Ενημέρωση για την σημερινή συνάντηση της επιτροπής προπτυχιακών σπουδώνΣήμερα, 4/12 έγινε η σύσκεψη της επιτροπής προπτυχιακών, με θέμα τις κινήσεις που θα κάνει η σχολή για την αλλαγή του προγράμματος σπουδών. Συγκεκριμένα κατά την διάρ-κεια συζητήθηκαν οι στόχοι του προγράμματος και ποια πρέπει να είναι τα πρώτα βήμα-τα.
Από μεριά μας σαν Εγκέλαδος, ξεκαθαρίσαμε ότι είμαστε μέλη σαν εκπρόσωποι των φοι-τητών και δεσμευόμαστε προς τον σύλλογο. Όμως από την στιγμή όπου ο σύλλογος δεν έχει λάβει αποφάσεις για το πρόγραμμα σπουδών, δηλώσαμε ότι θα εκφραζόμαστε σαν σχήμα μέσα στην επιτροπή. Αρχικά έγιναν από μεριάς μας ερωτήσεις επάνω στην πρότε-ρη εισήγηση και συγκεκριμένα επάνω στους στόχους του προγράμματος, στην εξέταση όπου προτείνεται στο 4ο έτος για το 8ωρο και για την διατήρηση του ενιαίου πτυχίου. Σχετικά με τους στόχους θέσαμε 3 άξονες, την ολόπλευρη γνώση του μηχανικού, την ανά-πτυξη της κοινωνικής και περιβαλλοντικής συνείδησης και το χώρο και χρόνο στον φοιτη-τή να εξερευνήσει και να αναπτύξει και άλλες πτυχές της προσωπικότητάς του. Επάνω σε αυτά δεν ακούστηκαν αντιρρήσεις. Σχετικά με τον ενιαίο χαρακτήρα του πτυχίου τέθηκε με σαφήνεια ότι είναι βούληση όλων και μάλιστα δεν επιθυμεί κανένας το σύστημα της Μπολόνια. Η 8ωρη εξέταση δικαιολογήθηκε ως προαπαιτούμενη για να αναγνωριστεί το πτυχίο ως μάστερ.
Ύστερα θέσαμε το θέμα της εσωτερικής αξιολόγησης του ίδη υπάρχοντος προγράμματος σπουδών από τους ίδιους τους φοιτητές. Θεωρούμε απαραίτητη προϋπόθεση πριν συζη-τηθεί οτιδήποτε άλλο να γίνει αξιολόγηση. Επίσης δεν εκφράστηκε αντίρρηση, όμως τέ-θηκε στην ευχέρεια του συλλόγου αν θα πραγματοποιηθεί η όχι.
Ακούστηκαν οι απόψεις των καθηγητών μελών καθώς και του κοσμήτωρα περί των γε-νίκότερων αξόνων του προγράμματος. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν ότι καλείται να δί-νει διέξοδο στην ανεργία των μηχανικών και να μπορεί να δώσει να ανταποκρίνεται σε διεθνές επίπεδο. Η συζήτηση κινήθηκε και επάνω σε τι πρέπει να αναμορφωθεί και που πρέπει να εστιάζουν τα μαθήματα (σχέση θεωρίας-πράξης) αλλά σε επίπεδο ανταλλαγής απόψεων. Επίσης προτάθηκε από τους καθηγητές όπου χρειάζεται να γίνονται πέραν του ωραρίου μαθήματα για τεχνικά εργαλεία (πχ Autocad) τα οποία είναι απαραίτητα και στην παρούσα κατάσταση η εκμάθησή τους επιβαρύνει τους φοιτητές. Περί κατευθύν-σεων λέχθηκε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν στεγανά μεταξύ αυτών και όλη η βάση θα πέ-φτει στον κορμό και όχι στην εξειδίκευση.
Τελικά αποφασίστηκε να γραφτεί ένα ποιο αναλυτικό κείμενο από τον συντονιστή σχετι-κά με τις απόψεις της επιτροπής το οποίο θα κοινοποιηθεί. Ο κ. Κοσμήτορας μας ενημέ-ρωσε φτιάχνεται φόρουμ για τον συγκεκριμένο σκοπό, ώστε δηλαδή να ενημερώνεται ο κόσμος της σχολής. Επίσης για τις περαιτέρω ενέργειες αποφασίστηκαν να γίνει συζήτηση στους τομείς και ότι αναμένεται και απαιτείται η γνώμη και η συμβολή των φοιτητών.
Εμείς, καθόλη την διάρκεια της συζήτησης υποστηρίξαμε ότι είναι θέμα δημοκρατίας οι φοιτητές να έχουν λόγο και συμμετοχή στην διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών και για αυτό προτείναμε και να γίνει ανοιχτή εκδήλωση σχετικά με τους άξονες που θέ-λουμε να υπάρχουν στο νέο πρόγραμμα.
Απότοκο αυτής της συζήτησης είναι ότι
o σύλλογος είναι απαραίτητο να συνεδριάσει επί του προγράμματος , να πάρει ξεκάθαρη θέση απέναντι στα ζητήματα που τον αφορούν και να οργανώσει την αξιολόγηση.
Εγκέλαδος Πολιτικών Μηχανικώνhttps://egeladosntua.wordpress.com/2014 ... %83%CE%B7/