Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Οι απόψεις σας πάνω σε γενικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα αναλύονται εδώ.

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό stalin » Τρί, 05 Ιούλ 2011 2:40 am

Διάνοιες αυτά τα παλικάρια στο ΥΠΕΠΘ. Έχτισαν έναν νόμο που βάζει πολλά θέματα για να αποκρύψουν μέσα στα πολλά, το βασικό λόγο δημιουργίας του, που δεν είναι άλλος από το να παράσχει το νομικό πλαίσιο βάσει του οποίου θα συγχωνευτούν και θα κλείσουν σχολές...
Ολα τα άλλα είναι μια δύσπεπτη γαρνιτούρα, στο κυρίως πιάτο της συρρίκνωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα...
Είμαστε έτοιμοι να πεθάνουμε για τα ιδανικά μας, αλλά, δόξα τω Θεό, δεν πιστεύουμε πια σε τίποτα.
stalin
 
Δημοσιεύσεις: 487
Εγγραφή: Σάβ, 28 Φεβ 2009 5:15 pm
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό paktomenos » Τρί, 05 Ιούλ 2011 2:58 am

Έχουμε και λέμε:

Το Συμβούλιο αποτελείται από δέκα πέντε μέλη. Σε ιδρύματα στα οποία ο αριθμός των καθηγητών πρώτης βαθμίδας είναι μικρότερος των εξήντα, τα
μέλη του Συμβουλίου είναι εννέα. Τα οκτώ ή πέντε, αντίστοιχα, μέλη του Συμβουλίου είναι εσωτερικά μέλη του ιδρύματος και, ειδικότερα, επτά ή τέσσερα μέλη είναι καθηγητές και ένα μέλος είναι εκπρόσωπος των φοιτητών του ιδρύματος. Τα υπόλοιπα επτά ή τέσσερα μέλη είναι εξωτερικά.

Την ευθύνη της οργάνωσης της διαδικασίας ανάδειξης των εσωτερικών και των εξωτερικών μελών του Συμβουλίου σε κάθε ίδρυμα έχει τριμελής
επιτροπή, αποτελούμενη από καθηγητές του ιδρύματος, οι οποίοι ορίζονται από το Συμβούλιο.

Οι σπουδές διαρθρώνονται σε τρεις κύκλους, τον πρώτο, τον δεύτερο και τον τρίτο κύκλο.

Ο πρώτος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών, περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστον σε 180 ακαδημαϊκές μονάδες

Ένα ακαδημαϊκό έτος περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 60 ακαδημαϊκές μονάδες.

Ένα ίδρυμα μπορεί να οργανώνει προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών, ο οποίος περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατά μέγιστο σε 120 ακαδημαϊκές

Ο δεύτερος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρακολούθηση προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών

Διακοπή του εκπαιδευτικού έργου αλλά και της εν γένει λειτουργίας ενός ιδρύματος επιτρέπεται με απόφαση του πρύτανη και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

Τα Α.Ε.Ι. μπορούν επίσης να χρηματοδοτούνται από ιδιωτικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού με βάση συμφωνίες που συνάπτονται μεταξύ του πρύτανη, μετά από έγκριση του Συμβουλίου του ιδρύματος και του φορέα, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους, που συνάδουν με την αποστολή και τη λειτουργία του Α.Ε.Ι., και οι οποίοι μπορεί να προβλεφθούν με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.(για την ψυχή της μάνας τους προφανώς θα το κάνουν οι ιδιώτες)



Βασικές προϋποθέσεις για να εκλεγεί ένα πρόσωπο ως εξωτερικό μέλος είναι η ευρεία του αναγνώριση στην επιστήμη, τα γράμματα, την τέχνη, τον κριτικό στοχασμό, την κοινωνική του δραστηριότητα ή τη σημαντική του προσφορά στο κοινωνικό σύνολο από θέση ευθύνης και η γνώση και εμπειρία στον τομέα διοίκησης.
Άρα θα είναι ξένος.Και αν πληροί αυτές τις προϋποθέσεις, τότε τι σκατά τον Chomsky θα φέρουμε?
Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή.
Έλντερ Πεσσόα Κάμαρα, αρχιεπίσκοπος Ολίντα-Ρετσίφε Βραζιλίας
(καλά σου κάνουν! οι φτωχοί είναι χαζοί! Αξιοκρατία ΡΕ!!!!)
paktomenos
 
Δημοσιεύσεις: 1349
Εγγραφή: Παρ, 05 Μαρ 2010 11:14 pm
Τοποθεσία: Ανάμεσα σε Σκύλλα και Χάρυβδη.
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό Nysta » Τρί, 05 Ιούλ 2011 3:59 am

από το σαιτ της δαπ αθήνας...γιατί για κάποιους ήρθε η ώρα να κάνουν την πάπια..

http://dap.gr/panepistimia/news/%CE%B4% ... F%84%CE%B1


<<Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ καταθέσαμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς τον περασμένο Φεβρουάριο την «Πρόταση Παιδείας», ένα σύνολο τεκμηριωμένων θέσεων και λύσεων για όλα τα πραγματικά προβλήματα της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίες προέκυψαν μέσα από ένα ευρύ διαδικτυακό διάλογο και αφορούν ζητήματα όπως το άσυλο, η ιδιωτική χρηματοδότηση, η ίδρυμη μη κρατικών ιδρυμάτων, η αξιολόγηση, η έρευνα κ.α. >>

και για να δούμε τι λέει η δαπ σε αυτή την πρόταση <<παιδείας>>
http://dap.gr/panepistimia/news/%CE%B4% ... F%86%CE%BA

<<1.Στηρίζουμε την απευθείας ιδιωτική χρηματοδότηση ως συμπληρωματικό μέτρο οικονομικής ενίσχυσης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Ενθαρρύνουμε τη δυνατότητα επιχειρήσεων να χρηματοδοτούν τη λειτουργία μεταπτυχιακών σπουδών με απώτερο σκοπό την αμεσότερη σύνδεση των αποφοίτων με την αγορά εργασίας. Με τον τρόπο αυτό ενισχύουμε την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας συμβάλλοντας στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.>> Σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚ. <<Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) θα διαχειρίζεται την περιουσία και τα προγράμματα (αναπτυξιακά, έρευνας) σε κάθε ίδρυμα. Σ' αυτό μεταφέρονται και οι Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ)>>http://www.alfavita.gr/artro.php?id=37378

<<2.Προτείνουμε την αυστηρότερη εσωτερική αξιολόγηση του διδακτικού προσωπικού. Όσοι καθηγητές εμφανίζουν συνεχείς αρνητικές κρίσεις ή αποδεικνύονται ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους, να αντιμετωπίζουν κυρώσεις που θα φτάνουν μέχρι το σημείο έκπτωσης του ακαδημαϊκού αξιώματός τους.>>
Σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚ. θα το βρείτε στην ενότητα 1, παρ.5 : http://abatris.wordpress.com/2010/04/13 ... %B9%CE%B1/

<<3. Συνδέουμε τα αποτελέσματα της εξωτερικής αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση, μέσω επίσημης κατάταξης των ελληνικών ιδρυμάτων. Πέρα από την πάγια χρηματοδότηση που θα λαμβάνουν τα ιδρύματα για τις λειτουργικές τους ανάγκες, θα πρέπει να λαμβάνουν bonus χρηματοδότησης ανάλογα με την κατάταξή τους.>> Σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚ. ενότητα 1,2 :
http://abatris.wordpress.com/2010/04/13 ... %B9%CE%B1/


<<4. Ζητάμε την ιδρυση παραρτημάτων των ελληνικών ιδρυμάτων στο εξωτερικό. Στόχος θα πρέπει να είναι η εξαγωγή της ελληνικής γνώσης στο εξωτερικό κι η εισροή εσόδων στα ελληνικά ιδρύματα, κυρίως σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και του αραβικού κόσμου.>> Σας πρόλαβε η εξέγερση.. :)

<<5. Πιστεύουμε ότι είναι αναγκαία η χορήγηση κινήτρων για τον επαναπατρισμό Ελλήνων επιστημόνων που ζουν, εργάζονται και διαπρέπουν στο εξωτερικό. Σε καιρούς οικονομικής κρίσης, η χώρα μας δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό.>> Με την οικογενειοκρατία και το νεποτισμο στην διανομή θέσεων μελών ΔΕΠ στα πανεπιστήμια είστε χρόνια το πιο μεγάλο γρανάζι της διαφθοράς.

<<6. Προτείνουμε ως μοντέλο ακαδημαϊκής διακυβέρνησης το εξής: i) Σύγκλητος (με αυστηρά ακαδημαϊκά καθήκοντα και επίβλεψη του 4ετούς προγραμματισμού), ii) Πρυτανικό Συμβούλιο (εκτελεστική και διοικητική διαχείριση – σύνθεση: Πρύτανης, Αντιπρυτάνεις, Εκτελεστικός Διευθυντής, εκπρόσωπος φοιτητών). Ο Εκτελεστικός Διευθυντής θα προέρχεται από την ανοιχτή αγορά με καθήκοντα οικονομικής και διοικητικής διαχείρισης, iii) Συμβούλιο Στήριξης. >> Σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚ. <<Οσον αφορά στο μοντέλο διοίκησης...ενώ θα διαχειρίζεται και τα της καθημερινότητας του ιδρύματος.>> http://www.alfavita.gr/artro.php?id=37378

<<7. Προτείνουμε τη δημιουργία Συμβουλίου Στήριξης με συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα, που θα αποτελείται από εκπροσώπους του ιδρύματος, ανθρώπους της αγοράς και τοπικούς φορείς. Στόχος η διάδοση της καλής φήμης του ιδρύματος και η προσέλκυση επιπλέον εσόδων.>>
Σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚ. το γράφω ακριβώς από πάνω.

<<8. Θεωρούμε αναγκαίο να χορηγούνται στους φοιτητές e-readers και e-books προς αντικατάσταση των συγγραμμάτων. Ένα e-reader κοστίζει περίπου 150 ευρώ την ίδια στιγμή που το κόστος των συγγραμμάτων μπορεί να φτάσει και στην τετραπλάσια τιμή. Έτσι θα εξοικονομηθούν δαπάνες για βελτίωση των υποδομών και παράλληλα θα γίνει πράξη το θεσμό του πολλαπλού συγγράμματος που σήμερα υπολειτουργεί.>>Σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚθα το βρέιτε ενότητα 2, παρ.1: http://abatris.wordpress.com/2010/04/13 ... %B9%CE%B1/

<<9. Χρειάζεται κατάργηση του θεσμού της ΕΦΕΕ – δημιουργία νέου οργάνου - Διεξαγωγή φοιτητικών εκλογών κάθε δύο χρόνια με παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου. Έτσι θα δίνεται η δυνατότητα στις παρατάξεις να παράγουν ουσιαστικές προτάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να μην αφοσιώνονται αποκλειστικά και μόνο στις εκλογές. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι σήμερα η χώρα μας είναι από τις ελάχιστες που δεν έχουν εκπρόσωπο φοιτητών στις ευρωπαϊκές διασκέψεις για την Παιδεία..>> Κυνηγάτε τον ευρωπαικό μηχανιοσμό όσο μπορείτε.. Και πάλι σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚ, επιτέλους εκπρόσωποι ΔΑΠΙΤΕΣ!!!
εεε...έκανα λάθος, εκπρόσωπος(1) :oops:

<<10. Πιστεύουμε για το Άσυλο πως «Οι δημόσιες αρχές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επέμβουν κάθε φορά που διαπράττονται εγκληματικές πράξεις με απλή καταγγελία». Στηρίζουμε την προστασία της διακίνησης ιδεών, διδασκαλίας και συνδικαλισμού αλλά λέμε όχι στο άσυλο ανομίας. Προτείνεται η δημιουργία Πανεπιστημιακής ομάδας που θα αναλάβει τη φύλαξη και ενημέρωση των αρχών.>> Σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚ. http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=290377

<<11.Θέλουμε να επιτραπεί η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών Πανεπιστημίων. Τα νέα ιδρύματα θα πρέπει να διέπονται από αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας και αξιολόγησης ενισχύοντας τον ανταγωνισμό με τα δημόσια ιδρύματα.>> Σας πρόλαβε το ΠΑΣΟΚ καιρό τώρα. http://www.alfavita.gr/artro.php?id=23688

<<12. Είναι αναγκαία η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στις μέρες μας που το Λύκειο έχει εξελιχθεί σε απέραντο εξεταστικό κέντρο και η παραπαιδεία ανθεί, είναι αναγκαία η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων. Τα ακαδημαϊκά Τμήματα οφείλουν να έχουν ουσιαστικό λόγο στην επιλογή των εισακτέων και του αριθμού τους.>> Σας πρόλαβε με το νομοσχέδιό του το ΠΑΣΟΚ.
<<Όσον αφορά τις εισαγωγικές εξετάσεις θα διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο κεντρικά, ωστόσο τα θέματα θα επιλέγονται πλέον από σχετική τράπεζα, σχετική τράπεζα, στην οποία περιλαμβάνεται πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας. Ακόμη, τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ορίζουν τους όρους που λαμβάνονται υπόψη για την εισαγωγή φοιτητών στα τμήματά τους, ενώ προβλέπεται και αναδιοργάνωση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου. Θα ισχύσουν δε, αλλαγές στα προγράμματα σπουδών για το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο, τα οποία θα αναπτυχθούν μέχρι τον Ιούνιο 2011. >>

έπρεπε νωρίτερα να είχατε καταλάβει ότι θα ρθει η ώρα να κρυφτείτε..
Η πληρότητα του μπλε κάδου είναι ευθέως ανάλογη με το επίπεδο του διαλόγου στο forum..
Άβαταρ μέλους
Nysta
 
Δημοσιεύσεις: 619
Εγγραφή: Πέμ, 08 Οκτ 2009 3:49 am
Έτος εισαγωγής: 2009

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό BM » Τρί, 05 Ιούλ 2011 11:48 am

merde_conserve έγραψε: Στην πραγματικότητα η μόνη επιβάρυνση που δέχομαι είναι ότι σπαταλούν μια θέση ακόμα στο αμφιθέατρο


Να συμπληρώσω, πως "η θέση στο αμφιθέατρο", θεωρητικά (αλλά και πρακτικά) μπορεί να καταληφθεί από οποιονδήποτε. Δηλαδή, μπορώ εγώ να πάω στη Νομική και να παρακολουθήσω μάθημα.

Η μόνη επιβάρυνση που έχει το κράτος από τους πέραν των ν+2 φοιτητές, είναι οι κόλλες που γράφουν εξεταστική. Τίποτε άλλο!


Και κάτι ακόμα. Όποιος θέλει να πάρει πτυχίο, θα το πάρει. Είτε σε 5, είτε σε 10 έτη.

Όποιος δεν θέλει να πάρει πτυχίο, και μπαίνει στην κατηγορία των αιώνιων, αδίκως μπαίνει. Γιατί πρακτικά, δεν είναι φοιτητής.
Vae Victis
BM
 
Δημοσιεύσεις: 213
Εγγραφή: Τετ, 11 Φεβ 2009 10:58 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό BM » Τρί, 05 Ιούλ 2011 11:52 am

Πάντως, θα έχει πλάκα να περάσει το ν+2 και για τους παλιούς.
Και να σε κόβουν στο 7ο έτος για πλάκα κάποιοι σεσημασμένοι κύριοι καθηγητές.
Θα συνεχίσουν να το κάνουν και τότε; Αν ναι, προβλέπω να γίνουμε Αμερική: να μπουκάρουν φοιτητές με όπλα στη σχολή! :lol:
Vae Victis
BM
 
Δημοσιεύσεις: 213
Εγγραφή: Τετ, 11 Φεβ 2009 10:58 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό 3 » Τρί, 05 Ιούλ 2011 12:09 pm

Οσο τον διαβαζω τον νομο, βρισκω ολο και καινουρια πραγματα:

"γ) Η μη συμετοχή εκπροσώπων των φοιτητών στα όργανα του ιδρύματος δεν θίγει το κύρος των συνεδριάσεών τους. Οι προσκλήσεις στους φοιτητές για συμετοχή στα συλλογικά όργανα στα οποία συμετέχουν μπορούν να γίνονται και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο."

