Σελίδα 1 από 3

Ποιες από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 6:58 pm
από merde_conserve
Μιας και το νέο ακαδημαϊκό έτος φέρνει σαρωτικές αλλαγές στο χώρο τις Παιδείας, αποφασίσαμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση που υπάρχει στο MQN, σφυγμομετρώντας την άποψη όλων για τα αποτελέσματα των επερχόμενων αλλαγών (εφ'όσον φυσικά αυτές συμβούν).

Το επόμενό μας κεντρικό poll λοιπόν σας καλεί να επιλέξετε (εως και) τρεις από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία που βλέπετε πιο αρνητικά (υπάρχει φυσικά και η...μηδενική επιλογή, σε περίπτωση που συμφωνείτε με το σύνολο των μέτρων). Οι αλλαγές αυτές έρχοναι σε πολλά επίπεδα στον ακαδημαϊκό χώρο και τις λεπτομέρειές τους μπορείτε να τις διαβάσετε στη συζήτηση που έχει ήδη γίνει στο forum. Ελπίζουμε να αποτελέσει ικανή βάση για προβληματισμό και συζήτηση.

Spoiler: show
(Για να προλάβω φυσικά τα εξυπνακίστικα σχόλια του στυλ "γιατί μας βάζεις να ιεραρχούμε τις επιλογές αφού όλες είναι αρνητικές και μπλαμπλα", να πω μόνο ότι αποτελεί μία απλή βάση κατάταξης των προβλημάτων του επερχόμενου νόμου ως αφορμή για περαιτέρω ανάλυση και όχι μια συνολική αποτίμηση/κριτική των αλλαγών του).
:ellinofreneia:

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 7:39 pm
από Theodore
Τα δύο χειρότερα κατ' εμέ είναι οι managers και η κατάργηση της αυτοτέλειας. Διότι:

1) Οι manager (στην Ελλάδα τουλάχιστον) αναλώνονται σε επιφανειακή προσέγγιση επί της ουσίας των διαφόρων θεμάτων των επιχειρήσεων που διοικούν. Δεν τους ενδιαφέρει το "πώς" θα λυθεί ένα θέμα, αλλά το ότι "πρέπει να λυθεί". Από ανθρώπους που δεν έχουν καλλιεργήσει στον εαυτό τους την ικανότητα επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, δεν περιμένω καλά πράγματα. Τουναντίον μάλιστα...!
Αν, ωστόσο, υποθέσουμε ότι, οι managers αυτοί διαθέτουν -εκτός από πτυχίο Management (από σοβαρές σχολές όμως, π.χ. MIT Sloan School of Management, και όχι του τύπου του "οικογενειοκρατίας" ΠΑ.ΠΕΙ....! :oops: )- και τον τίτλο του Διδάκτορα από Αναγνωρισμένα (Τεχνικά) Πανεπιστήμια, και το Διδακτορικό τους είναι στο αντικείμενο του χώρου στον οποίον θα τοποθετηθούν ως διαχειριστές (managers), τότε συμφωνώ με την ιδέα, και μάλιστα πιστεύω ότι θα πρέπει να διορίζονται ως διευθυντές τομέων/εργαστηρίων, κλπ. [Αυτό σίγουρα θα προκαλέσει αντιδράσεις...!]

2) Η κατάργηση της αυτοτέλειας έχει να κάνει και με έννοιες όπως η γενικότερη ηθική/επιστημονική πορεία καθώς και ο προσανατολισμός του Πανεπιστημίου. Μεταξύ άλλων, σκοπός των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων είναι να "γεννούν" νέα γνώση και να την μεταλαμπαδεύουν στην κοινωνία, καθώς και να προάγουν την ηθική στην επιστήμη αλλά και να την προασπίζονται στην κοινωνία, μέσω της παρέμβασής τους [παλαιόθεν γνωστή η συνεργασία ΕΜΠ και ΤΕΕ] και της διαπαιδαγώγισης των φοιτητών τους. Οι ακαδημαϊκές ελευθερίες έχουν αποτελέσει μείζον ζήτημα κατά την νεότερη ιστορία της χώρας μας, και διατηρήθηκαν ως ανθρώπινο δικαίωμα μέχρι σήμερα [βλ. ιστορία ΕΜΠ]. Δεν είναι πρέπον σε μια προσπάθεια μεταρρύθμισης να οδηγηθούν τα πράγματα στο χειρότερο. Είναι άλλωστε γνωστό ιστορικά ότι πολλοί "βλάκες" έχουν περάσει από τα πολιτικά δρώμενα. Από τα ακαδημαϊκά, πόσους τέτοιους ξέρετε; Τα (τεχνικά) πανεπιστήμια συγκεντρώνουν ανθρώπους με υψηλό δείκτη ευφυΐας, νομίζω είναι καλό να τους αφήνουμε να δρουν ελεύθερα και να τους ακούμε με προσοχή ως κοινωνία. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τους αφήνουμε να καταχρώνται! Η εποπτεία του Νόμου οφείλει να είναι παρούσα [που μπορεί να είναι άλλωστε, καθ' ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο οφείλει να ελέγχει -και ελέγχει- συνεχώς τα οικονομικά "δρώμενα" του πανεπιστημίου μας].
Αλλάζοντας παράγραφο, θα αναφέρω χαρακτηριστικά την ιστορία με την μέθοδο φωτογραφίας του Maxwell και την μέθοδο της Kodak. Η τελευταία, ως γνωστόν, είναι αυτή που επικράτησε στην αγορά, παρ' ότι η μέθοδος του Maxwell ήταν φθηνότερη και καλύτερη. Γιατί; Διότι η εν λόγω εταιρία είχε αποφασίσει να επενδύσει στην συγκεκριμένη τεχνολογία αρκετά χρήματα προτού ο Maxwell εφηύρε την μέθοδό του. Σήμερα λοιπόν, έχουμε περιστατικά ανάλογα, όπου οι εταιρίες πληρώνουν τους ερευνητές π.χ. για να τους βελτιστοποιήσουν την παραγωγή τους, ενώ αυτή μπορεί να στηρίζεται σε μη-βέλτιστα [ενεργειακά/οικονομικά] θεμέλια...!

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Κατ' εμέ, τα προβλήματα που μαστίζουν το σημερινό δημόσιο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα είναι η γραφειοκρατία και η δημοσιοϋπαλληλική αναλγησία (ήτοι: κοπροσκύλιασμα), και είναι δύο μείζονα ζητήματα στα οποία οφείλει να εστιάσει το κράτος σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις.
:arrow: 1ο χαρακτηριστικό παράδειγμα:
Είναι γελοίο το ότι χρειάζεται "μειοδοτικός διαγωνισμός" για την προμήθεια βιβλίων, την στιγμή που η απευθείας αγορά τους από τους εκδοτικούς οίκους με την ιδιότητα του ακαδημαϊκού ιδρύματος είναι ασυγκρίτως ταχύτερη και οικονομικότερη ( βλ. http://www.amazon.co.uk :P ). Ο μειοδοτικός διαγωνισμός κρατά 3-4 μήνες, ενώ απαιτείται άλλος 1.5 μήνας μέχρι την παράδοση των βιβλίων. Συν τοις άλλοις, η επιλογή της προμήθειας συγγραμμάτων μέσω κληροδοτημάτων καθυστερεί πολλές φορές και την προκήρυξη ενός διαγωνισμού, διότι δεν επαρκούν τα χρήματα των κληροδοτημάτων [ειδικά τώρα με την οικονομική κρίση υπήρξαν μειωμένα έσοδα]. Συν τοις άλλοις, όταν κανένας δεν εποπτεύει την/τον αρμόδι-α/-ο υπάλληλο, υπάρχει και επιπρόσθετη καθυστέρηση. Η έρευνα όμως στα ανταγωνιστικά πανεπιστήμια δεν περιμένει... συνεχίζεται. Εμείς; Τί κάνουμε;
:arrow: 2ο χαρακτηριστικό (ΚΡΑΥΓΑΛΕΟ) παράδειγμα:
Είναι γελοίο (εις τον κύβο) το γεγονός ότι τα καινούργια κτίρια της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών εδόθησαν ως μειοδοτικός διαγωνισμός σε ιδιωτικές εταιρίες, την στιγμή που στο Ίδρυμά μας υπάρχουν τόσα μέλη ΔΕΠ και ερευνητές αλλά και φοιτητές με καινοτόμες ιδέες και διάθεση να προσφέρουν. Αντ' αυτού, οι τεμπελχανάδες μιζαδόροι καρεκλοκένταυροι επέλεξαν την γραφειοκρατική οδό...! :ninja:

Και πόσα άλλα θα μπορούσα να σκεφθώ και να γράψω...! :roll:

Με εκτίμηση,
Θοδωρής._

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 8:40 pm
από BM
Γιατί λείπει η επιλογή "όλα τα παραπάνω"; :lol:

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 9:23 pm
από PSW
Ρε παιδια λειπει το πιο βασικο...η αντικατασταση του πτυχιου απο το ατομικο φακελο δεξιοτητων...ειναι το χειροτερο απο ολα γιατι εχει να κανει και με την επαγγελματικη μας προοπτικη.

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 10:00 pm
από merde_conserve
Σωστός, αυτό το ξέχασα. Θα το προσθέσουμε αλλά θα γίνει reset το poll δυστυχώς και θα πρέπει να ψηφίσουμε από την αρχή.

Edit: Δεν το αλλάζω ακόμα, γιατί στις πηγές δεν έχω βρει καμία αναφορά σε αυτό. Βρες μου κάποια πηγή που να λέει ότι συμπεριλαμβάνεται στις αλλαγές και το προσθέτω (για να μην προσθέτουμε και πιο γενικές πιθανές αλλαγές αλλά μόνο αυτές που έχουν εξαγγελθεί).

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 10:19 pm
από lybe33
Σχετίζεται πάντως με το προπαρασκευαστικό έτος.Ουσιαστικά δηλαδή δε θα μπαίνεις σε σχολή ή τμήμα μετά από αυτό αλλά θα φτιάχνεις ένα πρόγραμμα σπουδών διαλέγοντας μαθήματα από διάφορα τμήματα.Καταργείται δηλαδή η έννοια του πτυχίου και των κατοχυρωμένων επαγγελματικών δικαιωμάτων,συλλογικών διεκδικήσεων,κτλ.

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 10:21 pm
από merde_conserve
Οκ, ας το βάλουμε εκεί λοιπόν για να μην επηρεάσει και το μέχρι τώρα αποτέλεσμα.

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 10:38 pm
από +blueoystercult+
Μα ειναι δυνατον να υπαρχουν ηδη 4 ψηφοι στο ''δεν βρισκω κατι αρνητικο''? Μηδενικη συναισθηση της καταστασης και πληρη αγνοια απο καποιους συναδελφους..Κριμα.

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 10:52 pm
από PAINTER
παίζει να το κάνουν και για σπάσιμο...

Re: Ποιές από τις επερχόμενες αλλαγές στην Παιδεία βλέπετε πιο ΑΡΝΗΤΙΚΑ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 14 Οκτ 2010 11:02 pm
από Giorgitseli
PSW έγραψε:Ρε παιδια λειπει το πιο βασικο...η αντικατασταση του πτυχιου απο το ατομικο φακελο δεξιοτητων...ειναι το χειροτερο απο ολα γιατι εχει να κανει και με την επαγγελματικη μας προοπτικη.

συμφωνώ με PSW. βάλτε το οπωσδήποτε αυτό!!!

συνάδελφοι, ένα πράγμα θα σας πω μόνο εν όψει τη γενικής συνέλευσης. το ξέρω ότι πολλοί θα λέτε "ας βάλω το κεφάλι κάτω και ας τελειώνω από δω μέσα" και "όσο πιο γρήγορα βγω τόσο το καλύτερο"..όλοι γι αυτό το πτυχίο πασχίζουμε τόσα χρόνια...το θέμα όμως είναι ότι πλέον καταργείται η έννοια του πτυχίου, με την εισαγωγή του ατομικού φακέλου προσόντων..ο καθένας μας θα συλλέγει τις μοναδούλες του και γενικά θα ναι καθένας "για την πάρτη του"..κάτι τέτοιο όμως δεν είναι "καθόλου για την πάρτη μας" καθώς, όπως αντιλαμβάνεστε, οδηγεί στην πλήρη διάσπαση μας. δε θα μπορούμε πλέον να μιλάμε για συλλογικές διεκδικήσεις...