Σελίδα 1 από 2

Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 01 Φεβ 2018 5:59 pm
από Ploutarchos_M
Με αφορμή την εξέταση στο Matlab(31-1-2018) έγραψα με τους συμφοιτητές μου, Αριστοκλή Λαγό και Γιάννη Κοκοτσάκη, ένα γράμμα για τον Κοσμήτορα στο οποίο εκφράζουμε την άποψή μας για αναδιαμόρφωση της εξέτασης. Καθώς όπως προέκυψε το ζήτημα απασχολεί μεγάλη μερίδα συμφοιτητών, αποφασίσαμε να μαζέψουμε υπογραφές για να το κάνουμε πιο συλλογικό και να πιέσουμε να αλλάξει η φιλοσοφία της τελικής εξέτασης. Για τις υπογραφές:https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hh8wCJQY2psz6Q89JdgDkElMKmY_ke9hqbr5O698A3Q/edit#gid=0. Θα έρθουμε φυσικά και σε επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους καθηγητές . Ακολουθεί η επιστολή:

Προς: τον κοσμήτορα της σχολής Πολιτικών Μηχανικών / ΕΜΠ
καθηγητή κύριο Δημήτριο Κουτσογιάννη
Μετσόβιο Πολυτεχνείο - Ηρώων Πολυτεχνείου 5, 15780 Ζωγράφου

Θέμα: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα «Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ» (3ου εξαμήνου)

Αθήνα, 08/02/2018

Καθηγητά κύριε Κουτσογιάννη,

Νιώθουμε την ανάγκη να σας γράψουμε την παρούσα επιστολή για να εκφράσουμε τον προβληματισμό μεγάλης μερίδας των φοιτητών της σχολής σχετικά με το μάθημα «Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ» του 3ου εξαμήνου στο οποίο εξετάζεται η γλώσσα προγραμματισμού Matlab, και συγκεκριμένα για την μορφή της τελικής εξέτασης.
Σύμφωνα με τη σελίδα του «mycourses.ntua.gr», ισχύει το παρακάτω για την τελική βαθμολογία:
«Έστω α ο βαθμός ασκήσεων, ε ο βαθμός θέματος, γ ο βαθμός εξέτασης, μ ο σταθμισμένος μέσος όρος εργασίας και εξέτασης και τ ο τελικός βαθμός. Τότε:
μ = 0.8γ + 0.2ε
τ = μ+α <= 10
Τα θέματα και οι ασκήσεις ισχύουν μόνο για το τρέχον και το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος (περίοδοι Φεβρουαρίου – Σεπτεμβρίου). Βαθμοί θεμάτων δεν θα «φυλάσσονται» για μεταφορά τους σε μεθεπόμενο ακαδημαϊκό έτος. Η αξιολόγηση για φοιτητές μεγαλυτέρων εξαμήνων θα γίνεται με την προσκόμιση νέου θέματος και νέων ασκήσεων.»

Είναι αλήθεια πως η υποχρεωτική εξαμηνιαία εργασία όπως και οι προαιρετικές ενδιάμεσες ασκήσεις αποτελούν θετικά στοιχεία. Παρόλα αυτά, η τελική γραπτή εξέταση είναι αυτή που επηρεάζει καθοριστικά τον τελικό βαθμό, λόγω και του υψηλού συντελεστή βαρύτητας.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό αποτυχίας των φοιτητών. Έτσι, αντιλαμβάνεστε πολύ καλά πως μία σημαντική αιτία αυτού είναι η τελική γραπτή εξέταση, η οποία παρουσιάζει κάποιες ιδιομορφίες. Συγκεκριμένα, δεν υπάρχει διαβάθμιση δυσκολίας αφού ζητούνται είτε δύο είτε τρία θέματα μεγάλης βαθμολογικής βαρύτητας τα οποία χαρακτηρίζονται από αυξημένη πολυπλοκότητα. Αυτό είναι αρνητικό δεδομένου του σκοπού που θα έπρεπε να έχει ένα τέτοιο μάθημα στην σχολή των Πολιτικών Μηχανικών. Με την παρούσα μορφή εξέτασης, η επίτευξη προβιβάσιμου ή καλού βαθμού απαιτούν υψηλή εξοικείωση και ενασχόληση με την γλώσσα «Matlab» σε σημείο που ξεπερνά την εργαλειακή χρήση που θα ήθελε ένας πολιτικός μηχανικός. Δεύτερο σημαντικό στοιχείο που προστίθεται στην ήδη δυσχερή κατάσταση είναι το γεγονός ότι η εξέταση έχει διάρκεια μόνο 1 ώρα (31/1/2018).
Αντ’ αυτού, θα ήταν σκόπιμο να υπάρχει μια διαφορετική διάρθρωση της τελικής γραπτής εξέτασης που πιθανά θα περιελάμβανε θεωρητικά στοιχεία, ερωτήσεις κλειστού τύπου και θέματα προγραμματιστικής ανάπτυξης. Έτσι, θα πραγματοποιούνταν διαβάθμιση κλιμακούμενης δυσκολίας που εξυπηρετεί τόσο την ακριβέστερη αξιολόγηση των εξεταζόμενων όσο και την μεγαλύτερη επιτυχία των φοιτητών.
Να ξεκαθαρίσουμε εκ των προτέρων πως ουδέποτε αποτέλεσε κίνητρο της παρούσας επιστολής ο στιγματισμός είτε του μαθήματος είτε πόσο μάλλον των καθηγητών. Επίσης να διατυπώσουμε σθεναρά πως δεν είναι επιδίωξή μας η διεκδίκηση της αριστείας με την υποβάθμιση της ποιότητας. Επισημαίνουμε τον προβληματισμό που συμμεριζόμαστε με την πλειοψηφία των συμφοιτητών μας για ένα μάθημα το οποίο, ενώ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μάθημα βαρύτητας στη σχολή μας, δαπανά ζωτικό χρόνο των φοιτητών. Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και συζήτηση επί του θέματος.

Αναμένοντας την απόκρισή σας,

Με εκτίμηση,

Πλούταρχος Μαρίνης
Αριστοκλής Λαγός
Κοκοτσάκης Ιωάννης

Στοιχεία επικοινωνίας:

Πλούταρχος Μαρίνης: 695 60 92 209
ploutomarinis@gmail.com

Αριστοκλής Λαγός: 693 32 20 198
lagos.aristoklis@gmail.com

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 01 Φεβ 2018 6:28 pm
από RaR-RiP
θεωρω πως ειναι πολυ καλη η κινηση σας παιδια. τα θεματα ηταν πολυ δυσκολα. δεν ξερω ποια ηταν τα ποσοστα επιτυχίας τις αλλες χρονιες (ας πει καποιος γιατι δεν το εχω ψαξει), παντώς εγώ σιγουρα κοπηκα και κοπηκε και οποιος αλλος ρωτησα. Αρα χωρις να ειμαι σιγουρη κρινω οτι φετος θα ειναι πολυ χαμηλα τα ποσοστα επιτυχίας. Αν και είναι νομιζω τα τελευταία δυο χρόνια που εχουν γινει πιο δυσκολα τα θεματα. Σε αντιθεση με το μαθημα της βελτιστοποίησης που εξετάζεται σε ματλαμπ και είναι αρκετά ευκολο.
Νομιζω οτι αυτο που πρεπει να ζητάμε, πέρα από το να γινουν πιο ευκολα τα θεματα από του χρόνου, είναι να γίνει φέτος μια κανονικοποίηση των βαθμών προς τα πανω ουτως ώστε να περάσει το 30% για να διορθωθεί το πρόβλημα ήδη από τωρα.
Ετσι για την κουβέντα, αν και θεωρώ πολύ σωστό που γράψατε αυτή την επιστολή, (και πρέπει να δουμε τι αλλο μπορούμε να κανουμε) είναι δυο πραγματακια με τα οποία διαφωνω. Πρώτον, το πρόβλημα του μαθηματος δεν είναι ο χρόνος εξέτασης αλλά η δυσκολία, και το λέω αυτό γιατί όταν λες εκτός των άλλων ότι έχεις πρόβλημα με τον χρόνο είναι πολύ εύκολο να σου πει ο καθηγητής ότι "οκ, εχεις μισή ώρα παραπάνω" αλλά αυτό στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα έλυνε κάτι. Δεύτερον, μου φαίνεται ότι υπάρχει μία αντίφαση σε αυτό που γραφει η επιστολή. Απο την μία λέει ότι το μάθημα έχει γίνει παράλογα απαιτητικό και από την άλλη ότι οι ασκήσεις που μπαίνουν στο εξάμηνο είναι θετικό στοιχείο. Και οι ασκήσεις όμως είναι μία παραπάνω απαίτηση.
By the way, θεωρώ ότι είναι απαράδεχτο να υπάρχει υποχρεωτικό θέμα. Αυτα...

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 01 Φεβ 2018 8:06 pm
από Ploutarchos_M
RaR-RiP έγραψε:θεωρω πως ειναι πολυ καλη η κινηση σας παιδια. τα θεματα ηταν πολυ δυσκολα. δεν ξερω ποια ηταν τα ποσοστα επιτυχίας τις αλλες χρονιες (ας πει καποιος γιατι δεν το εχω ψαξει), παντώς εγώ σιγουρα κοπηκα και κοπηκε και οποιος αλλος ρωτησα. Αρα χωρις να ειμαι σιγουρη κρινω οτι φετος θα ειναι πολυ χαμηλα τα ποσοστα επιτυχίας. Αν και είναι νομιζω τα τελευταία δυο χρόνια που εχουν γινει πιο δυσκολα τα θεματα. Σε αντιθεση με το μαθημα της βελτιστοποίησης που εξετάζεται σε ματλαμπ και είναι αρκετά ευκολο.
Νομιζω οτι αυτο που πρεπει να ζητάμε, πέρα από το να γινουν πιο ευκολα τα θεματα από του χρόνου, είναι να γίνει φέτος μια κανονικοποίηση των βαθμών προς τα πανω ουτως ώστε να περάσει το 30% για να διορθωθεί το πρόβλημα ήδη από τωρα.
Ετσι για την κουβέντα, αν και θεωρώ πολύ σωστό που γράψατε αυτή την επιστολή, (και πρέπει να δουμε τι αλλο μπορούμε να κανουμε) είναι δυο πραγματακια με τα οποία διαφωνω. Πρώτον, το πρόβλημα του μαθηματος δεν είναι ο χρόνος εξέτασης αλλά η δυσκολία, και το λέω αυτό γιατί όταν λες εκτός των άλλων ότι έχεις πρόβλημα με τον χρόνο είναι πολύ εύκολο να σου πει ο καθηγητής ότι "οκ, εχεις μισή ώρα παραπάνω" αλλά αυτό στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα έλυνε κάτι. Δεύτερον, μου φαίνεται ότι υπάρχει μία αντίφαση σε αυτό που γραφει η επιστολή. Απο την μία λέει ότι το μάθημα έχει γίνει παράλογα απαιτητικό και από την άλλη ότι οι ασκήσεις που μπαίνουν στο εξάμηνο είναι θετικό στοιχείο. Και οι ασκήσεις όμως είναι μία παραπάνω απαίτηση.
By the way, θεωρώ ότι είναι απαράδεχτο να υπάρχει υποχρεωτικό θέμα. Αυτα...


Είναι σίγουρα εύλογες οι παρατηρήσεις σου. Όσων αφορά το θέμα της ώρας δεν θέλαμε να τονίσουμε ότι το θέμα της εξέτασης είναι η ώρα (δεν νομίζω ότι προκύπτει και αυτό από το γράμμα συνολικά) απλά ότι είναι απαράδεκτο συγκεκριμένα για αυτά που ζητήθηκαν(για τα οποία είναι ξεκάθαρη η θέση μας) να δίνεις μόνο μία ώρα. Για το δεύτερο σημείο, οι ενδιάμεσες ασκήσεις είναι εντελώς προαιρετικές, η εργασία του εξαμήνου είναι υποχρεωτική. Σε κάθε περίπτωση νομίζω πως είναι σημαντικό να μαζευτούν αρκετές υπογραφές ώστε να γίνει ξεκάθαρο πως είναι συλλογικό το αίτημα για εξορθολόγηση της τελικής εξέτασης διότι η κατάσταση τα τελευταία δυο-τρία χρόνια έχει φτάσει στο απροχώρητο. Δεν είναι δυνατόν να περνάει το 20% και αν στο μάθημα αυτό, κάτι πάει λάθος.

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 01 Φεβ 2018 9:16 pm
από νεχεανές
Το είπατε στον κ. Λαγαρό και στον κ. Στάμο; Τί απάντησαν;

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 01 Φεβ 2018 10:29 pm
από Ploutarchos_M
νεχεανές έγραψε:Το είπατε στον κ. Λαγαρό και στον κ. Στάμο; Τί απάντησαν;


Θα τους μιλήσουμε την επόμενη βδομάδα όπου θα έχουν μαζευτεί και περισσότερες υπογραφές

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 02 Φεβ 2018 11:25 pm
από ReC
dap matlab.jpg


Εντάξει λύθηκε το θέμα. Ανέλαβε η υπεύθυνη δύναμη. Γιατί από μόνοι τους οι φοιτητές της σχολής δε θα μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα. Νομίζω τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο που όποτε κάτι δεν πάει καλά στη σχολή είναι εκεί, δίπλα στον φοιτητή, με λύσεις στα προβλήματα του. Γιατί ποιος άλλος είναι καταλληλότερος να μεταβιβάζει τα αιτήματα των φοιτητών, από αυτούς που πέρυσι υπερασπίζονταν την απ' ευθείας εφαρμογή του νέου προγράμματος και φέτος κατήγγειλαν τη διοίκηση για το χάος που αυτή προκάλεσε; Έχει καταντήσει λίγο αστείο αυτό το φετινό με τις κατόπιν εορτής επιστολές στη διοίκηση.
Πάντως σοβαρά τώρα, θα πρότεινα σε όσους πήραν την πρωτοβουλία της αρχικής επιστολής να μη βασίζονται σε τέτοιου είδους καλοπροαίρετους φοιτητοπατέρες που εμφανίζονται στο πλευρό του φοιτητή μόνο σε ακίνδυνα ζητήματα (σε αντίθεση με πρόγραμμα σπουδών, όριο δήλωσης) και κοιτάν να καπελώσουν ότι μπορούν.

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 02 Φεβ 2018 11:52 pm
από nikostt
ποσο ξεφτιλισμενος πρεπει να εισαι για να βγαλεις τετοια ανακοινωση την ωρα που καποιοι φοιτητες πηγαινουν να κανουν μια κινηση και να την κοινοποιησουν και σε αλλους ωστε η αντιδραση να εισαι συλλογικη και να εχει αποτελεσμα..πραγματικα μονο σε εμενα φαινεται εμετικο να καπελωνεις ετσι τετοιες κινησεις, αφου δεις πως υπαρχει ενα κλιμα στο κοσμο και πας να το εκμεταλευτεις....το χειροτερο ειναι πως θα βγει παλι το κλασσικο "ΔΕΙΤΕ ΠΟΙΟΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΦΟΙΤΗΤΗ1!!!!111!!!1!!1"

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 02 Φεβ 2018 11:57 pm
από ScepticEngineer
[quote="ReC"]
dap matlab.jpg

[quote]

:sick: :sick: :sick:

Spoiler: show
για την ανακονωση εννοειται

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ, 03 Φεβ 2018 4:14 pm
από TheMaster
Εμετος μονο ... Αυτο που ειπε ο nikostt ακριβως ... Δεν αηδιαζουν με τον εαυτο τους ?? Απορω δλδ ....

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ, 03 Φεβ 2018 4:18 pm
από TheMaster
Also who the fuck is Karolos Skianis ? Why don't I know of this new golden boy ??