Σελίδα 1 από 3
24/04: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Πέμ, 22 Απρ 2010 10:45 am
από intelx86
Επίσκεψη εργοταξίου - Οδηγίες
Εργοτάξια της εταιρίας ΑΚΤΩΡ στα Σπάτα.
Αναχώρηση με πούλμαν από την Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου (πάρκινγκ Σχολής Πολ. Μηχ) το Σάββατο 24/4/2010 στις 8.30 ακριβώς.
Όσοι θέλουν να μεταβούν με ίδια μέσα, η προτεινόμενη διαδρομή είναι η εξής:
Αττική οδός με κατεύθυνση Αεροδρόμιο, έξοδος 18, κατεύθυνση προς Σπάτα. Συναντάμε μια κυκλική πλατεία και βγαίνουμε αντιδιαμετρικά. Συναντάμε 2η πλατεία και πάλι βγαίνουμε αντιδιαμετρικά. Συναντάμε φανάρια συνεχίζουμε ίσα. Περνάμε το νεκροταφείο των Σπάτων. Στο τέλος του δρόμου (μοιάζει με αδιέξοδο που όμως συνεχίζει προς τα δεξιά) πάμε προς τα αριστερά όπου είναι το εργοτάξιο.
Εκτιμώμενη διάρκεια επίσκεψης: από 9.00-12.30. Ειδικώς για το 2ο Τμήμα το πρόγραμμα θα συνεχισθεί στο Πολυτεχνείο με έκτακτο μάθημα αναπλήρωσης από 13.00 έως 16.00 (
βλ. σχετική ανακοίνωση)
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Πέμ, 22 Απρ 2010 11:29 am
από pirlo
Καλημέρα σε όλους,για την επίσκεψη θα πρεπει να δηλώσουμε σε κάποιον απο πριν ή ερχομαστε κατευθείαν το Σάββατο?Τα παιδια που το εχουν περασει το μάθημα μπορουν να συμμετέχουν?
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Κυρ, 25 Απρ 2010 1:41 pm
από Alexander
Απο χτες (γρήγορος) έχουν ανέβει στο mycourses λίγες φωτογραφίες από την επίσκεψη, καθώς και οι ξυλότυποι των 2 έργων.
Πληροφοριακά, το ένα (το "χωριό") είναι
αυτό.
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Δευτ, 26 Απρ 2010 12:44 am
από lasa
Να σας ρωτησω κατι παιδια, ειλικρινα χωρις καμμια εξυπνακιστικη διαθεση.Νιωθετε περηφανοι ως μηχανικοι, ως επιστημονες και ως πολιτες γενικοτερα που κατασκευαζονται τετοιου ειδους εργα και δη στην περιβαλλοντικα και χωροταξικα ευαισθητη περιοχη των Μεσογείων;
Κατά τη γνώμη σας δεν εγείρονται θέματα "εισβολής'' στην κοινωνική συνοχή και στον (πολύ κρίσιμο κατά τη γνώμη μου αγροτικό χαρακτήρα της περιοχής); Θεωρείτε ότι ο ρόλος μας εξαντλείται στο σχεδιασμό και τη διαστασιολόγηση των εν λόγω δομικών στοιχείων. Δεν έχει ο μηχανικός ευθύνη πέναντι στην κοινωνία για ότι κατασκευάζει και κυρίως για το χαρακτήρα και το γενικότερο συμβολισμό της κατασκευής του. Δηγλαδή προς ολοταχώς για mallοποίηση της Ελλάδας και όποιν πάει ο χάρος;
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Δευτ, 26 Απρ 2010 1:09 am
από gandalf
Προφανώς και έχεις δίκιο και τέτοια έργα που είδαμε αφορούν μια στρεβλή και αρρωστημένη ανάπτυξη με σκοπό το κέρδος (ποιανού?) και καμιά σχέση δεν έχει ούτε με τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας ούτε των πολιτών εκεί...Τα παραδείγματα πολλά, το Mall, τα τεράστια εμπορικά τύπου Avenue, Golden Hall κτλ στη Κηφισίας και πάει λέγοντας...
Αυτό είναι μια διαπίστωση που λίγο πολύ μπορούν να την κάνουν όλοι...το θέμα είναι ο ρόλος ο δικός μας ποιος είναι και αυτό είναι μια καλή ερώτηση...Πχ αμα στο γραφείο που δουλεύεις σου έρθει να κάνεις τα στατικά σε τέτοιο έργο θα πεις δεν τα κάνω? Αν βρεις δουλειά σε ένα αντίστοιχο εργοτάξιο θα πεις δεν πάω? Και είναι σίγουρο πως θα έχεις πάντα την δυνατότητα επιλογής? Και όταν η πλειοψηφία των έργων που γίνεται είναι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (ή σε κάποιο βαθμό) επιζήμια τότε τι γίνεται?
Και είναι και θέμα που βρίσκεσαι στην παραγωγή...προφανώς άλλες οι ευθύνες όταν παίρνεις τις αποφάσεις σε ανώτερο επίπεδο και συμβουλεύεις τον ιδιοκτήτη κτλ και άλλο να είσαι στον Η/Υ και να λύνεις κάποια στατικά...
Απλά επειδή το θέμα είναι και πολιτικό επι της ουσίας, το σημαντικό είναι τι κάνει η τοπική κοινωνία, τα κινήματα πόλης κτλ απέναντι σε αυτού του είδους την ανάπτυξη...αν αντιδρούν ή όχι...Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι επιτυχίες σχετικά με τα εμπορικά κέντρα στο γήπεδο του Παναθηναϊκού...
Από εκεί και πέρα ο μηχανικός δεν μπορεί να αυτομαστιγώνεται ούτε να αυτοθυσιάζεται, άλλωστε όταν ζεις σε ένα σύστημα που ακολουθεί ένα τέτοιο μοντέλο ανάπτυξης (και κατανάλωσης, και εργασίας, και πάει λέγοντας) και αναγνωρίζεις πως δεν σ'αρέσει και θέλεις να το αλλάξεις αναγκάζεσαι να κάνεις και τις υποχωρήσεις σου και τους συμβιβασμούς σου σε καθημερινή βάση...
Άλλωστε σε συλλογικά προβλήματα δεν υπάρχουν ατομικές λύσεις, αν οι μηχανικοί σε συλλογικό επίπεδο (και από τεχνικής πλευράς) μέσω της εκπροσώπησης τους πχ στο ΤΕΕ κρατούν μια στάση ενάντια σε τέτοιες μορφές ανάπτυξης (οπως και έχει γίνει πχ με τον νέο δρόμο στον Υμηττό) τότε είμαστε σε καλό δρόμο...Και όταν ο καθένας αγωνίζεσαι και ως άτομο μέσα στις συλλογικότητες για αυτά τα πράγματα τότε είμαστε σε ακόμα καλύτερο...Και για κάποιον που έχει ανησυχίες και θέλει να αλλάξει κάποια πράγματα δεν βλέπω άλλο δρόμο...αλλιώς πρέπει να μονάσουμε, να μην τρώμε αυτά που παράγει αυτό το σύστημα, να μην ψωνίζουμε στα μαγαζιά του, να μην δουλεύουμε κάτω απ' τις παραγωγικές σχέσεις του κτλ...να θέσεις δηλαδή εαυτόν εκτός συστήματος που μάλλον δεν γίνεται...
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Δευτ, 26 Απρ 2010 1:31 am
από dimos
Ακριβώς αυτό αναρωτήθηκα και εγώ χθες κατά την επίσκεψη στο εργοτάξιο, καθώς το όλο project σε καμία περίπτωση δεν έδενε με το υπόλοιπο περιβάλλον και ήταν ξένο προς αυτό. Έχοντας μάλιστα ζήσει το προηγούμενο καλοκαίρι στο Ντουμπάι, όπου mall τέτοιου είδους είναι η χαρά του νεοάραβα (κατά το νεοέλληνας) μου χτύπησε πολύ άσχημα. Μεγάλες εκτάσεις γης μετατρέπονται σε αχανή εμπορικά κέντρα και στην συνέχεια αποτελούν την καλύτερη έξοδο για το Σαββατοκύριακο, όπου έβλεπες την καγκουριά και την επίδειξη πλούτου σε όλο τους το μεγαλείο. Προσθέστε σε όλα αυτά κα τις αμερικάνικες/πολυεθνικές εταιρείες και έχετε μια αρκετά καλή εικόνα της κατάστασης που επικρατεί εκεί.
Από την άλλη πλευρά, δε νομίζω ότι η Ελλάδα θα κινδύνευε από κάτι αντίστοιχο, αφού προς το παρόν τουλάχιστον το μυαλό μας το έχουμε μέσα και όχι πάνω από το κεφάλι μας. Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι μπορούμε να χτίζουμε όσα mall θέλουμε και μάλιστα σε περιοχές αρκετά μακριά από τον αστικό ιστό της Αθήνας. Τώρα για το ερώτημα που τέθηκε αν θα νιώθαμε περήφανοι για αυτό το έργο, ίσως τελικά να είναι αναγκαίο κακό. Θέλω να πω ότι αν είσαι εργαζόμενος στην μελετητική/κατασκευαστική εταιρεία που αναλαμβάνει να μελετήσει/κατασκευάσει το έργο δεν έχεις περιθώρια επιλογής, θα αναγκαστείς να το σχεδιάσεις/υλοποιήσεις. Αλλιώς δεν τους κάνεις και θα βρεθεί κάποιος που θα το κάνει, ενώ εσύ πιθανότατα θα βρεθείς άνεργος! Και επειδή "η δυσκολία του επαγγέλματος είναι μεταξύ δύο κακών λύσεων να επιλέξεις την λιγότερη κακή", προσπαθείς όσο μπορείς να κάνεις ένα έργο τέτοιας κλίμακας να δέσει με το περιβάλλον, όσο αυτό είναι δυνατό.
Πέρα από τα προαναφερθέντα, η επίσκεψη άξιζε και μας βοήθησε να πάρουμε μια αίσθηση από εργοτάξια τέτοιου μεγέθους, αλλά και να δούμε κάποιες από τις τεχνικές που χρησιμοποιούν, για αυτό το λόγο αξίζουν συγχαρητήρια στον κ. Τρέζο που το οργάνωσε.
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Δευτ, 26 Απρ 2010 1:38 am
από mits17
Μια ευκολη απαντηση στο να μην τσιμεντοποιηθουν τα Μεσογεια (που ηδη ειναι σε προχωρημενο σταδιο) θα ηταν να μην υπαρχει ο μισος πληθυσμος της χωρας σε μια πολη... Οταν κατασκευαζεται καινουριο αεροδρομιο,λογικο ειναι οι γυρω περιοχες να γινονται περισσοτερο αστικες και να "αναπτυσσονται"... Λεμε τωρα... Οταν τοσα χρονια δεν εχουν δοθει κινητρα να παει ο κοσμος στην επαρχια,απο κει που εφυγε για να ερθει εδω, τωρα ειναι πολυ αργα να αναστραφει η κατασταση..
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Δευτ, 26 Απρ 2010 1:47 am
από lasa
Gandalf, η απάντηση και τι να κανει ο μηχανικός είναι πολύ εύκολη. Δε διαφέρει από την κυρίαρχη λογική του ατομικισμού. Ειδικά ένας αριστερός όπως εσύ δεν έπρεπε να το πει αυτό. Κοιτάξτε παιδιά, επειδή τυγχάνει να έχω τελειώσει (είμαι αυτή τη στιγμή στο μεταπτυχιακό των δομοστατικών) και είναι αλήθεια ότι δεν είμαι και πιο άσχετος από τους φοιτητές της φουρνιάς μου, θα σας αναφέρω μία φράση του καθηγητή των συγκοινωνιολόγων κυρίου Αντώνη Σταθόπουλου στο μάθημα του Σ.Μ.Σ. "Ο μηχανικός έχει δύο δικαιώματα. Το ένα είναι να υπογράφει και το άλλο είναι να μην υπογράφει. Και ο μηχανικός πρέπει να έχει ευθύνη. Και όταν ο μηχανικός υπογράφει για να ανοίξει έξοδος στον αυτοκινητόδρομο η οποία οδηγεί στο mall, έχει πάει περίπατο η ευθύνη του"
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Δευτ, 26 Απρ 2010 1:53 am
από dimos
Μα όταν η εταιρεία στην οποία εργάζεσαι σου αναθέτει να μελετήσεις αυτό το έργο, τι θα κάνεις; Προτιμάς να μείνεις άνεργος;
Re: 24/03: Επίσκεψη εργοταξίου "Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα" 8ου εξ.

Δημοσιεύτηκε:
Δευτ, 26 Απρ 2010 2:05 am
από lasa
Άμα θέλετε να το προχωρήσουμε το θέμα σε μεγαλύτερο βάθος:
Έχω αφιερώσει πολύ μεγάλο χρόνο σε σκληρή και ποιοτική μελέτη γύρω από το αντικείμενό μας, ειδικά στο ποιο "εμπορικό κομμάτι'' (δομοστατικά, υδραυλικά, γεωτεχνικά κλπ), αλλά και σε ξεχασμένα από τον πολύ λαό αντικείμενα (οικολογία, πολεοδομία κλπ). Κατά κοινή ομολογία όσων με γνωρίζουν καλά (αρκετών καθηγητών συμπεριλαμβανομένων) έχω αποκτήσει για την ηλικία μου ένα πολύ καλό θεωρητικό υπόβαθρο και ουσιαστική εμβάθυνση. Επίσης έχω την τύχη να έχω πατέρα έναν πολύ έμπειρο μηχανικό. Συγχωρέστε μου την παραπάνω περιαυτολογία, αλλά τα στοιχεία που παρέθεσα έχουν ένα σκοπό και μόνο. Οι θέσεις που θα παραθέσω συνήθως διατυπώνονται από άτομα που θεωρούνται από πολλούς περιθωριακά (κυρίως αριστερών καταβολών) και που δεν ασχολούνται και πάρα πολύ με το αντικείμενο της σχολής, με αποτέλεσμα οι θέσεις τους να απαξιώνονται
ως απόψεις "αριστερων τεμπέληδων φοιτητοπατέρων", αγνοόντας το ουσιαστικό περιεχόμενό τους. Δε θέλω δηλαδή να βρεθεί κανένας εξυπνάκιας και να μου πει:'' είσαι ένας ακόμα τεμπέλης εαακίτης που το μόνο που ξέρει είναι να κατηγορεί την άρχουσα τάξη, και που ουδεμία σχέση έχει με το (πράγματι) μεγαλείο των γνώσεων και των εφαρμογών (αυτό τίθεται σε ερωτηματικό) που προσφέρει η σχολή μας". Συνεχίζω: