Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Οι απόψεις σας πάνω σε γενικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα αναλύονται εδώ.

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 29 Αύγ 2011 6:21 pm

'Εγραψα εξωτερικός (οξυδερκής) παρατηρητής, ο οποίος δεν θα είχε τα δικά σου / μου κολλήματα.
Τα υπόλοιπα από κοντά!.. Εάν αυτή η κατάληψη επιτρέψει - προάγει το διάλογο
(και όχι π.χ. το διάβασμα για την επόμενη εβδομάδα της εξεταστικής).
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό kavourdista-amugdala » Δευτ, 29 Αύγ 2011 6:23 pm

:thumbup:
Ήμουν αντάμης, δε θα πεθάνω κιότης κι αναδρομάρης χορτασμένος και προδότης
kavourdista-amugdala
 
Δημοσιεύσεις: 213
Εγγραφή: Δευτ, 09 Μαρ 2009 5:24 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό paktomenos » Δευτ, 29 Αύγ 2011 6:49 pm

@neaoktana

Γιατί?Μήπως το κείμενο θίγει βαθιά ριζομένες -και σαθρές- πεποιθήσεις και εξού και η αναλυτική απάντησή σας σε αυτό?
Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή.
Έλντερ Πεσσόα Κάμαρα, αρχιεπίσκοπος Ολίντα-Ρετσίφε Βραζιλίας
(καλά σου κάνουν! οι φτωχοί είναι χαζοί! Αξιοκρατία ΡΕ!!!!)
paktomenos
 
Δημοσιεύσεις: 1349
Εγγραφή: Παρ, 05 Μαρ 2010 11:14 pm
Τοποθεσία: Ανάμεσα σε Σκύλλα και Χάρυβδη.
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 29 Αύγ 2011 7:07 pm

Παραφράζοντας: Την Αριστεία πολλοί εμίσησαν, τον Άριστο ουδείς...
Ως Μηχανικός προσέχω το σημαντικό Δείκτη: Αξία του χρόνου μου / Αποτέλεσμα.
Ήγουν: δεν έχει αξία να γράφω - αντικρούω του καθενός π@π@ρα (στον αρθογράφο προφανώς αναφέρομαι) τα επιχειρήματα, ο οποίος την Αριστεία κατακεραυνώνει, αλλά για τη μανούλα του (κούφια η ώρα) εις τον Άριστο χειρούργο (ευτυχώς) προστρέχει και ουχί εις τον <ξυπόλυτο γιατρό της Πολιτιστικής Επανάστασης του Μάο>!..
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό lybe33 » Δευτ, 29 Αύγ 2011 7:33 pm

neaoktana έγραψε:την Αριστεία κατακεραυνώνει, αλλά για τη μανούλα του (κούφια η ώρα) εις τον Άριστο χειρούργο (ευτυχώς) προστρέχει και ουχί εις τον <ξυπόλυτο γιατρό της Πολιτιστικής Επανάστασης του Μάο>!..

Πάντως αν αναφέρεστε στον Norman Bethune, ήταν εξαιρετικός γιατρός και εισήγαγε καινοτομίες όπως η κινητή χειρουργική μονάδα...Εγώ μια φορά θα τον προτιμούσα!
Άβαταρ μέλους
lybe33
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2638
Εγγραφή: Τετ, 03 Δεκ 2008 11:55 am
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό paktomenos » Δευτ, 29 Αύγ 2011 7:39 pm

@neaoktana

Ας μην κάνουμε ad hominem.Πολιτικά και εγώ δεν συμφωνώ (100% τουλάχιστον) με τον αρθρογράφο, αλλά συμφωνώ 100% με αυτά που λέει στο άρθρο που αναδημοσίευσα εδώ.Και εξ άλλου την γενικευμένη αποκτήνωση στον χώρο του πανεπιστημίου την έχουν αναλύσει τον 20 αιώνα.Το να απαντάμε με φράσεις που έμμεσα λένε "μας ζηλεύουν" νομίζω είναι κατώτερο τον περιστάσεων.

