Σελίδα 4 από 5

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 29 Σεπ 2011 1:20 pm
από sessilia
καλησπερα! θα ηθελα τη βοηθεια σας.Μηπως μπορει καποιος να μου πει στην ασκηση 4 απο τις παλιες ασκησεις, στο ερωτημα 1 που ειναι το σχημα?γιατι εγω δεν το βλεπω.... :shock: :crazy2:

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 29 Σεπ 2011 2:27 pm
από Denis
Μην ανησυχείς...ούτε εμείς το βλέπουμε!!:-) Ούτως ή άλλως δεν νομίζω οτι υπάρχει μόνο ένα σωστό σχήμα. Δεν ξέρω αν θα πέσει άσκηση σαν την 4 ώστε να χρειαστεί να σχεδιάσουμε εμείς το λιμάνι...μέσα στην τάξη όμως δεν έγινε φέτος τέτοια άσκηση,απλώς επισημάνθηκαν τα βάθη εισόδου,παραβολής κλπ σε περίπτωση που πέσει. Άρα οι υπόλοιπες διαστάσεις και ο προσανατολισμός θα αποφασισθούν με βάση την "Γενική Διάταξη των Λιμενικών Έργων" κεφ.3 απο το βιβλίου του κ.Μέμου.

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 29 Σεπ 2011 7:43 pm
από sessilia
σε ευχαριστω πολυ!

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ, 03 Οκτ 2011 2:09 am
από manolios
:D
Συμφωνώ, απόλυτα με τον Denis. Θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση επι της Άσκησης στην περίπτωση που πέσει
να μπορούμε όλοι να την αντιμετωπίσουμε με κάποια λογική.(Ασκηση 4η Terry ) :)
Η διάταξη των έργων (6ο ερώτημα) και η τυχόν απαίτηση εσκαφής του διαύλου (ερώτημα 4ο) και το μήκος
των μώλων λιμένος(9ο ερώτημα)δεν μπορούν να απαντηθούν πρωτού βρεθούν τα άλλα χαρακτηριστικά. :shock:
Εν ολίγοις, πρώτα υπολογίζουμε:
1)Πλάτος Εισόδου Λιμένα:W=Lmax
Βάθος Εισόδου Λιμένα: Dmax+2m
Ανάλογα με το Βαθος εισόδου και βλέποντας τη διεύθυνση του κύριου κυματισμού και άρα του κύριου ανέμου
Τοποθετούμε πάνω στο σχέδιο που θέλουμε να είναι η είσοδος ώστε να ΜΗΝ κάνουμε εσκαφή για το δίαυλο προσέγγισης
;)
Έπειτα:
2)Υπολογίζουμε την επιφάνεια ελιγμών:
Διαλέγουμε κυκλική επιφάνεια ελιγμών d=(2-3)Lmax
Βάθος επιφάνειας ελιγμών : Dmax+1,5 m
Ζώνη ασφαλείας : max(1,5Bmax,50m) (λέει 30 στην αρχή το βιβλίο και μετά λέει 50 παίρνουμε το μέγιστο απο αυτά) ;)
3)Κρηπίδωμα:
Μήκος Κρηπιδώματος =1,2*Lφορτηγου*n n αριθμός των σκαφών
Βάθος Κρηπιδώματος = Dφορτηγού+1m
4)Νηοδόχος:
Μηκος Νηοδόχου=1,2*Lπλοίου*n
Πλάτος Νηοδόχου=π=2*Β+30m>3,5*B
Βάθος Νηοδόχου:Dπλοίου+1m
Αφού τα κάνω ΟΛΑ ΑΥΤΑ σκέφτομαι το εξης: :!:
Πως να τοποθετήσω το προσήνεμο και πως τον υπηνεμο μώλο ώστε να μου τοποθετεί το κρηπίδωμα και τη Νηοδόχο σε τέτοια σημεία
που να μήν χρειάζεται να ΣΚΑΨΩ για να πετύχω το μέγιστο απαιτούμενο Βάθος ????
Η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη και χρειάζεται σκέψη εκείνη τη στιγμή βάσει του τοπογραφικού σχεδίου που εχουμε μπροστά μας
και βάση των αποτελεσμάτων των προηγουμένων.
Έτσι τελικά προκύπτει το μήκος των μώλων του Λιμένα και μαζί με τη ιδεατή τοποθέτηση και των ελιγμών προκύπτει η γεωμετρική
διάταξη του έργου. :D
Βάλτε την φαντασία σας να δουλέψει. :angel:
Παρατήρηση:Στην ερώτηση γιατί να μήν χρειάζεται να σκάψουμε η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη.Για παράδειγμα όταν εχεις έδαφος
βραχώδες οι εσκαφές είναι πανάκριβες και το κόστος του έργου ανεβαίνει.Αντιθετα σε πιο αμμώδες έδαφος τα πράγματα αλλάζουν.
Επομένως , η σωστή άποψη είναι οτι κάνεις μια σύγκριση δύο λύσεων (ελαχιστες εσκαφές μεγάλος μώλος-Πολλές εσκαφές μικρός μώλος)
και αποφασίζεις για την βελτιστη λύση.Εδώ δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτη. :D
(Υ.Γ : Η παραπάνω μεθοδολογία αποτελεί προσωπική εκτίμηση στην επίλυση του προβλήματος.Την έγραψα όλη εδω, ετσι ωστε να
βοηθήσω τα μέγιστα κάποιον συμφοιτητή ,ο οποίος έχει σαφώς τη δυνατότητα να την εκτυπώσει και να την πάρει μαζί του στην
εξέταση.) :D

