Θα σου απαντήσω και γραπτός στα ερωτήματά σου.
seismic έγραψε:
Ανάφερα γενικά τι κάνει η βίδα.
Π.Χ τα έπιπλα, τα ξύλα, και γενικά εκεί που χρησιμεύει η βίδα.Σε τι χρησιμεύει η βίδα?Γιατί βιδώνουμε τα ξύλα μεταξύ τους?Μήπως για να είναι γερά?
Λέω...μήπως το ίδιο θα συμβεί και στο στοιχείο?
PAINTER
τα ενώνουμε κύριέ μου για να μπορέσουν να λειτουργήσουν ως σύνολο, όπως οπλίζουμε τον κόμβο δοκού και υποστυλώματος. Δεν αποκτάει αντοχή το ράφι επειδή βιδώθηκε.Αποκτά δομική ακεραιότητα ως σύνολο ο φορέας
Απάντηση seismic
Δεν μου λες και εμένα πια δομική ακεραιότητα έχει ένα κτήριο?
Αυτό είναι που θέλω να καταλάβεις.
Το κτήριο έχει δομική ακεραιότητα.....αλλά δεν λειτουργεί σαν σύνολον με το έδαφος, γιατί απλώς πατάει επάνω....δεν είναι ενωμένο με αυτό.
Όπως το ράφι, που είναι μόνο του, και όταν βιδωθεί με τον τοίχο, αποκτά όπως είπες δομική ακεραιότητα ως σύνολο ο φορέας,
έτσι και το κτήριο όταν βιδωθεί με το έδαφος, αποκτά δομική ακεραιότητα.
Εσύ τι λες?
Είναι δομικά ακέραιο το κτήριο όπως το κατασκευάζει ο ΕΑΚ, ή μήπως έχετε οπλίσει όλους τους άλλους κόμβους, αλλά έχετε ξεχάσει τον κυριότερο που είναι αυτός, μεταξύ βάσης και εδάφους?
Τι πρόβλημα έχουμε όταν δεν έχουμε συνδέσει αυτόν τον κόμβο?
Το εξηγώ βάση στατικών δεδομένων
Στο post υπάρχουν τέσσερα σχήματα
http://www.postimage.org/image.php?v=aVQpBRiΤο σχήμα (1) είναι ένα συμπαγή σώμα, με γωνίες εξωτερικές Α-Β
χωρίς εσωτερικές γωνίες (κόμβους)
Αν σταθεροποιήσουμε αυτό το συμπαγές σώμα σε αυτή την θέση, (υπό κλίση, από το έδαφος) τότε τα στατικά φορτία του συμπαγούς σώματος Γ-Δ, εξασκούν μία δύναμη διάτμισης ύψους Ε-Ζ με φορά Γ-Δ.
Αυτή η δύναμη Γ-Δ δεν είναι ικανή να κάμψει τις διατμητικές αντοχές Ε-Ζ
Στο σχήμα (2)
Αν σταθεροποιήσουμε αυτό το σώμα του σκελετού σε αυτή την θέση, (υπό κλίση, από το έδαφος) τότε τα στατικά φορτία του φέροντος, θα πάνε να προκαλέσουν διάτμιση στα σημεία των κόμβων (Γ) και (Δ)
Ώμος διότι η γωνία Α-Β είναι μεγάλη, μπορεί οι κόμβοι (Γ) και (Δ) να αντέξουν το στατικό βάρος του φέροντα.
Στο σχήμα (3)
Αν σταθεροποιήσουμε αυτό το σώμα του σκελετού σε αυτή την θέση, (υπό κλίση, από το έδαφος) τότε τα στατικά φορτία του φέροντος, θα πάνε να προκαλέσουν διάτμιση στα σημεία των κόμβων (Γ) και (Δ)
Ώμος διότι η γωνία αυτή δεν είναι Α-Β αλλά είναι όσο το πάχος των υποστυλωμάτων
(Α) + (Β) μικρότερης αντοχής, δεν θα αντέξει τα φορτία του φέροντος.
Στο σχήμα (4)
Σε αυτό το σχήμα, βλέπουμε την ίδια παθογένεια, με το σχήμα (3), με την διαφορά, ότι του έχουμε προσθέσει και τα στατικά φορτία της οπτοπλινθοδομής, η οποία μόνο φορτία δίνει, στα σημεία (Α) και (Β)
Με αυτό το σύστημα κατασκευάζουμε τις οικοδομές σήμερα, και για τον λόγο αυτό έχουν παθογένεια.
Σκεφτείτε τι ροπές παίρνουν οι κόμβοι των πρώτων ορόφων, αν είναι πολυόροφο
Πέστε μου πως να μην δημιουργηθούν οι λοξές ρωγμές?
Τι κάνουμε στο κάτω κομβικό σημείο των κολωνών του πρώτου ορόφου?
Πως σταματάμε τις ροπές και τις ρωγμές....έτσι
http://www.youtube.com/watch?v=JJIsx1sKkLkή έτσι
http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRIΑκόμα
Όπως βλέπουμε στο σχήμα ( 1 )
http://postimage.org/image/52uz57l0/η επιτάχυνση του σεισμού ( Β ) δημιουργεί στο στοιχείο ένταση αδράνειας ( Α ) με αποτέλεσμα την δημιουργία ( γύρο από το κέντρο ) της ροπής ( Γ ).
Για να μην σηκωθεί το στοιχείο, πρέπει να υπάρχει μία αντίστροφη ροπή
ισορροπίας ( Ζ ) ίση και αντίθετη της ( Γ ) προερχόμενη από την δύναμη ( Δ ) και ( Ε )
Όλες αυτές οι δυνάμεις, για να ισορροπήσουν πρέπει να είναι ίσες και αντίθετες.
Αυτό κάνει ο ελκυστήρας.
Δίνει στο δώμα την επιπλέον συμπληρωματική αντίσταση που χρειάζεται για να ισορροπήσει η δύναμη ( Δ ),και να είναι ίδια με τις
άλλες ( Α,Β,Ε )
Ακόμα ο υδραυλικός ελκυστήρας βοηθά πολύ στην αντίσταση ( Ε ) του εδάφους βοηθώντας αυτό να μην υποχωρήσει.
Ακόμα οι δυνάμεις διάτμησης ( Α,Β ) εξουδετερώνονται από τις δυνάμεις ( Δ,Ε ) λόγο θλίψης.
Αρκεί να έχουμε μεγάλη διατομή κάτοψης, ικανή να παραλάβει τις κάμψεις.
Αυτή την μεγάλη διατομή κάτοψης την κατορθώνουμε ανέξοδα, μετατρέποντας την εσωτερική δομή των στοιχείων,σε συνεχή δόμηση τοιχίων Ο.Σ.
Ο Ε.Α.Κ είναι όπως το παράδηγμα στο σχήμα ( 2 )
Όλες οι δυνάμεις στο σχήμα ( 2 )
http://postimage.org/image/52uz57l0/ δεν είναι ίσες.
Η δύναμη ( Κ ) είναι μικρότερη των δυνάμεων ( Η,Θ,Λ ) οπότε η ροπή ( Ι ) είναι μεγαλύτερη της ροπής ( Μ ) με αποτέλεσμα την άνοδο του έργου, με τα γνωστά αναφερθέντα αποτελέσματα
http://www.postimage.org/image.php?v=aVQpBRi που καταπονούν τους κόμβους, και εξηγώ στην απάντηση 221
http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040&page=23 και εδώ
http://www.youtube.com/watch?v=HyAxO1lH5YEΑκόμα ο σκελετός, έχοντας μικρή διατομή κάτοψης των στοιχείων, ( κολώνες ) αδυνατεί να παραλάβει τις διατμητικές δυνάμεις των ροπών, στον λαιμό της κολόνας.
Σταματήστε τις ροπές, εξισώνοντας αυτές με αντίθετες, που προσφέρει ο ελκυστήρας, και κανένα πρόβλημα.
Όσο για το πρόβλημα της διαφοράς φάσης των μεμονωμένων βάσεων, ( λόγο ύπαρξης κυμάτων love ) το αντιμετωπίζουμε με μία οριζοντίος προτεταμένη κοιτόστρωση,ενωμένη με τα τοιχία, και ενισχυμένη από κάτω με ασύνδετες μεμονωμένες βάσεις, στα σημεία πιθανής αστοχίας, ελαφρός όμως όλη η κατασκευή,προτεταμένη με το έδαφος.
Απάντησε αν συμφωνείς σε αυτά που λέω, ή αν διαφωνείς πες μου γιατί διαφωνείς.....
Μετά θα σου απαντήσω και στις άλλες ερωτήσεις......για να μην μπερδευόμαστε...
