Σελίδα 1 από 44

Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ, 08 Μαρ 2009 6:08 pm
από neaoktana
«Ιστορίες Με Δράκους» Ι

Σας καλωσορίζω στο 4ο εξάμηνο και το μάθημα «Μηχανική των Ρευστών».
Θα προσπαθήσω – για πρώτη φορά εφέτος διαδικτυακά - να σας προετοιμάσω για το «νέο έτος»…
http://www.youtube.com/watch?v=FHFf7NIw ... re=related
και με τη βοήθεια των σχολίων από παλαιότερους συναδέλφους σας να ανιχνεύσουμε όλοι μαζί τον καλύτερο δρόμο για την επιτυχία του νέου Έργου , το οποίο αναλαμβάνουμε από αύριο από κοινού ως ομάδα.

Κύριοι στόχοι του Έργου είναι :
Να «διέλθετε τη γέφυρα», η οποία ενώνει τα πρώτα τρία εξάμηνα «προετοιμασίας» με τα επόμενα τρία – συναρπαστικά – εξάμηνα «θεμελιωδών γνώσεων».
Να αποκτήσετε τις βάσεις για όλη την «υδάτινη αλυσίδα» μαθημάτων κορμού.
Να ξεπεράσετε το σύνδρομο του «φοιτητή» και να αισθανθείτε αυτό το οποίο είστε : «μαθητευόμενοι Μηχανικοί»
Να πετύχουμε τα παραπάνω με αποτελεσματικότητα και μέσα σε χαρούμενες συνθήκες. (Αυτό δεν είναι υπόσχεση αλλά ευχή. Η πιθανότητα να βγει αληθινή αυξάνει δραματικά εάν κλείσετε τα αυτιά σας στις δοξασίες για «δράκους» και ανοίξετε τα μάτια σας σε ότι εδώ γράφονται.)

Πρόσθετοι στόχοι του Έργου είναι :
Να προβιβασθείτε στο μάθημα και μάλιστα με καλό βαθμό.

Μη – στόχοι του Έργου είναι :
Να ακολουθήσετε κατά πλειοψηφία την υδραυλική κατεύθυνση
Να γίνετε όλες / οι όλοι Μηχανικοί. (Κάποιες / οι βρέθηκαν <εδώ> κατά λάθος. «Δίπλωμα Μηχανικού» θα αποκτήσουν, Μηχανικοί δεν θα είναι… Τουλάχιστον εάν το συνειδητοποιήσουν εγκαίρως θα είναι λιγότερο δυστυχείς στη ζωή τους.)

Αρχίζουμε – όπως πάντα – από τα «κακά νέα» :
Η μετάβαση – γέφυρα (βλ. παραπάνω) είναι δύσκολη. Το μάθημα έχει την «ατυχία» αλλά και τιμή να είναι το πρώτο της ενότητας των «θεμελιωδών» = «από Μηχανικούς για μαθητευόμενους Μηχανικούς» (περισσότερα ακολουθούν στο 5ο κρίσιμο εξάμηνο).
Έχει τη δυσκολία κατανόησης της «φυσικής - πραγματικής σημασίας» εννοιών, οι οποίες εκφράζονται με «μαθηματικούς όρους»…
Ταυτοχρόνως απαιτεί από τους Σπουδαστές / ριες να εμφανίζουν «τελικά αποτελέσματα» και όχι απλώς «μεθοδολογία επίλυσης»…
Ναι, η κατανόηση των εννοιών είναι δύσκολη… Ναι, θα υπάρξουν διαστήματα όπου «δεν θα βλέπετε φως στο τούνελ»… Ναι, κάποιες φορές θα βαρεθείτε, θα απογοητευθείτε, θα θέλετε να τα παρατήσετε (όπως σας σφύριξαν = «άστο για το πτυχίο και πάμε για καφέ»)…
Το μάθημα είναι «Μαραθώνιος»… μόνο που…

συνεχίζεται…
(με «καλά νέα», «πολύ καλά νέα» και πολλές χρηστικές πληροφορίες)

Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 11 Μαρ 2009 3:38 pm
από neaoktana
«Ιστορίες Με Δράκους … Και Φαντομάδες» ΙΙ

Πέρα από τα βιβλία τα οποία θα επιλέξετε, θα σας διανεμηθεί ένα τεύχος «Λυμένων Ασκήσεων» του συναδέλφου Τ. Παπαθανασιάδη.
Επί πλέον στο site του «Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Υδραυλικής» :
http://www.hydro.ntua.gr/appl_hydr/
θα αναρτηθούν λίαν προσεχώς δύο τεύχη «Μεθόδων Επίλυσης» και «Λυμένων Ασκήσεων» του γράφοντος. Επίσης οι Λύσεις των Σειρών Ασκήσεων και Θεμάτων Εξεταστικής παρελθόντων ετών, σταδιακώς δε οι φετινές.
Τα πρόσθετα αυτά βοηθήματα υπερ-επαρκούν ως διευκόλυνση της παρακολούθησης των μαθημάτων, επίλυσης των Ασκήσεων, προετοιμασίας για τα Τεστ και τις τελικές Εξετάσεις.

Στη διάρκεια του εξαμήνου θα κληθείτε να παραδώσετε τουλάχιστον (*) έξι (6) Σειρές Ασκήσεων, να συμμετάσχετε (και παραδώσατε έκθεση) σε τουλάχιστον (*) τέσσερα (4) ωριαία Πειράματα και να λάβετε μέρος σε τουλάχιστον (*) δύο ωριαία (2) Τεστ.
Ο συνολικός Μ.Ο. της βαθμολογίας σε αυτά τα τεκμήρια συμμετοχής (**) στο μάθημα προσμετράται ΜΟΝΟ θετικά στο βαθμό του γραπτού με συντελεστή βαρύτητας τουλάχιστον (*) 30 και έως 35%.
Προσοχή ! ο συνολικός Μ.Ο εξάγεται από τους επιμέρους μ.ο. Αυτό σηματοδοτεί ομοιόμορφη συμμετοχή και στα τρία πεδία . Παράδειγμα : μ.ο.Ασκ =7, μ.ο. Πειρ = 8, μη συμμετοχή σε τεστ, άρα μ.ο Τεστ = 0  (7 + 8 + Ο) / 3 = 5 (μόνο…)

(*) το τουλάχιστον αναφέρεται σε τι θα διανεμηθεί / διεξαχθεί. ΟΧΙ σε τι θα πρέπει να παραδώσετε / συμμετάσχετε… πχ. αν παραδώσετε 4 Ασκήσεις από τις (τελικώς) 7, ο μ. ο. Ασκ θα διαμορφωθεί με το 7 στον παρονομαστή…

(**) Τον συνολικό Μ.Ο. θα χρησιμοποιήσω στο επόμενο άρθρο, ως το μόνο δυνατό μετρήσιμο Δείκτη «παρακολούθησης» του μαθήματος, για να σας μεταφέρω πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα στατιστικά συμπεράσματα.

Μην ξεχνάτε : κλείστε τα αυτιά σας στις δοξασίες για «φαντομάδες» και ανοίξετε τα μάτια σας σε ότι εδώ γράφονται.
http://www.youtube.com/watch?v=i5SUSmedMm8

συνεχίζεται…
(με «καλά νέα», «πολύ καλά νέα» και πολλές χρηστικές πληροφορίες)

Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 11 Μαρ 2009 8:57 pm
από soso
εμεις οι τριτοετεις εχουμε το εξης θεμα : τη πεμπτη το 3οωρο των ρευστων πεφτει πανω στην εδαφομηχανικη και ρωτω το φιλτατο Τ.Κ : αν απλα παραδωσουμε τις σειρες θα καλυφθουμε η κρινεται αναγκαιο να παρακολουθησουμε ασκησεις ?

