Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Εδώ ανακοινώνονται οι διεργασίες των θεσμικών οργάνων της σχολής και σχολιάζεται η δραστηριότητα και το αποτέλεσμά τους.

Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Shi » Πέμ, 09 Μαρ 2017 7:07 pm

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ Φ.Σ. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Η αλλαγή του προγράμματος σπουδών της σχολής μας δρομολογείται από την αρχή της χρονιάς. Ο φοιτητικός σύλλογος της σχολής μέσα από δύο Γενικές Συνελεύσεις, έχει εξ’ αρχής εκφράσει την αντίθεση του, στην πρόταση που έχει γίνει από την κοσμητεία, αντιπροτείνοντας τις δικές μας κατευθύνσεις. Οι αποφάσεις του Φ.Σ. αγνοήθηκαν επανειλημμένα από τη διοίκηση της σχολής, η οποία θεωρώντας ότι ο Φ.Σ. δεν έχει κανένα λόγο πάνω στο πως θα σπουδάζει, προχωράει στην ψήφιση του νέου ΠΣ ως έχει. Αποφασίσαμε στην τελευταία Γ.Σ. σαν έσχατη λύση να προβούμε σε κατάληψη της σχολής με αίτημα την απόσυρση της πρότασης του προγράμματος σπουδών και τη συζήτηση σε μηδενική βάση.

Η αλλαγή του ΠΣ, πηγάζει και εναρμονίζεται με τις αλλαγές στην αγορά εργασίας γενικότερα, αλλά και ειδικότερα με την διαμόρφωση του κλάδου των μηχανικών. Ταυτόχρονα, εναρμονίζεται με τις κατευθύνσεις που έχουν ορίσει η ΕΕ και Κυβέρνηση για την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Ακριβώς για αυτό το λόγο δεν είναι τυχαίο ότι ταυτόχρονα δρομολογούνται αλλαγές στα προγράμματα των υπόλοιπων σχολών του ΕΜΠ, στην ίδια κατεύθυνση.

Τι σημαίνουν όμως για εμάς αυτές οι αλλαγές;

Η κατεύθυνση της διάσπασης του κύκλου σπουδών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό (3+2), είναι μια από τις βασικές. Όπως γίνεται και με την πρόταση ΠΣ της σχολής, όλα τα μαθήματα κορμού συγκεντρώνονται στα τρία πρώτα έτη, με σκοπό να οδηγηθεί ο φοιτητής σε μια συγκεκριμένη εξειδίκευση, στα τελευταία δύο. Οι γενικές γνώσεις-θεμέλια που λαμβάνει ο φοιτητής αφορούν κυρίως τα γνωστικά προ-απαιτούμενα για την εξειδίκευση που πρόκειται να ακολουθήσει. Χαρακτηριστικά, γίνονται επιλογής (πχ Παραστατική Γεωμετρία) και συμπτύσσονται πολλά μαθήματα κορμού (π.χ Μηχανική 2– Αντοχή υλικών, Ρευστά- Υδραυλική, Μερικές – Συνήθεις Διαφορικές) είτε μετακινούνται σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις (πχ Τα Σίδερα 2 και η Τεχνική Γεωλογία από κορμού, γίνονται μάθημα υποχρεωτικό μόνο στους Δομοστατικούς και τους Γεωτεχνικούς αντίστοιχα). Ανοίγει έτσι ο δρόμος στο μέλλον για την ακόμη μεγαλύτερη διάσπαση του ενιαίου αντικειμένου και των πενταετών πτυχίων του Πολιτικού Μηχανικού, πράγμα το οποίο ήδη συμβαίνει μέσω του διαχωρισμού σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ταυτόχρονα ο απόφοιτος καλείται να τρέχει διαρκώς σε σεμινάρια μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του, για τις επιπλέον γνώσεις και «δεξιότητες» που απαιτούνται για την εργασία του και δεν του δίνει η σχολή.

Όσον αφορά την καθημερινότητα μας στη σχολή, παρά την εικονική μείωση των μαθημάτων, αυτή γίνεται ακόμη πιο ασφυκτική. Έτσι μέσω των φορτωμένων εξαμήνων λόγω της μετακυλήσεις απαιτητικών μαθημάτων στα μικρότερα εξάμηνα, της συμπτυξης μαθημάτων με τεράστια ύλη, της εισαγωγής όλο και περισσότερων προόδων και εργασιών, υποχρεωτικών εργαστηρίων θα δεσμεύεται όλος ο προσωπικός μας χρόνος στην ενασχόληση με τη σχολή. Έτσι, τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων ωθούνται εκτός των σπουδών, οι σχολές παύουν να είναι κοινωνικός χώρος αλλά γίνονται κέντρα κατάρτισης και εξετάσεων.
Όλα αυτά έχουν άμεση επιρροή στο εργασιακό μας μέλλον. Οι νέοι εργαζόμενοι μηχανικοί θα τρέχουν ατομικά να μαζέψουν τις καταρτήσεις πιστοποιητικά που απαιτούνται για να βρουν μια θέση εργασίας. Η διαπραγμάτευση γίνεται μέσω του «ατομικού φακέλου προσόντων» που διαμορφώνεται με τις πιστωτικές μονάδες (ECTS) που εισάγονται σε όλες τις ταυτότητες μαθημάτων του ΠΣ, και «ποσοτικοποιούν» τη γνώση του κάθε αποφοίτου. Αυτό καταστρέφει κάθε έννοια συλλογικής σύμβασης εργασίας, εργασιακών δικαιωμάτων και ρίχνει τον μισθό στα μέτρα που θέλει ο κάθε εργοδότης να πληρώνει. Μαζί με τις ήδη υπάρχουσες σχέσεις με τα μπλοκάκια, διαμορφώνεται ένας εργασιακός μεσαίωνας για εμάς που θα έρθουμε αύριο να εργαστούμε.

Θεωρούμε ότι ο ΦΣ μπορεί να έχει τον πρώτο λόγο στις αποφάσεις σχετικά με τις σπουδές μας, ακριβώς γιατί εμείς επηρεάζομαστε περισσότερο από τα προγράμματα σπουδών. Δεν θεωρούμε ότι είμαστε παντογνώστες που μπορούν να καταρτίσουν μόνοι τους ένα πρόγραμμα σπουδών, είμαστε οστόσο αυτοί που ακρίβως επειδή βιώνουμε το πρόγραμμα στην ολότητα του μπορούμε να αντιληφθούμε όλες τις προβληματικές του.

Διεκδικούμε ένα πρόγραμμα σύμφωνα με τις ανάγκες μας που να ορίζεται από τις ακόλουθες κατευθύνσεις:

- Μόρφωση για όλους! Όλη η γνώση στο πτυχίο, όχι στο σύστημα της διαρκούς επανακάταρτισης. Μόρφωση σύμφωνα με τις κλίσεις και τις δεξιότητες μας, που επιβάλλουν οι σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο με όλα τα δικαιώματα σε αυτό.
- Εργασία για όλους! Το πτυχίο να είναι το μόνο διαβατήριο για την εύρεση της εργασίας. Θέλουμε οι σπουδές να μπορούν να μας εξασφαλίζουν όλα τα εφόδια για την εργασία, για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
- Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών! Δυνατότητα του καθενός και της καθεμιάς να σπουδάζει, απέναντι στους ταξικούς φραγμούς Προαιρετικά όλα τα εργαστήρια/θέματα/παρακολουθήσεις, να σταματήσουν τα μαζικά κοψίματα χωρίς όριο στα μαθήματα. Διαθέσιμο πλήρες υλικό/πρότυπα θέματα σε όλα τα μαθήματα για το διάβασμα και για την εξέταση από την σχολή, και όχι από την πελατεία και τα «φροντιστήρια». Ελεύθερος χρόνος για κοινωνική ζωή, πολιτισμό και αθλητισμό μέσα στις σχολές μας.
- Συνολική εποπτεία του αντικειμένου, ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση! Μπορούμε να έχουμε επίγνωση των διαφόρων πτυχών του ενιαίου γνωστικού αντικειμένου, και όχι αυτό να καταμερίζεται και να διασπάται. Ενιαιότητα της θεωρητικής μάθησης με την πρακτική διαδικασία μέσα από την διαδικασία των σπουδών. Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο καταργώντας την διάκριση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΙΕΚ-Σχολές κατάρτισης.
- Γνώση και έρευνα για τις λαϊκές ανάγκες! Η ανάπτυξη της επιστήμης του μηχανικού και της έρευνας να σχεδιάζεται αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, με κριτήριο που επιβάλλουν οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι το ιδιωτικό κέρδος.

Οι αποφάσεις και ο αγώνας μας ορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις του συλλόγου. Με αυτές συνεχίζουμε για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα που θέτουμε. Καλούμε όλο τον σύλλογο να παρευρεθεί στις παρακάτω κινητοποιήσεις:

- Κινητοποίηση στο ΤΕΕ (Νίκης 4) για το νομοσχέδιο Σπίρτζη για τις κλάσεις μηχανικών, αύριο Παρασκευή 11:00.
- Παράσταση διαμαρτυρίας στην πρυτανεία του ΕΜΠ, όπου απαιτούμε να παρευρεθεί και ο κοσμήτορας Παρασκευή 13:30 , συντονιστική επιτροπή αμέσως μετά.
- Νέα Γενική Συνέλευση του Φοιτητικού Συλλόγου, Δευτέρα 13/03, στις 14.30.
«Απ’ τα τσακάλια δεν γλιτώνεις, με ευχές και παρακάλια»
«Κι (…) Αν είν’ ο λάκκος σου, πολύ βαθής, χρέος με τα χέρια σου, να σηκωθείς».
Άβαταρ μέλους
Shi
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ, 21 Δεκ 2012 6:11 am
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Nestoras » Πέμ, 09 Μαρ 2017 8:54 pm

Υπάρχει δυνατότητα να μας κοινοποιήσετε το νομοσχέδιο για τις "κλάσεις " των μηχανικών ;
Άβαταρ μέλους
Nestoras
 
Δημοσιεύσεις: 247
Εγγραφή: Κυρ, 12 Ιαν 2014 7:31 pm
Έτος εισαγωγής: 2013

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Shi » Πέμ, 09 Μαρ 2017 9:08 pm

Βέβαια. Εδώ θα βρεις το συγκεκριμένο νομοσχέδιο (υπό διαβούλευση):
http://www.opengov.gr/yme/?p=3781

Σου προτείνω επίσης να διαβάσεις το παρακάτω, πολύ κατατοπιστικό, κείμενο που αναλύει και ρίχνει φως στα βασικά σημεία και τις κατευθύνσεις του νομοσχεδίου όσον αφορά τους εργαζόμενους μηχανικούς, την κατάσταση στον κλάδο και την αναμόρφωση του τα τελευταία έτη (κάποια από αυτά που γράφει έχουν άμεση σχέση και στην συζήτηση για το πρόγραμμα σπουδών):
Το Μητρώο Τεχνικών Έργων και η βίαιη αναδιάρθρωση του κλάδου των μηχανικών

Χαρακτηριστικά, όσον αφορά τις "κλάσεις" ή "τάξεις" του πτυχίου αναφέρει:
Η διάσπαση αυτή γίνεται μέσω των τάξεων του πτυχίου. Σε ότι αφορά τον κλάδο της μελέτης, οι νεοεισερχόμενοι/ες στο επάγγελμα με τη λήψη του πτυχίου δεν θα έχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα, «εγγράφονται στα μητρώα με δυναμικό μηδέν μονάδων» και αποκτούν την ιδιότητα του «δόκιμου» ή «υποψήφιου» μελετητή. Μετά από τέσσερα χρόνια από τη λήψη του πτυχίου λαμβάνουν το λεγόμενο πτυχίο Α’ τάξης. Αν η ρύθμιση επεκταθεί από τα δημόσια και στα ιδιωτικά έργα όπως επιχειρείται, θα σημαίνει πλήρη απόσπαση του πτυχίου από τα επαγγελματικά δικαιώματα[2]. Αν είναι έτσι πρόκειται για μία εκδοχή ηπιότερη από άλλες που έχουν διατυπωθεί, όπως λ.χ. η ακραία πρόταση ομάδας εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ η οποία προβλέπει σαν προϋπόθεση για την απόκτηση οποιουδήποτε επαγγελματικού δικαιώματος πρακτική άσκηση και εξετάσεις(!) για τους/τις νεοεισερχόμενους/ες και μάλιστα το ΤΕΕ θα οργανώνει, σύμφωνα με την πρόταση, και φροντιστήρια για τη συμμετοχή στις εξετάσεις(!!). Όμως και η παρούσα πρόταση στο βαθμό που υιοθετεί τον ορισμό του «δόκιμου» μηχανικού με μηδενικά επαγγελματικά δικαιώματα όταν και αν εμπεδωθεί, εύκολα θα αποκτήσει και επιπλέον απαιτήσεις, όπως λ.χ. επαγγελματική εμπειρία, οδηγώντας στο θεσμό του ασκούμενου μηχανικού τουλάχιστον για τέσσερα χρόνια. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η αυτόματη αναβάθμιση του πτυχίου από μηδενικό σε Ά τάξης μετά από τέσσερα χρόνια, δεν είναι και τόσο αυτόματη, καθώς προϋποθέτει εγγραφή στο ΤΕΕ και στο ΤΣΜΕΔΕ, δηλαδή οι νέοι/ες θα πληρώνουν για τέσσερα χρόνια τις εξοντωτικές ασφαλιστικές εισφορές χωρίς κανένα επαγγελματικό δικαίωμα.

Το πτυχίο Α’ τάξης δίνει τη δυνατότητα υπογραφής έργων μέχρι το χρηματικό όριο του προεκτιμόμενου προϋπολογισμού της μελέτης. Αντίστοιχα μεγαλύτερα όρια υπάρχουν όσο μεγαλώνει η τάξη του πτυχίου. Τα όρια διαφέρουν ανάλογα με την κατηγορία της μελέτης. Οι επιχειρήσεις έχουν εταιρικά πτυχία τα οποία στον κλάδο της μελέτης φτάνουν μέχρι την πέμπτη τάξη, ενώ για τα φυσικά πρόσωπα φτάνουν μέχρι την τρίτη τάξη.

Για την αναβάθμιση του πτυχίου σε Β’ και Γ’ τάξης αντίστοιχα, τυπική προϋπόθεση είναι η παρέλευση ικανού χρόνου από τη λήψη του πτυχίου (8ετία και 12ετία αντίστοιχα) και η εκπόνηση μελετών ή η προσκόμιση δελτίων παροχής υπηρεσιών, συνολικού οικονομικού αντικειμένου τουλάχιστον ίσου με το άνω όριο αμοιβών μελετών της τάξης στην οποία ζητείται η εγγραφή. Όμως σε αντίθεση με τη σημερινή λειτουργία του μητρώου δημόσιων έργων, τα παραπάνω κριτήρια αποτελούν απλά προϋπόθεση και για την προαγωγή σε ανώτερη τάξη πτυχίου, καθώς εξετάζονται και ποιοτικά κριτήρια όπως ο βαθμός δυσκολίας των μελετών που έχει εκπονήσει ο/η υποψήφιος/α, η ποικιλότητα του αντικειμένου τους, η εμπειρία του/της ως συντονιστή/ρια σε σύνθετες μελέτες, ενδεχόμενες επιστημονικές δημοσιεύσεις, κ.λπ.


Σου παραθέτω το απόσπασμα επίσης από το πλαίσιο της ΕΑΑΚ που υπερψηφίστηκε στη συνέλευση του συλλόγου μας τον Δεκέμβριο όταν και συζητιόταν το νομοσχέδιο αυτό εκτενώς:
Την ίδια περίοδο που στην πλειοψηφία των σχολών προωθούνται αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, η κυβέρνηση και το ΤΕΕ προωθούν αναδιάρθρωση στα δικαιώματα των εργαζόμενων και αυτοαπασχολούμενων μηχανικών με τα περιβοήτα «μητρώα μηχανικών». Αυτά θα θεσπίζουν πλέον 3 βαθμίδες-κλάσεις μηχανικών και επιπρόσθετα μια μηδενική σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Ο μηχανικός πλέον θα «κατάκτα» το «δικαίωμα του να εργάζεται» όχι με το πτυχίο και όλη τη γνώση που πήρε στο πανεπιστήμιο αλλά με βάση το πόση εμπειρία έχει. Μάλιστα οι νεοεισερχόμενοι (κλάση 0) θα θεωρούνται «δόκιμοι μηχανικοί» ανοίγοντας το δρόμο για της μορφές εργασιακής σκλαβίας «μαθητεία» , «voucher» κλπ στον κλάδο μας. Ενώ αυτό το νομοσχέδιο μπορεί να ακουστεί με ορθολογικοφανή επιχειρήματα για την απαραίτητη εργασιακή εμπειρία, στην πράξη αν συνδιαστεί μάλιστα με την ακραία ανεργία και τα άπιαστα ασφάλιστρα του ΤΣΜΕΔΕ, αλλά και την ίδια την αφαίρεση γνώσης από τα προγράμματα σπουδών φαίνεται πως και αυτό εντάσεται στην κατεύθυνση για τελειωτικό χτύπημα στα εργασιακά δικαίωματα των εργαζόμενων και αυταπασχολούμενων μηχανικών σε κέρδος των μεγάλων εργολαβικών που θα αυξήσουν και άλλο τους κύκλους επενδύσεων τους.
«Απ’ τα τσακάλια δεν γλιτώνεις, με ευχές και παρακάλια»
«Κι (…) Αν είν’ ο λάκκος σου, πολύ βαθής, χρέος με τα χέρια σου, να σηκωθείς».
Άβαταρ μέλους
Shi
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ, 21 Δεκ 2012 6:11 am
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Nestoras » Πέμ, 09 Μαρ 2017 9:41 pm

Ευχαριστώ θα το κοιταξω άμεσα
Άβαταρ μέλους
Nestoras
 
Δημοσιεύσεις: 247
Εγγραφή: Κυρ, 12 Ιαν 2014 7:31 pm
Έτος εισαγωγής: 2013

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό dirtyharry » Παρ, 10 Μαρ 2017 12:39 am

Οι κλάσεις είναι πραγματική ταφοπλακα για τους νέους μηχανικούς.Οι ικανότητες και η αξία του μηχανικού δεν κρίνονται απο τα "χρόνια" του αλλα απο την δουλειά του και την αγορά.Μέτρα σαν και αυτό οδηγούν σε κλειστά επαγγελματα και καρτέλ εις βάρος των νέων αλλα και των καταναλωτων που λόγω περιορισμού του ανταγωνισμού θα αναγκάζονται να πληρώνουν πολύ περισσότερα.Κάτι παρόμοιο γινεται εδω και δεκαετίες με τις τάξεις των πτυχίων στα δημόσια έργα με τις γνωστές πρακτικές καρτέλ να επικρατούν.Στην διεκδίκηση για ανοιχτά και ίσα δικαίωματα στην εργασία για ιδιωτικά οσο και για δημόσια έργα θεωρώ οτι πρεπει να συμμετέχουμε όλοι ανεξάρτητου ιδεολογίας και πολιτικού χρώματος.
dirtyharry
 
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: Τρί, 29 Μαρ 2016 2:10 am
Έτος εισαγωγής: 2007

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Nestoras » Παρ, 10 Μαρ 2017 11:23 am

Ειναι ενα μεγάλο προβλημα αλλα δεν συνδεεται (κατα την ταπεινή μου αποψη) με το Ν.Π.Σ.
Οι κλάσεις που συνδέονται με την προϋπηρεσία ειναι πάγια μεθοδος σε Αγγλοσαξονικά συστηματα (βλ. Ηνωμενο Βασίλειο, Αμερικα , Ν.Ζηλανδια κ.τ.λ).Βεβαια ειναι πρακτικά ανεφάρμοστο συστημα λόγω διαφορετικής λειτουργίας της οικονομίας.

Το Τ.Ε.Ε συνδράμει σε αυτο το σύστημα ; Δεν είχα χρόνο να το ψάξω το συγκεκριμένο.

Υ.Σ Αν και με την πουλημένη διοικηση που έχει δεν περιμένω εκπλήξεις
Άβαταρ μέλους
Nestoras
 
Δημοσιεύσεις: 247
Εγγραφή: Κυρ, 12 Ιαν 2014 7:31 pm
Έτος εισαγωγής: 2013

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Shi » Σάβ, 11 Μαρ 2017 3:30 pm

Nestoras έγραψε:Ειναι ενα μεγάλο προβλημα αλλα δεν συνδεεται (κατα την ταπεινή μου αποψη) με το Ν.Π.Σ.
Οι κλάσεις που συνδέονται με την προϋπηρεσία ειναι πάγια μεθοδος σε Αγγλοσαξονικά συστηματα (βλ. Ηνωμενο Βασίλειο, Αμερικα , Ν.Ζηλανδια κ.τ.λ).Βεβαια ειναι πρακτικά ανεφάρμοστο συστημα λόγω διαφορετικής λειτουργίας της οικονομίας.

Το Τ.Ε.Ε συνδράμει σε αυτο το σύστημα ; Δεν είχα χρόνο να το ψάξω το συγκεκριμένο.

Υ.Σ Αν και με την πουλημένη διοικηση που έχει δεν περιμένω εκπλήξεις


1) Σήμερα το σύστημα αυτό ισχύει (με διαφορές από το αγγλοσαξονικό) μόνο στα δημόσια έργα. Σχετικά με την γενίκευση του και στα ιδιωτικά το ΤΕΕ, όχι μόνο συνδράμει, αλλά αν διαβάσεις το κείμενο που ανάρτησα παραπάνω θα δεις ότι έχει κάνει ακόμη πιο ακραία πρόταση από αυτήν της κυβέρνησης, για εσωτερικές του εξετάσεις και "φροντηστήρια" για να μπορεις να αποκτήσεις οποιοδήποτε επαγγελματικό δικαίωμα.
Εγώ πάντως την ηγεσία του ΤΕΕ δεν θα την έλεγα πουλημένη. Θα έλεγα αντιθέτως, όλο το ΤΕΕ από την κορυφή μέχρι τα νύχια του, όργανο της εργοδοσίας και μιας κλίκας συντεχνίας μεγαλομηχανικών για να μπορούν να επιβάλλονται πάνω στους υπόλοιπους, τους εργαζόμενους μηχανικούς, τους μηχανικούς των μικρών τεχνικών γραφείων.

2) Κανείς τραγικό λάθος. Συνδέεται άρρηκτα με την αλλαγή του προγράμματος σπουδών!
Η πιο εμφανής απόδειξη για αυτό θα είναι ο νέος νόμος που δρομολογείται αυτήν την στιγμή από την κυβέρνηση και το υπουργείου Παιδείας και ορίζει ότι όλα τα ιδρύματα θα πρέπει να ελέγχουν και να αξιολογήσουν το ποια επαγγελματικά δικαιώματα καλύπτει ο κύκλος σπουδών που προσφέρουν!
Ακόμη μεγαλύτερη όμως σύνδεση είναι και του ΝΠΣ και του νομοσχεδίου για τις "κλάσεις" με την συνολική αλλαγή στον εργασιακό χάρτη, με το ξεκλήρισμα των εργαζομένων μηχανικών με τα μπλοκάκια και το ασφαλιστικό, αλλά και τον ίδιων των τεχνικών γραφείων και όλα αυτά γαι να επωφεληθούν οι 3 μεγάλοι κατεσκευαστικοί γίγαντες και ο ορισμός όλου της αγοράς από αυτούς.
«Απ’ τα τσακάλια δεν γλιτώνεις, με ευχές και παρακάλια»
«Κι (…) Αν είν’ ο λάκκος σου, πολύ βαθής, χρέος με τα χέρια σου, να σηκωθείς».
Άβαταρ μέλους
Shi
 
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ, 21 Δεκ 2012 6:11 am
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό elsa » Σάβ, 11 Μαρ 2017 8:18 pm

Aπό πρωτοβουλία ενός μέρους των φοιτητών του 4ου έτους έγινε μια προσπάθεια για την παρουσίαση νέας πρότασης για το ΠΣ βασισμένη πάνω στο υπάρχων πρόγραμμα, αφού απορρίφθηκε συνόλικα το νέο ΠΣ. Kαλούμαστε όλοι να παρευρεθούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας την Δευτέρα 13/03 ώρα 11.00 στη Πρυτανεία και μετέπειτα στις 12.00 στην Κοσμητεία για να απαιτήσουμε να παρθεί πίσω το ΝΠΣ και να ξεκινήσει από μηδενική βάση η συζήτηση για ένα πρόγραμμα το οποίο θα ικανοποιεί τις ανάγκες των φοιτητών αντί να έρχεται σε σύγκρουση μ'αυτες.
Συνημμένα
ΠΡΌΤΑΣΗ ΠΣ ΑΠΟ 4ο ΕΤΟΣ.docx
(15.7 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 365 φορές
elsa
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Κυρ, 25 Μάιος 2014 11:17 am
Έτος εισαγωγής: 2014

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό Dottore » Κυρ, 12 Μαρ 2017 10:39 am

Καλή πρωτοβουλία κατά τη γνώμη μου που μπορεί να γίνει και μια καλή βάση συζήτησης. Βασικό επιχείρημα πολλών καθηγητών ήταν ότι ο ΦΣ δεν είχε καμία αντιπρόταση, πέρα από το να μη γίνει καμία αλλαγή. Αν υπάρξει μια καλή πρόταση από το ΦΣ, θεωρώ ότι στοιχεία της μπορούν να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα σπουδών. Για να είμαι πιο σαφής, εξειδικεύω στα επιμέρους:

Πρώτο επίπεδο: Τα 1,2,3,4 θα ληφθούν από τους καθηγητές ως απλά εξειδίκευση της απαίτησης να μην αλλάξει το πρόγραμμα. Προβλέπω ότι θα απορριφθούν καθότι επανερχόμαστε στο βασικό καθηγητικό επιχείρημα ότι οι φοιτητές δε γνωρίζουν και δεν έχουν αρκετή εμπειρία για να αποφασίσουν για αυτά τα πράγματα. Δε λέω ότι έτσι είναι ή δεν είναι, απλά λέω την έτοιμη απάντηση που θα έρθει. Για το 5 μην περιμένετε να δεχτούν ότι ο ΦΣ αποφασίζει για την ύλη. Κολλάει στο προηγούμενο βασικό τους επιχείρημα. Αν εξαιρέσεις όμως αυτό, κατά τα άλλα το 5 πιστεύω ότι θα γίνει αποδεκτό, αλλά δε θα φέρει καμία αλλαγή αφού η απάντηση μάλλον θα είναι ότι "αυτό ήδη γίνεται". Για το 6 μάλλον θα ακουστεί ανάλογη απάντηση, δηλαδή ότι ήδη αυτό έχει γίνει. Χοντρικά, θεωρώ δηλαδή ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι προτάσεις του 1ου επιπέδου δε θα επιφέρουν απολύτως τίποτε.

Δεύτερο επίπεδο: Εδώ έχουμε προτάσεις που θεωρώ ότι χτυπάνε μερικά πράγματα εκεί που πονάνε και μάλιστα δε μπορούν να σου πουν οι καθηγητές ότι "δεν ξέρεις εσύ από αυτά". Ξέρεις και παραξέρεις. Εξειδικεύω παρακάτω:
1) Πολύ σωστό ως προς τις πολλαπλές επιλογές, λάθος ως προς τον εκσυγχρονισμό. Το δεύτερο θέλει χρόνια δουλειάς και αμφιβάλλω αν θα το κάνουν πολλοί από τους καθηγητές. Όμως το να τους πείτε να προσφέρουν και άλλα είναι πολύ λογικό και δεν κοστίζει καθόλου δουλειά. Ίσως μόνο στην τσέπη κάποιων.
2) Πολύ σωστό και δε θα μπορούν να πουν και τίποτε. Θα κοστίσει δουλειά σε αρκετούς, αλλά θα πρέπει ταυτόχρονα να αναγκαστούν να πουν δημοσίως ότι δε θέλουν να το κάνουν. Για να είναι πιο "δυνατή" η πρόταση, πρέπει κατά τη γνώμη μου να λέει και 5-10 παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων. Υπόψιν ότι σίγουρα όλο και κάποιος θα εμφανιστεί και θα πει ότι γίνεται καλύτερα η δουλειά στον πίνακα. Δεν έχει σώνει και καλά λάθος, ειδικά όταν παίζουν πολλές εξισώσεις αντί πολλά γραφήματα. Εκεί θέλει πίεση για να γίνει πιο ισορροπημένη η διάλεξη (δηλ. όχι μόνο πίνακας)
3) Πολύ λογική απαίτηση προς σοβαρή συζήτηση
4) Ομοίως
5) Λογικό αλλά θέλει εξειδίκευση σε μαθήματα. Αυτή τη στιγμή αναφέρει μόνο τη Γεωδαισία. Πάντως δε νομίζω οι καθηγητές να θέλουν να μειωθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα. Είναι σωστό όμως να μπει η παράμετρος στη συζήτηση.
6) Εξαιρετικά σωστό και ο ΦΣ πρέπει να πιέσει ασφυκτικά για αυτό. Εδώ είναι κλασικό παράδειγμα πρότασης που κανείς δε μπορεί να σου πει "εγώ ξέρω καλύτερα". Για να γίνει όμως πιο δυνατή, θέλει και παραδείγματα μαθημάτων. Δε νομίζω ότι οι περισσότεροι καθηγητές ξέρουν καν τι γίνεται στο διπλανό εργαστήριο ή σε άλλο μάθημα. Με συστηματική πίεση αυτό μπορεί να αλλάξει άνετα, αν π.χ. ζητηθεί κάθε μάθημα του νέου προγράμματος, είτε καινούργιο είτε παλιό, να έχει τουλάχιστον ένα ενδεικτικό θέμα εξέτασης από την πρώτη κιόλας φορά.
7) Εξαιρετικά σωστό και πρέπει να πούμε ξεκάθαρα παραδείγματα (name and shame).

Με άλλα λόγια, το 2ο επίπεδο θεωρώ ότι μπορεί να περάσει και μάλιστα να δώσει δύναμη στο ΦΣ καθότι θα χρειαστεί η δική του άποψη κατά τη διάρκεια των επόμενων χρόνων ως προς το αν τα παραπάνω γίνονται σωστά ή όχι. Βέβαια, αν πάμε μαξιμαλιστικά και θέλουμε οπωσδήποτε και το 1ο και το 2ο, κάπου φοβάμαι ότι θα χτυπήσουμε τοίχο.

Ελπίζω να τα βρείτε τα παραπάνω χρήσιμα ώστε να συζητηθούν τη Δευτέρα.
Dottore
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Παρ, 21 Νοέμ 2014 12:12 am
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης

Δημοσίευσηαπό OxYdO » Δευτ, 13 Μαρ 2017 1:09 am

elsa έγραψε:Aπό πρωτοβουλία ενός μέρους των φοιτητών του 4ου έτους έγινε μια προσπάθεια για την παρουσίαση νέας πρότασης για το ΠΣ βασισμένη πάνω στο υπάρχων πρόγραμμα, αφού απορρίφθηκε συνόλικα το νέο ΠΣ. Kαλούμαστε όλοι να παρευρεθούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας την Δευτέρα 13/03 ώρα 11.00 στη Πρυτανεία και μετέπειτα στις 12.00 στην Κοσμητεία για να απαιτήσουμε να παρθεί πίσω το ΝΠΣ και να ξεκινήσει από μηδενική βάση η συζήτηση για ένα πρόγραμμα το οποίο θα ικανοποιεί τις ανάγκες των φοιτητών αντί να έρχεται σε σύγκρουση μ'αυτες.

Μπορεί η ελληνική κοινωνία να είναι σκέτη απογοήτευση, αλλά υπάρχουν πάντα και μερικές εκλάμψεις που σου δίνουν λίγη ελπίδα. Μπράβο στα παιδιά του 4ου έτους :clap:

Ειλικρινά απορώ να δω ποια θα είναι απάντηση στα πολύ συγκεκριμένα ζητήματα που τίθενται.

Πέρα από τη γενικότερη συζήτηση, έχουν τεθεί και πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα και ενστάσεις επανειλημμένως. Υπάρχουν και στα σχόλια των παιδιών τώρα και σε κείμενα και σε πλαίσια αποφάσεων και έχουν διατυπωθεί πολλάκις και σε παρεμβάσεις μας στις ΓΣΤ, στην ΕΠΣ και παντού, και σε ποστς στο MQN και χίλια δύο. Μέρχι και εξέλ έχουμε ανεβάσει.

Είναι επιτέλους καιρός ο κοσμήτορας και τα μέλη της ΕΠΣ να σταματήσουν να πιάνονται από κάποιες αφαιρετικές διατυπώσεις για τις λαϊκές ανάγκες, τους ταξικούς φραγμούς, την ΕΕ, τα εργασιακά δικαιώματα κ.ο.κ., προσπαθώντας να κάνουν καρρικατούρα την άποψη όσων διαφωνούν, προκειμένου να αποπροσανατολιστεί η συζήτηση. Καρρικατούρα μπορούμε να κάνουμε όλοι τις απόψεις των πάντων. Ας απαντήσουν στα πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται, γιατί ο κόσμος χαζός δεν είναι
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
OxYdO Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 1644
Εγγραφή: Παρ, 07 Οκτ 2011 12:18 am
Έτος εισαγωγής: 2011

Επόμενο

Επιστροφή στο Φοιτητικός Σύλλογος Πολ. Μηχ.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες

cron