από eki13 » Τρί, 05 Ιούλ 2011 1:02 am
Ορίστε κάτι ακόμα!!!Καλή μελέτη!!!! ΕΞΕΤΑΣΗ 5/7/1999
ΘΕΩΡΙΑ (διάρκεια εξέτασης 1ώρα)
1.Αναφέρατε τους κυριότερους παράγοντες (όχι περισσότερους από 5) που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά το σχεδιασμό ενός πολυόροφου σταθμού αυτοκινήτων, και από τι εξαρτώνται. Δώστε ενδεικτικές τιμές και μονάδες μέτρησης.
2. Δώστε μονάδες μέτρησης των παρακάτω μεγεθών καθώς και τις ελάχιστες και μέγιστες τιμές που μπορούν να λάβουν:
α.συντελεστής καθοριστικού φόρτου εισόδου
β.επιφάνεια (μέση) θέσης στάθμευσης
γ.προσφορά θέσεων στάθμευσης
δ.πλάτος και κυκλοφοριακή ικανότητα διαδρόμου πρόσβασης σταθμού αυτοκινήτων
3.Αναφέρατε τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου να καθορισθεί η απόσταση που θα τοποθετηθεί σε επαρχιακό δρόμο η (οι) Πινακίδα (ες) αναγγελίας ύπαρξης ισόπεδης σιδηροδρομικής διασταύρωσης. Να αναφέρετε όλες τις απαιτούμενες παραδοχες και ελέγχους (δεν χρειάζεται να αναφέρετε εξισώσεις ή τιμές στις μεταβλητές). Ποιά κατά τη γνώμη σας θα ήταν η ενδεδειγμένη απόσταση, εάν η μέση ταχύτητα των οχημάτων είναι 60χλμ/ώρα
4.Σε ένα κόμβο με φωτεινή σηματοδότηση δείξτε σε σκίτσο και εξηγείστε:
α.τη λογική της λειτουργίας της πρόωρης διακοπής και της καθυστερημένης έναρξης ροής.
β.Τη λογική προσδιορισμού του ενδιάμεσου χρόνου μεταξύ των πράσινων ενδείξεων δύο διαδοχικών φάσεων
5.α.Δώστε τους ορισμούς της ροής κορεσμού, της κυκλοφοριακής ικανότητας και του βαθμού κορεσμού πρόσβασης κόμβου με φωτεινή σηματοδότηση.
β.Τι είναι ο χρησιμοποιούμενος χρόνος πράσινης ένδειξης μιας πρόσβασης κόμβου με φωτεινή σηματοδότηση.
30/8/2001
Θεωρία (Διάρκεια εξέτασης 1ώρα)
1.α.Αναφέρατε τις περιπτώσεις που είναι προτιμότερο η σύνδεση μεταξύ ορόφων σταθμού αυτοκινήτων για τη κίνηση των αυτοκινήτων να πραγματοποιείται (α)με μηχανικά μέσα (π.χ.ανελκυστήρες) και (β) με ράμπες.
β.Ποιες είναι οι ελάχιστες απαιτούμενες διαστάσεις οικοπέδου προκειμένου να κατασκευαστεί ευθεία ράμπα με κλίση 10% και να υπάρχει ο απαιτούμενος διάδρομος κίνησης των αυτοκινήτων σε κάθε όροφο;
2.α.Από τι εξαρτάται η μέση καταλαμβανόμενη επιφάνεια ανά θέση στάθμευσης; Σε ποιά περίπτωση ελαχιστοποιείται;
β.Τι σημαίνουν για τον σχεδιασμό οι παρακάτω μετρήσεις χαρακτηριστικών στάθμευσης και ποιες είναι οι μονάδες μετρησής τους:
-συντελεστής καθοριστικού φόρτου εισόδου (ώρα αιχμής):9.00
-κατάληψη στις 11.00πμ:85
-μέση εναλλαγή για τη χρονική περίοδο 10.00πμ-6.00μμ : 1,5
-μέση διάρκεια στάθμευσης για τη χρονική περίοδο 10.00πμ-3.00μμ : 1,5
3.Προκειμένου να καθοριστεί η θέση όπου θα τοποθετηθεί πινακίδα σήμανσης, αναφέρατε: τους παράγοντες που καθορίζουν την απόσταση στην οποία πρέπει να τοποθετηθεί από το σημείο για το οποίο παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες/αναγγελία κινδύνου. Αναφέρατε χαρακτηριστικά μεγέθη αποστάσεων, αιτιολογώντας τα.
4.Αναφέρατε τουλάχιστον 3 προϋποθέσεις σηματοδότησης στους ισόπεδους κόμβους (με σύντομη περιγραφή)
5.Αναφέρατε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μεθόδου Webster υπολογισμού της ροής κορεσμού σε κόμβο με φωτεινή σηματοδότηση.
30/8/2001
ΑΣΚΗΣΕΙΣ (διάρκεια εξέτασης 2 ώρες)
Άσκηση 1η (2,5 βαθμοί)
Δίδεται οικόπεδο σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου ΑΒΓΔ, με πλευρές ΑΒ=ΓΔ=100μ. και ΒΓ+ΔΑ=50μ. Οι πλευρές ΑΒ και ΓΔ συνορεύουν με άλλες ιδιοκτησίες, η πλευρά ΒΓ ευρίσκεται σε κύρια οδική αρτηρία και ΑΔ σε δευτερεύουσα οδό.
Δίδεται καθοριστικός φόρτος εισόδου ώρας αιχμής 0,40 και εξόδου 0,70 και μέση εναλλαγή 1,5 οχήματα ανά θέση για χρονική περίοδο μίας ημέρας.
Εάν δημιουργηθεί υπαίθριος σταθμός αυτοκινήτων στο οικόπεδο ΑΒΓΔ ζητείται να ευρεθούν :
(α) η βέλτιστη διάταξη των θέσεων στάθμευσης και η χωροθέτηση εισόδου (ων) - εξόδου (ων) του σταθμού, αφού γίνουν οι σχετικοί έλεγχοι. Να δοθεί και σκαρίφημα με τις προτεινόμενες λύσεις.
(β) η ημερήσια ζήτηση που θα μπορεί να εξυπηρετήσει ο σταθμός αυτοκινήτων.
Θα χρησιμοποιηθούν οι σχέσει και μεγέθη που υπάρχουν στο βιβλίο, που αντιστοιχούν στις λύσεις που θα επιλέξετε.