Κοινως εκεινον τον ανενταχτο που λεγαμε να βαλουμε στο συμβουλιο.. παιζει να τον γραφουνε τελειως στα @@ τους (δια νομου!). Εδω τωρα στη συγκλητο εχεις εκπροσωπους και δεν στελνουν μειλ.. Παει η συνδιοικηση!

"2. α) Οι φοιτητές είναι ελεύθεροι να εκφράζονται ατομικά ή συλλογικά μέσα από τους φοιτητικούς συλλόγους των σχολών ή επιμέρους οργανώσεις και ομίλους. Εκλογές για τα ως άνω όργανα μπορεί να πραγματοποιούνται και ηλεκτρονικά. Για την ηλεκτρονική διεξαγωγή των ανωτέρω εκλογών, οι φοιτητικοί σύλλογοι συνεπικουρούνται από την κοσμητεία/διεύθυνση της σχολής"

Κοινως, η διευθυνση της σχολης, μπορει αμα γουσταρει και να μη σε αναγνωριζει, με προφαση τα αποτελεσματα σου (πχ ΠΑΜΑΚ).. Ακομα και νοθεια να γινεται και να εχει δικιο η διοικηση, αυτο γινεται ευχρηστο εργαλειο για να καταργει τη συνδιοικηση. Ενδεικτικο αρθρο ομως και σε περιπτωσεις που οι συλλογοι σπασουν (οπως θελει να κανει η ΚΝΕ) και να αναγνωριζει τους επιμερους συλλογους η διευθυνση. Παμε για φαινομενα εκβιασμου και χοντρου κομματισμου.

‎"Από το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 παύει η διανομή των διδακτικών συγγραμμάτων στους φοιτητές με δαπάνες του Δημοσίου και θεσπίζεται η
υποχρέωση ανάρτησης στο διαδίκτυο της αναλυτικής ύλης των παραδόσεων/σημειώσεων των μαθημάτων που διδάσκουν οι καθηγητές όλων
των βαθμίδων."

Ενταξει αν εδω δεν εννοει οτι θα ερθουν το λιγοτερο τα e-reader (σπουδαια λυση), ε τοτε τι να πω.. τσεκουρι και φωτια!! :evil: :evil:
Εικόνα
3
 
Δημοσιεύσεις: 582
Εγγραφή: Δευτ, 22 Σεπ 2008 5:53 pm
Τοποθεσία: Στο βαθος του οριζοντα
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό akis » Τρί, 05 Ιούλ 2011 1:50 pm

Κείμενο του Εγκέλαδου για τα νέα καταστροφικά μέτρα στο Πανεπιστήμιο:

ΤΟ ‘‘ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΣΟΚ’’ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Εξάλειψη της δημόσιας σφαίρας-απόλυτη ελευθερία για τις εταιρίες-ανύπαρκτες δημόσιες δαπάνες είναι το τρίπτυχο που μαζί με την κρατική καταστολή και τη βία κάθε μορφής (ψυχολογική, πνευματική, εργασιακή, υλική) συνιστούν την ονείρωξη όχι μόνο της σχολής του Σικάγου αλλά και της σκληρά νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Πασχίζοντας λοιπόν να φανεί αντάξια στην εξυπηρέτηση του κεφαλαίου και των αγορών και με προμετωπίδα την καταστολή όπως αυτή εκφράστηκε με τον ωμότερο τρόπο στην Γενική Απεργία της περασμένης Τετάρτης συνεχίζει το ‘’θεάρεστο’’ έργο της. Επόμενο θύμα είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο, με το έκτρωμα που ακούει και στο όνομα ‘’σχέδιο νόμου’’ να έχει ήδη εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο και να οδεύει προς ψήφιση κυριολεκτικά νύχτα και εν μέσω εξεταστικής περιόδου. Οι διατάξεις-κόλαφος του νομοσχεδίου δεν αφήνουν τίποτα όρθιο στο πέρασμά τους: διοίκηση, οργάνωση σπουδών, χρηματοδότηση προς το φοιτητή και το ίδρυμα, καθηγητικές βαθμίδες, άσυλο…

Οι διατάξεις πιο αναλυτικά είναι οι ακόλουθες:

Spoiler: show
-Διοίκηση: Δημιουργείται το Συμβούλιο Ιδρύματος όπου το πανεπιστήμιο εκπροσωπείται από μόλις 7 καθηγητές, σε αντίθεση με την αγορά και τα αλλότρια συμφέροντα που βρίσκουν άμεση δίοδο στην διοίκηση μέσω 7 ‘’ανεξάρτητων’’ εκπροσώπων (επιχειρηματίες, μάνατζερ, εκπρόσωποι εταιριών). Η φοιτητική εκπροσώπηση κουτσουρεύεται σε μόλις έναν εκπρόσωπο, ο οποίος μάλιστα δεν θα έχει δικαίωμα να εκλεγεί από ψηφοδέλτιο παράταξης, αλλά με ατομική υποψηφιότητα. Καταργείται δηλαδή οποιαδήποτε μορφή δράσης και διεκδίκησης μέσω της δημιουργίας σχημάτων & συλλογικοτήτων. Μάλιστα, ξεδιάντροπα πετιέται το επιχείρημα της διενέργειας διεθνούς διαγωνισμού για την εκλογή πρύτανη λες και πρόκειται για πλειστηριασμό ή ανάθεση και όχι για μια βιώσιμη και δημοκρατική εκλογή.
-Κατάργηση τμημάτων: Βασική μονάδα καθίσταται πλέον η σχολή. Η εισαγωγή πλέον θα γίνεται ανά ίδρυμα και όχι ανά τμήμα. Καταργείται δηλαδή η αδιαβλητότητα των πανελληνίων και μπαίνουμε σε μια λογική εσωτερικών εξετάσεων για την εισαγωγή σε τμήμα. Δεν προλαβαίνει δηλαδή ο μαθητής να ξεφύγει από το πιεστικό και εντατικοποιημένο σχολικό περιβάλλον κι αμέσως μπαίνει σε ένα άλλο ακόμα σκληρότερο. Επιπλέον, καταργείται και η έννοια του ενιαίου επιστημονικού αντικειμένου-πτυχίου (π.χ. την θέση του πολιτικού μηχανικού παίρνουν μια σειρά από υπερεξειδικευμένες ειδικότητες: μηχανικοί μεταλλικών κατασκευών, μηχανικοί αγωγών, κτλ.) και μαζί της παρασέρνεται κάθε έννοια μαζικής διεκδίκησης, αφού οι σπουδές εξατομικεύονται.
-Δημιουργία μονοετών-διετών προγραμμάτων σπουδών: Σαν συνέχεια της προηγούμενης διάταξης, θεσπίζονται τα προγράμματα σούπες με χαρακτήρα σεμιναρίου. Διασπάται δηλαδή ένα εννοιολογικό αντικείμενο στα επιμέρους, μετατρέποντας τη σχολή σε κέντρο μεταλυκειακής κατάρτισης και τοποθετώντας τη γνώση στο ράφι ενός φτηνού σούπερ μάρκετ.
-Αλλαγές στο καθηγητικό δυναμικό: Καταργείται η βαθμίδα του λέκτορα καθώς και επικουρικά σώματα όπως οι ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες, οι βοηθοί, κτλ. Ενισχύεται δηλαδή ένα μοντέλο παλαιού τύπου όπου κουμάντο κάνει ο καθηγητής με την πανίσχυρη έδρα, ενώ ταυτόχρονα γίνεται ακατόρθωτο το καθημερινό διδακτικό έργο (το οποίο μέχρι τώρα έφερναν κυρίως σε πέρας οι λέκτορες με τους ΕΕΔΙΠ). Πρόσφατο το παράδειγμα της Αρχιτεκτονικής Σχολής, που παρέμεινε κλειστή για ένα μήνα λόγω αδυναμίας της κυβέρνησης να διαθέσει στο προσωπικό των εργαστηρίων και των τομέων το βασικό τους μισθό.
-Εισαγωγή πιστωτικών μονάδων: Ο φοιτητής θα επιλέγει μπουκέτο μαθημάτων όχι απαραίτητα συναφούς γνωστικού αντικειμένου συγκροτώντας έναν ατομικό φάκελο δεξιοτήτων και ένα απλό άθροισμα πιστωτικών μονάδων (το αντίστοιχο συνάλλαγμα για τα προϊόντα του ραφιού που περιγράψαμε πιο πάνω). Εκτός από την προφανή διάλυση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, εγείρονται ερωτήματα για το τι είδους επιστήμονες-ανθρώπους θέλουμε: διεκπεραιωτές ενός συνεχούς εξεταστικού συστήματος ή χειραφετημένους-κριτικούς ερευνητές ;
Ακόμη πιο εξόφθαλμα το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών διασπάται σε δύο ή και τρεις κύκλους εκπληρώνοντας τη διαδικασία της Μπολόνια μέχρι και το τελευταίο της γράμμα (μια διαδικασία που παρότι διεθνώς έχει παγώσει στην Ελλάδα κάθε κυβέρνηση προσπαθεί μετά μανίας να την πραγματώσει)
-Ίδρυση παραρτημάτων του ιδρύματος στο εξωτερικό: Πουλάμε δηλαδή πλέον τη γνώση σε διάφορες χώρες, με τρόπο αντίστοιχο των αγγλικών πανεπιστημίων (ίδρυση κέντρων ελευθέρων σπουδών και ΙΕΚ στο εξωτερικό). Η μόρφωση και η παιδεία συσκευάζονται σε μια φανταχτερή συσκευασία και εξάγονται σαν ένα ακόμα παράγωγο του πρωτογενούς τομέα. Χάνουν δηλαδή τη διαλεκτική τους υπόσταση και καθίστανται εμπορεύσιμες & εξαγοράσιμες, συνεπώς μη προσβάσιμες από τα εργατικά στρώματα (περισσότερο ταξικές).
-Χρηματοδότηση: Υιοθετείται ένα σύστημα αξιολόγησης ανάλογο με αυτό που ακολουθείται και στην οικονομία. Εξωτερικοί αξιολογητές (τύπου moodys, fitch, κτλ.) διορίζονται από την κοσμητεία για να κρίνουν το κατά πόσο το ίδρυμα εκπληρώνει το ρόλο του, αντί αυτή η κρίση να γίνεται από τους άμεσα ενδιαφερόμενους (τους ίδιους τους σπουδαστές). Η εκπλήρωση των εκ της αγοράς ορισμένων στόχων του ιδρύματος γίνεται αυτοσκοπός μιας και από αυτήν εξαρτάται η επιβίωσή του. Στόχος πλέον καθίσταται το ισοζύγιο εσόδων-εξόδων και όχι η μεταλαμπάδευση της γνώσης θυμίζοντας την πανάκεια του ‘’Καλλικράτη’’ της τοπικής αυτοδιοίκησης.
-Ανώτατο όριο σπουδών τα ν+2 χρόνια: Η φοιτητική ιδιότητα διατηρείται με την εγγραφή των φοιτητών σε κάθε εξάμηνο. Χάνεται σε περίπτωση μη εγγραφής σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα. Μετά το ν + 2 οι φοιτητές πλήρους φοίτησης και μετά το 2ν οι φοιτητές μερικής φοίτησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις για διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας ορίζονται από τα ιδρύματα. Υιοθετείται έτσι μια το λιγότερο φασιστική-δογματική κριτική όπου ο φοιτητής αντιμετωπίζεται ως κακός πελάτης που δεν εκπλήρωσε μια ανειλημμένη υποχρέωση και όχι ως ελεύθερος άνθρωπος που αποφασίζει ανεμπόδιστα για τις επιλογές του και κατανέμει τις σπουδές του όπως προτίθεται (κοινώς δεν αποτελεί πλέον ισότιμο μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας). Εγκαθιδρύεται μια σχέση ισχύος του ιδρύματος έναντι του φοιτητή που θυμίζει (ή μάλλον είναι πιστή κόπια) τις μονομερείς συμβάσεις εργασίας.
-Άσυλο: Όσον αφορά το ακαδημαϊκό άσυλο, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, ‘’θα υπάρχουν διατάξεις που θα αναφέρονται στην πλήρη και πιστή εγγύηση της επιστημονικής ελευθερίας και της ελευθερίας της έκφρασης μέσα στα ΑΕΙ, ενώ απομακρυνόμαστε από το μοντέλο χωροταξικού ορισμού και επιστροφή στις ρίζες του ασύλου’’. Η εγγύηση της επιστημονικής ελευθερίας και της ελεύθερης έκφρασης κατοχυρώνεται συνταγματικά οπουδήποτε στην κοινωνία και όχι μόνο μέσα στο πανεπιστήμιο. Οι ρίζες του ασύλου αφορούν ακριβώς την αντίληψή μας για αυτό ως χώρο κοινωνικών αγώνων και ριζοσπαστικοποίησης και συνεπώς ΝΑΙ το άσυλο είναι πρωτίστως χωροταξικά ορισμένο, από τη στιγμή που είναι ο μοναδικός χώρος που δεν μπορούν να μπουν τα δολοφονικά σώματα καταστολής. Κατά τ'άλλα το άσυλο δεν αναφέρεται καν στο νομοσχέδιο, κάτι που σημαίνει ότι παύει να υφίσταται ως νομική έννοια (κοινώς καταργείται)...
-Φοιτητικά δάνεια: Με υπουργική απόφαση ορίζονται οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άτοκων δανείων σε φοιτητές (πρώτου κύκλου) ή σε ορισμένες άλλες κατηγορίες φοιτητών, από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και δυνατότητα τμηματικής αποπληρωμής του δανείου μετά την έναρξη απασχόλησής τους ή την απόκτηση ατομικού εισοδήματος. Στα πλαίσια της άκριτης περικοπής πόρων οδηγούμαστε στις καρατομημένες φοιτητικές παροχές. Ο φοιτητής καλείται να καλύψει ο ίδιος τα έξοδα για μεταφορές ,σίτιση (όπως προτείνεται ξεκάθαρα). Μετακυλίεται δηλαδή τεχνιέντως το κόστος από την κοινωνία στο άτομο.


Είναι προφανές ότι ο οραματισμός κάθε φοιτητή για δημοκρατική, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση δεν χωρά καμία από τις παραπάνω διατάξεις. Με πυξίδα την αντίδραση σύσσωμης της κοινωνίας όπως ξεσπά στις πλατείες και τις γειτονιές της χώρας καλούμαστε να συμβάλλουμε στην ανατροπή όσων μας θέλουν υποταγμένους και καταπιεσμένους. Οι σπουδές και οι ζωές μας δεν υποθηκεύονται!
akis:-Πάμε για καφέ;
lybe:-Περιμένεις λίγο να πάω τα δίδακτρα στη Γραμματεία;
akis:-ΟΚ. Εγώ τα πλήρωσα χτες. Έμαθα θα σε πάρουν στο πρόγραμμα του ΑΚΤΩΡΑ.
lybe:-Ναι ισχύει. Καλός ο Μπόμπολας. Δίνει πολλά λεφτά στο ΕΜΠ. Δουλεύει κι η αδερφή μου εκεί. Πληρώνεται 500ευρώ το μήνα. Καλά είναι κι αν είναι καλή δεν θα την απολύσουν του χρόνου όπως μπορούν να κάνουν αλλά θα την κρατήσουν με 700ευρώ.
akis
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 807
Εγγραφή: Κυρ, 01 Φεβ 2009 10:35 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό Lost.in.Athens » Τρί, 05 Ιούλ 2011 2:44 pm

Ρε Άκη έχει αναρτηθεί άλλες 2 φορές!
Lost.in.Athens
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2227
Εγγραφή: Κυρ, 07 Δεκ 2008 6:03 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό dimos » Τρί, 05 Ιούλ 2011 3:54 pm

Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως λέγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.
Δυο δυο, τρεις τρεις, να παίξετε, να ερωτευθείτε,
Και να ξεσκάσετε, αδελφέ, μετά από τόση κούραση.

(Μας γέρασαν προώρως, Γιώργο, το κατάλαβες;)
Άβαταρ μέλους
dimos
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1370
Εγγραφή: Δευτ, 02 Ιουν 2008 4:53 pm
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Νέες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

Δημοσίευσηαπό gousia » Τρί, 05 Ιούλ 2011 4:03 pm

θελω να το ακουω :D
γιαούρτι με κέτσαπ
gousia
 
Δημοσιεύσεις: 502
Εγγραφή: Τρί, 22 Φεβ 2011 2:10 pm
Έτος εισαγωγής: 2010

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Πολιτική-Κοινωνική Συζήτηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης