Συγχώνευση Ολυμπιακής - Aegean

Οι απόψεις σας πάνω σε γενικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα αναλύονται εδώ.

Συγχώνευση Ολυμπιακής - Aegean

Δημοσίευσηαπό gregoire » Δευτ, 22 Φεβ 2010 10:35 pm

Ιστορική συμφωνία στους ελληνικούς αιθέρες...Ίσως η μεγαλύτερη επιχειρηματική ενοποίηση μετά την πάλαι πότε ατελέσφορη συγχώνευση Εθνικής-Αlpha! Κολοσσιαία εταιρεία, όπως και κολοσσιαία θα είναι τα μεγέθη των τιμών στο νέο μονοπωλιακό καθεστώς των εγχώριων αερομεταφορών.

''Έκλεισε το deal Olympic Air-Aegean''

Γεγονός αποτελεί η συμφωνία συγχώνευσης των δύο μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών της χώρας, Aegean και Olympic Air.

Στόχος, όπως δηλώνουν οι πρωταγωνιστές, η δημιουργία του «Εθνικού Πρωταθλητή» στις αερομεταφορές για την καλύτερη αντιμετώπιση του διεθνούς ανταγωνισμού, σε μια ιδιαιτέρως δύσκολη συγκυρία για τον τομέα των αερομεταφορών, αλλά και την ισχυροποίηση της παρουσίας του σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι βασικοί μέτοχοι των Aegean και Olympic Air συμφώνησαν τη συγχώνευση των δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών, ώστε η νέα εταιρεία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ και οι εταιρείες OLYMPIC HANDLING και OLYMPIC ENGINEERING θα καταστούν κατά 100% θυγατρικές του νέου σχήματος.

Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα χρησιμοποιεί το όνομα και τα σήματα της Olympic Air μετά από το απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα αλλαγών και προσαρμογής, κατά το οποίο θα χρησιμοποιούνται παράλληλα το όνομα και τα σήματα της AEGEAN.

Η συμφωνία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που λόγω του μεγέθους και των όρων της συναλλαγής είναι αρμόδια, ενώ μέχρι τότε θα εξειδικευθούν όλα τα διαδικαστικά βήματα και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της.

Με βάση τη συμφωνία ο βασικός μέτοχος της Aegean (Όμιλος Βασιλάκη) και ο μοναδικός μέτοχος της OA (Marfin Investment Group) θα έχουν ισότιμη μετοχική συμμετοχή στην ενοποιημένη εταιρεία, ενώ στην εταιρεία θα παραμείνουν, διατηρώντας αναλογικά τη συμμετοχή τους ως μέτοχοι, οι όμιλοι Λασκαρίδη, Β. Κωνσταντακόπουλου, Γ.Δαυίδ και Λ.Ιωάννου, καθώς και η Τράπεζα Πειραιώς, συνεχίζοντας να στηρίζουν την εξαιρετικά σημαντική αυτή προσπάθεια για τη χώρα.

Θα πρέπει, πάντως να σημειωθεί ότι η συμφωνία θα πρέπει ουσιαστικά να υλοποιηθεί μετά την 9η Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η περίοδος ενός έτους από την αποκρατικοποίηση της Ο.Α., διάστημα εντός του οποίου η MIG έχει δεσμευθεί έναντι του ελληνικού Δημοσίου ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία μετοχική αλλαγή.

Οι Θ.Βασιλάκης και Α.Βγενόπουλος θα ηγηθούν του νέου σχήματος εξασφαλίζοντας την ομαλή ενοποίηση των εργασιών και τη δημιουργία του «Εθνικού Πρωταθλητή» στις αερομεταφορές που θα μπορέσει να μεγεθύνει την παρουσία του σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και να συνεχίσει να καλύπτει και τα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας μας.

Οι δύο εταιρίες θα έχουν συνολικά στη διάθεσή τους 64 αεροσκάφη, από τα οποία τα 39 είναι υπερσύγχρονα Airbus. Η Aegean έχει προσωπικό 2.500 άτομα και η Olympic Air 3.350 μαζί με την Olympic Handling και την Olympic Engineering.

Επίσης οι δύο εταιρίες πραγματοποιούν 65 δρομολόγια εσωτερικού και 41 εξωτερικού.

Σχολιάζοντας την συμφωνία ο πρόεδρος της AEGEAN Θεόδωρος Βασιλάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της Aegean υλοποιείται ένα όραμα για καινοτόμες, ποιοτικές υπηρεσίες με σημαντικές επενδύσεις. Τα μεγέθη των ανταγωνιστών στις αερομεταφορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθιστούν αναγκαία τη σύνθεση των ελληνικών δυνάμεων για να πετύχουμε αυτοδύναμη κάλυψη των αναγκών της στρατηγικής μας βιομηχανίας, του τουρισμού, επέκταση των επιλογών προορισμών για τους καταναλωτές, αλλά και να διασφαλίσουμε την βιωσιμότητα και ανάπτυξη των ελληνικών εταιριών και την απασχόληση στον κλάδο»

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Olympic Air Ανδρέας Βγενόπουλος δήλωσε: «Οι σημερινές συγκυρίες τόσο της ελληνικής οικονομίας όσο και του κλάδου των αερομεταφορών επιβάλλουν συγκέντρωση δυνάμεων για την διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών στους καταναλωτές, την προστασία θέσεων εργασίας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

» Η συγχώνευση της OLYMPIC με την AEGEAN επιτυγχάνει αυτούς τους στόχους και παράλληλα διατηρεί και γιγαντώνει το όνομα ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ που είναι κομμάτι της εθνικής μας παράδοσης και περιουσίας και κάνει υπερήφανους όλους τους Έλληνες».

Πηγή: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=251
gregoire
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2008 3:23 pm
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό airetikos » Δευτ, 22 Φεβ 2010 10:42 pm

συμφωνώ απόλυτα με τον gregoire. θα κλάψουνε μανούλες στις τιμές των αεροπορικών εισητηρίων. το αεροπλάνο θα ναι πια είδος πολυτελείας.
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό intelx86 » Δευτ, 22 Φεβ 2010 10:51 pm

Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο. Αφού δεν άφησαν την Aegean να την εξαγοράσει για να μη δημιουργηθεί μονοπώλιο, τους επιτρέπεται τώρα να συγχωνευτούν. Πασοκάρα ολέ! Βέβαια, η επόμενη κυβέρνηση της ΝΔ θα το βρει το σκάνδαλο και θα κάνει εξεταστικές επιτροπές για να εξακριβώσει το πασιφανές, ότι δηλαδή δεν έπρεπε να γίνει η συγχώνευση αλλά πλέον είναι αργά. Ότι κάνει τώρα το ΠΑΣΟΚ με την εθελουσία έξοδο του ΟΤΕ. Ότι έγινε με πολύ ευνοϊκούς όρους και ζημιώθηκαν τα ταμεία. Μαλάκες είναι οι Γερμανοί να πληρώσουν τα σπασμένα του Βουρλούμη;

Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς
Ποιος είδε τον ικανοτικό και δεν τον φοβήθηκε

I used to be an adventurer like you.
Then I took a longitudinal reinforcement in the knee.


Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Απολαύστε υπεύθυνα...
Άβαταρ μέλους
intelx86
Ιδρυτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2211
Εγγραφή: Παρ, 16 Μάιος 2008 8:28 pm
Τοποθεσία: 127.0.0.1
Έτος εισαγωγής: 2006

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό airetikos » Δευτ, 22 Φεβ 2010 11:03 pm

intelx86 έγραψε:Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς

Δυστυχώς αυτό είναι που μένει από όλα όσα ακούμε. Το ότι δεν αλλάζει τίποτα.Σε σοβαρά κράτη η επιτροπή ανταγωνισμού θα πρέπει να παρέμβει και να απαγορεύσει την δημιουργία μονοπωλίου. Τώρα θα γκρινιάζουν όμως οι κυβερνητικοί ότι δεν έχει έσοδα το κράτος. Ε ΑΜΑ ΠΑΓΩΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΞΕΦΤΥΛΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΛΟΥΣΟΥ ΤΑ ΤΩΡΑ. Αλλά σιγά τί θα πλήρωνε ο Βγενόπουλος το τίμημα της ανικανότητας τους? ή της δουλοπρέπειας των εξουσιαστών? Εδώ δηλώνει σίγουρος με το ύφος 1000 καρδιναλίων για το πρωτάθλημα (από που ορμώμενος άραγε?) και εμφανίζεται έτοιμος να χώσει καμιά 20 εκ. στην Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της ΠΑΕ ΠΑΟ. Να (και) από πού τα βγάζει. Όλοι εμείς χορηγούμε τον ΠΑΟ και την κάθε ΠΑΕ που χρωστάει στην εφορία (μόνο οι 3 του Τέως ΠΟΚ δεν χρωστάνε και αυτοί με καθυστέρηση) .
Πρέπει εμείς οι πολίτες να τους αποδοκιμάσουμε προτιμώντας άλλες εταιρείες και ας είναι ξένες. Μόνο έτσι λειτουργεί ο ανταγωνισμός μπας και καταλάβουν έστω με αυτον τον τρόπο γιατί αλλιώς....

ΟΥΦ τα πα γιατί θασκαγα
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό m.q.n.i.n.a » Τρί, 23 Φεβ 2010 2:06 am

Νομίζω πως η πιο πάνω είδηση για τη συγχώνευση Olympic-Aegean αποτελεί το πρώτο στον κόσμο φαινόμενο συλλογικού deja vu! Μια αντίστοιχη τακτική είχε ακολουθήσει ο Βγενόπουλος πριν 2 χρόνια με τον ΟΤΕ. Τότε εμφανίστηκε σχεδόν ως σωτήρας για να αναλάβει μία μισο-κρατική/μισο-ιδιωτικοποιημένη επιχείρηση, που είχε καταστεί ελλειμματική μετά από δεκαετίες όχι μόνο κυβερνητικής (και από τα δύο κόμματα εξουσίας) κακοδιαχείρισης, αλλά σκανδαλώδους χρησιμοποίησής της ως μέσο για κάθε είδους ρουσφετιού, λαδώματος και μίζας. Η διαρκής στάση της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Οργανισμού (μέσω του διορισμένου από την κάθε κυβέρνηση διοικητή) ηθελημένα τον κρατούσε πάντα ένα βήμα πίσω από τον ανταγωνισμό (π.χ. cosmote) για να μην πειράξει το μερίδιο κερδών των μεγαλοεπιχειρηματιών ανταγωνιστών του, ενώ ταυτόχρονα κατασπαταλούσε τα όποια κέρδη και τα αποθεματικά σε mega-σκάνδαλα μιζών προμηθειών τύπου siemens και σε κομματικά κατευθυνόμενες εθελούσιες εξόδους που ξετίναξαν τα ταμεία των εργαζομένων, ώστε μετά να ανοίξει ως αναγκαιότητα πολύ βολικά το θέμα των συμβάσεων/εργασιακών σχέσεων.
Μετά την εξαγορά πακέτων μετοχών του ΟΤΕ από την MIG περίπου 20%, ο Βγενόπουλος τις μεταπούλησε ωραιότατα στην Deutsche Telecom με καθαρό κέρδος 140.000.000-200.000.000€, με επιχειρήματα από την πλευρά του ότι δεν είχε κανένα ώφελος να διατηρεί τέτοιο ποσοστό μετοχών χωρίς να μπορεί να παίξει στο management, ότι η τότε κυβέρνηση Καραμανλή με υπ. οικονομικών τον Αλογοσκούφη είχε ήδη κάνει συμφωνία κάτω από το τραπέζι με τη γερμανική εταιρεία και ότι στο κάτω-κάτω αυτός επιχειρηματίας είναι και κοιτάζει το κέρδος το δικό του και των μετόχων του (όπως δήλωνε και τότε, "η μόνη κερδισμένη είναι η MIG").
Ό,τι ακριβώς κοιτάζει και τώρα δηλαδή, με σκοπό να καταλήξουμε σε ένα ιδιότυπο μονοπώλιο όπου οι τιμές, τα δρομολόγια των μη δημοφιλών προορισμών αλλά και οι σχέσεις εργασίας πιστεύω πως θα αναθεωρηθούν προς το χειρότερο. Τα link τα βάζω όχι μόνο ως υπενθύμιση του τι είχε παιχτεί τότε, αλλά και επειδή καταγράφουν και τις τότε αντιδράσεις του ΠΑΣΟΚ (μπορείτε να παίξετε και το παιδικό παιχνίδι "βρείτε τις διαφορές").
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244
http://www.skai.gr/articles/news/financ ... %A4%CE%95/
Δεν πιστεύω βέβαια ότι οι δύο περιπτώσεις ομοιάζουν απόλυτα, αλλά πραγματικά με εξοργίζει το ότι όλες οι εισφορές και οι κρατήσεις και η φορολογία (που συνεχώς αυξάνονται κι εγώ από τότε που θυμάμαι όλο ακούω για λιτότητα και για θυσίες που είναι απαραίτητες), ό,τι πληρώνουμε κι εμείς και τόσα χρόνια οι γονείς μας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για να εξυπηρετούν κάποιοι την πολιτική και οικονομική τους ατζέντα και ακόμα χειρότερα :ellinofreneia:
ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΠΟΙΟΥΣ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ (και είναι και πολλοί) ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΟΥΝ.
Για τους δεύτερους κάποιους είναι που απογοητεύομαι περισσότερο.
Άβαταρ μέλους
m.q.n.i.n.a Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 335
Εγγραφή: Τρί, 12 Ιαν 2010 12:39 pm
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό gregoire » Τρί, 23 Φεβ 2010 2:30 am

Στεκόμενος στο αμιγώς επιχειρηματικό κομμάτι της συγκεκριμένης συμφωνίας, ουσιαστικά αποτελεί το εφαλτήριο στρατηγικής συνεργασίας και σε άλλες δραστηριότητες των 2 βασικών ομίλων αλλά και σε συμμαχίες τραπεζών(Πειραιώς-Marfin, στην ίδια οικογένεια θα είναι πια...) Ουσιαστικά, μια τέτοια κίνηση δεν αφορά μόνο το πτητικό σκέλος...Προβλέπεται μεγάλη χρηματιστηριακή άνθηση σε παρελκόμενες επιχειρήσεις των μετόχων που κινούνται σε παρεμφερείς οικονομικές δράσεις.
Όσον αφορά το κομμάτι της νομιμότητας, ανεξάρτητα των μεθοδεύσεων που ακολούθηθηκαν για την εξαγορά από τη ΜIG(ή την όποια ΜΙG)και τους διαχρονικούς πολιτικούς ελιγμούς που οδήγησαν σε μία τέτοια ιδιωτικοποίηση, αν μη τι άλλο ισχύουν οι νόμοι της ελέυθερης αγοράς. Ας ήταν ικανό το ελληνικό δημόσιο και οι ελληνικές κυβερνήσεις να κρατήσουν όχι κερδοφόρο, αλλά βιώσιμο τον εθνικό αερομεταφορέα μας(Το αν η χρόνια απαξίωση είναι επιτηδευμένη είναι άλλο θέμα).Μια ιδιωτική εταιρεία φυσικά και δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα και ακολούθησε ακριβώς το παράδειγμα της επίσης πάλαι ποτέ δημόσιας air france. Μειωση κόστους και αύξηση εσόδων υπερκεράζουν ψευδεπίγραφες κρατικές ρήτρες, που στο κάτω κάτω αυτοαναιρούνται και δημόσια!
Μanagement δημοσίου γιατί δεν περνάς καμία βόλτα από τη χώρα μας???
gregoire
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: Τρί, 16 Σεπ 2008 3:23 pm
Έτος εισαγωγής: 0


Επιστροφή στο Πολιτική-Κοινωνική Συζήτηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες