από mqnuser » Κυρ, 16 Νοέμ 2014 10:32 pm
Αν κρίνω από την εκφώνηση, η ημερομηνία παράδοσης δεν έχει οριστεί.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το θέμα της στατικής δεν δίνεται για να "τιμωρήσει" ή να φέρει σε δύσκολη θέση τους φοιτητές. Η επίλυσή του είναι σχετικά απαραίτητη για όποιον θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με το μάθημα και να αφομοιώσει την ύλη σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό. Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να ελέγξει κανείς τις ικανότητές του και να προσδιορίσει τις αδυναμίες του στην επίλυση ασκήσεων με τη μέθοδο των δυνάμεων. Η μέθοδος των δυνάμεων και η μέθοδος των παραμορφώσεων αλληλοσυμπληρώνονται, οπότε κρίνονται αμοιβαία απαραίτητες για την πλήρη αφομοίωση και των δύο τμημάτων της ύλης.
Όταν πέρυσι ασχολήθηκα σοβαρά με την ύλη του συγκεκριμένου μαθήματος, και όπως και όλοι οι υπόλοιποι ζορίστηκα για να αφομοιώσω σε ένα τυπικό βαθμό τις νέες έννοιες, σκέφτηκα να επιλύσω το θέμα γενικευμένα και παραμετρικά για οποιαδήποτε i,j,k με χρήση Excel, ώστε να καταφέρω να αφομοιώσω καλύτερα τη μέθοδο των δυνάμεων.
Προφανώς το εγχείρημα απαίτησε ένα σεβαστό χρονικό διάστημα. Μετά την ολοκλήρωσή του, και την αφομοίωση της ύλης σε πολύ μεγάλο βαθμό, είχα δηλώσει ότι τον επόμενο χρόνο θα επέλυα το νέο θέμα εκ του μηδενός μέσα σε μία ημέρα, για προπόνηση και φρεσκάρισμα των γνώσεων της στατικής (και για χαβαλέ).
Πράγματι, έχω ήδη επιλύσει το νέο θέμα στο Excel, εννοείται και πάλι παραμετρικά για οποιαδήποτε i,j,k.
Προφανώς (για όσους δεν με γνωρίζουν) δεν τίθεται ούτε κατά διάνοια θέμα παροχής των αποτελεσμάτων σε άτομα που δεν ασχολούνται με το αντικείμενο, ούτε ακόμα και σε φίλους (οι οποίοι ανέκαθεν με έβριζαν για αυτή την συμπεριφορά μου). Γενικότερα, προτίθεμαι να βοηθήσω καταρτισμένα άτομα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενδιαφέρομαι να "πουλήσω" ή να "χαρίσω" λυμένα θέματα. Όποιος "σοβαρός" φοιτητής ασχολείται με το αντικείμενο του θέματος και θέλει απλώς να διασταυρώσει τα τελικά του αποτελέσματα (τελικά διαγράμματα ροπών), μπορεί επικοινωνήσει μαζί μου.
Θέλω να ευχαριστήσω και δημόσια τους διδάσκοντες του συγκεκριμένου μαθήματος για την επιστημονική τους πληρότητα και την αγάπη προς το αντικείμενο. Με τη διδακτική στάση που ακολούθησαν κατάφεραν να μου μεταδώσουν την αγάπη για τη στατική.
Σε όσους με θεωρούν τρελό που λέω ότι μου αρέσει η στατική και μερικές φορές λύνω ασκήσεις για χαλάρωση (αντί για sudoku), τους εύχομαι μετά από 2-3 το πολύ 5 χρόνια να αντιληφθούν και αυτοί πραγματικά τη σημασία και την ομορφιά της στατικής (αλλιώς πιθανώς θα ανοίξουν σουβλατζίδικο, είτε θα αρκούνται στο να βγάζουν φωτοτυπίες σχεδίων, είτε θα γίνουν εργολάβοι και θα πουλάνε ακόμα και τον αέρα και προφανώς θα κερδίζουν πολλά περισσότερα χρήματα από τους υπόλοιπους, αλλά μπορεί και να κόβουν και από κανένα υποστύλωμα για να δημιουργήσουν χώρο). Όπως και να το κάνουμε, πρώτα από όλα μηχανικός = στατική (και μηχανική), και από εκεί και πέρα ας ασχοληθεί κανείς με ό,τι άλλο θέλει, εντός ή και εκτός αντικειμένου πολιτικού μηχανικού.
Καλές επιλύσεις...