KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Οι απόψεις σας πάνω σε γενικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα αναλύονται εδώ.

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό SoundOfSilence » Δευτ, 14 Σεπ 2009 2:31 pm

Μα πάλι ο υποψήφιος δεν θα αδιαφορεί για το τι συμβαίνει και θα ενδιαφερεται για τα μαθηματα της εισαγωγής του, αγνοώντας τι συμβαίνει στο σχολείο; Μακάρι να ήταν όπως τα περιγραφεις...
when the violence causes silence, we must be mistaken
SoundOfSilence Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 1182
Εγγραφή: Δευτ, 02 Ιουν 2008 6:56 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 14 Σεπ 2009 2:32 pm

m_c προτρέχεις για την "προς τα έξω εμπορευματοποίηση" του Η.Β. είναι το ερώτημα 5. εις το αρχικό μου κείμενο.
Για το άλλο που θέτεις έχεις δίκαιο, αλλά δεν έκανα καμία "allusion για ποιότητα" (ακόμη)... δεδομένα παραθέτω. Για να προβοκάρω όμως λίγο και στη Σχολή Ικάρων εάν κατά τη διάρκεια της φοίτησης αποκτήσεις μυωπία δεν βγαίνεις πιλότος αλλά ""εδάφους".
(το hint είναι η διέξοδος... <εδώ> εάν αποφασίσεις στο 3ο έτος ότι η Ιατρική που πέτυχες δεν σου κάνει και προτιμάς το ΑΤΕΙ Νοσηλευτικής, πρέπει να ξαναδώσεις Πανελλαδικές και να αρχίσεις from scratch...)
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό merde_conserve » Δευτ, 14 Σεπ 2009 2:44 pm

soundofsilence έγραψε:Μα πάλι ο υποψήφιος δεν θα αδιαφορεί για το τι συμβαίνει και θα ενδιαφερεται για τα μαθηματα της εισαγωγής του, αγνοώντας τι συμβαίνει στο σχολείο; Μακάρι να ήταν όπως τα περιγραφεις...


Έτσι όπως το θέτεις βέβαια είναι θέμα της οπτικής του άλλου και του ανταγωνισμού που υπάρχει για τις "καλές" θέσεις γνώσης στην κοινωνία, και όχι θέμα συστήματος. Η κουλτούρα της εποχής σίγουρα δεν αλλάζει τόσο εύκολα, αλλά οι θεσμοί μπορούν, έστω και λίγο, να βοηθήσουν.

neaoktana έγραψε:m_c προτρέχεις για την "προς τα έξω εμπορευματοποίηση" του Η.Β.


Αναμένουμε λοιπόν και απάντηση των υπολοίπων ερωτημάτων για να διανθιστεί η συζήτηση. Εκτός και αν κάποια από αυτά είναι ρητορικά. :shifty:

neaoktana έγραψε:το hint είναι η διέξοδος... <εδώ> εάν αποφασίσεις στο 3ο έτος ότι η Ιατρική που πέτυχες δεν σου κάνει και προτιμάς το ΑΤΕΙ Νοσηλευτικής, πρέπει να ξαναδώσεις Πανελλαδικές και να αρχίσεις from scratch...


Έχετε δίκιο σε αυτό. Οι εναλλακτικές διαδρομές στο ίδιο (πάνω-κάτω) τεχνικό πεδίο εδώ δεν υπάρχουν, πολύ απλά. Και οι κατατακτήριες επ'ουδενί δεν είναι βολικός θεσμός για να συνεχίσεις κάπου. Θα έπρεπε το σύστημα να είναι πιο σοφό όσον αφορά στις όμορρες σχολές.
CSI computer expert έγραψε:I'll create a GUI interface using Visual Basic, see if i can track an IP Address out of this.

http://www.youtube.com/watch?v=ygB0Zviq ... r_embedded
Άβαταρ μέλους
merde_conserve
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 3539
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 9:43 pm
Τοποθεσία: Βαζελοχώρι (κοινώς Αμπελόκηποι)
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό akis » Δευτ, 14 Σεπ 2009 2:55 pm

