από abar » Παρ, 23 Σεπ 2011 7:31 pm
@ gogogeorgia
Είναι απορία πολλών το εύρος της ισχύς των αποφάσεων της Γ.Σ. των φοιτητών????? -
Φοιτητική εκπροσώπηση 1-1 basics:
Η Γ.Σ. του Σ.Φοιτητών αποφασίζει για θέματα που αφορούν τον Σύλλογο Φοιτητών. Δεσμεύει μόνο αυτόν του οποίου η άποψη επικρατεί - (καθώς δεν υπάρχει συλλογική κουλτούρα είπαμε) να τηρήσει ή/και να διεκδικήσει όσα ο ίδιος πρότεινε. Ενίοτε παίρνει και αποφάσεις για θέματα για τα οποία κανείς δεν ρώτησε τον Σύλλογο ή δεν πρόκειται να δώσει δεκάρα τσακιστή για την άποψη του Συλλόγου Φ.Π.Μ. (βλέπε Ασφαλιστικό, ΟΗΕ, ΕΕ, ΝΑΤΟ, IMF, και κάθε είδους ακρωνύμιο)
Οι εκπρόσωποι των φοιτητών τώρα (τους οποίους εκλέγετε μία φορά κάθε χρόνο - καθώς αλλάζει κάθε χρόνο το εκλογικό σώμα) μεταφέρουν τις απόψεις - αποφάσεις των Γ.Σ. των φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης που συμμετέχουν ορισμένοι με βάση τις έδρες που έχουν λάβει στις τελευταίες εκλογές. (Γ.Σ. Σχολής - ανώτατο όργανο, Δ.Σ. Σχολής, Γ.Σ. Τομέων, κτλ κτλ). Με όσα γνωρίζω από τον προηγούμενο νόμο - πλαίσιο (καθώς πλέον έχω χάσει κάποια επεισόδια) η αναλογία εκπροσώπων φοιτητών - εκπροσώπων ΔΕΠ (όπου ΔΕΠ = Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό) είναι 1:2.
Με απλά μαθηματικά οι προτάσεις των φοιτητών στις Γ.Σ. της Σχολής χρειάζονται ψήφους των μελών ΔΕΠ για να περάσουν και με προαπαιτούμενο να είναι κοινή η άποψη των εκπροσώπων των φοιτητών / και να μην σαμποτάρουν την λήψη απόφασης. (βλέπε προχτεσινά γεγονότα). Σημειώνω οτι βάσει νόμου, η Γ.Σ. της Σχολής αποφασίζει για διαδικαστικά θέματα/καθορισμό προγράμματος Σπουδών/Γενικά Διοικητικά Θέματα και δεν είχε βάσει του προηγούμενου νόμου αρμοδιότητα να ελέγχει/αξιολογεί/κρίνει την διδακτική/επιστημονική/ερευνητική επάρκεια των μελών ΔΕΠ της σχολής καθώς ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης ενός μαθήματος αποτελούσε αποκλειστικό προνόμιο του διδάσκοντα.(ελευθερία διδασκαλίας). Έμμεσος τρόπος κριτικής σε περίπτωση συνεχών καταγγελιών κακής διδασκαλίας (από ποιους? εσωτερική/εξωτερική αξιολόγηση) ήταν η αντικατάσταση του συντονιστή καθηγητή του μαθήματος (που προϋποθέτει την ύπαρξη πολλών μελών ΔΕΠ ίδιας βαθμίδας στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο - σπάνιο άρα φαύλος κύκλος).
Συνεπώς το μεγαλύτερο πρόβλημα των φοιτητών - η κακή απόδοση των μελών ΔΕΠ ή η ελλειπής απασχόληση με το μάθημα - κακή μεταδοτικότητα - παλιά/ακατανόητα συγγράμματα - μη έγκαιρη ανακοίνωση αποτελεσμάτων - κτλ κτλ κτλ κτλ - απαιτούσε πάντα διάλογο και συνεργασία εκ μέρους των μελών ΔΕΠ για όσα προβλήματα και οι ίδιοι αναγνώριζαν ως υπαρκτά.
Αυτά για τα basics.