Ξύλινες Κατασκευές (2010-11)

Πήρα την απόφαση να ανοίξω αυτό το θέμα για την βοήθεια των παιδιών που δεν έχουν την
δυνατότητα να έρχονται στο μάθημα,ώστε να ξέρουν τι κάνουμε στο μάθημα.
Εχουν πραγματοποιηθεί 7 διαλέξεις/μαθήματα 2ωρα:
1ο Μάθημα:Γενικότερα μιλήσαμε για το ξύλο,τις ιδιότητές του,τη δομή του ,τις εφαρμογές
της δομικής ξυλείας και τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν απο ρωγμές στο ξύλο.
Παρουσιάστηκε φωτογραφικό υλικό απο ένα έργο με ξύλινη κατασκευή που έγινε στην κύπρο.
2ο:Γενικότερα μιλήσαμε για το ειδικό βάρος του ξύλου,την δομή του ξύλου πριν την επεξεργασία του,
τις ονομαστικές τιμές αντοχών και μέτρων ελαστικότητας του ξύλου,τους ελέγχους που γίνονται
στις διατομές ξύλου και στην επίδραση που έχει η υγρασία στο ξύλο και πως το
λαμβάνουμε υπόψην μας στου υπολογισμούς.
Στο ίδιο μάθημα ζητήθηκε να παρουσιαστούν ιδέες για το πως μπορεί να κατασκευαστεί μια μικρή ξύλινη
κατασκευή χωρίς να έχει κανείς ιδιαίτερες γνώσεις περί της συμπεριφοράς της ξυλείας.
(πολύ ενδιαφέρον)
3ο:Μιλήσαμε για τον ευρωκώδικα 1 και 5 παρουσιάζοντας την λογική καθώς και την θεματολογία
του
4ο:Επικεντρωθήκαμε στις μηχανικές ιδιότητες του ξύλου αναφερόμενοι σε πειραματικά δεδομένα,στο
φαινόμενο κλίμακας(size effect-scale effect),σε γωνιακή θλίψη,στην επίδραση που έχει η υγρασία
καθώς και ο ερπυσμός στην ξυλεία και το σημαντικότερο στο πως τα λαμβάνουμε όλα αυτά ποσοτικά υπόψην
μας κατα τους υπολογισμούς στον σχεδιασμό μιας ξύλινης κατασκευής
5ο:Μιλήσαμε για ανεμοπίεση παίρνοντας όλες τις σχέσεις μας απο τον ευρωκώδικα 1-5 .
Κάναμε το 1ο Παράδειγμα για την εύρεση των φορτίων ανέμου πάνω σε μια κατασκευή σύμφωνα με τον ΕΚ1
6ο:Αναφερθήκαμε στην θλιπτική αντοχή της ξυλείας καθώς και στους διάφορους συντελεστές (κλίμακας,υγρασίας,λυγισμού)
που παίρνουμε υπόψην μας κατά τους υπολογισμούς διαστασιολόγησης ενός μέλους ξύλινης κατασκευής.
2ο Παράδειγμα:Διαστασιολόγηση αμφιέριστης δοκού απο ξύλο.
7ο:Παρουσιάστηκε για μια ακόμη φορά ο Ερωκώδικας 1 και επικεντρωθήκαμε σε φορτία χιονιού και ανέμου.
3ο Παράδειγμα:Εύρεση φορτίων χιονιού σε κατασκευή απο ξύλο.
δυνατότητα να έρχονται στο μάθημα,ώστε να ξέρουν τι κάνουμε στο μάθημα.

Εχουν πραγματοποιηθεί 7 διαλέξεις/μαθήματα 2ωρα:
1ο Μάθημα:Γενικότερα μιλήσαμε για το ξύλο,τις ιδιότητές του,τη δομή του ,τις εφαρμογές
της δομικής ξυλείας και τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν απο ρωγμές στο ξύλο.
Παρουσιάστηκε φωτογραφικό υλικό απο ένα έργο με ξύλινη κατασκευή που έγινε στην κύπρο.
2ο:Γενικότερα μιλήσαμε για το ειδικό βάρος του ξύλου,την δομή του ξύλου πριν την επεξεργασία του,
τις ονομαστικές τιμές αντοχών και μέτρων ελαστικότητας του ξύλου,τους ελέγχους που γίνονται
στις διατομές ξύλου και στην επίδραση που έχει η υγρασία στο ξύλο και πως το
λαμβάνουμε υπόψην μας στου υπολογισμούς.

Στο ίδιο μάθημα ζητήθηκε να παρουσιαστούν ιδέες για το πως μπορεί να κατασκευαστεί μια μικρή ξύλινη
κατασκευή χωρίς να έχει κανείς ιδιαίτερες γνώσεις περί της συμπεριφοράς της ξυλείας.

3ο:Μιλήσαμε για τον ευρωκώδικα 1 και 5 παρουσιάζοντας την λογική καθώς και την θεματολογία
του
4ο:Επικεντρωθήκαμε στις μηχανικές ιδιότητες του ξύλου αναφερόμενοι σε πειραματικά δεδομένα,στο
φαινόμενο κλίμακας(size effect-scale effect),σε γωνιακή θλίψη,στην επίδραση που έχει η υγρασία
καθώς και ο ερπυσμός στην ξυλεία και το σημαντικότερο στο πως τα λαμβάνουμε όλα αυτά ποσοτικά υπόψην
μας κατα τους υπολογισμούς στον σχεδιασμό μιας ξύλινης κατασκευής
5ο:Μιλήσαμε για ανεμοπίεση παίρνοντας όλες τις σχέσεις μας απο τον ευρωκώδικα 1-5 .
Κάναμε το 1ο Παράδειγμα για την εύρεση των φορτίων ανέμου πάνω σε μια κατασκευή σύμφωνα με τον ΕΚ1
6ο:Αναφερθήκαμε στην θλιπτική αντοχή της ξυλείας καθώς και στους διάφορους συντελεστές (κλίμακας,υγρασίας,λυγισμού)
που παίρνουμε υπόψην μας κατά τους υπολογισμούς διαστασιολόγησης ενός μέλους ξύλινης κατασκευής.
2ο Παράδειγμα:Διαστασιολόγηση αμφιέριστης δοκού απο ξύλο.
7ο:Παρουσιάστηκε για μια ακόμη φορά ο Ερωκώδικας 1 και επικεντρωθήκαμε σε φορτία χιονιού και ανέμου.
3ο Παράδειγμα:Εύρεση φορτίων χιονιού σε κατασκευή απο ξύλο.