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ, 03 Οκτ 2011 2:17 am
από manolios
Προσοχή στο Βιβλίο του Μουτζούρη διότι έχει αρκετά τυπογραφικά λάθη:
1)Κ=2*π/L και όχι 2*κ/L που λέει (Σελιδα 11)
2)Ο τύπος είναι Pβ=ρ*g*(H)/(cosh(2*π*h/L)) ΕΧΕΙ ΞΕΧΑΣΕΙ ΤΟ h(Σελίδα 120)
Σημαντικό το 2 μιας και πέφτει συχνά! :)

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ, 03 Οκτ 2011 11:29 am
από terry
γεια σου ρε μονολιε!!! φιλε μου χαραμιζεσαι στους δομοστατικους!
ελα αγορι μου στους υδραυλικους!
χαχαχαχα
ωραιος!!!
+111111111111

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί, 04 Οκτ 2011 2:17 pm
από manolios
:D Καταρχάς , Οφείλουμε όλοι να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Terry για την δημοσίευση των ασκήσεων-λύσεων
στο μάθημα αυτό.Δίχως αυτές τις ασκήσεις η ανάγνωση του μαθήματος θα ήταν εξαιρετικά δυσχερής,διότι αφενός μεν
οι ασκήσεις που δώθηκαν μέσα στη χρονιά δεν ήταν αρκετές,αφετέρου δε μέσα στο μάθημα επιλύθηκαν κάπως μη κατανοητά.
Θα ήθελα να κάνω κάποιες επισημάνσεις επι των ασκήσεων:
1)Η Άσκηση 3 και η Άσκηση 6 έχουν πρακτικά το ίδιο περιεχόμενο.Θα παρατηρήσετε ότι:
Χρησιμοποιούνται διαφορετικές διακυμάνσεις στις διατομές Ι και ΙΙ σε σχέση με αυτές που προτείνει το βιβλίο.Κατα
τη γνώμη μου το σωστο είναι να πάμε στο βιβλίο σελ 124 και να δούμε εκει τις διακυμάνσεις κοκομετρίας. ;)
Επίσης το ακρομώλιο στην Άσκηση 3 λύνεται ως διατομή Ι και στην άσκηση 6 ως διατομή ΙΙ.Το σωστό είναι να λυθεί
ως διατομή ΙΙ (βιβλίο σελ 123 το λέει καθαρά :angel: ) όπως ακριβώς έχει επιλυθεί στην 6η άσκηση.
2)Σελίδα 45 των ασκήσεων εκέι που γίνεται έλεγχος σε ολίσθηση:
Τα R1 που έχουν τοποθετηθεί είναι αυτά που προκύπτουν όταν το κύμα είναι στην κορυφή,εγινε λάθος
copy paste μαλλον,πάρα ταύτα εκει πρέπει να μπούν αυτα που προκύπτουν απο την κοιλία.
Σε αυτην την άσκηση έχω μια συμβουλή για να γλυτώσετε αρκετες σελίδες με πράξεις.
Αφου επιλύσετε το πρόβλημα όταν το κύμα είναι στην κορυφή μετά θα θελήσετε να πάτε να κάνετε τους
ίδιους υπολογισμούς όταν έχετε κοιλία. :D
Σκέφτομαι λίγο και λέω:Εφόσον η κοιλία μου δίνει κατεξοχήν χαμηλότερες δυνάμεις πάνω στο κατακόρυφο μέτωπο
και χαμηλότερες ροπές ... δεν χρειάζεται να κάνω πράξεις για ολίσθηση,ανατροπή,τάσεις στα άκρα? :think:
Όμως παρατηρώ ότι αλλάζει το σημείο περιστροφής όσον αφορά την ανατροπη... :think: ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ...
Σκέφτομαι ποιες ροπές ευσταθείας παραμένουν σταθερές...Παω και τις διαιρώ με τις ροπές ανατροπής
της ΚΟΡΥΦΗΣ.Αν ισχύουν για αυτές τότε σίγουρα ισχύουν ΚΑΙ ΓΙΑ της κοιλίας!!!!
Όσον αφορά την ολίσθηση τα πράγματα είναι πιο εύκολα:Εφόσον ισχύει για μεγαλύτερες δυνάμεις(κορυφή)
θα ισχύει και για όλες τις μικρότερες ο έλεγχος. :!:
Όσον αφορά τις τάσεις εδάφους , με το ίδιο σκεπτικο ισχύει πάλι ότι θα είναι μικρότερες οι σmax κοιλιας απο αυτές τις
κορυφής! :D
Με αυτήν την παρατήρηση γλυτώνω τις πράξεις και κερδίζω χρόνο. ;)
Στην τελευταία Άσκηση:
1)Το Τ=7,4s
2)Οι ροπές στην τελευταία σελίδα έχουν ως εξής:
ΜΙΤ=Pδ*(h-3)*((h-3)/2+1)+0.5*(Pγ-Pδ)*(h-3)*(2*(H-3)/3+1)+0.5*Pγ(H+hoc)*((H+hoc)/3+(h-2))
Οι δυο πρώτες ροπές στο φυλλάδιο του Terry έχουν τυπογραφικό λάθος :) :) :) :)
Τα παραπάνω αποτελούν πάντα προσωπική εκτίμηση και τα παραθέτω προκειμένου να βοηθήσω
στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό!
Και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Terry! :D

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί, 04 Οκτ 2011 3:02 pm
από terry
εγω παντως δεν εχω καμια σχεση με τον terry που επιμεληθηκε τις ασκησεις των λιμενικων!

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 05 Οκτ 2011 6:41 pm
από fosia89
Ψάχνοντας για μία πιο καλή εικόνα του διαγράμματος της σελίδας 82 (από τις σημειώσεις), έπεσα πάνω σε αυτό το βιβλιαράκι. Το διάγραμμα (όχι τέλειο, αλλά καλύτερο από αυτό του βιβλίου μας) βρίσκεται στις σελίδες 222-223. Το βιβλίο αυτό μπορεί να φανεί ενδιαφέρον σε πολλούς (από πλευράς εμβάθυνσης-καψίματος) όχι μόνο για τα Λιμενικά αλλά και για άλλα μαθήματα (Ακτομηχανική π.χ., δεν ξέρω). :geek:

Spoiler: show
Για να μην υπάρχουν προβλήματα πνευματικής ιδιοκτησίας, το site όπου το βρήκα είναι -> http://www.archive.org/details/shoreprotectionm01coas


Καλό διάβασμα φίλοι υδραυλικοί και μη! :)

Re: Θαλάσσια Υδραυλική και Λιμενικά Έργα (2010-11)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 05 Οκτ 2011 9:52 pm
από Amelie
Μπορεί κάποιος να βοηθήσει με το β ερώτημα στο 2ο θέμα επαναληπτικης 10?? Πώς πρέπει να δουλέψουμε?