SoundOfSilence έγραψε:Θεωρώ ότι ριζικες αλλαγες στην μαθητική εκπαίδευση δεν γίνονται απο καμια κυβέρνηση, γιατί το πολιτικό κοστος του να σκοτωσεις την παραπαιδεία θα είναι τεράστιο και γιατι το κράτος είναι ανικανο να διορίσει και να πληρώνει τους διπλάσιους καθηγητες στα σχολεία του ώστε να γίνεται το μαθημα καλυτερα σε αίθουσες με μικρό αριθμό μαθητών ή να υπάρχει ενισχυτική διδασκαλία τέτοια που ουτε τους γονεις θα επιβαρυνει τόσο ούτε τους μαθητες θα φορτίζει με τόσες ώρες παρακολούθησης..Για τα πανεπιστημια είναι βεβαια αλλιώς και οι θεσεις που προσφέρονται καθε χρόνο στους φοιτητες ειναι περιορισμένες ανάλογα με το δυναμικό καθε σχολής, αλλά γιατί να μην φτιαχτούν περισσότερα δημόσια πανεπιστημια αν η κοινωνια το έχει ανάγκη;


Μαλλον πρεπει να γινει σωστος προγραμματισμος για το τι πανεπιστημια χρειαζεται η κοινωνια και ποσους επιστημονες χρειαζεται καθε ειδικοτητα και να αρκεστουμε σ αυτες τις θεσεις, ενω παραλληλα να αναβαθμιστει και η τεχνικη εκπαιδευση (και δεν εννοω με την εξισωση των δικαιωματων ΑΕΙ-ΤΕΙ), τοσο στη δευτεροβαθμια οσο και στη τριτοβαθμια εκπαιδευση και κυριως μεσω της εκπαιδευσης παλι να σταματησει η προκαταληψη για τη χειρωνακτικη εργασια που εμφανιζεται στα αστικα κεντρα κυριως. Ετσι η ανεργια θα περιοριστει σημαντικα ενω οι περισσοτεροι ανθρωποι θα δουλευουν πανω στο αντικειμενο τους. Δεν νομιζω οτι πρεπει να φτιαχτουν κι αλλα δημοσια πανεπιστημια αλλα πρεπει να αναβαθμιστουν τα ηδη υπαρχοντα κυριως σε εξοπλισμο και διδακτικο προσωπικο (ποιοτικα και ποσοτικα).
Κι ομως η παραπαιδεια μπορει να εξαλειφθει χωρις να μεινουν ανεργοι τοσοι ανθρωποι αν καποια κυβερνηση υλοποιουσε τα μετρα που ειπες. Να υπαρχουν λιγοτεροι μαθητες ανα ταξη αρα περισσοτεροι καθηγητες και ποιοτικα μαθηματα ενισχυτικης διδασκαλιας οπου θα μπορουσαν να πληρωνουν οι μαθητες ενα συμβολικο ποσο (ισως και οχι αν η οικονομικη τους δυνατοτητα δεν το επετρεπε). Ποροι βρισκονται αν υπαρχει θεληση για να αναβαθμιστει η παιδεια μας. Ειναι δυσκολο βεβαια να βρεθει. Απλα εχω εναποθεσει τις ελπιδες μου στο να γινει Υπουργος Παιδειας καποια εξωκοινοβουλετικη προσωπικοτητα που να εχει διαθεση και μερακι να δουλεψει ωστε να αλλαξει η μοιρα της εκπαιδευσης και να τα βαλει με ολους και με ολα ή με οσους μπορει...
akis:-Πάμε για καφέ;
lybe:-Περιμένεις λίγο να πάω τα δίδακτρα στη Γραμματεία;
akis:-ΟΚ. Εγώ τα πλήρωσα χτες. Έμαθα θα σε πάρουν στο πρόγραμμα του ΑΚΤΩΡΑ.
lybe:-Ναι ισχύει. Καλός ο Μπόμπολας. Δίνει πολλά λεφτά στο ΕΜΠ. Δουλεύει κι η αδερφή μου εκεί. Πληρώνεται 500ευρώ το μήνα. Καλά είναι κι αν είναι καλή δεν θα την απολύσουν του χρόνου όπως μπορούν να κάνουν αλλά θα την κρατήσουν με 700ευρώ.
akis
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 807
Εγγραφή: Κυρ, 01 Φεβ 2009 10:35 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό SoundOfSilence » Δευτ, 14 Σεπ 2009 3:05 pm

Και εδω ακριβώς ερχεται αυτο που πριν λιγο ειπε ο δασκαλος στο σαουτμποξ: παιρνουν τις θεσεις ανθρωποι που δεν ενδιαφερονται για το ζητημα ή δεν έχουν τις ικανοτητες και τις γνώσεις...Αρα το υπουργειο παιδείας και όχι μόνο αυτό θα επρεπε να απαρτιζεται απο ανθρωπους με γνώσεις στον κλαδο, οι οποίοι θα παίρνουν τις σημαντικές αποφασεις αναλογα με τις αναγκες της κοινωνιας και οι πολιτικοι θα πρεπει να χρηματοδοτουν και να συνδραμουν...Τωρα ποιος θα επιλεξει τους ικανους , ειναι φαυλος κυκλος....
when the violence causes silence, we must be mistaken
SoundOfSilence Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 1182
Εγγραφή: Δευτ, 02 Ιουν 2008 6:56 pm
Έτος εισαγωγής: 2004

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 14 Σεπ 2009 3:13 pm

m_c ας προτρέξω εγώ και απαντήσω στο ερώτημα 5. :
Μόνο στην Ελλάδα που στρουθοκαμηλίζει "βρήκαν και τα κάνουν" τα ΑΕΙ του ΗΒ. Τα σπρώχνει η ανάγκη για (αυτο) χρηματοδότηση, η οποία επιβλήθηκε επί Θάτσερ (άκρατος - μ@μ@κισμένος - "δήθεν φιλελευθερισμός").
Προσέξτε τη διαφορά για το "άνοιγμα στην αγορά" (και την κοινωνία τονίζω πάντα εγώ):
Η.Β. : Βρες (ΑΕΙ) πόρους ή κλείσε (σε συνδυασμό με ότι το κάθε ΤΕΙ ή και "επαρχιακό ΤΕΛ" αναθαθμίστηκε σε "Πανεπιστήμιο" με κρατική απόφαση).
Γαλλία : Δώσε αγορά / κοινωνία πορους για την παιδεία /εκπαίδευση και θα τα πάρεις πίσω από την ποιότητα /ικανότητες των αποφοίτων (σε συνδυασμό με την αποκλειστική αρμοδιότητα των ίδιων των Grandes Ecoles να δέχονται ποιος είναι και ποιος δεν είναι).
Προσέξτε λίγο τις αντιφάσεις που υπάρχουν παραπάνω (οι κυβερνήσεις εναλλάσονται επί σειράν ετών και στα δύο κράτη, τα θεμελιώδη του συστήματος όχι... ποιες από τις δύο προσεγγίσεις σας φαίνεται πιο "κρατικίστικη" και ποια πιο "φιλελεύθερη" ?)
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τρί, 15 Σεπ 2009 6:10 pm

5. Τι προδιαγράφει - επιτάσσει η "Μπολόνια" και δαιμονομοποιήθηκε "φτου κακά" ?

Α. Τι προδιαγράφει (συνοπτικώς):
1. Ενοποίηση του χώρου παιδείας / εκπαίδευσης στην Ε.Ε.
(πως θα σας φαινόταν εάν το πλάτος των σιδηροτροχιών άλλαζε στον Ισθμό και ξανά στο Λιανοκλάδι και ξανά στο Πλάτυ...)
2. Η συντριπτική πλειοψήφια στα κράτη- μέλη (όχι μόνο στα αγγλοσαξωνικά) είχε ήδη έναν (πρώτο) τριετή κύκλο σπουδών !
(πως θα σας φαινόταν εάν άλλαζε η οδήγηση σε όλη την Ελλάδα με το "τιμόνι δεξιά", επειδή στην Κω οδηγούν έτσι...)
3. Ενθαρρύνεται η κινητικότητα φοίτησης μεταξύ κρατών - μελών.
(πως θα σας φαινόταν εάν φοιτούσατε στο σχολείο στην Κοζάνη, οι γονείς έπαιρναν μετάθεση για Λαμία και δεν ήταν δυνατό να παρακολουθήσετε σε <εκεί> σχολείο... Πως σας φαίνεται που ακόμη και μέσα στο ΕΜΠ δεν μπορείτε να παρακολουθήσετε -ως επιλογή - ούτε ένα (1) μάθημα σε άλλη Σχολή παρότι σας ενδιαφέρει και <εκεί> διδάσκεται...)
4. Προς τούτο απαιτείται ένα ενιαίο σύστημα μέτρησης οι ακαδημαϊκές μονάδες, ασχέτως εάν αυτό το οποίο επελέγη δεν είναι και το καλύτερο !
(πως θα σας φαινόταν στην Αττική να μετρούσαν με κιλά, στην Κρήτη με οκάδες και στη Ρούμελη με καντάρια...)
(συνεχίζεται... "κόντρες"επιθυμητές, προσοχή δεν έχω γράψει ακόμη τι ΔΕΝ προδιαγράφει)
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό merde_conserve » Τρί, 15 Σεπ 2009 6:50 pm

(γόνιμος αντίλογος)
ΟΟΟΧΙ στη συνθήκη της Μπολόνια
ΟΟΧΙ στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης
ΟΟΟΟΧΙ στην υπακοή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
ΟΧΙ

http://www.youtube.com/watch?v=vouIqLnK6mE :lol: :lol:
CSI computer expert έγραψε:I'll create a GUI interface using Visual Basic, see if i can track an IP Address out of this.

http://www.youtube.com/watch?v=ygB0Zviq ... r_embedded
Άβαταρ μέλους
merde_conserve
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 3539
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 9:43 pm
Τοποθεσία: Βαζελοχώρι (κοινώς Αμπελόκηποι)
Έτος εισαγωγής: 2005

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Τρί, 15 Σεπ 2009 9:20 pm

m_c
κοίτα σύμπτωση μόλις μου ήρθε μελέτη κριτικής στην κυβερνητική (άτολμη τη χαρακτηρίζει) απόπειρα "ανοίγματος" στα γαλλικά "Πολυτεχνεία" (την οποία δε γνώριζα καν).
Η μελέτη είναι από πολύ σοβαρή γαλλική ΜΚΚΟ και βασίζεται σε συγκλονιστικά στατιστικά δεδομένα ταξικής προέλευσης των εισαγομένων και βεβαίως στην ταξική ύπαρξη φραγμών, τα οποία δεν θεραπεύει η κυβερνητική πρόταση.
... βεβαίως στο τέλος "κλωτσάει την καρδάρα με το γάλα" και λίγο-πολύ καταλήγει στην πρόταση "ανοίξτε τα Πολυτεχνεία στην εργατιά και αγροτιά" ή κλείστε τα...
Θα τη μελετήσω και θα επανέλθω.
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: KEΣ...η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης..

Δημοσίευσηαπό PSW » Τετ, 16 Σεπ 2009 1:47 pm

Προς neoktama,

Κανεις δεν λεει(τουλαχιστον εμεις σαν εαακ) οτι με την αλλαγη του αρθρου 16,θα ανοιγε ξαφνικα καποιος ιδιωτης ενα τεραστιο πολυτεχνειο η' μια ιατρικη που θα υποκαθιστουσε τα δημοσια.....ουτε οτι με την ιδρυση των ΚΕΣ θα δημιουργουταν προβλημα στο κυρος των δυνατων δημοσιων πανεπιστημιων....Αυτο που θελανε να κανουνε οπως και εχει γινει στην αγγλια και στην γαλλια (οπως ανεφερες...) ειναι να αναγκαζονται τα δημοσια πανεπιστημια να αναζητουν οικονομικους πορους απο ιδιωτες*.Αυτο σημαινει οτι το πανεπιστημιο θα λειτουργει με ορους αγορας και δεν θα εχει καμια σχεση με την κλασσικη ακαδημαικη αντιληψη που εχει μεχρι τωρα....αυτη ειναι η γενικη ιδεα τη πραγας,της μπολωνιας κλπ
Στην αγγλια συναδελφε,αυτο που περιγραφω πιο πανω, σημαινει οτι τα προγραμματα σπουδων θα προσαρμοζονται με βαση τις απαιτησεις των εκαστοτε χρηματοδοτων-επιχειρησεων, που θα θελουν να εκμεταλλευτουν αμεσα τα παραγωμενα εκπαιδευτικα αποτελεσματα του ιδρυματος για αυξηση της κερδοφοριας της επιχειρησης του....οπως π.χ.της SHELL σε τμημα χημικων μηχανικων της Αγγλιας και της Γαλλιας...
Επισης στην γαλλια υπαρχουν σχολες ** που οι αποφοιτοι τους ειναι υποχρεωμενοι να δουλεψουν στην επιχειρηση που χρηματοδοτει κατα 49% το πανεπιστημιο τους...

*Στα περισσοτερα και <<δυνατα>> ιδρυματα τοσο στην αγγλια,οσο και στην γαλλια το 51%ειναι στο δημοσιο και το 49% σε ιδιωτικες επιχειρησεις(η΄ το αντιστροφο) που εχουν και λογο στο management (....!!!!φαντασου πανεπιστημιο που λειτουργει με management....)
**Εκτος απο τα πολυτεχνεια που εχουν μια αυτονομια...αλλα μονο αυτα
PSW
 
Δημοσιεύσεις: 157
Εγγραφή: Πέμ, 19 Φεβ 2009 2:09 pm
Έτος εισαγωγής: 2003

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Πολιτική-Κοινωνική Συζήτηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες