Μαθήματα 2ου εξαμήνου (2009-10)

Συντονιστής: University Editors

Μαθήματα 2ου εξαμήνου (2009-10)

Δημοσίευσηαπό akis » Δευτ, 15 Φεβ 2010 3:12 pm

Να λοιπόν που πέρασε ο καιρός και φτάσαμε στο εαρινό εξάμηνο... Το εαρινό εξάμηνο του πρώτου έτους το 2ο δηλαδή περιλαμβάνει όπως και το πρώτο σε γενικές γραμμές εισαγωγικά μαθήματα πιο κοντά στο αντικείμενό μας βέβαια. Σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι είναι βατό εξάμηνο όμως πιο απαιτητικό από το πρώτο. Πιο αναλυτικά:

Μαθηματική Ανάλυση ΙΙ: Ουσιαστικά συνέχεια της Μαθηματικής Ανάλυσης Ι με τη διαφορά ότι αυτά που διδαχθήκατε στο 1ο εξάμηνο για συναρτήσεις μιας μεταβλητής τώρα τα διδάσκεστε για συναρτήσεις πολλών μεταβλητών. Θα ασχοληθείτε με τις έννοιες της μερικής παραγώγου, του διπλού, τριπλού, επιφανειακού και επικαμπύλιου ολοκληρώματος καθώς και με διανυσματικές συναρτήσεις. Κατά τη γνώμη μου πιο ενδιαφέρον μάθημα από την Ανάλυση Ι (ίσως και πιο χρήσιμο) αφού οι συναρτήσεις πολλών μεταβλητών αναφέρονται στο χώρο. Από τους διδάσκοντες είναι πλήγμα που απουσιάζει ο Γιαννακάκης οπότε δεν ξέρω ποιον να σας συστήσω για παρακολούθηση αν και ο Ρασσιάς είναι πάντα σταθερή αξία.

Τεχνικά Υλικά: Ένα μάθημα με ενδιαφέρον αντικείμενο που η διδασκαλία του βέβαια δεν ανταποκρίνεται στο όνομα του. Θα ασχοληθείτε με τις ιδιότητες των δομικών υλικών (κονίες, τσιμέντο, αδρανή υλικά, κονιάματα, σκυρόδεμα, ξύλο) και με ορισμένες ασκήσεις-εφαρμογές των ιδιοτήτων αυτών (θερμομόνωση, υγρομόνωση, ηχομόνωση, σύνθεση αδρανών υλικών, σύνθεση σκυροδέματος) αλλά πολύ επιφανειακά καθώς οι παραδόσεις είναι λίγο μονότονες και βαρετές. Η παρακολούθηση δεν είναι απαραίτητη ίσως μόνο στις ασκήσεις ενώ κατά τη διάρκεια του εξαμήνου γίνονται και κάποιες απομιμήσεις πειραμάτων με τα "υπερσύγχρονα" όργανα του εργαστηρίου τεχνικών υλικών. Η εξέταση του μαθήματος είναι αρκετά απαιτητική καθώς η θεωρία είναι χαώδης αλλά η βαθμολόγηση είναι γενικά επιεικής.

Γενική Οικοδομική: Και σε αυτό το μάθημα θα συναντήσετε τους γνωστούς και μη εξαιρετέους αρχιτέκτονες της Σχολής μας. Ένα μάθημα αρκετά ανοργάνωτο στο οποίο θα σας ζητηθεί η εκπόνηση μιας εργασίας σε θέμα που θα σας δοθεί στην αρχή του εξαμήνου και θα μετρήσει κατά 50% στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού (το άλλο 50% από την γραπτή εξέταση στην εξεταστική του Ιουνίου). Ουσιαστικά θα σχεδιάσετε πλήρως μια κτηριακή εγκατάσταση (κατόψεις, τομές, όψεις, ξυλότυποι, θεμέλια, εκσκαφές, ρύσεις, τοπογραφικό). Θα πρέπει να προσπαθήσετε να συνεννοηθείτε με τους καθηγητές για να δείτε τι θέλουν ακριβώς από την εργασία πράγμα που δεν θα είναι και τόσο εύκολο. Βέβαια αν έχετε όρεξη να ασχοληθείτε μπορείτε να ψάξετε πολύ το θέμα και να γουστάρετε οπότε δεν θα συχτηριάζετε κάθε φορά που θα περιμένετε τους καθηγητές έξω απ τα γραφεία τους για να σας διορθώσουν. Και η εξέταση του μαθήματος έχει ανεξιχνίαστο μέχρι στιγμής προσανατολισμό με την έννοια ότι δεν ξέρεις ύλη όπως και τι θέματα περίπου θα πέσουν αλλά τα βιβλία είναι ανοιχτά κατά τη διάρκειά της. Πάντως το μάθημα περνιέται αν έχετε κάνει την εργασία.

Αρχές Οικολογίας & Περιβαλλοντικής Χημείας: Ναι το ξέρω ενδιαφέρον ακούγεται αλλά δεν είναι και τόσο. Οι διαλέξεις του μαθήματος περιλαμβάνουν την παράθεση βασικών εννοιών της οικολογίας και της χημείας χωρίς όμως τη σύνδεσή τους με την επιστήμη του πολιτικού μηχανικού δηλαδή τη μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των τεχνικών έργων ή τον οικολογικό σχεδιασμό τους. Περισσότερο η ύλη μοιάζει με εκείνη της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Γ' Λυκείου. Παρακολούθηση δε χρειάζεται εκτός ίσως από τις διαλέξεις που αφορούν τη χημεία (μπορείτε να επισκεφθείτε το site του μαθήματος που υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα διαλέξεων). Η εξέταση του μαθήματος είναι απαιτητική αλλά γίνεται με ανοικτά βιβλία και σημειώσεις.

Προγραμματισμός Ηλεκτρονικού Υπολογιστή: Ουσιαστικά αφορά την εκμάθηση των βασικών εντολών της "υπερσύγχρονης" γλώσσας προγραμματισμού FORTRAN77. Ο καθηγητής του 1ου τμήματος ο κ.Γιαννόπουλος θεωρεί μόνο οι δικοί του τρόποι επίλυσης ασκήσεων είναι σωστοί γι αυτό και η βαθμολόγηση του στο τέλος είναι πολύ περίεργη. Αυτός είναι και ο μοναδικός λόγος που θα σας έλεγα να παρακολουθήσετε αν είστε στο 1ο τμήμα απλά για να δείτε τι ζητάει ο καθηγητής. Αν είστε από τεχνολογική δεν θα δυσκολευτείτε ιδιαίτερα καθώς η φιλοσοφία της FORTRAN είναι ίδια με της ΓΛΩΣΣΑΣ που διδαχθήκατε στη Γ' Λυκείου. Αν είστε από θετική έχετε ένα λόγο παραπάνω να παρακολουθείτε.

Τεχνική Μηχανική ΙΙ (Παραμορφώσιμο στερεό): Το μάθημα προέκυψε από τη διάσπαση της περσινής μηχανικής ΙΙ που ήταν 5ωρο και ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο κομμάτι της περσινής ύλης. Η ύλη του μαθήματος δεν έχει ακόμα διασαφηνιστεί πάντως όπως και να χει είναι αρκετά σημαντικό να παρακολουθείτε για να κατανοήσετε τις βασικές έννοιες. Το μάθημα έχει σχέση με την μηχανική Ι αλλά πλέον εξετάζεται και η παραμόρφωση των σωμάτων και πως αυτή μπορεί να προσδιοριστεί με διάφορους τρόπους. Περισσότερες πληροφορίες όταν συγκεκριμένα διευκρινιστεί η ύλη του μαθήματος.

Μάθημα Επιλογής:
Στοιχεία Φιλοσοφίας & Θεωρίας Γνώσεων: Ένα πολύ εύκολο μάθημα που ούτε παρακολούθηση χρειάζεται ούτε καν διάβασμα για να περαστεί. Βαθμοί δύσκολα μπαίνουν (πάνω από 7 σπάνια) αλλά με μια απλή ανάγνωση του βιβλίου στο τέλος του εξαμήνου μπορείτε να απαντήσετε στις ερωτήσεις που θα σας τεθούν και βέβαια να αυτοσχεδιάσετε πάνω σ αυτές. Προσωπικά δεν το είχα επιλέξει οπότε θα μπορούσε κάποιος άλλος συνάδελφος να δώσει περαιτέρω πληροφορίες.
Εφαρμοσμένη Οικονομική: Το μάθημα ασχολείται με τις βασικές έννοιες της θεωρίας της Μικροοικονομίας και έχει σχέση με το ΑΟΘ της Γ' Λυκείου. Το site του μαθήματος είναι πλήρες και περιλαμβάνει τις σημειώσεις από τις διαλέξεις (απο τις οποίες θα διαβάσετε κατά κύριο λόγο), καθώς και ασκήσεις με τις λύσεις τους τις οποίες θα διαβάσετε οπωσδήποτε. Επίσης το σύγγραμμα που δίνεται (του Μηλλιού) είναι ένα πάρα πολύ καλό οικονομικό βιβλίο. Παρακολούθηση δεν χρειάζεται μόνο διάβασμα 2 ημερών στο τέλος και εξασφαλίζετε και ένα καλό βαθμό αλλά παίρνετε και κάποιες θεωρητικές οικονομικές γνώσεις που αν μη τι άλλο θα σας ωφελήσουν.
Το πιάσατε το υποννοούμενο για το τι σας υποβάλλω να διαλέξετε ε??? ;)

Σχεδιάση Έργων Πολιτικού Μηχανικού με χρήση Η/Υ: Το μάθημα αφορά τις βασικές αρχές σχεδίασης με το πρόγραμμα autocad σε 2 και σε 3 διαστάσεις. Είναι προαιρετικό δηλαδή αν το δηλώσετε δεν υποχρεώνεστε να εξεταστείτε και αν επιλέξετε να εξεταστείτε σ αυτό ο βαθμός που θα πάρετε δεν μετράει στο γενικό Μ.Ο. του πτυχίου σας κι αν δεν το περάσετε δε σημαίνει ότι το ωφείλετε. Καλό είναι να το διαλέξε αν και η παρακολούθηση του είναι αντικειμενικά δύσκολη (υψηλή ζήτηση και απουσία κατάλληλου εξοπλισμού). Πάντως autocad μπορείτε να μάθετε και μόνοι σας απλά ακολουθώντας το βιβλίο που θα σας δώσουν για το μάθημα και μη τρελαίνεστε δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιήσετε autocad στην εργασία της οικοδομικής (μπορείτε να εξασκηθείτε λίγο ακόμα με το χέρι σας). Ας περιμένει το autocad για το 3ο εξάμηνο και την αρχιτεκτονική.
akis:-Πάμε για καφέ;
lybe:-Περιμένεις λίγο να πάω τα δίδακτρα στη Γραμματεία;
akis:-ΟΚ. Εγώ τα πλήρωσα χτες. Έμαθα θα σε πάρουν στο πρόγραμμα του ΑΚΤΩΡΑ.
lybe:-Ναι ισχύει. Καλός ο Μπόμπολας. Δίνει πολλά λεφτά στο ΕΜΠ. Δουλεύει κι η αδερφή μου εκεί. Πληρώνεται 500ευρώ το μήνα. Καλά είναι κι αν είναι καλή δεν θα την απολύσουν του χρόνου όπως μπορούν να κάνουν αλλά θα την κρατήσουν με 700ευρώ.
akis
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 807
Εγγραφή: Κυρ, 01 Φεβ 2009 10:35 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Επιστροφή στο 1ο Έτος

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης