...ο επιστήμονας πρέπει να μπορεί να προεκταθεί. Αλλιώς, υπάρχει και η αντίστοιχη σχολή στο (πλέον) Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής...
Ότι δηλαδή από το παραπάνω δεν προκύπτει μια τάση υποτίμησης, τύπου εμείς οι επιστήμονες και αυτοί οι απλο'ι'κοί. Έστω.
...είναι γεγονός ότι το αντικείμενο αντιμετωπίζεται στα τει πιο απλοϊκά - και ορθώς, αυτό δεν είναι κακό, απλά δεν αρκεί σε όλους αυτή η αντιμετώπιση...
Αυτό είναι με διαφορά το αγαπημένο μου κομμάτι σε τέτοιου τύπου συζητήσεις. Ότι δηλαδή, προσπαθούμε να πείσουμε τους εαυτούς μας πως η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών της σχολής, την διάλεξε γιατι:
1) Ήθελε να μελετήσει σε βάθος -και όχι επιφανειακά- την συμπεριφορά δοκού Bernoulli υπό καμπτικές φορτίσεις. Είμαι σίγουρος ότι το 90% των φοιτητών δεν ξέρει τι είναι η θεωρία Bernoulli-Euler για την δοκό, ούτε ποιές είναι οι παραδοχές της. Ο Ζαγκ ξέρει πάντως.
2) Είδε το πρόγραμμα σπουδών της σχολής ΠΜ ΕΜΠ και του αντίστοιχου ΤΕΙ και είπε "δεν μου φτάνει το επίπεδο σπουδών στο ΤΕΙ, θέλω κάτι ανώτερο". Αυτό έρχεται σε ευθεία παραδοχή με το >50% των φοιτητών της σχολής που δίνουν το κάθε μάθημα 2-3 φορές και μόλις πάρουν το τιμημένο 5αράκι πανηγυρίζουν.
Όλοι βέβαια ξέρουν πως διάλεξαν την σχολή για τους εξής λόγους:
1) ΕΜΠ=κύρος. Μεγάλο κομμάτι των φοιτητών θα επέλεγαν να πάρουν δίπλωμα ΕΜΠ με πρόγραμμα σπουδών ΤΕΙ, αν είχαν την δυνατότητα. Μην κορο'ι'δευόμαστε και λέμε πως στην σχολή μας έχουμε 200 επίδοξους Einstein κάθε χρόνο, μάλλον 5-10 έχουμε και 190 επίδοξους Βωβούς/Μπόμπολες.
2) ΕΜΠ=δικαίωμα υπογραφής, ΤΕΙ=δεν ξέρω αν εχω κάποιο δικαίωμα. Παρόλο που το ΤΕΙ κάνει 4 χρόνια σπουδών, 1 λιγότερο από εμάς, δεν έχει το 80% των δικαιωμάτων μας γιατί μέσω ΤΕΕ το συνάφι μας ελέγχει τα πάντα.
3) Στην Ελλάδα, είναι υποτιμητικό να σπουδάζεις σε ΤΕΙ, πόσω μάλλον αν μπορείς να περάσεις σε Πανεπιστήμιο. Δεν υπάρχει ούτε ένας φοιτητής στην Ελλάδα, που να ήθελε να πάει πιο "χαλαρά" (ρυθμούς ΤΕΙ ίσως;) και να μην τον ανάγκασε το υπερ-εγώ να επιλέξει ΕΜΠ, δεδομένου πάντα πως είχε τα απαραίτητα μόρια.
4) Μέχρι πριν 8 χρόνια, ήταν με διαφορά το καλύτερο επάγγελμα στην Ελλάδα, οικονομικώς -κυρίως- και εργασιακώς.
Οπότε εγώ τα περί επιστημοσύνης τα ακούω βερεσέ. Βρείτε μου αυτή την πλειοψηφία που ενδιαφέρεται για την γνώση, γιατί εγώ είδα τον Κατσαρέλη να κάνει μάθημα ΜτΡ σε 1(!!!) μόνο φοιτήτρια ένα απόγευμα. Η πλειοψηφία μπήκε στην σχολή για να βγάλει καλά φράγκα, γιατί το ΕΜΠ "πουλάει" και γιατί μπορούσε, όχι γιατί ενδιαφερόταν για την ανώτερη γνώση.
...Με το θέμα της αντίληψης συμφωνώ και προσυπογράφω, μόνο που αυτή καλλιεργείται - και η συνειδητή ενασχόληση με διάφορα πεδία, όπως τα μαθηματικά, είναι ένας καλός τρόπος...
Επειδή λοιπόν καλλιεργείται και για την καλλιέργεια αυτή απαιτούνται εργατο-ώρες, σε συνδυασμό με τον πεπερασμένο χρόνο που είναι σε θέση να διαθέσει ένα άτομο 20 χρονών για να διαβάσει, είναι 1000 φορές καλύτερο να πιάσει έναν Τσαμασφύρο. Να γλιτώσει και ο έρμος ο Τρέζος το κράξιμο, όταν δεν φταίει αυτός για τα κενά που έχουν οι περισσότεροι από τα 2 πρώτα έτη. Κάθε ώρα διαβάσματος μαθηματικών, είναι μια ώρα λιγότερη διαβάσματος Μηχανικής και η σχολή είναι σχολή Μηχανικών. Αυτό το τελευταίο δεν μπορώ να το τονίσω αρκετά. Εφόσον η πλειοψηφία των φοιτητών δεν διαβάζει αρκετά για να καλύψει όλα τα αντικείμενα που διδάσκεται εις βάθος, να μην πέφτει στην "παγίδα" της εξυπνάδας (ΩΩΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΝΝΟΙΑ ΠΣΣΣΣΣ ΓΑΜΑΤΟΟΟΟ) και ας διαβάσει τα πραγματικά χρήσιμα μαθήματα. Αν έχει εξαντλήσει αυτά, ας ασχοληθεί στην συνέχεια με τα εξτραδάκια.
... Ποιος μίλησε για παπαγαλία εδώ;...
Εκτός αν θυμάμαι άλλες διαφορικές εγώ, το συγκεκριμένο μάθημα είναι 99% μεθοδολογία. Ψάχνεις να βρείς τι μορφής είναι η εξίσωση που πρέπει να λύσεις και αφού το βρείς, ακολουθείς τα βηματάκια, ένα-ένα και με την σωστή σειρά και φτάνεις στο τέλος. Το ξέρω γιατί το έχω περάσει με 9 και δεν θυμάμαι τίποτα πλέον, όχι μόνο εγώ. Εκτός αν εσείς πάτε και λύνετε τις διαφορικές με έμπνευση και θεωρήματα συναρτησιακής ανάλυσης και χώρων Banach (δεν έχω ιδέα τι είναι αυτά προφανώς), λύνετε τις διαφορικές παπαγαλίζοντας ένα κολπάκι μου σκέφτηκε πριν 2 αιώνες κάποιος μαθηματικός, είτε ο Euler, είτε ο Bernoulli είτε κάποιος άλλος. Αν δεν είναι αυτό ο ορισμός της παπαγαλίας, ποιός είναι;