Λοιπον, επειτα απο αλληλογραφια μου με την Κα.Πανταζιδου οπου της εστειλα αυτο (μαζι με αλλα που θα απαντηθουν σε μελλοντικο χρονο)
1) Στις μεταβατικες διαταξεις, αναφερεται πως φοιτητες που εχουν περασει καταργουμενα μαθηματα επιλογης, μπορουν με αιτηση να απαλλαγουν απο επιλογης του νεου προγραμματος. Επισης, αναφερεται οτι οι σημερινοι φοιτητες, εκτος απο τα μαθηματα με ενδειξη «ΝΕΟ», υποχρεουνται για να παρει διπλωμα να περασει τα μαθηματα του νεου προγραμματος. Δυστυχως, αυτες οι διαταξεις δημιουργουν μια αντιθεση με οσα ειπαμε χθες, αφου π.χ. οι γεωτεχνικοι πλεον εχουν υποχρεωτικο και οχι επιλογης το μαθημα Στατικη 5, οποτε δεν γινεται να απαλλαχθουμε απο το μαθημα αυτο με καποιο αλλο. Δεν γινεται καμια αναφορα για «ανταλλαγη» υποχρεωτικων μαθηματων μεταξυ τους, οποτε δημιουργειται και σοβαρο θεμα με οσα παιδια δεν πηραν επιλογης το προηγουμενο εξαμηνο το μαθημα της Στατικης 4. Επισης, οσοι ειμαστε τωρα στο 8ο, δεν θα εχουμε την δυνατοτητα να «ανταλλαξουμε» τις Σιδηρες 2 με καποιο υποχρεωτικο, πραγμα που ενδεχομενως (βασικα σιγουρα) να δημιουργησει σοβαρες αντιδρασεις απο φοιτητες που βρισκονται σε τετοια κατασταση. Γενικα δεν ξερω κατα ποσο ειναι δοκιμο να πεις «α εσυ περασες Σιδερα, γλιτωνεις τις Συνδυασμενες Μεταφορες», ειναι περιπτωση apples and oranges.
(Εκανα λαθος για την Στατικη 5 αλλα οχι για την 4)
Ελαβα αυτη την απαντηση
Γιάννη,
σήμερα θα ασχοληθώ με το 1. Για τις Στατικές κάνεις κάποιο μπέρδεμα. Η Στατική ΙV ήταν επιλογής στο 7ο ως φέτος για τους γεωτεχνικούς και τώρα γίνεται υποχρεωτική για τους γεωτεχνικούς. Μήπως ρωτάς "αν κάποιος γεωτεχνικός δεν την είχε πάρει, τώρα που γίνεται υποχρεωτική θα πρέπει να την πάρει υποχρεωτικά;" Πιστεύω ότι η λογική απάντηση είναι "όχι".
Αλλά ακόμα κι αν ήταν έτσι όπως τα λες, με την Στατική κάνεις το ίδιο λάθος που έκανες και με τα Σιδηρά. Είναι δυστυχώς δική μας κακή τακτική να ονομάζουμε μαθήματα με νούμερα (όπως και "ειδικά θέματα"). Τα νούμερα δεν σημαίνουν ότι το επόμενο έχει προαπαιτούμενο το προηγούμενο ή είναι συνέχεια του. Δες την ύλη της Στατικής IV (Δυναμική) και θα δεις ότι δεν την χρειάζεσαι για την Στατική V.
Στα μαθήματα επιλογής, ακριβώς επειδή είναι επιλογής, είναι λογικό να ισχύει η "ανταλλαξιμότητα" - μεταξύ συναφών ή ανόμοιων μαθημάτων (apples and oranges) δεν έχει σημασία, αφού είστε ελεύθεροι να επιλέξετε.
Αντίθετα, για τα μαθήματα κορμού, αλίμονο αν ίσχυε ένας γενικός κανόνας ανταλλαξιμότητας. Όπως συζητήσαμε προφορικά, όμως, αλλά αυτή είναι καθαρά προσωπική μου γνώμη, είναι πιθανό να μπορέσετε να αλλάξετε μαθήματα αν τεκμηριώσετε (προσοχή, διατυπώνω δεν σημαίνει τεκμηριώνω) αυτό το αίτημά σας, το οποίο θα πρέπει να υπογράψει κι ο ακαδημαϊκός σύμβουλός σας. Κι αν βέβαια ως σώμα φοιτητών αυτοπεριοριστείτε στα αιτήματα (αν το μισό τωρινό 8ο υποβάλλει αιτήματα του τύπου "εγώ θέλω αυτό, εγώ θέλω εκείνο", δεν τα βλέπω να ικανοποιούνται). Η αλήθεια είναι ότι ίσως οι γεωτεχνικοί επηρεάζονται/περιορίζονται περισσότερο από τους άλλους, επειδή βρίσκεστε με περισσότερα υποχρεωτικά κατεύθυνσης από ότι πριν. Αυτό είναι κάτι που περιμένω να ληφθεί υπόψη για τους γεωτεχνικούς που θα είναι του χρόνου στο 9ο.
Βεβαίως μπορείς να προωθήσεις τις απαντήσεις μου (χωρίς editing όμως,
ε;) και πάλι σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου.
Το σχολιο της για την αλληλουχια των μαθηματων απανταει (λογικα) σε προηγουμενο email που ρωταγα για το ποσο δοκιμο ειναι να μην εχουμε Σιδερα 2 αλλα να εχουμε Μη-γραμμικη σιδηρων, το οποιο μου απαντηθηκε και με τροπο αρκετα λογικο, εδω
Γιάννη,
στο καινούριο πρόγραμμα με τα λιγότερα μαθήματα συνολικά, και με επιπλέον καινούρια μαθήματα, αναγκαστικά οι επιλογές ανάμεσα στα υπάρχοντα μαθήματα είναι λιγότερες. Άρα είναι πολλές οι συγκεκριμένες ερωτήσεις του τύπου "με ποια λογική βγήκε το τάδε".
Η γενική λογική των επιλογών εκτός κατεύθυνσης ήταν να υπάρχουν επιλογές από όλες τις άλλες κατευθύνσεις μοιρασμένα, αντί να υπάρχει δυνατότητα εμβάθυνσης σε μία. Καταλαβαίνω ότι ίσως φαίνεται περίεργο να μην εχεις πάρει Σιδηρές ΙΙ αλλά να παίρνεις το πιο προχωρημένο Μη Γραμμική Συμπεριφορά Μεταλλικών Κατασκευών. Ομως, από τις περιγραφές των Σιδηρών ΙΙ και ΙΙΙ, βλέπεις ότι τα μαθήματα αυτά αναφέρονται σε εξειδικευμένα θέματα σχεδιασμού μελών μεταλλικών κατασκευών, ενώ η μη γραμμική συμπεριφορά και ανάλυση, αναφέρεται μεν σε συγκεκριμένο υλικό, αλλά ως γνώση είναι πιο γενική.
και εδω
Προσπάθησα να εξηγήσω ότι αν έχεις πάρει Σιδηρές ΙΙ και δεν ασχοληθείς με μεταλλικές κατασκευές δεν θα ξανακούσεις κάτι σχετικό με το περιεχόμενο των Σιδηρών ΙΙ, ενώ αν έχεις πάρει Μη γραμμικές... και δεν ασχοληθείς με μεταλλικές κατασκευές, σίγουρα θα ξανακούσεις κάτι για μη γραμμικότητα (σίγουρα στα γεωτεχνικά).
Τωρα, απο αυτα που διαβαζω, πιστευω οτι τις Σιδηρες 2 (που ειναι και προβλημα γιατι τωρα ειναι υποχρεωτικο), δεν θα μπορουμε να τις ανταλλαξουμε με υποχρεωτικο αλλα με επιλογης, που ομως ειναι πολυ μειωμενα σε αριθμο (για εμας τους γεωτεχνικους), ομως οπως λεει και η κ.Πανταζιδου, λογικα θα υπαρξει κατανοηση εκ των ανω.
Προσωπικη μου αποψη και τοποθετηση για το ολο ζητημα, ειναι οτι πρεπει να chillαρουμε ολοι λιγο, επειδη δεν θα κανουμε ενα-δυο μαθηματα δεν αναιρειται η γνωση των υπολοιπων 60+ μαθηματων, συν οτι με το νεο προγραμμα θα υπαρχει η δυνατοτητα καλυτερης μελετης των μειωμενων σε αριθμο μαθηματων. Εγω τουλαχιστον, περασα/δεν περασα τα περισσοτερα μαθηματα των πρωτων ετων, ειναι το ιδιο και το αυτο, δεν θυμαμαι (και πλεον δεν ξερω) τιποτα αφου ειναι χαμενες η γνωσεις μου στους γκαρουτσους και τα πασαλειματα που εκανα τοτε. Ειναι ενα ζητημα ποσοτητας/ποιοτητας που οποιος προσπαθει να δωσει μοναδικη και καθολικη απαντηση, μαλλον δεν το κατανοει και πιστευω οτι ενω επιρρεαζει τους φοιτητες, δεν ειμαστε σε θεση να δωσουμε απαντηση, λογω της ελλειψης εργασιακης/ακαδημαικης εμπειριας που εχουμε. Οι περισσοτεροι μεχρι πριν 5 χρονια ηταν ακομα στο λυκειο, μην το ξεχναμε αυτο. Σιγουρα παντως, πρεπει να θεσουμε ερωτηματα στα οποια να παρουμε λογικες απαντησεις. Επισης σιγουρα, το νεο προγραμμα δημιουργηθηκε ΚΑΙ για μειωση του κοστους, το οποιο ειναι αρνητικο και με βρισκει (ολους φανταζομαι) εναντιο, αυτο ομως δεν σημαινει οτι ειναι προδεδικασμενο να αποτυχει.
Τελος, αυτες οι θεσεις (φανταζομαι) δεν ειναι επισημες θεσεις της επιτροπης (τυπικα σιγουρα οχι), οποτε αν κατι δεν σας καθεται καλα, μην βγαλετε συμπερασματα και αρχισετε να χαλατε τον κοσμο, στειλτε καποιο email στα μελη της επιτροπης και ζητηστε αποσαφηνηση.