Υ.Γ-Ο Χάιντεγκερ ήταν μέλος του συμβουλίου των Ναζί.Επίσης αρκετοί τον είπαν κορυφαίο φιλόσοφο του 20ου αιώνα.Ο κ.neaoktana θα έλεγε "δεν δέχομαι να διαβάσω την φιλοσοφία ενός νοσταλγού των ναζί" στην συγκεκριμένη περίπτωση? (προσθήκη: ας κρίνουμε λοιπόν τα επιχειρήματα καθ΄εαυτά και όχι να τα αρνούμαστε εξαιτίας διαφορετικών πολιτικών πεποιθήσεων)
Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή.
Έλντερ Πεσσόα Κάμαρα, αρχιεπίσκοπος Ολίντα-Ρετσίφε Βραζιλίας
(καλά σου κάνουν! οι φτωχοί είναι χαζοί! Αξιοκρατία ΡΕ!!!!)
paktomenos
 
Δημοσιεύσεις: 1349
Εγγραφή: Παρ, 05 Μαρ 2010 11:14 pm
Τοποθεσία: Ανάμεσα σε Σκύλλα και Χάρυβδη.
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό chris_z » Τετ, 31 Αύγ 2011 11:35 am

Για τσεκάρετε ένα άρθρο που βρήκα στο νέο νόμο.. Άρθρο 10 παράγραφος 7:7.

Για προγράµµατα σπουδών Πανεπιστηµίων πενταετούς ή
υπερπενταετούς διάρκειας, µε εισήγηση της συνέλευσης του τµήµατος προς
την κοσµητεία, σύµφωνη γνώµη της κοσµητείας και απόφαση της Συγκλήτου
είναι δυνατή η µετατροπή τους σε ισοδύναµα προγράµµατα σπουδών
πρώτου και δεύτερου κύκλου, χωρίς να είναι απαραίτητη η χορήγηση τίτλου
σπουδών πρώτου κύκλου. Όλοι οι φοιτητές µετά την ολοκλήρωση του
πρώτου κύκλου σπουδών εγγράφονται αυτοµάτως στον δεύτερο κύκλο
σπουδών, για τον οποίο δεν επιτρέπεται η επιβολή διδάκτρων. Με την
επιτυχή περάτωση του δεύτερου κύκλου σπουδών απονέµενεται τίτλος
σπουδών δεύτερου κύκλου.

πηγή: http://fak-uoi.gr/blog/wp-content/uploa ... taAEIi.pdf

Λέει αυτό κάτι και γενικότερα για την επιβολή διδάκτρων τα οποία όλοι προβλέπουν;
chris_z
 
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Τετ, 24 Δεκ 2008 1:56 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό chris_z » Τετ, 31 Αύγ 2011 12:14 pm

Εχθές μου είπε ένας συμφοιτητής ότι παρόλο που ο νόμος δεν λέει για δίδακτρα(στο άρθρο 8 ορίζει ότι το συμβούλιο μπορεί να ορίσει δίδακτρα μόνο για τα μεταπτυχιακά..) δεν αποκλείεται να μας επιβληθούν δίδακτρα, και ότι ακόμη και στη Μεγάλη Βρετανία ο νόμος τους δεν λέει για δίδακτρα και όμως έχουν, και όλα αυτά επειδή τα πανεπιστήμια εδώ θα θελήσουν και άλλους τρόπους χρηματοδότησης μιας και θα μειωθεί η κρατική χρηματοδότηση. Βρήκα αυτή τη σελίδα, από ότι καταλαβαίνω είναι ο νόμος παιδείας της Μεγάλης Βρετανίας, μαντέψτε παρακαλώ τι σημαίνει η λέξη fees που αναφέρει.... http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2004/8/contents Στο νόμο τους περιλαμβάνονται δίδακτρα, σε μας όχι.
chris_z
 
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Τετ, 24 Δεκ 2008 1:56 am
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό Theodore » Τετ, 31 Αύγ 2011 7:31 pm

Σίγουρα χρειάζονται κανόνες..

…δεν γίνεται να κάνει ο καθένας ό,τι του καπνίσει μέσα στο πανεπιστήμιο! (Ακόμη δεν μπορώ να ξεπεράσω το «ψυχολογικό» σοκ ότι η αποθήκη του Εργαστηρίου Στατικής έχει καταληφθεί από «αγνώστους», οι οποίοι έχουν αλλάξει και την κλειδαριά, ώστε να μην μπορούμε να μπούμε!) :wtf: Και το όλο «μπάχαλο» ενισχύεται από κόμματα/παρατάξεις/σχήματα που πιστεύουν ότι μέσα από την γενική συνέλευση θα καταφέρουμε να βοηθήσουμε να διορθωθεί το χάος στην Χ ή Υ χώρα (αναφέρομαι στο παρελθόν), την στιγμή που δεν μπορούμε εμείς οι ίδιοι να βάλουμε τάξη στη δική μας χώρα, ξεκινώντας από το δικό μας πανεπιστήμιο! Ουδείς λόγος ανησυχίας πλέον! Ήρθε ο νέος νόμος! :lol:

Ο νέος νόμος (Άρθρο 8, §5α) προβλέπει –μεταξύ άλλων– τη συμμετοχή προσώπων από το χώρο της πολιτικής στην διοίκηση των ΑΕΙ, κάτι που αντιτίθεται στην §5 του Άρθρου 16 του Συντάγματος. Με την συμμετοχή των πολιτικών καταλύεται η έννοια της πλήρους αυτοδιοίκησης των Πανεπιστημίων, αφού πλέον θα παρεμβαίνουν σε αυτά η νομοθετική και εκτελεστική λειτουργία/εξουσία, όπως αυτές ορίζονται από τις §1,2 του Άρθρου 26 του Συντάγματος. :!:

Ακόμη όμως και αν τα πολιτικά πρόσωπα δεν θα διαθέτουν την βουλευτική ιδιότητα ή δεν θα συμμετέχουν στην εκάστοτε κυβέρνηση κατά την περίοδο θητείας τους στα συμβούλια διοίκησης, αυτή η διάταξη, λόγω των φαινομένων διαπλοκής που ευνοεί, κρίνεται και πάλι αρνητικά. Ο νέος νόμος αποκλείει τα κόμματα από την συμμετοχή στις αποφάσεις της διοίκησης, όμως αυτό δεν είναι αρκετό! Οι διάφορες πελατειακές σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς μεταξύ κομματικών παρατάξεων και καθηγητών είναι γνωστό και λυπηρό φαινόμενο. Είναι επομένως οξύμωρο να περιμένει κανείς ότι άνθρωποι που ανήκουν στο διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα θα συμμετέχουν στα όργανα διοίκησης χωρίς να βλάπτουν το κοινό συμφέρον με το να καιροσκοπούν πώς να ωφεληθούν οι ίδιοι, όπως ήδη γίνεται (εδώ και πολλάαααα χρόνια) και σε άλλους τομείς της χώρας μας.

Επίσης, η ιδεολογική χειραγώγηση και πόλωση που έχω παρατηρήσει να επιχειρείται στο παρελθόν από τα κόμματα/παρατάξεις/σχήματα δεν αφήνει τους νέους ελεύθερους ούτε να σκεφτούν, ούτε να κοινωνικοποιηθούν ομαλά, ούτε να μάθουν να συνεργάζονται έχοντας ως κοινό στόχο να λύνουν ένα πρόβλημα• και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να το μάθουν αυτό οι φοιτητές από το να προσπαθήσουν μαζί να λύσουν ένα πρόβλημα που αφορά την σχολή τους! :) Με τα κόμματα μέσα στο πανεπιστήμιο, οι φοιτητές μαθαίνουν να τα βλέπουν όλα μέσα από ένα ζημιογόνο πλαίσιο πολιτικής/κομματικής ιδεολογίας. Ζημιογόνο, διότι δεν αφήνει περιθώριο για νέες ιδέες! ( Τι να τις κάνουμε τις νέες ιδέες άλλωστε…; :think: )

Και μιας και μιλάμε για «νέες» ιδέες: Θεωρώ ότι όποιος ασχολείται με τα κοινά θα πρέπει να το πράττει για την ικανοποίηση που θα λάβει από την αναγνώριση του έργου του, και όχι για να ικανοποιεί δικές του -αυστηρά- προσωπικές επιθυμίες, όπως γίνεται από τους διεφθαρμένους πολιτικούς στις ημέρες μας. Επίσης, θα υπενθυμίσω ότι στα πανεπιστήμια του εξωτερικού δεν υπάρχουν φοιτητικές «οργανώσεις» που να υποστηρίζονται από κοινοβουλευτικά κόμματα. Επί παραδείγματι, στις ΗΠΑ υπάρχουν οι φοιτητικές «αδελφότητες» (Αγγλ.: “fraternities”).

Ακόμη, θα υπενθυμίσω τι συνέβαινε στα Λύκεια κατά τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης, όπου ο «μαθητικός συνδικαλισμός» είχε οργιάσει. Η εκπαιδευτική διαδικασία αντιμετώπιζε προβλήματα λόγω των «ιδεολογικών» διαξιφισμών μεταξύ μαθητών και καθηγητών. Στο τέλος, το υπουργείο πήρε την σωστή απόφαση, να απαγορεύσει την ιδεολογική χειραγώγηση των ανηλίκων, με το να απαγορεύσει στα κόμματα να συμμετέχουν στα μαθητικά συμβούλια (γνωστά και ως «δεκαπενταμελή»).

Η ίδια προσπάθεια χειραγώγησης παρατηρείται και στα πανεπιστήμια σήμερα. Και δεν έχει σημασία αν τα κόμματα επιτυγχάνουν σε αυτό ή όχι, διότι θεωρώ ότι αρκετοί –αν όχι όλοι– από τους φοιτητές έχουν την απαραίτητη κρίση για να προστατέψουν εαυτούς. Όμως, με το χάος και τα διάφορα (μικρά ή μεγάλα) επεισόδια που συμβαίνουν σχεδόν κάθε φορά σε χώρους διεξαγωγής Γενικών Συνελεύσεων, Συνεδριάσεων Δ.Σ. ή/και Συγκλήτου, κλπ, είναι βέβαιο ότι ένας σοβαρός νέος άνθρωπος θα ανέπτυσσε μια απέχθεια προς αυτές τις διαδικασίες, ως φυσική στάση άμυνας απέναντι σε κάθε φαινόμενο βίας και έλλειψης πολιτισμένων συμπεριφορών που δημιουργούνται από τους «φοιτητοπατέρες». Επομένως, είναι εύλογο να θεωρεί κανείς ότι σε όλες αυτές τις «κομματοκρατούμενες» διαδικασίες δεν συμμετέχει πλειοψηφία σοβαρών φοιτητών.

Δεν είναι κακή ιδέα η εκπροσώπηση των φοιτητών στα όργανα διοίκησης. Εκτιμώ ότι θα είχαμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα αν θα μπορούσαν να ακουστούν ελεύθερα οι γνώμες νέων ανθρώπων στην Σύγκλητο• χωρίς όμως να υπάρχουν τα κόμματα να καθοδηγούν/ελέγχουν το αποτέλεσμα μέσω της έμμεσης εκπροσώπησης. Με το να ακούγονται οι «ακομμάτιστες» γνώμες, δίνεται η ευκαιρία στους φοιτητές να χρησιμοποιήσουν την πειθώ τους για να εφαρμοσθεί μια καλή ιδέα. Αν τελικά το πετύχουν, θα είναι ευχής έργο• το να έρχεται αντιμέτωπος κανείς με την συντηρητισμό των γηραιότερων, δεν είναι εύκολο πράγμα. Όσο πιο νέος ο άνθρωπος, τόσο πιο φρέσκο το μυαλό από (νέες) ιδέες...! Η κοινωνία μας μέχρι σήμερα λειτουργεί εντελώς αντίθετα από αυτή τη λογική! Και αν λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι όσο γηράσκει ο άνθρωπος γίνεται παράξενος και δυσλειτουργικός, είναι πρόδηλη η ανάγκη να δίνονται τα ηνία στους νέους• έχοντας όμως την συμβουλευτική συνδρομή των γηραιότερων. Αξίζει να αναφέρω και ένα ενδιαφέρον γνωμικό που άκουσα κάποτε: «Η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός». Μήπως είναι καιρός για αναθεωρήσεις κ.κ. πρεσβύτεροι ή είστε πολύ εγωιστές για να το πράξετε;

Αν λοιπόν η κ. Διαμαντοπούλου θέλει όντως να κάνει ριζικές αλλαγές, ιδού η πρόκληση! Τολμάει όμως να διώξει τα κόμματα/παρατάξεις/σχήματα, να αποκλείσει τους -εξ’ ορισμού πλέον- διεφθαρμένους πολιτικούς από τα Πανεπιστήμια, και να δώσει δύναμη στους φοιτητές που ενδιαφέρονται πραγματικά για το πανεπιστήμιό τους; Ή μήπως η «Γενιά του Πολυτεχνείου» είναι τελικά ακόμη πιο ωφελιμίστρια και κενή από αξίες από ότι οι πρόγονοί της;

Δεν πιστεύω ότι είναι πολύ αργά για να διορθωθούν τα πράγματα…! Άλλως, το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, όπως και η τήρηση του Συντάγματος, επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με την βία! (Άρθρο 120, §4, Σύνταγμα της Ελλάδας, 2008) :think:

Με εκτίμηση,
Θοδωρής._
_____________________________

:arrow: Υ.Γ.1: Επισυνάπτω το σχέδιο νόμου όπως ψηφίστηκε στην Βουλή:
higher-education-law-2011.pdf
Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ (Πρακτικά Βουλής των Ελλήνων,30-8-2011)
(541.56 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 235 φορές


:arrow: Υ.Γ.2: Επισυνάπτω το Σύνταγμα της Ελλάδας:
SYNTAGMA_THS_ELLADOS_(2008).PDF
Σύνταγμα της Ελλάδας (2008)
(2.44 MiB) Έχει μεταφορτωθεί 176 φορές
What you see, is not always what you get...! (NO_USER_NAME) :D
Το γεγονός ότι δεν μπορείς να δεις "κάτι", δεν συνεπάγεται ότι αυτό το "κάτι" δεν υπάρχει εκεί που κοιτάς...! :think:
Σε κάθε αξιωματικά θεμελιωμένη θεωρία υπάρχει τουλάχιστον μία αληθής πρόταση που δεν μπορεί να αποδειχθεί. (Kurt Goedel) :ugeek:
Theodore Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 267
Εγγραφή: Παρ, 07 Νοέμ 2008 9:27 pm
Τοποθεσία: Ευρωπαϊκή Ένωση, Ελλάδα
Έτος εισαγωγής: 1999

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό chris_z » Τετ, 31 Αύγ 2011 9:11 pm

Από ότι φαίνεται από το επάνω συνημμένο λείπει από το άρθρο 10 η παράγραφος 7, πρέπει να είναι αυτό που απέσυραν για την αναγνώριση ως μάστερ των πολυτεχνείων, συγγνώμη για την παραπληροφόρηση λίγο πιο πάνω. Πάντως και ας απέσυραν αυτήν την παράγραφο είναι προφανές από αυτήν ότι δεν γίνεται να μας επιβάλουν δίδακτρα για τον πρώτο κύκλο.
chris_z
 
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Τετ, 24 Δεκ 2008 1:56 am
Έτος εισαγωγής: 0

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Πολιτική-Κοινωνική Συζήτηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες