Σελίδα 1 από 2

Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 26 Μαρ 2015 11:13 pm
από ze
Στα αμφιθέατρα οι απουσίες απουσιάζουν!

Η τακτική του καθηγητή στο μάθημα της Οικολογίας στο 2ο εξάμηνο, μας επιβάλλει να επαναφέρουμε στην επιφάνεια κάποια κεκτημένα του συλλόγου που το τελευταίο διάστημα τείνουν να αμφισβητούνται από τη μεριά των καθηγητών. Συγκεκριμένα, η επιλογή του καθηγητή να μοιράζει ένα έντυπο στο οποίο καλούνται να συμπληρώσουν το όνομα τους οι φοιτητές στην αρχή και στη λήξη του μαθήματος, δε μπορεί να χαρακτηριστεί αλλιώς πέρα από απουσιολόγιο, ανεξάρτητα από τι προφάσεις μπορεί να βρίσκει ο ίδιος προκειμένου να δικαιολογήσει την ύπαρξη του. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν ότι οι διδακτικές ώρες στο πανεπιστήμιο θεωρούνται διαλέξεις και όχι «υποχρεωτικά μαθήματα». Η παρακολούθηση ή όχι , έγκειται στην αποκλειστική κρίση του φοιτητή και σε καμία περίπτωση αυτή δε λαμβάνεται υπόψιν με θετικό ή αρνητικό τρόπο στη τελική βαθμολογία. Ως σύλλογος όλο το περασμένο διάστημα έχουμε πάρει αποφάσεις οι οποίες επιβάλλουν τον «προαιρετικό» χαρακτήρα των μαθημάτων και αυτές τις αποφάσεις καλούμαστε να υπερασπιστούμε σε καθημερινή βάση. Ένα σωρό παραδείγματα (π.χ κατάκτηση του συλλόγου για μη υποχρεωτική πρόοδο στη Μηχανική 1 φέτος, διεκδίκηση και κατοχύρωση της επαναληπτικής εξεταστικής το περασμένο Σεπτέμβρη) μας δείχνουν ότι ο μόνος δρόμος για την βελτίωση της φοιτητικής καθημερινότητας και του ρυθμού σπουδών είναι ο δρόμος της συλλογικής πάλης. Όσο απαξιώνουμε από μόνοι μας τις συλλογικές διαδικασίες, τόσο τα φαινόμενα εντατικοποίησης και αυταρχισμού από τους καθηγητές θα οξύνονται. Απαιτούμε την άμεση απόσυρση οποιασδήποτε μορφή απουσιολογίου στην Οικολογία αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο μάθημα.

Ανεξάρτητη Αριστερή Παρέμβαση – ε.α.α.κ

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 26 Μαρ 2015 11:45 pm
από ScepticEngineer
Παντως αν δεν κανω λαθος και αν δεν εχει αλλαξει ο καθηγητης, το ιδιο συνεβαινε και πριν 3 χρονια που παρακολουθουσα εγω (αρα και τα προηγουμενα 2 χρονια προφανως).

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ, 28 Μαρ 2015 6:53 pm
από ice92
Γιατί μπορεί να ενοχλεί αυτή η πράξη έναν φοιτητή ο οποίος σέβεται την ιδιότητά του και πηγαίνει στα μαθήματα;
Από που κι ως που ένας φοιτητής πρέπει να κρίνει αν θέλει η όχι να παρακολουθήσει το μάθημα, όταν τα χρήματα για τη διεξαγωγή αυτού λαμβάνονται από τους Έλληνες φορολογούμενους, που "επενδύουν" στους επιστήμονες του μέλλοντος;
Γιατί ένας επιμελής φοιτητής που παρακολουθεί δεν πρέπει να έχει θετική αντιμετώπιση από τους καθηγητές του;
Όταν θα βγει να δουλέψει τα ίδια δε θα ισχύουν;

Απλά κάποιοι άνθρωποι αγωνίζονται μονίμως για να είναι βάρος για τους άλλους και για τη γενική πρόοδο.

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ, 28 Μαρ 2015 8:31 pm
από Harthil
Ας ξεκινήσω από το δια ταύτα . Προσωπικά παρακολούθησα και τις δύο διαλέξεις του συγκεκριμένου καθηγητή και έχω να πω ότι για μένα ήταν απλά μία απογοήτευση. Πέρα του ότι δεν υπόθηκε τίποτα απολύτως από την ύλη του μαθήματος (στην πρώτη διάλεξη), ο τρόπος του να παίρνει τη σελίδα με τα στοιχεία μας και να φωνάζει ένα ένα τα ονόματα, συνοδευόμενο από την ερώτηση " Για ποιο λόγο διάλεξες αυτή τη σχολή;" δεν ήταν και ο πιο ορθολογικός. Κατ'αρχάς, δεν εγίνε καν actual μάθημα την πρώτη μέρα, κατα δεύτερον, θέλεις απουσιολόγιο; - πάρε τη λίστα και ρώτα τα ονόματα, μη ζήτας "και καλα" τα στοιχεία μας (e-mail + κινήτο) και στο τέλος με τις παρουσίες να ρωτάς για ποιο λόγο θέλαμε να γίνουμε πολ.μηχανικοί. Δηλαδή ποιος εκεί μέσα δεν κατάλαβε ότι η ερώτηση ήταν απλά για ξεκάρφωμα; Μέχρι που στο τέλος, λόγω πίεσης χρόνου δεν έγινε καν η ερώτηση στους υπομείναντες. Και πέρα από όλα αυτά, εφόσον η μεθοδός του είναι αυτή, δεν θα έπρεπε να το ανακοινώσει εξ'αρχής ότι θα παίρνει παρουσίες;

Δε νομίζω πάντως ότι η ιδιότητα του φοιτητή είναι να πηγαίνει σε όλες τις διαλέξεις και κάθε μαθήματος. Και ούτε νομίζω ότι ακόμη και οι πιο σπουδαίοι επιστήμονες ήταν όλη μέρα στη σχολή της. Το να κάνεις αναγκαστική την παρακολούθηση για κάθε μάθημα, δε θα οδηγούσε πουθενά. Μέχρι και οι καλοί φοιτητές δε θα το άντεχαν. Επίσης απ'όσο ξέρω ειναί αρκετοί που μένουν αρκετά μακριά (1.5-2 ώρες), πώς θα μπορούσαν να ήταν επιμελείς σε κάθε διάλεξη;

Όμως, για να κλείσω, ας το δούμε και από άλλη οπτική γωνία .Η λογική στα μαθήματα είναι απλή. Γράφεις βαθμό >=5 και περνάς. Θεωρείς ότι μαθήτης που δεν έχει παρακολουθήσει καθόλου ένα μάθημα σαν της Οικολογίας (εννοόντας ότι είναι κάτι casual, καθόλου "extreme"), δεν μπορεί να το περάσει; Και με καλό βαθμό; Και αν όντως το περνούσε, θα υστερούσε σε σχέση με αύτον που πήρε τον ίδιο βαθμό και παρακολούθησε;

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ, 28 Μαρ 2015 10:14 pm
από psgi1214
Harthil έγραψε:Ας ξεκινήσω από το δια ταύτα . Προσωπικά παρακολούθησα και τις δύο διαλέξεις του συγκεκριμένου καθηγητή και έχω να πω ότι για μένα ήταν απλά μία απογοήτευση. Πέρα του ότι δεν υπόθηκε τίποτα απολύτως από την ύλη του μαθήματος (στην πρώτη διάλεξη), ο τρόπος του να παίρνει τη σελίδα με τα στοιχεία μας και να φωνάζει ένα ένα τα ονόματα, συνοδευόμενο από την ερώτηση " Για ποιο λόγο διάλεξες αυτή τη σχολή;" δεν ήταν και ο πιο ορθολογικός. Κατ'αρχάς, δεν εγίνε καν actual μάθημα την πρώτη μέρα, κατα δεύτερον, θέλεις απουσιολόγιο; - πάρε τη λίστα και ρώτα τα ονόματα, μη ζήτας "και καλα" τα στοιχεία μας (e-mail + κινήτο) και στο τέλος με τις παρουσίες να ρωτάς για ποιο λόγο θέλαμε να γίνουμε πολ.μηχανικοί. Δηλαδή ποιος εκεί μέσα δεν κατάλαβε ότι η ερώτηση ήταν απλά για ξεκάρφωμα; Μέχρι που στο τέλος, λόγω πίεσης χρόνου δεν έγινε καν η ερώτηση στους υπομείναντες. Και πέρα από όλα αυτά, εφόσον η μεθοδός του είναι αυτή, δεν θα έπρεπε να το ανακοινώσει εξ'αρχής ότι θα παίρνει παρουσίες;

Δε νομίζω πάντως ότι η ιδιότητα του φοιτητή είναι να πηγαίνει σε όλες τις διαλέξεις και κάθε μαθήματος. Και ούτε νομίζω ότι ακόμη και οι πιο σπουδαίοι επιστήμονες ήταν όλη μέρα στη σχολή της. Το να κάνεις αναγκαστική την παρακολούθηση για κάθε μάθημα, δε θα οδηγούσε πουθενά. Μέχρι και οι καλοί φοιτητές δε θα το άντεχαν. Επίσης απ'όσο ξέρω ειναί αρκετοί που μένουν αρκετά μακριά (1.5-2 ώρες), πώς θα μπορούσαν να ήταν επιμελείς σε κάθε διάλεξη;

Όμως, για να κλείσω, ας το δούμε και από άλλη οπτική γωνία .Η λογική στα μαθήματα είναι απλή. Γράφεις βαθμό >=5 και περνάς. Θεωρείς ότι μαθήτης που δεν έχει παρακολουθήσει καθόλου ένα μάθημα σαν της Οικολογίας (εννοόντας ότι είναι κάτι casual, καθόλου "extreme"), δεν μπορεί να το περάσει; Και με καλό βαθμό; Και αν όντως το περνούσε, θα υστερούσε σε σχέση με αύτον που πήρε τον ίδιο βαθμό και παρακολούθησε;

Και την προσεχή Πέμπτη που θα κάνετε τελευταίο μάθημα μαζί του θα τρέχει και δε θα προλαβαίνει.Στα λέει ένας από το β'τμήμα που παρακολούθησε και τις 3 διαλέξεις του κ.Δερματά (τόση ώρα μιλάμε γι'αυτόν και δεν έχουμε αναφερθεί στ'όνομά του...).
Όντως,δίκιο έχεις για την απόσταση.Εδώ θέλω εγώ 1,5 ώρα να επιστρέψω εκεί που βλέπετε ότι μένω που δεν είναι δα και το πιο μακρινό μερος του κόσμου...
Και γενικότερα-εδώ sorry θα βγω λίγο offtopic-ο φόρτος εργασίας σε σχέση και με άλλες σχολές ίδιου θεωρητικά επιπέδου θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα βαρύς.Το δικό μας εξάμηνο έχει θέμα στην οικοδομική, προόδους, εργαστήρια και ασκήσεις στα τεχν.υλικά, προόδους επίσης στις δομικές μηχανές(μάθημα που σε καμία περίπτωση δεν απευθύνεται σε πρωτοετείς) και τη μηχανική 2(+ εκεί τις επιπλέον ώρες της Πατσαλιά που-αν και χρησιμότατες-πρέπει πάση θυσία όταν χάνονται να αναπληρωθούν), εργασίες στην ανάλυση 2 και σχέδια στο Autocad.Συν την εντελώς στρεβλό ωρολόγιο πρόγραμμα που φέρνει το τρίωρο του συγκεκριμένου μαθήματος να ξεκινάει στις 2:45, αμέσως μετά από άλλα δύο αντίστοιχα σε οικοδομική και μηχανική από τις 8:45 το πρωί.Συνεπώς αποτελεί σχεδόν...κατόρθωμα να μπορεί να παρακολουθεί κανείς ολόκληρο το πρόγραμμα.

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ, 28 Μαρ 2015 10:17 pm
από ice92
Εγώ νομίζω πως η ιδιότητα του φοιτητή είναι να πηγαίνει σε όλες τις διαλέξεις, κάθε μαθήματος, εκτός αν συντρέχει σοβαρός λόγος. Δεν ξέρω τι έκαναν οι πιο σπουδαίοι επιστήμονες, εμείς πάντως είμαστε Πολιτικοί Μηχανικοί. Οι καλοί φοιτητές είναι πάντα στις αίθουσες. Και ναι, αν δεν το έχει παρακολουθήσει καθόλου και το πέρασε, υστερεί σε σχέση με κάποιον που το παρακολούθησε, διατύπωσε απορίες, κράτησε σημειώσεις, συζήτησε με τον διδάσκοντα θέματα που δεν καταλάβαινε. Ο άλλος μάλλον θα είχε κανένα φίλο / γνωστό / πατέρα να του τα εξηγεί και πήρε και βαθμό, αλλιώς πρέπει να μου πει κι εμένα τη μαγική συνταγή, να μην παιδεύομαι πέρα δώθε κάθε μέρα..

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ, 28 Μαρ 2015 11:07 pm
από TheMaster
Off topic:
ice92 έγραψε: πρέπει να μου πει κι εμένα τη μαγική συνταγή

MQN , Γκαρουτσος και λιγος αυτοσχεδιασμος !
Spoiler: show
Πλακα κανω ... Αν εισαι στην ΔΑΠ ολο και κατι γινεται 8-)


psgi1214 έγραψε:ο φόρτος εργασίας σε σχέση και με άλλες σχολές ίδιου θεωρητικά επιπέδου θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα βαρύς.Το δικό μας εξάμηνο έχει θέμα στην οικοδομική, προόδους, εργαστήρια και ασκήσεις στα τεχν.υλικά, προόδους επίσης στις δομικές μηχανές(μάθημα που σε καμία περίπτωση δεν απευθύνεται σε πρωτοετείς) και τη μηχανική 2(+ εκεί τις επιπλέον ώρες της Πατσαλιά που-αν και χρησιμότατες-πρέπει πάση θυσία όταν χάνονται να αναπληρωθούν), εργασίες στην ανάλυση 2 και σχέδια στο Autocad.Συν την εντελώς στρεβλό ωρολόγιο πρόγραμμα που φέρνει το τρίωρο του συγκεκριμένου μαθήματος να ξεκινάει στις 2:45, αμέσως μετά από άλλα δύο αντίστοιχα σε οικοδομική και μηχανική από τις 8:45 το πρωί.Συνεπώς αποτελεί σχεδόν...κατόρθωμα να μπορεί να παρακολουθεί κανείς ολόκληρο το πρόγραμμα.

Wellcome to NTUA :ninja:

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 29 Μαρ 2015 3:40 am
από Harthil
ice92 έγραψε:Εγώ νομίζω πως η ιδιότητα του φοιτητή είναι να πηγαίνει σε όλες τις διαλέξεις, κάθε μαθήματος, εκτός αν συντρέχει σοβαρός λόγος. Δεν ξέρω τι έκαναν οι πιο σπουδαίοι επιστήμονες, εμείς πάντως είμαστε Πολιτικοί Μηχανικοί. Οι καλοί φοιτητές είναι πάντα στις αίθουσες. Και ναι, αν δεν το έχει παρακολουθήσει καθόλου και το πέρασε, υστερεί σε σχέση με κάποιον που το παρακολούθησε, διατύπωσε απορίες, κράτησε σημειώσεις, συζήτησε με τον διδάσκοντα θέματα που δεν καταλάβαινε. Ο άλλος μάλλον θα είχε κανένα φίλο / γνωστό / πατέρα να του τα εξηγεί και πήρε και βαθμό, αλλιώς πρέπει να μου πει κι εμένα τη μαγική συνταγή, να μην παιδεύομαι πέρα δώθε κάθε μέρα..


Ωραία, με τη λογική σου λοιπόν, ο φοιτητής με τη "μαγική συνταγή" και δεν θα ξέρει τα ίδια πράγματα με εσένα, και θα έχει πάρει πιο μικρό βάθμο (εάν πέρασε), πάντως σίγουρα θα γνωρίζει λιγότερα. Οπότε τι σε πειράζει εν τέλει; Δεν καταλαβαίνω ποιό είναι το point σου; Μέσα από το σύστημα των απουσιών, να ξεχωρίσουν οι "καλοί" από τους "κακούς" φοιτητές ; Μα αφού αυτοί στο τέλος θα είναι για εσένα ημι/υπο/whatever μηχανικοί.

Harthil έγραψε:υπομείναντες

*εναπομείναντες (Powned).

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 29 Μαρ 2015 4:34 am
από koutsou-bilo
ice92 είσαι ο/η μελλοντικός/ή συνάδελφος που κανείς μας δεν θέλει να έχει. ένα πειθήνιο άβουλο ψυχαναγκαστικό ον που έχει μασήσει το παραμύθι του ανταγωνισμού και λειτουργεί με λογικές λυκειακού φυτού - απουσιολόγου. θα πρεπε να έχες μάθει ότι στο πολυτεχνείο οι διαλέξεις είναι προαιρετικές και ότι η σοβαρή δουλειά γίνεται από το φοιτητή σπίτι του όποτε και όσο θέλει. αηδιάσαμε βραδιάτικο.

Re: Με αφορμή την Οικολογία...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 29 Μαρ 2015 5:13 pm
από wilshere
το ότι οι διαλέξεις στο συγκεκριμμένο μάθημα δεν είναι και από τους πιο ουσιώδεις στο ιδρυμα ισχύει, κυρίως από την ίδια τη φύση του μαθήματος , αλλά αυτό ειναι αλλο θεμα..., ωστόσο πού το κακό στην ύπαρξη παρουσιολογίου - προσέχτε την διαφορά, ΠΑΡΟΥΣΙΟλόγιο, όχι ΑΠΟΥΣΙΟλόγιο- επομένως έχει μόνο θετική επίδραση σε όποιους παρακολουθούν τακτικά. σαφώς και ο καθένας δεν μπορεί να είναι απίκο σε κάθε ώρα μαθηματος λόγω διαφορων και σεβαστών λόγων, ωστόσο πού είναι το παράλογο (πουθενά) στο να υπάρχουν κάποια μπόνους στην αξιολόγηση των φοιτητών πέρα από το διαγώνισμα, όπως παρουσιες/θεματα/ασκήσεις. σαφώς η φάση ειναι γραφω 5+ αρα περνάω, και αν ειμαι καλός γραφω και 8+και δεν πατά καν και να μου, ωστόσο γιατί να παραπονεθώ για εναν συμφοιτητή μου ο οποίος πήρε +1 γιατί ας πουμε παρεδωσε ασκησεις σε στανταρ χρονοδιαγραμμα ή αφιέρωσε περισσότερες ώρες στην παρακολουθηση από ότι εγω? συχνά νομίζω συγχέουμε τον περιορισμό στις ελευθερίες που έχουμε ( που δυστυχως για το ιδρυμα παραειναι πολλες αλλά επίσης αυτο ειναι αλλο θεμα) με μέτρα που ΜΟΝΟ θετικά επιδρουν στους φοιτητές που τα τηρουν και ΚΑΘΟΛΟΥ αρνητικα σε όσους δεν τα ακολουθουν...