από Σμαράγδα15 » Κυρ, 14 Φεβ 2021 9:12 pm
Θα ήθελα να δηλώσω ότι είμαι πλήρως απογοητευμένη από τον τρόπο με τον οποίο διεξήχθη τόσο η εξέταση, όσο και η προπαρασκευαστική αυτής διαδικασία δήλωσης του μαθήματος. Προσωπικά θα καταγγείλω γεγονότα τα οποία έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου και τα οποία με θίγουν. Δηλώνω, ότι δεν γνωρίζω τι ακριβώς έχει ειπωθεί ή συμβεί στις υπόλοιπες ομάδες, ούτε πρόκειται να σχολιάσω πράγματα για τα οποία δεν έχω άμεση γνώση και πως επίσης δεν ανήκω σε καμία παράταξη.
Κατ’ αρχάς θα ήθελα να εκφράσω τη λύπη μου για το γεμάτο ειρωνεία ύφος με το οποίο μας ανακοινώνονταν τα σχετικά με την εξέταση θέματα. Ενδεικτικά αναφέρω, πως στη «Δήλωση συμμετοχής στις εξετάσεις χειμερινού εξαμήνου 2020-2021 του εργαστηρίου δομικών μηχανών και διαχείρισης έργων» αναφέρεται το εξής: «Επώνυμο (με ΚΕΦΑΛΑΙΑ γράμματα) "αν δεν γνωρίζετε ποια είναι τα κεφαλαία γράμματα και ποια τα μικρά γράμματα, ρωτήστε κάποιον οικείο σας (όχι απαραίτητα διπλωματούχο ΕΜΠ)".
Ως προς το ζήτημα της επιτήρησης, στην παρ. 2 της υπ’ αρ. 6/29.5.2020 απόφασης της Συγκλήτου προβλέπεται ότι «Δεν επιτρέπεται η χρήση λογισμικού και καμερών επιτήρησης στις εξ αποστάσεως γραπτές εξετάσεις». Επίσης, στο από 27/1/2021 email αναγραφόταν ότι «Συνίσταται (προαιρετικά) να έχετε ανοικτή την κάμερά σας καθ όλη τη διάρκεια της εξέτασης». Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της εξέτασης ειπώθηκε με ειρωνικό τόνο πως «αν δεν έχετε κάτι να κρύψετε θα πρέπει να έχετε ανοιχτές τις κάμερες, αν έχετε κλειστές τις κάμερες, καταλάβαμε… το κάνατε για να αντιγράφετε … αυτό θα θεωρηθεί ύποπτο και το γραπτό θα αντιμετωπιστεί με μεγαλύτερη αυστηρότητα». Πως είναι δυνατόν, εφόσον υφίσταται η παραπάνω απόφαση της Συγκλήτου η οποία ορίζει ρητά ότι δεν επιτρέπεται η χρήση καμερών, να προτείνεται το προαιρετικό άνοιγμα αυτών και εν τέλει να συνάγεται αυθαίρετα για το σύνολο των εξεταζόμενων δίχως την ύπαρξη αποδείξεων, αλλά βάσει υποθέσεων και υποψιών ότι όσοι έχουν κλειστή την κάμερα τους αντιγράφουν;
Επίσης, στην υπ’ αρ. 6/29.5.2020 απόφαση της Συγκλήτου προβλέπεται στην περ. β΄ των “κατευθυντήριων γραμμών για τη Διεξαγωγή Εξετάσεων στο ΕΜΠ” «η διασφάλιση επαρκούς ευελιξίας, ώστε οι διδάσκοντες να προσαρμοστούν στις αναγκαίες αλλαγές, αποφεύγοντας τη δημιουργία υπερβολικού φόρτου και άγχους στους φοιτητές σε αυτή τη δύσκολη περίοδο». Παρά τις προβλέψεις της παραπάνω απόφασης, κατά τη σύνδεσή μας στο webex, εξαιτίας της παντελούς έλλειψης οργάνωσης βρισκόμασταν σε αναμονή δύο ωρών μέχρι την έναρξη της εξέτασης. Πως είναι δυνατόν καθηγητής ΕΜΠ που ασχολείται με την οργάνωση και τη διαχείριση τεχνικών έργων να μην μπορεί να οργανώσει και να συντονίσει μία εξέταση και να μας αφήνει να αναμένουμε για δύο ώρες από τη στιγμή της σύνδεσης για ταυτοποίηση στο webex μέχρι την έναρξη της εξέτασης;
Επίσης, στο από 27.1.2021 email αναφέρεται «Σε περίπτωση που γραφτείτε για εξέταση και δεν προσέλθετε, ή γραφτείτε περισσότερες από μία φορές στη φόρμα το γεγονός θα σημειωθεί. Θεωρώ ότι η διαδικασία αυτή δεν είναι απολύτως σωστή, αλλά από τη στιγμή που δεν παρέχονται άλλα εργαλεία από το Πολυτεχνείο ή τη Σχολή είναι ότι καλύτερο μπορώ να κάνω». Για ποιο λόγο η τυχόν αδυναμία συμμετοχής στην εξέταση να πρέπει να σημειωθεί; Γιατί πρέπει να θεωρηθεί ύποπτο και να υπάρξει η οποιαδήποτε συνέπεια, όταν η αδυναμία σύνδεσης μπορεί να οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, σε κάτι έκτακτο ή απρόοπτο που μπορεί να συμβεί στον οποιοδήποτε φοιτητή;
Επίσης, δεδομένου του ανώτατου περιορισμού ως προς τον χρόνο εξέτασης, ο οποίος ορίζεται σε 1,5 ώρες βάσει της προαναφερόμενης απόφασης της Συγκλήτου (κεφάλαιο Β2 περ. γ΄), δεν θα όφειλε ο διδάσκων να φροντίσει ώστε ο όγκος των υπό εξέταση θεμάτων να είναι τέτοιος ώστε να μπορεί ο μέσος φοιτητής να απαντήσει εντός του ως άνω χρονικού διαστήματος; Δεν γνώριζε άραγε ότι τα θέματα ήταν πρακτικά αδύνατον να επιλυθούν εντός 1,5 ωρών; Ποιο ήταν το νόημα αυτής της εξέτασης εφόσον ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατον να δοθεί απάντηση στα υπό εξέταση θέματα;
Για ποιο λόγο να ανεχόμαστε την υποτιμητική συμπεριφορά των υπεύθυνων παραγόντων κατά την εξέταση; Άραγε δεν αξίζουμε ανεξαρτήτως επιπέδου γνώσεων μία αξιοπρεπή αντιμετώπιση ως άνθρωποι; Κι αν ακόμη δεν αξίζουμε το σεβασμό και την εκτίμηση τους, γιατί διδάσκουν ή επιτηρούν φοιτητές «αυτού του επιπέδου»; Δεν υποτιμούν άραγε και τους εαυτούς τους επιδεικνύοντας αυτού του είδους τη συμπεριφορά;
Πέρα από τις παραφωνίες που παρατηρούνται και αποδίδονται στο διδάσκοντα και τους επιτηρητές, το πιο δυσάρεστο, ωστόσο, σε αυτήν την υπόθεση είναι κατ’ εμέ η σιωπή και ανοχή όλων μας. Αν υπήρχε μία δυναμική στο σώμα των φοιτητών θα αντιμετωπίζονταν περιστατικά αυθαιρεσίας και επίδειξης δύναμης και ανωτερότητας από την πλευρά των διδασκόντων και δεν θα ήμασταν έρμαια στη διάθεση τους, αλλά θα ακολουθούνταν πρωτόκολλα που θα διασφάλιζαν την αξιοπρεπή και δίκαιη αντιμετώπισή μας, σε κάθε στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πιστεύω, ότι οφείλουμε να κινητοποιηθούμε και να αναφέρουμε/καταγγείλουμε όσα συμβάντα υπονομεύουν τα συμφέροντα μας ως φοιτητές, ώστε όχι μόνο να εξαλειφθούν τέτοιου είδους περιστατικά, που ενδεχομένως με τη σιωπή μας να διαιωνίζονται, αλλά και να αναβαθμιστεί το επίπεδο σπουδών μας και κατά συνέπεια να υπάρξει μία εξέλιξη στην ακαδημαϊκή μας πορεία.