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 11 Μαρ 2009 10:18 pm
από neaoktana
Σε εσάς είναι αφιερωμένο τμήμα του επόμενου άρθρου.
Προδημοσίευση : Στο δίωρο της Δευτέρας έχετε κενό (αν δεν κάνω λάθος) και την Πέμπτη την 1/3 ώρες.
Ειδικώς στο 1ο τμήμα δεν υπάρχει ορισμένη ημέρα για Θεωρία / Ασκήσεις (ακολουθούμε τη ροή της ύλης)
Πρόβλημα θα υπάρξει με τα εργαστήρια / τεστ. Εάν όμως όντως ισχύει το κενό της Δευτέρας θα πράξω "παν το δυνατόν", ώστε να γίνονται τότε...
Περισσότερα ... λίαν συντόμως

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ, 12 Μαρ 2009 4:41 pm
από Gerber
αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποιος τρόπος να παραλάβουμε τα βιβλία γρήγορα ,αποφεύγοντας τη γραφειοκρατία.τουλάχιστον τα βιβλία που θα δίνονται απο το τομέα θα μπορούσαμε να τα παραλάβουμε αφήνωντας το όνομα μας και τον αριθμό της αστυνομικής μας ταυτότηας :?: στη συνέχεια όταν εκδοθουν οι λίστες κάποιος αρμόδιος θα μπορούσε να κάνει έναν ελεγχο μεταξύ αυτών που πήραν τα βιβλία και αυτών που ειναι γραμμένοι στη λίστα.δεν είναι δυνατον να παίρνουμε τα βιβλία ένα μήνα πριν την εξεταστική,δεν έχει νόημα :oops: έστω και κάτω απο αυτες τις αντίξοες συνθήκες ας κάνουμε όλοι μας μια προσπάθεια ,οι φοιτητές ας φανούμε ειληκρινείς στην επιλογή μας και οι καθηγητές ας παραλήψουν τη γραφειοκρατία.

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ, 13 Μαρ 2009 4:52 pm
από neaoktana
«Ιστορίες Με Δράκους … Φαντομάδες … Και Ζόμπι» ΙΙΙ

Ας προσεγγίσουμε πιο αναλυτικά και μετρήσιμα τον απαιτούμενο χρόνο ενασχόλησης με το μάθημα, ώστε να πετύχουμε τους Στόχους μας (βλ. πρώτη ανάρτηση).

Θα υπάρξουν περίπου 60 ώρες «στην τάξη», από τις οποίες περίπου οι 10 (Πειράματα + Τεστ) ανελαστικές. Απαιτούνται επιπλέον περίπου 40 ώρες «στο σπίτι» (επίλυση Ασκήσεων, ραπόρτα Πειραμάτων, προετοιμασία για Τεστ και τελική 5ωρη ΜΟΝΟ προετοιμασία για την εξέταση). Σύνολο = 100 ώρες.

Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ «δέσμευση» μετρήθηκε με ημιεμπειρικές στατιστικές μεθόδους σε 75 ώρες. Εξασφαλίζει στατιστικώς (βλ. επόμενο άρθρο)) την προαγωγή και απολύτως την πρόσληψη γνώσεων και δεξιοτήτων ώστε ο επόμενος κρίκος - έργο «Εφαρμοσμένη Υδραυλική», να είναι παιχνίδι… Απαραίτητη προϋπόθεση είναι βεβαίως ο χρόνος αυτός να κατανεμηθεί ισομερώς και στο «τάξη» / «σπίτι» και κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Σημειώνεται πως η ώρα η οποία μεταφέρεται από την «τάξη» στο «σπίτι» επιβαρύνεται με 100% επιπλέον προσπάθεια. Δηλαδή οι 100 ώρες γίνονται 200 και το ελάχιστο για «e-learning» φθάνει στο απαγορευτικό ύψος των 150ωρών.

Απασχόληση 50 ~ 60 ωρών μειώνει δραματικά τις πιθανότητες προαγωγής και σημαντικώς τη θεμελίωση γνώσεων και δεξιοτήτων. Κάτω από αυτό το όριο οι πιθανότητες είναι πλέον απογοητευτικές και η μελλοντική πορεία άσε… (βλ. τίτλο και μουσική προσφορά).

Τα παραπάνω ισχύουν για τους «κανονικούς» του 4ου εξαμήνου. Για τους «6μηνίτες» υπολογίστε την περυσινή προσπάθεια και διαιρέστε δια 2, ώστε να προσεγγίσετε την «παραμένουσα κεφαλαιοποίηση».
Εάν εμπίπτετε εις την κατηγορία «30 ~ 50», ξεκινάτε με «15 ~ 25» = σας υπολείπονται (κατ’ ελάχιστον) «50 ~ 60» ώρες. Είναι εφικτή η προσπάθεια ! Ειδικώς εφέτος που το πρόγραμμά επιτρέπει την παρακολουθηση της Δευτέρας και 1 ώρας την Πέμπτη.

Εάν δεν εμπίπτετε… θεωρήστε ότι ξεκινάτε από το μηδέν. Η συμβουλή του γράφοντος είναι ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ, αφήνοντας για αργότερα κάποιες υποχρεώσεις του 6ου εξαμήνου στο οποίο τυπικώς (ίνα μην είπω παρά φύσιν…) εγγραφήκατε.

Μην ξεχνάτε : «φαντομάδες» are in your mind και «ζόμπι» are in your head

http://www.youtube.com/watch?v=2ZJHZLFCwjE

συνεχίζεται…
(με «κακά στατιστικά», «καλά και πολύ καλά στατιστικά» και πολλές χρηστικές πληροφορίες)

Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης

Άρχισαν να «ξεπαγώνουν» τα πρώτα έγγραφα ! http://www.hydro.ntua.gr/appl_hydr/

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί, 17 Μαρ 2009 10:30 pm
από neaoktana
«Ιστορίες Με Δράκους … Φαντομάδες … Ζόμπι… ΚΑΙ Τοίχους » ΙV

<< Εάν κάτι δεν το μετράς, είναι αδύνατο να το βελτιώσεις >>
W. E. Deming – «Πατριάρχης της Ποιότητας : http://prometheus.capitalblogs.gr/showA ... 65&blid=28

Στατιστικά στοιχεία μετρήσεων της τελευταίας τριετίας :

4ο εξάμηνο – «κανονικοί»
o Προβιβάσθηκε το ~25% των εγγεγραμμένων
o «Δεν προσήλθε» καν – σε καμία από τις δύο εξεταστικές - ~60%
o Προβιβάσθηκε δηλαδή το ~60% τον «προσελθόντων».
o Εκ των προβιβασθέντων ποσοστό >90% είχε «Βαθμό Προόδου» = «Συμμετοχή» = «Δείκτης Ενασχόλησης» = «min 75 ώρες» > 6,5.
o Εκ των προβιβασθέντων ποσοστό ~ 7,5% είχε «Βαθμό Προόδου» κλπ. = «~50 ώρες (**)» ≈ 5,0.

Συμπέρασμα 1ο : Τουλάχιστον 9 /10 από τους «παρακολουθούντες» προβιβάζονται (*).
Το ποσοστό εις τους «πασαλείβοντες» μειώνεται σε ~ 1 /15.
Εις δε τους «κατ’ οίκον διδαχθέντες» καταλήγει σε ~ 1 / 40 (ένας ή δύο δηλαδή…)

(*) Είναι αξιοσημείωτο ότι από τους «παρακολουθούντες – προβιβασθέντες» ελάχιστο ποσοστό (ένας ή δύο δηλαδή…) έτυχαν της ευνοϊκής ρύθμισης του «βαθμού προόδου».
Πρόκειται περί «οιονεί απάτης» … Εάν παρακολουθείς και έχεις «καλό βαθμό προόδου» τελικώς είναι άχρηστος… διότι ΕΜΑΘΕΣ και «γράφεις» !.. (Βεβαίως συντελεί σε αναβάθμιση του βαθμού, όσων ήδη έχουν γράψει καλά…)

(**) Προφανώς δεν έχουν προσμετρηθεί οι αγωνιώδεις ΚΑΙ τελικώς ανώφελες ώρες προετοιμασίας για τις εξεταστικές !..

6ο και 8ο εξάμηνα
o Επίσης προβιβάσθηκε το ~25% των εγγεγραμμένων
o Επίσης «Δεν προσήλθε» καν – σε καμία από τις δύο εξεταστικές - ~55%
o Προβιβάσθηκε δηλαδή το ~65% τον «προσελθόντων».
o Εκ των προβιβασθέντων ποσοστό >99% είχε «Βαθμό Προόδου» ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΤΟΣ (κρατιέται και υπολογίζεται για ένα έτος μόνο) > 6,5.
o Εκ των προβιβασθέντων ποσοστό >75% είχε «Βαθμό Προόδου» ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΤΟΣ > 5,0. Δηλαδή αναπλήρωσαν τα «κενά»…

Συμπέρασμα 2ο : Πρακτικώς ΟΛΟΙ από τους « κανονικούς παρακολουθούντες» προβιβάζονται εις το επόμενο έτος.
Οι «πασαλείβοντες» έχουν μία ευκαιρία, εάν αναπληρώσουν τα κενά…
Επί της ουσίας, αυτό σημαίνει παρακολούθήση με συνέπεια του μαθήματος της «Εφαρμοσμένης» του 5ου και ουσιαστική «εκ των υστέρων» επαφή με το μάθημα της «Μηχανικής των Ρευστών» του 4ου.

Για όσους διαφωνούν με τα παραπάνω άρθρα :

http://www.youtube.com/watch?v=-bbQUDFk ... re=related

Η επικοινωνία με τους υπολοίπους συνεχίζεται… στην τάξη…. και προφανώς <εδώ>…

Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 18 Μαρ 2009 3:20 pm
από neaoktana
Απλοποιημένη στατιστική καταγραφή :

Ας υποθέσουμε ότι στο 4ο εξάμηνο εγγράφονται 100
60 εξαφανίζονται - 40 προσέρχονται στις εξετάσεις - 25 προβιβάζονται
o 20 «παρακολούθησαν» - προβιβάζονται οι 19
o 10 «είχαν επαφή» - προβιβάζονται οι 5
o 10 «πέρασαν μια βόλτα» - προβιβάζεται 1

Στο 6ο εξάμηνο επανεγγράφονται 75
45 εξαφανίζονται - 30 προσέρχονται στις εξετάσεις - 20 προβιβάζονται
o 8 «παρακολούθησαν» - προβιβάζονται και οι 8
o 17 «είχαν επαφή» - προβιβάζονται οι 11
o 10 «πέρασαν μια βόλτα» - προβιβάζεται 1

Στο 8ο εξάμηνο επανεγγράφονται 55
35 εξαφανίζονται - 20 προσέρχονται στις εξετάσεις - 15 προβιβάζονται

Στο 10ο εξάμηνο επανεγγράφονται 40 – Τυπικώς τρίτη φορά... ουσιαστικώς…

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 18 Μαρ 2009 5:47 pm
από Wh0cares
Και μια ερωτηση εξω απο τα στατιστικα πλαισια...Αυριο το πρωτο τμημα θα κανει στο αμφιθεατρο υδραυλικης η στην αιθουσα 3 των νεων κτιριων?? ευχαριστω! :)

Re: Μηχανική των Ρευστών (2008-09)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ, 18 Μαρ 2009 5:52 pm
από neaoktana
Το πρώτο τμήμα "θα κάνει" στην αίθουσα 3 των νέων κτιρίων.