Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Πληροφορίες που αφορούν στο σύνολο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας της σχολής και δεν εντάσσονται σε κάποιο έτος.

Συντονιστής: University Editors

Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό Ploutarchos_M » Πέμ, 01 Φεβ 2018 5:59 pm

Με αφορμή την εξέταση στο Matlab(31-1-2018) έγραψα με τους συμφοιτητές μου, Αριστοκλή Λαγό και Γιάννη Κοκοτσάκη, ένα γράμμα για τον Κοσμήτορα στο οποίο εκφράζουμε την άποψή μας για αναδιαμόρφωση της εξέτασης. Καθώς όπως προέκυψε το ζήτημα απασχολεί μεγάλη μερίδα συμφοιτητών, αποφασίσαμε να μαζέψουμε υπογραφές για να το κάνουμε πιο συλλογικό και να πιέσουμε να αλλάξει η φιλοσοφία της τελικής εξέτασης. Για τις υπογραφές:https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hh8wCJQY2psz6Q89JdgDkElMKmY_ke9hqbr5O698A3Q/edit#gid=0. Θα έρθουμε φυσικά και σε επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους καθηγητές . Ακολουθεί η επιστολή:

Προς: τον κοσμήτορα της σχολής Πολιτικών Μηχανικών / ΕΜΠ
καθηγητή κύριο Δημήτριο Κουτσογιάννη
Μετσόβιο Πολυτεχνείο - Ηρώων Πολυτεχνείου 5, 15780 Ζωγράφου

Θέμα: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα «Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ» (3ου εξαμήνου)

Αθήνα, 08/02/2018

Καθηγητά κύριε Κουτσογιάννη,

Νιώθουμε την ανάγκη να σας γράψουμε την παρούσα επιστολή για να εκφράσουμε τον προβληματισμό μεγάλης μερίδας των φοιτητών της σχολής σχετικά με το μάθημα «Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ» του 3ου εξαμήνου στο οποίο εξετάζεται η γλώσσα προγραμματισμού Matlab, και συγκεκριμένα για την μορφή της τελικής εξέτασης.
Σύμφωνα με τη σελίδα του «mycourses.ntua.gr», ισχύει το παρακάτω για την τελική βαθμολογία:
«Έστω α ο βαθμός ασκήσεων, ε ο βαθμός θέματος, γ ο βαθμός εξέτασης, μ ο σταθμισμένος μέσος όρος εργασίας και εξέτασης και τ ο τελικός βαθμός. Τότε:
μ = 0.8γ + 0.2ε
τ = μ+α <= 10
Τα θέματα και οι ασκήσεις ισχύουν μόνο για το τρέχον και το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος (περίοδοι Φεβρουαρίου – Σεπτεμβρίου). Βαθμοί θεμάτων δεν θα «φυλάσσονται» για μεταφορά τους σε μεθεπόμενο ακαδημαϊκό έτος. Η αξιολόγηση για φοιτητές μεγαλυτέρων εξαμήνων θα γίνεται με την προσκόμιση νέου θέματος και νέων ασκήσεων.»

