
Συνταρακτικές Αλλαγές στη Σχολή! Γινόμαστε επιτέλους Ευρώπη!!!
Παραθέτω εδώ το μέιλ που μου ήρθε με θέμα:
"Μεταρρυθμίσεις"
(οι υπογραμμίσεις δικές μου)Αγαπητοί συνάδελφοι,
Υποθέτω έχετε ενημερωθεί ότι η
κοινή μας πρόταση αλλαγής του συστήματος εγγραφών,
όπως τροποποιήθηκε μετά τον διάλογο στο φόρουμ (
http://www.civil.ntua.gr/civilgs/?p=252#comment-56 ), έτυχε της ομόφωνης αποδοχής των ψηφισάντων (τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας αναγράφονται στο τέλος του πιο πάνω συνδέσμου).
Αυτά ως προς το τυπικό μέρος. Ο στόχος μας βεβαίως δεν εξαντλείται στο τυπικό μέρος των εγγραφών, πολύ δε περισσότερο ο στόχος μας δεν είναι να δυσκολέψουμε τη ζωή οποιουδήποτε φοιτητή, είτε συνειδητού είτε αδιάφορου. Όπως έγραψα στο μπλογκ, η προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να υποβοηθούμε τον κάθε φοιτητή, να ενσκύπτουμε στα προβλήματά του και να προτείνουμε λύσεις για να τον βοηθήσουμε.
Υποθέτω ότι θα υπάρξουν αιτήσεις υπέρβασης του ορίου από κάποιους (εκτιμώ λίγους) φοιτητές, τις οποίες θα πρέπει να μελετήσουμε προσεκτικά, με κατανόηση και διάθεση ουσιαστικής βοήθειας (όχι αδιαφορία, ούτε εκ προοιμίου άρνηση). Μόλις συγκεντρωθούν αυτές οι αιτήσεις (με τη λήξη της προθεσμίας εγγραφής στο εγγραφολόγιο) σκέφτομαι να σας ζητήσω να συναντηθούμε, μαζί και με την Επιτροπή Σπουδαστικών Θεμάτων αυτή τη φορά, για να σκεφτούμε κριτήρια αποδοχής τέτοιων αιτήσεων.
Προσωπικά βλέπω το τυπικό όριο που έχουμε εισαγάγει ως
ένα κίνητρο προς τον φοιτητή για ενίσχυση της συνεργασίας του με τους καθηγητές και της σχέσης του με τη Σχολή (σε αντίθεση με το παλιό σύστημα όπου αυτόματα και αδιάφορα εγκρινόταν η δήλωση έως και και του συνόλου των μαθημάτων για λήψη πτυχίου, ήτοι 67 ή 68, σε μια εξεταστική περίοδο).
Προχωρώντας αυτή τη σκέψη, θα πρότεινα να ενισχύσουμε το ρόλο του
Συμβούλου Καθηγητή, που υπάρχει μεν στη Σχολή αλλά σπάνια έχει λειτουργήσει. Θέτω για προβληματισμό σας τις ακόλουθες σκέψεις μου για αλλαγή της διαδικασίας:
1. Κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να επιλέγει ένα μέλος ΔΕΠ ως σύμβουλο, με την προϋπόθεση ότι και το μέλος ΔΕΠ αποδέχεται (εδώ η αλλαγή είναι ότι ο φοιτητής διαλέγει --όπως γίνεται και στην ανάθεση διπλωματικών-- και όχι η Σχολή ορίζει).
2. Κάθε αίτημα φοιτητή προς τη Γραμματεία συζητιέται με τον σύμβουλό του, ο οποίος προσυπογράφει ότι έλαβε γνώση και εισηγείται για το αίτημα στη ΓΣ (ως τώρα η εισήγηση γινόταν από τον κοσμήτορα αρχικώς και, από πέρσι, από την ΕΣΘ).
3. Για φοιτητές που δεν επιθυμούν να διαλέξουν έναν σύμβουλο, το ρόλο του συμβούλου θα έχει η ΕΣΘ (default λύση, για φοιτητές που έχουν θέμα με το να διαλέξουν σύμβουλο).
4. Η ΕΣΘ φροντίζει για την ομοιομορφία και την δίκαιη (ισόνομη) αντιμετώπιση των αιτήσεων των φοιτητών, συντονίζοντας τους συμβούλους καθηγητές (βέβαια επιβαρύνεται με παραπάνω δουλειά η ΕΣΘ, αλλά πιστεύω αξίζει τον κόπο).
Παρακαλώ για τις σκέψεις σας επ' αυτών.
Ιδιαίτερα θα με ενδιέφερε η γνώμη των φοιτητών-μελών των δύο επιτροπών.Ειλικρινώς,
Δημήτρης Κουτσογιάννης