Σελίδα 1 από 16
Προβλήματα σε Διδασκαλία Μαθημάτων/Θέματα Εξετάσεων/Διόρθωση γραπτών

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 1:22 pm
από havale_tsoglan
Τα χτεσινά θέματα Δομικών Μηχανών ήταν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ!Πέραν του ότι για πρώτη φορά δεν υπήρχε θεωρία που ήταν σχετικά 3 εύκολες μονάδες,οι ασκησεις ήταν αυξημένης δυσκολίας και εκτός κλίματος με το θέμα της προόδου,καθώς και με τις ασκήσεις του βιβλίου!Φέτος παρατηρήθηκε μια τάση σε ΟΛΑ τα μαθήματα (πλην της Μηχανικής 2) να μπαίνουν δύσκολα κι εκτός κλίματος θέματα!Αυτό δείχνει την κατάντια των καθηγητών του ΕΜΠ,καθώς είναι η έσχατη λύση στην οποία μπορεί ένας τομέας να καταφύγει όταν το μάθημά του έχει ξεφτυλιστεί και αποτύχει πλήρως,έτσι ώστε μ αυτό τον τρόπο να ψωνιστεί και να δώσει αξία στο μάθημά του!Είναι φανερό πια πως το ΕΜΠ από διδακτικής απόψεως τουλάχιστον είναι ένα πανεπιστήμιο του κώλου που δε μαθαίνει τίποτα στους φοιτητές του!Γι αυτό μην απορήσετε όταν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θ ανοίγουν σε λίγο το ένα μετά το άλλο!Βρείτε μου ενα σοβαρό πανεπιστήμιο που να βασανίζει τους φοιτητές με μαθήματα της πλάκας όπως οι δομικές μηχανές,οι πιθανότητες κτλ...Να ευχηθώ κι εις ανώτερα στο άχρηστο διδακτικό προσωπικό του ΕΜΠ (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που όντως ενδιαφέρονται για τους φοιτητές κι είναι με το μέρος τους).
Προβλήματα στη Διδασκαλία μαθημάτων και τα Θέματα Εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 1:33 pm
από recon
Είναι φανερό πια πως το ΕΜΠ από διδακτικής απόψεως τουλάχιστον είναι ένα πανεπιστήμιο του κώλου που δε μαθαίνει τίποτα στους φοιτητές του!Γι αυτό μην απορήσετε όταν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θ ανοίγουν σε λίγο το ένα μετά το άλλο!
Να ευχηθώ κι εις ανώτερα στο άχρηστο διδακτικό προσωπικό του ΕΜΠ (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που όντως ενδιαφέρονται για τους φοιτητές κι είναι με το μέρος τους)
ειμαστε σε λαθος τοπικ για τετοια συζητηση, αλλα οσο περναει ο καιρος ολο και περισσοτερο πιστευω τα ιδια περι αχρηστων, ψωνισμενων, αδιαφορων και αγενών καθηγητων ( με ελαχιστες εξαιρεσεις οπως λες και εσυ) και πως το ιδρυμα μας παει κατα διαολου....

Προβλήματα στη Διδασκαλία μαθημάτων και τα Θέματα Εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 1:43 pm
από tsiou
Όντως τα θέματα ήταν αν όχι πολύ δύσκολα, πολλά για το δεδομένο χρόνο και όντως μπορεί οι καθηγητές του μαθήματος να έχουν και λίγο κόμπλεξ με το μάθημά τους, αλλά μην το γενικεύεις σε τέτοιο βαθμό. Δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζουμε τον κύκλο σπουδών των Πολιτικών του ΕΜΠ που κατά προσωπική άποψη (που συμμερίζονται αρκετοί) είναι από τους καλύτερους κύκλους σπουδών στην Ευρώπη. Είναι προφανές ότι χρειάζεται ο μηχανικός να ξέρει τα μηχανήματα με τα οποία θα δουλέψει και πως να οργανώσει το εργοτάξιό του για να βγει ο απαιτούμενος όγκος εργασίας και είναι ακόμα προφανές ότι πρέπει να έχουμε ένα μαθηματικό υπόβαθρο για να τα κάνουμε όλα αυτά. Υπάρχουν καθηγητές που υποβαθμίζουν το μάθημά τους με τα τερτίπια τους αλλά μην το γενικεύουμε και μην ταυτίζουμε τους θεσμούς με τα άτομα που τυχαίνει κάθε φορά να είναι οι εκφραστές τους (π.χ. μάθημα - καθηγητής). Μπήκα από περιέργεια να δω το πρόγραμμα σπουδών του Imperial (του καλύτερου ίσως Πολυτεχνείου στην Ευρώπη) και διαπίστωσα ότι όχι μόνο μοιάζει με τον δικό μας αλλά κατά προσωπική άποψη πάλι, ο δικός μας είναι και λίγο καλύτερος.
Προβλήματα στη Διδασκαλία μαθημάτων και τα Θέματα Εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 1:47 pm
από gandalf
Όσον αφορά το συγκεκριμένο μάθημα θα μπορούσε να γίνεται με πολύ καλύτερο και ουσιαστικότερο τρόπο δίνοντας μεγάλη έμφαση στην οργάνωση και επίβλεψη του Εργοταξίου, την ασφάλεια, κτλ. Νομίζω πως όταν το μάθημα ασχολείται με τα μηχανολογικά μέρη της τσάπας και με την παραγωγή αδρανών και το εκχιονιστικό μηχανημα υποβαθμίζεται απο μόνο του...
(Χωρίς βέβαια να συμφωνώ με το το παραπάνω ποστ το οποίο νομίζω δεν έχει πλήρη εικονα και είναι αφοριστικό. Άλλωστε απ' το 3ο έτος και μετά τα πράγματα βελτιώνονται αισθητά τόσο ως προς το περιεχομένο των μαθημάτων όσο και ως προς τον τρόπο εξέτασης κτλ. Ειδικά στα μαθήματα του 1ου-2ου έτους πρέπει να γίνει επαναπροσδιορισμός του σκοπού τους και του περιεχομένου τους, εντονότερη σύνδεση των θεωρητικών (π.χ. μαθηματικών, φυσικης κτλ) με το αντικείμενο του μηχανικού (γενικά) κτλ)
Re: Συζήτηση για τη Διδασκαλία των μαθημάτων και τα Θέματα Εξετά

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 2:04 pm
από blink
Σχετικα με τις δομικες μηχανες.. εγω το εδωσα το μαθημα παιζει και να το περασα και ακομα δεν εχω καταλαβει καλα καλα τη διαφορα μεταξυ scraper και grader. Αυτο το μαθημα θα πρεπει οπωσδηποτε να συνδιαζεται με καποια επισκεψη σε εργοταξιο για να τα δουμε τα μηχανηματα και εν δρασει να καταλαβουμε λιγο τι μας γινεται. Αντιθετως, οχι επισκεψη δεν γινεται, ουτε φωτογραφια του μηχανηματος δεν ειχε το βιβλιο να καταλαβουμε και ψαχναμε στο ιντερνετ! Μονο περιγραφες με πολλα λογια και ακομα περισσοτερες ασαφιες ξερουν να κανουν. Δηλαδη ξεφτυλα!
Οσο για το επιπεδο της σχολης μας σε σχεση με την υπολοιπη ευρωπη.. χωρις να ξερω πολλα πραγματα, δεν υπαρχουν γενικοτερα παγκοσμιες καταταξεις των πανεπιστημιων? Δηλαδη πως ξερουμε οτι το imperial ειναι απο τα καλυτερα της ευρωπης?
Re: Προβλήματα στη Διδασκαλία Μαθημάτων και τα Θέματα Εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 2:13 pm
από tsiou
οι παγκόσμιες κατατάξεις έχουνε κριτήρια κάποια από τα οποία είναι και ψιλοάσχετα με το επίπεδο σπουδών. Μπορώ να φανταστώ δηλαδή ότι παίρνεις κάποιους πόντους αν έχεις καλή καντίνα και αν οι αίθουσες έχουν air conditioning τελευταίας γενιάς

. Το Imperial το είπα εγώ επειδή έχω ακούσει ότι είναι από τα καλύτερα όπως και του MIT και μερικά σε Γερμανία και Γαλλία, λίστες κατάταξης προσωπικά δεν εμπιστεύομαι αν δεν ξέρω πως τις βγάζουνε... Για τις δομικές πάντως, όντως είναι απαράδεκτο να μην υπάρχουν φωτογραφίες των μηχανημάτων και πάλι καλά που υπάρχει το google.
Re: Προβλήματα στη Διδασκαλία μαθημάτων και τα Θέματα Εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 2:19 pm
από SoundOfSilence
Η δυσκολία σε μία εξέταση δεν κάνει και ένα μαθημα άχρηστο. Αν κάποιος παρακολούθησε αυτό το μάθημα, τουλάχιστον εγω το έκανα πριν 2 χρόνια, είναι από τα λίγα μαθήματα της σχολής που έχει αντικείμενο καθαρά πρακτικό και νομίζω μια σχολή πανω σε ένα αντικείμενο τόσο εφαρμοσμένο και πρακτικό καλά είναι να σου δίνει και τετοια ερεθίσματα. Δυστυχώς θα κληθούμε να πάμε σε ένα εργοτάξιο και θα γελαν μαζί μας με τις απορίες που μπορεί να έχουμε από το πως ονομάζονται τα μηχανήματα μεχρι το ποιοι τροποι κατασκευης μιας γέφυρας υπάρχουν. Συμφωνώ οτι αυτα ειναι θέματα που ειναι πιο εύκολο να μάθεις μόνο σου στην πράξη, αλλά μη παρέχοντας μας τη δυνατότητα η σχολή να κάνουμε πρακτική ας μας δίνει και ένα πρακτικό μαθημα. Και το οτι τωρα μπηκε στο 2ο ετος, καλό ειναι, γιατί στα δυο πρωτα χρόνια δεν έχεις πολύ καλή αίσθηση του τι πας να κάνεις, ε ενα τέτοιο μάθημα μπορεί να φανεί πρόκληση για κάποιους! Όσο για τις πιθανότητες ρωτήστε συναδέλφους υδραυλικούς, νομίζω και συγκοινωνιολόγους να σας πουν πόσο χρήσιμο τους είναι αυτο μαζί με την στατιστική. Και εξάλλου αυτή ειναι η διαφορα μας με τα Τει, έχουμε ένα λίγο μεγαλύτερο υπόβαθρο και ξέρουμε το γιατι πισω από κάποιες καταστάσεις και δεν εφαρμόζουμε απλά και ασυναίσθητα κώδικες. Αλλιώς προς τι τα 5 χρόνια; Και εγω διαφωνώ με ορισμένους καθηγητές και καταστάσεις και με θέματα και τροπους εξέτασης, αλλά οι δυσκολίες που αντιμετωπίζονται σε μία σχολή δεν την κάνει άχρηστη. Το χειρότερο δε είναι να απαξιώνουμε εμεις το ίδρυμα μας, γιατι τότε το πιστευουν και οι αλλοι! Ας πιστεψουμε σε αυτό και ας προσπαθήσουμε να το βελτιώσουμε!
Δεν μπορώ να περιγραψω την ντροπή μου όταν ένας μηχανικός στην Ντόχα (εκδρομη Γκαζέτα) μας υπονόμευε την σχολή μας επειδή κάναμε κάποιες καταλήψεις και έλεγε ότι το politexnic που έβγαλε αυτός στην Αγγλία ήταν καλύτερο! Έλεος! Δεν ισχύουν τέτοια πράγματα! Και πως βλέπεις λύση με τα ιδιωτικά; Τα προβλήματα δεν λύνονται με αφορισμό, συμφωνώ Γκάνταλφ!
Re: Προβλήματα στη Διδασκαλία μαθημάτων και τα Θέματα Εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 2:23 pm
από tsiou
SoundOfSilence έγραψε: Αν κάποιος παρακολούθησε αυτό το μάθημα, τουλάχιστον εγω το έκανα πριν 2 χρόνια, είναι από τα λίγα μαθήματα της σχολής που έχει αντικείμενο καθαρά πρακτικό και νομίζω μια σχολή πανω σε ένα αντικείμενο τόσο εφαρμοσμένο και πρακτικό καλά είναι να σου δίνει και τετοια ερεθίσματα. Δυστυχώς θα κληθούμε να πάμε σε ένα εργοτάξιο και θα γελαν μαζί μας με τις απορίες που μπορεί να έχουμε από το πως ονομάζονται τα μηχανήματα μεχρι το ποιοι τροποι κατασκευης μιας γέφυρας υπάρχουν.
και κατά Κανελλαΐδη: "Θα γίνετε ρόμπες...." "Θα φύγετε με νόημα...."

Re: Προβλήματα στη Διδασκαλία Μαθημάτων και τα Θέματα Εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 2:26 pm
από blink
Θα ηταν ενδιαφερον να μαθουμε τα κρητιρια αυτων των καταταξεων γιατι καπου ακουσα οτι συμφωνα με αυτες η ελλαδα βρισκεται πολυ χαμηλα. Παντως ολοι εχουμε ακουσει οτι το imperial η το cambridge ειναι απο τα καλυτερα. Πως προεκυψε ομως αυτο? Απο στομα σε αυτι? Απο ερευνες αυτων των πανεπιστημιων που εχουν δημοσιευτει? Απο το γεγονος οτι αυτοι που βγηκαν απο αυτα τα πανεπιστημια ειναι σημερα κορυφη? Αυτα τα κρητιρια δεν λαμβανονται δηλαδη υποψην σε αυτες τις καταταξεις? Τι ειναι εν τελει τα πανεπιστημια ξενοδοχεια? Μου εχει δημιουργηθει αυτη η απορια επειδη υπαρχει γενικα ενα θεμα σχετικα με την αξιολογηση στη ελλαδα και θα ηθελα πολυ να ακουσω επιχειραματα των μεν και των δε.... για να καταλαβω και εγω ο ασχετος!!
Re: Προβλήματα στη Διδασκαλία Μαθημάτων και τα Θέματα Εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε:
Σάβ, 11 Ιούλ 2009 2:27 pm
από SoundOfSilence
Προτάσεις βελτιωσης σαφώς είναι θεμιτές και απαραίτητες και πρέπει να έχουν χαρακτήρα πίεσης!
Τα πανεπιστήμια κατατάσσονται ανάλογα με το πόσα παπερς βγάζουν αν δεν κάνω λάθος, δηλαδή με το ερευνητικό τους έργο. Δυστυχώς δεν αξιολογεί κανεις τις διδακτικές ικανότητες κάποιου, άσχετα αν αυτός μπορεί να παράγει μαζικά και ξέρω για πανεπιστήμια στο εξωτερικό που η παραγωγή παπερς είναι σχεδόν σαν παραγωγή ρούχων! Τα μετρανε με την ποσότητα όχι με την ποιότητα! Στις κατατάξεις μπορεί βέβαια να υπάρχει αξιολόγηση στο που δημοσιεύονται τα παπερς αυτά.
Ο Κανελλαίδης αποδεικνύεται σωστός άλλη μια φορά!!