Είναι αλήθεια πως η υποχρεωτική εξαμηνιαία εργασία όπως και οι προαιρετικές ενδιάμεσες ασκήσεις αποτελούν θετικά στοιχεία. Παρόλα αυτά, η τελική γραπτή εξέταση είναι αυτή που επηρεάζει καθοριστικά τον τελικό βαθμό, λόγω και του υψηλού συντελεστή βαρύτητας.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό αποτυχίας των φοιτητών. Έτσι, αντιλαμβάνεστε πολύ καλά πως μία σημαντική αιτία αυτού είναι η τελική γραπτή εξέταση, η οποία παρουσιάζει κάποιες ιδιομορφίες. Συγκεκριμένα, δεν υπάρχει διαβάθμιση δυσκολίας αφού ζητούνται είτε δύο είτε τρία θέματα μεγάλης βαθμολογικής βαρύτητας τα οποία χαρακτηρίζονται από αυξημένη πολυπλοκότητα. Αυτό είναι αρνητικό δεδομένου του σκοπού που θα έπρεπε να έχει ένα τέτοιο μάθημα στην σχολή των Πολιτικών Μηχανικών. Με την παρούσα μορφή εξέτασης, η επίτευξη προβιβάσιμου ή καλού βαθμού απαιτούν υψηλή εξοικείωση και ενασχόληση με την γλώσσα «Matlab» σε σημείο που ξεπερνά την εργαλειακή χρήση που θα ήθελε ένας πολιτικός μηχανικός. Δεύτερο σημαντικό στοιχείο που προστίθεται στην ήδη δυσχερή κατάσταση είναι το γεγονός ότι η εξέταση έχει διάρκεια μόνο 1 ώρα (31/1/2018).
Αντ’ αυτού, θα ήταν σκόπιμο να υπάρχει μια διαφορετική διάρθρωση της τελικής γραπτής εξέτασης που πιθανά θα περιελάμβανε θεωρητικά στοιχεία, ερωτήσεις κλειστού τύπου και θέματα προγραμματιστικής ανάπτυξης. Έτσι, θα πραγματοποιούνταν διαβάθμιση κλιμακούμενης δυσκολίας που εξυπηρετεί τόσο την ακριβέστερη αξιολόγηση των εξεταζόμενων όσο και την μεγαλύτερη επιτυχία των φοιτητών.
Να ξεκαθαρίσουμε εκ των προτέρων πως ουδέποτε αποτέλεσε κίνητρο της παρούσας επιστολής ο στιγματισμός είτε του μαθήματος είτε πόσο μάλλον των καθηγητών. Επίσης να διατυπώσουμε σθεναρά πως δεν είναι επιδίωξή μας η διεκδίκηση της αριστείας με την υποβάθμιση της ποιότητας. Επισημαίνουμε τον προβληματισμό που συμμεριζόμαστε με την πλειοψηφία των συμφοιτητών μας για ένα μάθημα το οποίο, ενώ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μάθημα βαρύτητας στη σχολή μας, δαπανά ζωτικό χρόνο των φοιτητών. Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και συζήτηση επί του θέματος.

Αναμένοντας την απόκρισή σας,

Με εκτίμηση,

Πλούταρχος Μαρίνης
Αριστοκλής Λαγός
Κοκοτσάκης Ιωάννης

Στοιχεία επικοινωνίας:

Πλούταρχος Μαρίνης: 695 60 92 209
ploutomarinis@gmail.com

Αριστοκλής Λαγός: 693 32 20 198
lagos.aristoklis@gmail.com
Άβαταρ μέλους
Ploutarchos_M
 
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: Κυρ, 30 Οκτ 2016 8:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2016

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό RaR-RiP » Πέμ, 01 Φεβ 2018 6:28 pm

θεωρω πως ειναι πολυ καλη η κινηση σας παιδια. τα θεματα ηταν πολυ δυσκολα. δεν ξερω ποια ηταν τα ποσοστα επιτυχίας τις αλλες χρονιες (ας πει καποιος γιατι δεν το εχω ψαξει), παντώς εγώ σιγουρα κοπηκα και κοπηκε και οποιος αλλος ρωτησα. Αρα χωρις να ειμαι σιγουρη κρινω οτι φετος θα ειναι πολυ χαμηλα τα ποσοστα επιτυχίας. Αν και είναι νομιζω τα τελευταία δυο χρόνια που εχουν γινει πιο δυσκολα τα θεματα. Σε αντιθεση με το μαθημα της βελτιστοποίησης που εξετάζεται σε ματλαμπ και είναι αρκετά ευκολο.
Νομιζω οτι αυτο που πρεπει να ζητάμε, πέρα από το να γινουν πιο ευκολα τα θεματα από του χρόνου, είναι να γίνει φέτος μια κανονικοποίηση των βαθμών προς τα πανω ουτως ώστε να περάσει το 30% για να διορθωθεί το πρόβλημα ήδη από τωρα.
Ετσι για την κουβέντα, αν και θεωρώ πολύ σωστό που γράψατε αυτή την επιστολή, (και πρέπει να δουμε τι αλλο μπορούμε να κανουμε) είναι δυο πραγματακια με τα οποία διαφωνω. Πρώτον, το πρόβλημα του μαθηματος δεν είναι ο χρόνος εξέτασης αλλά η δυσκολία, και το λέω αυτό γιατί όταν λες εκτός των άλλων ότι έχεις πρόβλημα με τον χρόνο είναι πολύ εύκολο να σου πει ο καθηγητής ότι "οκ, εχεις μισή ώρα παραπάνω" αλλά αυτό στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα έλυνε κάτι. Δεύτερον, μου φαίνεται ότι υπάρχει μία αντίφαση σε αυτό που γραφει η επιστολή. Απο την μία λέει ότι το μάθημα έχει γίνει παράλογα απαιτητικό και από την άλλη ότι οι ασκήσεις που μπαίνουν στο εξάμηνο είναι θετικό στοιχείο. Και οι ασκήσεις όμως είναι μία παραπάνω απαίτηση.
By the way, θεωρώ ότι είναι απαράδεχτο να υπάρχει υποχρεωτικό θέμα. Αυτα...
RaR-RiP
 
Δημοσιεύσεις: 128
Εγγραφή: Δευτ, 16 Φεβ 2015 3:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2014

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό Ploutarchos_M » Πέμ, 01 Φεβ 2018 8:06 pm

RaR-RiP έγραψε:θεωρω πως ειναι πολυ καλη η κινηση σας παιδια. τα θεματα ηταν πολυ δυσκολα. δεν ξερω ποια ηταν τα ποσοστα επιτυχίας τις αλλες χρονιες (ας πει καποιος γιατι δεν το εχω ψαξει), παντώς εγώ σιγουρα κοπηκα και κοπηκε και οποιος αλλος ρωτησα. Αρα χωρις να ειμαι σιγουρη κρινω οτι φετος θα ειναι πολυ χαμηλα τα ποσοστα επιτυχίας. Αν και είναι νομιζω τα τελευταία δυο χρόνια που εχουν γινει πιο δυσκολα τα θεματα. Σε αντιθεση με το μαθημα της βελτιστοποίησης που εξετάζεται σε ματλαμπ και είναι αρκετά ευκολο.
Νομιζω οτι αυτο που πρεπει να ζητάμε, πέρα από το να γινουν πιο ευκολα τα θεματα από του χρόνου, είναι να γίνει φέτος μια κανονικοποίηση των βαθμών προς τα πανω ουτως ώστε να περάσει το 30% για να διορθωθεί το πρόβλημα ήδη από τωρα.
Ετσι για την κουβέντα, αν και θεωρώ πολύ σωστό που γράψατε αυτή την επιστολή, (και πρέπει να δουμε τι αλλο μπορούμε να κανουμε) είναι δυο πραγματακια με τα οποία διαφωνω. Πρώτον, το πρόβλημα του μαθηματος δεν είναι ο χρόνος εξέτασης αλλά η δυσκολία, και το λέω αυτό γιατί όταν λες εκτός των άλλων ότι έχεις πρόβλημα με τον χρόνο είναι πολύ εύκολο να σου πει ο καθηγητής ότι "οκ, εχεις μισή ώρα παραπάνω" αλλά αυτό στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα έλυνε κάτι. Δεύτερον, μου φαίνεται ότι υπάρχει μία αντίφαση σε αυτό που γραφει η επιστολή. Απο την μία λέει ότι το μάθημα έχει γίνει παράλογα απαιτητικό και από την άλλη ότι οι ασκήσεις που μπαίνουν στο εξάμηνο είναι θετικό στοιχείο. Και οι ασκήσεις όμως είναι μία παραπάνω απαίτηση.
By the way, θεωρώ ότι είναι απαράδεχτο να υπάρχει υποχρεωτικό θέμα. Αυτα...


Είναι σίγουρα εύλογες οι παρατηρήσεις σου. Όσων αφορά το θέμα της ώρας δεν θέλαμε να τονίσουμε ότι το θέμα της εξέτασης είναι η ώρα (δεν νομίζω ότι προκύπτει και αυτό από το γράμμα συνολικά) απλά ότι είναι απαράδεκτο συγκεκριμένα για αυτά που ζητήθηκαν(για τα οποία είναι ξεκάθαρη η θέση μας) να δίνεις μόνο μία ώρα. Για το δεύτερο σημείο, οι ενδιάμεσες ασκήσεις είναι εντελώς προαιρετικές, η εργασία του εξαμήνου είναι υποχρεωτική. Σε κάθε περίπτωση νομίζω πως είναι σημαντικό να μαζευτούν αρκετές υπογραφές ώστε να γίνει ξεκάθαρο πως είναι συλλογικό το αίτημα για εξορθολόγηση της τελικής εξέτασης διότι η κατάσταση τα τελευταία δυο-τρία χρόνια έχει φτάσει στο απροχώρητο. Δεν είναι δυνατόν να περνάει το 20% και αν στο μάθημα αυτό, κάτι πάει λάθος.
Άβαταρ μέλους
Ploutarchos_M
 
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: Κυρ, 30 Οκτ 2016 8:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2016

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό νεχεανές » Πέμ, 01 Φεβ 2018 9:16 pm

Το είπατε στον κ. Λαγαρό και στον κ. Στάμο; Τί απάντησαν;
«Τήν Ὀρθοδοξία μας σάν Ἕλληνες τήν ὀφείλουμε στόν Χριστό καί τούς Ἁγίους Μάρτυρες καί τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας. Καί τήν ἐλευθερία μας τήν ὀφείλουμε στούς ἥρωες τῆς Πατρίδας μας πού ἔχυσαν τό αἷμα τους γιά μᾶς. Αὐτήν τήν ἁγία κληρονομιά ὀφείλουμε νά τήν τιμήσουμε καί νά τήν διατηρήσουμε καί ὄχι νά τήν ἐξαφανίσουμε στίς ἡμέρες μας. Εἶναι κρῖμα νά χαθῆ ἕνα τέτοιο Ἔθνος.»
-Ὁσίου Παϊσίου, Λόγοι
Άβαταρ μέλους
νεχεανές
 
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Πέμ, 09 Οκτ 2014 10:36 pm
Έτος εισαγωγής: 2014

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό Ploutarchos_M » Πέμ, 01 Φεβ 2018 10:29 pm

νεχεανές έγραψε:Το είπατε στον κ. Λαγαρό και στον κ. Στάμο; Τί απάντησαν;


Θα τους μιλήσουμε την επόμενη βδομάδα όπου θα έχουν μαζευτεί και περισσότερες υπογραφές
Άβαταρ μέλους
Ploutarchos_M
 
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: Κυρ, 30 Οκτ 2016 8:50 pm
Έτος εισαγωγής: 2016

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό ReC » Παρ, 02 Φεβ 2018 11:25 pm

dap matlab.jpg


Εντάξει λύθηκε το θέμα. Ανέλαβε η υπεύθυνη δύναμη. Γιατί από μόνοι τους οι φοιτητές της σχολής δε θα μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα. Νομίζω τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο που όποτε κάτι δεν πάει καλά στη σχολή είναι εκεί, δίπλα στον φοιτητή, με λύσεις στα προβλήματα του. Γιατί ποιος άλλος είναι καταλληλότερος να μεταβιβάζει τα αιτήματα των φοιτητών, από αυτούς που πέρυσι υπερασπίζονταν την απ' ευθείας εφαρμογή του νέου προγράμματος και φέτος κατήγγειλαν τη διοίκηση για το χάος που αυτή προκάλεσε; Έχει καταντήσει λίγο αστείο αυτό το φετινό με τις κατόπιν εορτής επιστολές στη διοίκηση.
Πάντως σοβαρά τώρα, θα πρότεινα σε όσους πήραν την πρωτοβουλία της αρχικής επιστολής να μη βασίζονται σε τέτοιου είδους καλοπροαίρετους φοιτητοπατέρες που εμφανίζονται στο πλευρό του φοιτητή μόνο σε ακίνδυνα ζητήματα (σε αντίθεση με πρόγραμμα σπουδών, όριο δήλωσης) και κοιτάν να καπελώσουν ότι μπορούν.
Άβαταρ μέλους
ReC
 
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: Κυρ, 27 Σεπ 2015 4:22 pm
Έτος εισαγωγής: 2014

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό nikostt » Παρ, 02 Φεβ 2018 11:52 pm

ποσο ξεφτιλισμενος πρεπει να εισαι για να βγαλεις τετοια ανακοινωση την ωρα που καποιοι φοιτητες πηγαινουν να κανουν μια κινηση και να την κοινοποιησουν και σε αλλους ωστε η αντιδραση να εισαι συλλογικη και να εχει αποτελεσμα..πραγματικα μονο σε εμενα φαινεται εμετικο να καπελωνεις ετσι τετοιες κινησεις, αφου δεις πως υπαρχει ενα κλιμα στο κοσμο και πας να το εκμεταλευτεις....το χειροτερο ειναι πως θα βγει παλι το κλασσικο "ΔΕΙΤΕ ΠΟΙΟΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΦΟΙΤΗΤΗ1!!!!111!!!1!!1"
Άβαταρ μέλους
nikostt
 
Δημοσιεύσεις: 164
Εγγραφή: Κυρ, 26 Ιαν 2014 12:25 am
Έτος εισαγωγής: 2013

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό ScepticEngineer » Παρ, 02 Φεβ 2018 11:57 pm

[quote="ReC"]
dap matlab.jpg

[quote]

:sick: :sick: :sick:

Spoiler: show
για την ανακονωση εννοειται
“I’m sowing the seeds,
I’m sowing the seeds I’ve taken,
I’m sowing the seeds I’ve taken for granted

This thorn in my side
This thorn in my side is from the tree
This thorn in my side is from the tree I’ve planted

Ohh it tears me and I bleed…”
Άβαταρ μέλους
ScepticEngineer
 
Δημοσιεύσεις: 692
Εγγραφή: Δευτ, 30 Ιαν 2012 11:31 pm
Τοποθεσία: Κάπου στα 80's
Έτος εισαγωγής: 2011

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό TheMaster » Σάβ, 03 Φεβ 2018 4:14 pm

Εμετος μονο ... Αυτο που ειπε ο nikostt ακριβως ... Δεν αηδιαζουν με τον εαυτο τους ?? Απορω δλδ ....
"The funny thing about choosing sides is that you don't have to be all the way one one side or the other . It's okay to be feeling like 'this is the one I align a little bit more , ant it's not perfect,but at least there's stuff I can appreciate a little bit more on this side.'"
Άβαταρ μέλους
TheMaster
 
Δημοσιεύσεις: 866
Εγγραφή: Δευτ, 30 Δεκ 2013 2:56 am
Έτος εισαγωγής: 2013

Re: Προβληματισμοί επί της μορφής της τελικής εξέτασης στο μάθημα "Μέθοδοι Επίλυσης με Η/Υ-Matlab"

Δημοσίευσηαπό TheMaster » Σάβ, 03 Φεβ 2018 4:18 pm

Also who the fuck is Karolos Skianis ? Why don't I know of this new golden boy ??
"The funny thing about choosing sides is that you don't have to be all the way one one side or the other . It's okay to be feeling like 'this is the one I align a little bit more , ant it's not perfect,but at least there's stuff I can appreciate a little bit more on this side.'"
Άβαταρ μέλους
TheMaster
 
Δημοσιεύσεις: 866
Εγγραφή: Δευτ, 30 Δεκ 2013 2:56 am
Έτος εισαγωγής: 2013

Επόμενο

Επιστροφή στο Μαθήματα-Γενικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες

cron