Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Πληροφορίες που αφορούν στο σύνολο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας της σχολής και δεν εντάσσονται σε κάποιο έτος.

Συντονιστής: University Editors

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό Timmy » Πέμ, 15 Οκτ 2020 2:34 pm

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
Είναι σημαντική η δια ζώσης παρακολούθηση των μαθημάτων; Είναι.
Μπορεί να πραγματοποιηθεί στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία; Πολύ δύσκολα.
Καλώς ή κακώς, ο Εγκέλαδος δεν μπορεί να καταλάβει πως όσες καθαρίστριες και να προσληφθούν και όσα αντισηπτικά και να διανεμηθούν, η δια ζώσης παρακολούθηση δεν μπορεί να γίνει 100% ασφαλής!

Υπάρχουν χιλιάδες μαθητές που μπαινοβγαίνουν καθημερινά στις αίθουσες. Ειδικά, μετά τη λήξη των μαθημάτων, ο συνωστισμός κατά την έξοδο από την αίθουσα διδασκαλίας στους διαδρόμους είναι αναπόφευκτος, είτε με μάσκα, είτε με προσλήψεις καθαριστριών, είτε με οποιοδήποτε άλλο μέτρο. Ο συνωστισμός στο κυλικείο επίσης είναι αναπόφευκτος. Δεν είδα καμία πρόταση για το κυλικείο. Στο κυλικείο κάθεσαι να πιείς έναν καφέ, να πάρεις κάτι να φας, να μιλήσεις με τους συμφοιτητές σου κλπ. Εκεί πέρα τι να σου κάνουν οι προσλήψεις καθαριστριών που ζητάνε τα παιδιά ή τα αόριστα μέτρα; Επίσης, τι θα γίνει με τα παιδιά που έχουν αναπνευστικά προβλήματα και δεν μπορούν να φοράνε καν μάσκα και τα μαθήματα γίνουν δια ζώσης, όπως μας λέει η παράταξη αυτή; Πουθενά μια πρόταση. Φυσικά για όλα αυτά φταίει το διαχρονικά κακό υπουργείο.

Οπότε όλο αυτό γίνεται για να κερδίσουν εντυπώσεις, για άλλη μια φορά να τραμπουκίσουν τον κοσμήτορα λες και ο ίδιος φταίει για όλα τα προβλήματα της σχολής, ακόμα και για τον κορονοϊό. Μια ζωή τα ίδια και τα ίδια, όλοι φταίνε και όλα πρέπει να λύνονταν δια μαγείας. Εύκολα λόγια, πάντα διαμαρτυρία και στην πράξη τίποτα.
Timmy
 
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Τετ, 30 Οκτ 2013 6:57 pm
Έτος εισαγωγής: 2013

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό Αλεξάνδρα » Πέμ, 15 Οκτ 2020 2:38 pm

εγω αυτο που λεω ειναι οτι υπαρχουν ατομα που προτιμουν τα διαδικτυακα. Ανεξαρτήτως κορωνοοιού. Οπότε το να παίρνονται πρωτοβουλίες χωρίς ψηφοφορία για το τι προτιμά η πλειοψηφία το θεωρώ ανούσιο
Αλεξάνδρα
 
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Πέμ, 22 Νοέμ 2018 4:00 am
Έτος εισαγωγής: 2016

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό Reynold » Πέμ, 15 Οκτ 2020 3:39 pm

Σωστά απαρίθμησε ο timmy τις δυσκολίες της διά ζώσης διδασκαλίας με τις παρούσες συνθήκες. Να προσθέσω σε αυτές και τα πήγαινε έλα των φοιτητών που προέρχονται από κάθε άκρη της Αθήνας κάνοντας διαδρομές ακόμη και παραπάνω από 1 ώρα, με απίστευτο συνωστισμό σε μέσα μεταφοράς (242,608,μετρό, κλπ.) . Που ειδικά στις αρχές των εξαμήνων , όχι 2μ. απόσταση δεν μπορεί να τηρηθεί, καλά καλά δεν μπορείς να μπεις καν στα διερχόμενα λεωφορεία. Οπότε ας μη λέμε ό,τι μας βολεύει και να λέμε ότι με προσωπικό καθαριότητας λύνονται όλα τα προβλήματα ή με τη χρήση μάσκας.
Τέλος , το δεύτερο κύμα είναι σε εξέλιξη, ο χειμώνας προμηνύεται πάρα πολύ δύσκολος και με 400+ κρούσματα κάθε μέρα το να μιλάμε για διά ζώσης διδασκαλία εν όψει του χειμώνα που έρχεται μου φαίνεται ότι κάποιοι δεν βλέπουν ή αγνοούν (συνειδητά για τους δικούς τους λόγους) αυτό που δυστυχώς έρχεται.
Reynold
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: Τρί, 18 Φεβ 2020 4:55 pm
Έτος εισαγωγής: 2015

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό Ramrod » Πέμ, 15 Οκτ 2020 4:08 pm

Όσοι μάχονται κατά της εξ'αποστάσεως διδασκαλίας, καλύτερα να εστιάσουν τις δυνάμεις τους στη βελτίωσή της. Η δια ζώσης διδασκαλία είναι απλώς Α-ΔΥ-ΝΑ-ΤΗ. Το "κάθε άνθρωπος είναι μια φούσκα ακτίνας 1,5m" βάζει ανυπέρβλητες προκλήσεις σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας όπως τη γνωρίζουμε. Τελείωσε το θέμα
Άβαταρ μέλους
Ramrod
 
Δημοσιεύσεις: 459
Εγγραφή: Παρ, 09 Οκτ 2015 4:53 pm
Τοποθεσία: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό littlemisssunshine » Πέμ, 15 Οκτ 2020 4:44 pm

Επειδή τα πράγματα μάλλον δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρα για όλους.
Είναι η δια ζώσης διδασκαλία αναπόσπαστο κόμματι της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Είναι. Κι αυτό δεν το λένε κάποιοι «τρελοί» «παραταξιακοί». Αυτό το αποδέχεται ένα μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας –δυστυχώς όχι όλοι.
Χρειάζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας; Ναι, ως ένα έκτακτο μέσο για την συνέχιση –με πολλά προβλήματα- της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η τηλεκπαίδευση πρέπει να είναι καθολική.

Αυτό που ζητάμε, δεν είναι να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια από αυριο, όπως ακριβώς τα ζούσαμε πριν την πανδημία. Η κυβέρνηση είχε ένα εξάμηνο να προετοιμάσει ένα τέτοιο –έστω και μερικό- άνοιγμα, με προσλήψεις καθαριστριών, καθηγητικού προσωπικού, επίταξη κτηρίων, διοργάνωση επαναλαμβανόμενων τεστ και δεν έκανε τίποτα απολύτως. Θα μπορούσε αν είχαν γίνει όλα αυτά να ανοίξουν καθολικά τα Πανεπιστήμια; Ίσως και όχι. Πάντως σίγουρα θα ήμασταν ένα βήμα πιο κοντά στο να επιστρέψουμε στη δια ζώσης διδασκαλία. Επίσης αν είχαν γίνει όλα τα παραπάνω, εγώ προσωπικά, θα ήμουν πολύ πιο πρόθυμη να εμπιστευτώ τον σχεδιασμό της κυβέρνησης , η οποία προς το παρόν δείχνει ότι δεν έχει την πολιτική βούληση να κάνει το οτιδήποτε για να επιστρέψουμε στις σχολές.

Τι κάνουμε στο τώρα. Δεν προτείνει κανεις απολύτως, οι ευπαθείς ομάδες ή όσοι φοιτητές συνοικούν με ευπαθείς ομάδες, να επιστρέψουν στις σχολές και να θέσουν τη ζωή τους σε κίνδυνο. Όμως υπάρχουν -δυστυχώς λίγα- παραδείγματα σχολών, όπως οι μεταλλειολόγοι ή η νομική, που προσπαθούν να διασφαλίσουν έστω και μία μερικώς δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και παράλληλα να διασφαλίσουν και την υγεία των φοιτητών τους. Είναι αρκετό το ότι οι μεταλλειολόγοι κάνουν εκ περιτροπής δια ζώσης διδασκαλία σε κάποια μαθήματα; Φυσικά και όχι. Είναι όμως ένα βήμα που δείχνει ότι υπάρχουν τρόποι και βούληση για ένα σταδιακό ανοιγμα των σχολών. Την ίδια ώρα που ξαναλέω ότι το υπουργείο, έχει κανει τα αδύνατα δυνατά για να μείνουν κλειστές οι σχολές.

Επομένως, για να μην συζητάμε σαν να μην καταλαβαινόμαστε. Δεν είπε ποτε κανείς ανοίξτε εδώ και τώρα τις σχολές, χωρίς μέτρα. Είναι πολύ συγκεκριμένα τα αιτήματα και θα ήθελα να μην διαστρεβλώνονται.

Όσο για το σε ποιο βαθμό και με τι πρόγραμμα μπορούν να ανοίξουν σταδιακά οι σχολές, υπάρχουν 2 λογικές. Η μία που λεει δεν θα κάνω τίποτα και θα μείνουν όλα κλειστά για όσο χρειαστεί . Η άλλη που λέει ότι θα προσπαθήσω, στον βαθμό που μπορώ να μην απονεκρωθούν οι σχολές. Εγώ είμαι με τη δεύτερη.
Και ποια είναι η διαφορά τους; Ότι στη μία υπάρχει η βούληση.

Και επειδή θα υπάρξουν πολλοι που θα πουν αυτά είναι ουτοπικά και που τα είδατε να συμβαίνουν. Αφήνω εδώ το λινκ από το Πανεπιστήμιο της Λιέγης, που για να διασφαλίσει τη δια ζώσης διδασκαλία και την υγεία της κοινότητας, διοργανώνει εβδομαδιαία δωρεαν, επαναλαμβανόμενα τεστ.
Άβαταρ μέλους
littlemisssunshine
 
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Τρί, 07 Οκτ 2014 7:10 pm
Έτος εισαγωγής: 2014

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό FutureTrunks » Πέμ, 15 Οκτ 2020 4:53 pm

Δίνεις ως παράδειγμα ένα πανεπιστήμιο, το οποίο είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Για εμένα καλύτερα εξ αποστάσεως διδασκαλία όλοι μας, παρά δια ζώσης διδασκαλία με αποτέλεσμα στην χειρότερη των περιπτώσεων ο διπλανός μας η ο πατέρας του η ο παππούς του να βρεθούν 3 μέτρα κάτω από το χώμα.
Δεν σχολιάζω καν το γεγονός ότι τεστ μια φορά την εβδομάδα ενώ δεν είσαι σε «φούσκα» τύπου ΝΒΑ είναι άχρηστο καθώς μπορεί να το κάνεις και φεύγοντας να κολλήσεις στο μετρό και για μια εβδομάδα να κολλήσεις τους πάντες νομίζοντας ότι είσαι καθαρός. Συνεχόμενα τεστ θα δούλευαν σε ένα πανεπιστήμιο με “campus” που βλέπεις καθημερινά αποκλειστικά τα ίδια άτομα και μόνο.
It's ok to feel the rage
FutureTrunks
 
Δημοσιεύσεις: 111
Εγγραφή: Τρί, 21 Ιούλ 2020 7:02 pm
Έτος εισαγωγής: 2018

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό deinosauros » Πέμ, 15 Οκτ 2020 5:00 pm

Γενικώς όντως με το να ανοίξουν οι σχολές χωρίς σοβαρό και υπεύθυνο σχέδιο ( που συμπεριλαμβάνει: πρόσληψη καθαριστικού και διδακτικού προσωπικού, πύκνωση δρομολογίων, άνοιγμα νέων κτηρίων, δειγματοληπτικά τεστ, επιλογές για άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και πολλά άλλα μέτρα που δεν είναι αποκλειστική δουλειά των φοιτητών να ορίσουν) νομίζω κανένας δεν συμφωνεί. Ίσα ίσα δεν θα έπρεπε να δεχτούμε σε καμία περίπτωση ένα άνοιγμα των σχολών που θα αποτελεί κίνδυνο για την υγεία μας και συνολικότερα της κοινωνίας.

Για να εφαρμοστεί όμως ένα άνοιγμα που να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, υπάρχει μία βασική προϋπόθεση. Χρειάζεται αύξηση της χρηματοδότησης. Εκεί λοιπόν μπαίνει στην κουβέντα το υπουργείο. Ένα υπουργείο που ξέρει μια χαρά να περνάει αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια τόσο καιρό αλλά στο κρίσιμο ζήτημα που είναι το άνοιγμα των τομέων της εκπαίδευσης, στα σχολεία κάνει άνοιγμα αυτοκτονία με μάσκα αλεξίπτωτο και παγουρίνο και στα πανεπιστήμια λέει κόψτε τον λαιμό σας γιατί εγώ δεν δίνω φράγκο. Οπότε σίγουρα πρέπει όλοι, από φοιτητικούς συλλόγους μέχρι διοικήσεις να πιέζουμε για αύξηση της χρηματοδότησης που θα καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που επιβάλλει η πανδημία.

Στο τώρα όμως αυτό που προτείνουμε είναι συγκεκριμένο, είναι ασφαλές, γίνεται σε αρκετές σχολές, και μπορεί να γίνει και στην δική μας χθες!
Δεν καταλαβαίνω πως το να σπάσουν κάποια μαθήματα σε πρώτη φάση σε τμήματα (έστω και μαθήματα που είναι ήδη τμηματοποιημένα όπως γεωδαισία ή γεωλογία) να χρησιμοποιηθούν αίθουσες που υπάρχουν ήδη στη σχολή (αμφιθέατρο, αιθ. εκδηλώσεων, αμφιθέατρα του Κτηριου αντοχής υλικών ακόμα και οι μεγάλες αίθουσες για να μην υπάρχει συνωστισμός) και να γίνεται κυκλικά εκ περιτροπής παρακολούθηση δια ζώσης με ταυτόχρονη παρακολούθηση live streaming, συνιστά ένα ανέφικτο ή ανεύθυνο πλάνο. Επίσης στην ίδια λογική τoυ μαθήματος σε τμήματα θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον 1 βασικό μάθημα ανά έτος .

Αυτές είναι προτάσεις που σε άλλες σχολές εφαρμόζονται επειδή υπάρχει η διάθεση να εφαρμοστούν. Με αυτά τα μέτρα θα μπορέσουμε σε πρώτο στάδιο να εξασφαλίσουμε την μη απονέκρωση της σχολής και έπειτα να προχωρήσουμε σε σταδιακό άνοιγμα με κάλυψη των υγειονομικών αναγκών.
Άβαταρ μέλους
deinosauros
 
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: Δευτ, 22 Οκτ 2018 11:40 pm
Έτος εισαγωγής: 2018

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό silver10 » Πέμ, 15 Οκτ 2020 8:37 pm

Αλεξάνδρα έγραψε:Γενικά θα μπορούσε να γίνει και μια ψηφοφορία να δούμε ποιοι όντως προτιμάνε τα μαθήματα να γίνονται από κοντά. Το να γίνονται εξ αποστάσεως έχει αρκέτα θετικά και ο καθένας το βλέπει αλλιώς. Το ιδανικό θα ήταν να γίνονται παράλληλα και τα 2 και να διαλέγει ο καθένας τι θέλει..


Έχεις δίκιο στο ότι το τι προτιμούν οι φοιτητές/ριες για το άνοιγμα των σχολών πρέπει να αποτυπωθεί με κάποιον τρόπο. Αυτό πρέπει να γίνει μέσα από μια συλλογική διαδικασία, όπως είναι η γενική συνέλευση του συλλόγου και όχι γενικά και αόριστα από μια ψηφοφορία. Εξάλλου στις γενικές συνελεύσεις ο καθένας και η καθεμία έχει το δικαίωμα να εκθέσει τις απόψεις του και να συγχρόνως έχει και καθοριστικό ρόλο στην απόφαση που θα λάβει τελικά η γενική συνέλευση.
silver10
 
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: Τετ, 24 Οκτ 2018 9:06 pm
Έτος εισαγωγής: 2016

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό Ramrod » Πέμ, 15 Οκτ 2020 9:48 pm

silver10 έγραψε:
Αλεξάνδρα έγραψε:Γενικά θα μπορούσε να γίνει και μια ψηφοφορία να δούμε ποιοι όντως προτιμάνε τα μαθήματα να γίνονται από κοντά. Το να γίνονται εξ αποστάσεως έχει αρκέτα θετικά και ο καθένας το βλέπει αλλιώς. Το ιδανικό θα ήταν να γίνονται παράλληλα και τα 2 και να διαλέγει ο καθένας τι θέλει..


Έχεις δίκιο στο ότι το τι προτιμούν οι φοιτητές/ριες για το άνοιγμα των σχολών πρέπει να αποτυπωθεί με κάποιον τρόπο. Αυτό πρέπει να γίνει μέσα από μια συλλογική διαδικασία, όπως είναι η γενική συνέλευση του συλλόγου και όχι γενικά και αόριστα από μια ψηφοφορία. Εξάλλου στις γενικές συνελεύσεις ο καθένας και η καθεμία έχει το δικαίωμα να εκθέσει τις απόψεις του και να συγχρόνως έχει και καθοριστικό ρόλο στην απόφαση που θα λάβει τελικά η γενική συνέλευση.


Μου θυμίζει το δικαίωμα που επικαλούνται οι αστοί περί προσφυγής στη δικαιοσύνη. "Άμα σε αδικήσει ο εργοδότης σου εσύ που δουλεύεις στην πολυεθνική, ε πλήρωσε ένα δικηγόρο, πήγαινε στη δικαιοσύνη, και περίμενε 4-5 χρόνια για να δικαιωθείς"
Άβαταρ μέλους
Ramrod
 
Δημοσιεύσεις: 459
Εγγραφή: Παρ, 09 Οκτ 2015 4:53 pm
Τοποθεσία: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας
Έτος εισαγωγής: 0

Re: Χειμερινό Εξάμηνο 2020-21 (Κορωνοεξάμηνο)

Δημοσίευσηαπό Timmy » Πέμ, 15 Οκτ 2020 10:30 pm

Πώς η πρόσληψη καθαριστριών, η πύκνωση δρομολογίων ΜΜΜ και το "άνοιγμα νέων κτιρίων" γενικά και αόριστα, συμβάλλουν στο να μην συνωστίζονται οι δεκάδες φοιτητές κατά την έξοδό τους από την αίθουσα διδασκαλίας ή το αμφιθέατρο; Γιατί έγινε αναφορά και στο αμφιθέατρο, λες και εκεί στα διαλείμματα δεν υπάρχει συνωστιμός. Δεν βλέπω επίσης καμία πρόταση για τους φοιτητές με αναπνευστικά προβλήματα, ούτε για το κυλικείο. Θα τρελαθούμε τελείως μου φαίνεται.

Τελικά ποιός συμφωνεί με αυτές τις προτάσεις; Το σύνολο της φοιτητικής κοινότητας ή μια συγκεκριμένη ομάδα μελών συγκεκριμένης παράταξης που πάντα ότι και να γίνει θα τα βάζει με τον κοσμήτορα και τους καθηγητές και πάντα θα επικαλείται το υπουργείο; Η σχολή είναι μιας μειοψηφίας ή είναι των πολλών, των απλών φοιτητών που δεν σχετίζονται με παρατάξεις; Εκτός βέβαια αν η υγειονομική κρίση και τα μέτρα στα πανεπιστήμια μπορούν να γίνουν πολιτικό παιχνίδι, για να τρέφονται ορισμένοι με ανύπαρκτες αφορμές.

Ας κάνουμε μια ψηφοφορία να δούμε πόσοι επιθυμούν μαθήματα δια ζώσης και πόσοι ηλεκτρονικά, γιατί προσωπικά με όσους μιλάω προτιμούν τα ηλεκτρονικά γιατί φοβούνται να κυκλοφορήσουν με τα μέσα. Και να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την εξ αποστάσεως διδασκαλία και να προτείνουμε βελτιώσεις ως προς αυτήν, όπως πολύ σωστά ειπώθηκε!!!!!!
Timmy
 
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Τετ, 30 Οκτ 2013 6:57 pm
Έτος εισαγωγής: 2013

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Μαθήματα-Γενικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες