
Η Γλαύκη έχει γνωστές και διατυπωμένες απόψεις. Πριν λίγο καιρό είχα, μέσω αυτού του forum, έντονη αντιπαράθεση μαζί της. Δεν αξίζει να συνομιλεί κάποιος μαζί της για εκπαιδευτικά θέματα. Επειδή είναι μια μετριότητα, επειδή δεν κατάφερε ποτέ να εμβαθύνει ούτε να συλλάβει την ομορφιά και τη σπουδαιότητα των γνώσεων που της παρείχε το ίδρυμα, ανάγει αυτήν της την αποτυχία σε αποτυχία των καθηγητών, του προγράμματος σπουδών, και της (αρνητικής κατά τη γνώμη της) ακαδημαϊκότητας του Ε.Μ.Π. (αν μου επιτρέπεται ο όρος). Η λογική της αλεπούς δηλαδή. Έχοντας αποτύχει να βγει καλή μηχανικός (σε αντίθεση με πολλούς άλλους και ανεξαρτήτως βαθμού αποφοίτησης), εκτονώνει την απογοήτευσή της απαξιώνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και τον πενταετή κύκλο σπουδών (η ακεραιότητα του οποίου είναι το πρώτο πράγμα, μαζί με τα συγγράμματα και το δωρεάν της παροχής της παιδείας, που πρέπει να προστατευτεί). Η Γλαύκη είναι το κλασσικό είδος ανθρώπου που επιθυμεί να μαθαίνει απλώς συνταγές και έτοιμα εργαλεία προς άμεση χρήση, καθώς αυτό προσδοκά από τον εαυτό της: να είναι ένα εργαλείο. Ε, λοιπόν Γλαύκη δεν υπάρχει βασιλικός δρόμος προς τη γνώση. Κανείς δεν σου εγγυήθηκε ότι θα καταλάβεις το βιβλίο π.χ. του Κατσικαδέλη σε δύο ώρες. Αντιθέτως θα χρειαστεί να το περάσεις και μία και δύο και 202 φορές αν χρειαστεί. Άλλωστε, no pain-no gain. Αντ' αυτού εσύ, όπως και το 80% των φοιτητών, στην πρώτη δυσκολία στρέφεσαι στην εύκολη λύση των ερπετών (βλ. Ματίνα). Δεν σου πέρασε από το μυαλό ότι η εμβάθυνση δεν επιδέχεται ρετσέτες, αντιθέτως απαιτεί μεράκι και αφοσίωση (και κυρίως όχι γκρίνια με το παραμικρό).
Φοιτητές σαν τη Γλάυκη (και όχι μόνο, σε όλες της παρατάξεις ευδοκιμούν τέτοια ήδη, ο καθένας τους δε παρουσιάζει διαφορετικά επιχειρήματα προκειμένου να ακολουθήσει τον εύκολο δρόμο) υποβαθμίζουν το επίπεδο του πανεπιστημίου. Και το αστείο είναι ότι γίνονται και τιμητές και κατηγορούν όλους τους άλλους (καθηγητές, φοιτητές κτλ) για ανεπάρκεια.
Εύχομαι στη Γλαύκη να αλλάξει γνώμη για κάποια πράγματα (κυρίως εκπαιδευτικά, δε με ενδιαφέρουν οι πολιτικές της απόψεις) και να αξιοποιήσει τις γνώσεις που της προσφέρθηκαν και η ίδια αρνήθηκε. Ακόμα και τώρα δεν είναι αργά.