βασικά, αλλιώς στα 18 θα καθόμασταν δίπλα σε ένα παλιό και θα γινόμαστε ξεφτέρια. ''Δεν σου πέφτει λόγος!'' Εγώ κρίνω τον εαυτό μου για αυτά ακριβώς που δεν μου πέφτει λόγος.

Δεν θέλω να κάνω κήρυγμα, αλλά εσείς επιμένετε στην ηθική διάσταση της πρότασης.
chris_z
 
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Τετ, 24 Δεκ 2008 1:56 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό airetikos » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 10:11 pm

Αφιερωμένη η πρόταση στον γάιδαρο που δεν διψάει δεν μπορείς να του δώσεις να πιεί νερό Τάδε έφη Τρέζος. Σοοοου τρου.
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό 3 » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 10:38 pm

Γιατί να πάρει πτυχίο ενώ έχει διαβάσει τουλάχιστον τα μισά μαθήματα; Τα υπόλοιπα για κάποιο λόγο υπάρχουν αλλιώς δεν θα τα είχαμε.
Καλα, αφηνοντας στην ακρη το επιχειρημα γιατι εχουμε τα αλλα μισα μαθηματα, συνεχιζω λεγοντας πως δεν μπορεις να περασεις μονο με αντιγραφη μαθηματα οπως Στατικες, Μπετα, Σιδερα (τουλαχιστον οχι ολα απο αυτα!).Η αντιγραφη αλλωστε φαινεται τελικα. Το πτυχιο ο αλλος πρεπει να το παρει για να μην μεινει ανειδικευτος και βγει στην ανεργια. Και αν δεν επαρκουν οι γνωσεις του θα φανει εξω, τιποτα δεν κρυβεται. Και δεν θα μας κανει τωρα μαθηματα αξιοκρατιας ο καθε δεινοσαυρος που εχει καπαρωσει την καρεκλα του καθηγητη στο δημοσιο εδω και 5 δεκαετιες, εχει λυσει το προβλημα της ζωης του εδω και μισο αιωνα, με συνεχη ασφαλιση και ενσημα. Ετσι μιλαω κι εγω αβασανιστα, κανω κυρηγμα για αξιοκρατια, και ψηφιζω και δικομματισμο στο καπακι. Αντε γιναμε ολοι κριτες των παντων.. Ειπαμε να μην υπαρχει ευνοιοκρατια, να μειωθει η αντιγραφη, αλλα οχι και "γιατι να παρει ο αλλος πτυχιο;"..

Και συγνωμη η αδικια τωρα που ακριβως προκυπτει; Ο καθενας για τον εαυτο του φροντιζει. Εκεινος που θα αντιγραψει, παιρνει τα δικα του ρισκα για μεθαυριο. Εμεις που θα διαβασουμε μεχρι τερμα, κανουμε τη δικια μας επιλογη. Που συσχετιζομαστε και υπαρχει "αδικια"; Ολα αυτα στον εγκεφαλο ειναι, για οποιον θελει να αισθανεται ανταγωνιστικος με τους διπλανους του. Να πω οτι ο αλλος διεφευγε τον φορο να καταλαβω οτι μετα προκυπτει ανισοτητα στην επιβαρυνση, στον βαθμο που φαινεται αυτο; Το ψωμι σου τρωει;
Εικόνα
3
 
Δημοσιεύσεις: 582
Εγγραφή: Δευτ, 22 Σεπ 2008 5:53 pm
Τοποθεσία: Στο βαθος του οριζοντα
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό nqm » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 10:44 pm

chris_z, αυτο που σου λεω δεν ειναι να καθεσαι να στη φερνει το καθε λαμογιο. Αυτο που σου λεω, και δε θες να το καταλαβεις, ειναι ότι αυτο που προτεινεις κανεις μια τρυπα στο νερο. Αν θες να κινηθεις (ουσιαστικα) προς τη κατευθυνση της αξιοκρατιας, πρεπει να ξεκινησεις απο πολυ πιο πισω απο το πανεπιστημιο, απο τις ριζες του προβληματος. Ειναι σα να χεις ενα χωραφι με αγκαθια και αντι να το ξελογκωνεις, να κλαδευεις τα πανω πανω για να φαινεται πιο ωραιο. Ειναι τσαμπα κοπος και αστοχη ενεργεια. Αλλωστε αν κινουσουν προς τη σωστη κατευθυνση, ισως και να υπηρχε ετσι και αλλιως λιγοτερη αντιγραφη
nqm
 
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: Πέμ, 17 Δεκ 2009 9:12 pm
Έτος εισαγωγής: 1950

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό lybe33 » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 10:48 pm

chris_z έγραψε:Δεν θέλω να κάνω κήρυγμα, αλλά εσείς επιμένετε στην ηθική διάσταση της πρότασης.
Και το φόρουμ στο οποίο γράφεις αυτή την ''ηθική'' αντανακλά. Με τη λογική σου δε θα έπρεπε κανένας να ενημερώνει για τη σχολή και να ανεβάζει σημειώσεις εδώ, στα πλαίσια του ανταγωνισμού που επικαλείσαι...
Ναι μέχρι να ρίξουμε τον καπιταλισμό θα υπάρχει ανταγωνισμός, αλλά καπιταλισμός δεν είναι μόνο η οικονομία και οι παραγωγικές σχέσεις, είναι και η αντίληψη και η νοοτροπία που κουβαλάει ο καθένας στο κεφάλι του.
Ε λοιπόν, όχι! Σε μια αυταρχική και εντατικοποιημένη σχολή εμείς θα απαντάμε με αλληλεγγύη, όχι με περαιτέρω αυταρχικοποίηση...
Άβαταρ μέλους
lybe33
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2638
Εγγραφή: Τετ, 03 Δεκ 2008 11:55 am
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Πρόταση βελτίωσης της εξεταστικής διαδικασίας

Δημοσίευσηαπό int3h » Κυρ, 01 Ιούλ 2012 10:56 pm

Προσωπικά θεωρώ ότι έχετε όλοι δίκιο, για εμένα πρέπει να γίνουν τα εξή πράγματα
1) Project ομαδικό - Με προφορική εξέταση 30%
2) Midterm - 20%
3) Εξέταση - 40%
4) Σειρές Ασκήσεων - 20%

Ο σπουδαστής οφείλει να έχει κάποιο βαθμό από το project και τις ασκήσεις για να προσέλθει στην εξέταση. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεις κατά ένα τρόπο την εξέταση. Βέβαια για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να μπαίνουν διαφορετικά project και σειρές ασκήσεων χρόνο με το χρόνο διότι η αντιγραφή παλιών γίνεται συνήθεια. Αυστηρότερος έλεγχος των παραδοτέων ασκήσεων(και της βαθμολόγησης τους) κατά την διάρκεια της χρονιάς. Βέβαια, αυτό προυποθέτει και να μπαίνουν σωστές και γερές βάσεις στο μάθημα, το σύγγραμα να είναι πρέπον και όχι για να ψήσουμε μπριζόλες. Έτσι φτάνεις στην εξέταση έχοντας κατανοήσει και δεν αναγκάζεται να βάλει ο εκάστοτε καθηγητής θέματα που κάθε χρόνο δυσκολεύουν. Θεωρώ προφανές ότι το σύστημα δεν σε αφήνει να περάσεις μόνο με τις ασκήσεις ακόμα και αν τις έχεις κάνει άριστα.

Δυστυχώς ο φοιτητής φταίει σε πολλά αλλά δεν είναι ο μόνος για το μπάχαλο που επικρατεί.
Άβαταρ μέλους
int3h
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 421
Εγγραφή: Παρ, 01 Ιουν 2012 9:14 pm
Έτος εισαγωγής: 0

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron