Σκέψεις και προτάσεις για το πρόγραμμα σπουδών

Πολιτικά θέματα; Οργανωτικά Προβλήματα; Προτάσεις Βετλτίωσης; Όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σχολή αναλύονται εδώ.

Σκέψεις και προτάσεις για το πρόγραμμα σπουδών

Δημοσίευσηαπό akis » Κυρ, 04 Μάιος 2014 11:15 pm

Σκέψεις και προτάσεις για το πρόγραμμα σπουδών ενόψει και των φοιτητικών εκλογών από τον Εγκέλαδο... :D

Είναι σαφές ότι το πρόγραμμα σπουδών στη σχολή μας χρειάζεται μία σοβαρή δομική αναδιάρθρωση και κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει αυτήν την αναγκαιότητα. Το ζήτημα που προκύπτει ωστόσο είναι προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί μια τέτοια αναδιάρθρωση.

Εμείς, ως ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, αντιλαμβανόμαστε:

α) τον κοινωνικό ρόλο του Πολιτικού Μηχανικού ως επιστήμονα και όχι απλά τεχνοκράτη, επιφορτισμένου να διαμορφώνει το περιβάλλον, οικιστικό ή μη, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζει αφενός τη μη διατάραξή του και αφετέρου την ομαλή, ποιοτική και ασφαλή διαβίωση των μελών της κοινωνίας σε αυτό.

β) ότι το πτυχίο του Πολιτικού Μηχανικού πρέπει να είναι ενιαίο και γενικό. Κατά τέτοιο τρόπο ώστε αυτός να κατέχει το απαιτούμενο υπόβαθρο γνώσεων σε όλο το εύρος του αντικειμένου του προκειμένου, αφενός να μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες του επαγγέλματος γνωστικά, έχοντας πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, και αφετέρου να μπορεί να παράγει νέα γνώση με την έρευνα, σύμφωνα πάντα με τις κοινωνικές ανάγκες. Χρειάζονται μαθήματα που να του δίνουν τη δυνατότητα να αποκωδικοποιεί την πραγματικότητα. Συγκεκριμένα, τα θεωρητικά μαθήματα να μη διέπονται από τεχνοκρατισμό, αλλά να δίνουν πρόσβαση σε όλες τις προσεγγίσεις του αντικειμένου.

Όλες οι αναδιαρθρώσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια κινούνται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα:

α) Ο νόμος Διαμαντοπούλου φτιάχνει το πλαίσιο ώστε να σπάσουν τα πτυχία μας από ενιαία 5ετή σε 3+2 χρόνια με δίδακτρα μάλιστα στα +2, διαμορφώνοντας Πολιτικούς Μηχανικούς πολλών ταχυτήτων, με αποσπασματική γνώση.

β) Το νομοσχέδιο που πέρασε χωρίς καμία προειδοποίηση την τελευταία στιγμή από την κυβέρνηση εξισώνει τα πτυχία μας με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων άρα και τα ήδη συμπιεσμένα επαγγελματικά μας δικαιώματα, ενώ ουσιαστικά θίγει απροκάλυπτα την έννοια της δωρεάν Παιδείας.

Να σημειώσουμε εδώ ότι είναι και οι 2 μεταρρυθμίσεις στις οποίες η οργάνωση σπουδάζουσας της ΝΔ, η ΔΑΠ είτε αδιαφόρησε είτε απροκάλυπτα προσπάθησε να σαμποτάρει τις όποιες αντιστάσεις ορθώθηκαν.

Παρόλα αυτά εμείς θεωρούμε ότι το πρόγραμμα σπουδών της σχολής των Πολιτικών Μηχανικών χρήζει αλλαγών προς την εξής κατεύθυνση:

1. Μείωση του αριθμού των μαθημάτων και των συνολικών ωρών διδασκαλίας ανά εξάμηνο έτσι ώστε το διαμορφωθεί ένα συμπαγές πρόγραμμα σπουδών χωρίς αλληλεπικαλύψεις μαθημάτων. Κατάργηση των ή σύμπτυξη των αλληλoεπικαλυπτόμενων.

2. Ενδυνάμωση της διδασκαλίας των μαθημάτων που διαμορφώνουν το επιστημονικό υπόβαθρο του Πολιτικού Μηχανικού – Μαθηματικά, Φυσική, Μηχανικές, Στατικές

3. Αναδιάταξη των μαθημάτων Μηχανικής και Στατικής με γνώμονα αφενός τη μεταξύ τους σύνδεση και αφετέρου τη σύνδεσή τους με την πρακτική εφαρμογή. Να περιοριστεί η ασκησεολογία και να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην αντίληψη της φυσικής σημασίας αυτών που διδασκόμαστε (φορείς-καταπόνηση φορέων-ροπές).

4. Εισαγωγή ουσιαστικών και μη υποχρεωτικών εργαστηρίων σε μαθήματα που θα έπρεπε να υπάρχει αυτό. Η σύνδεση της θεωρίας με την πρακτική και την θέαση των φαινομένων στην πραγματικότητα είναι ουσιώδης. Δεν μπορούμε να τα αντιλαμβανόμαστε όλα μέσω τύπων. περιορισμός των κατ’ επιλογήν μαθημάτων και γνωστική σύνδεση μεταξύ τους.

5. Περιορισμός του αριθμού των ΚΕΥ, κυρίως στις κατευθύνσεις, και γνωστική σύνδεση μεταξύ τους. Σήμερα ο φοιτητής καλείται να διαλέξει από ένα μεγάλο αριθμό υπερεξειδικευμένων μαθημάτων τα οποία προσπαθουν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα γνώσης χωρίς όμως να υπάρχει γνωστική συνάφεια μεταξύ τους, με αποτέλεσμα τη μη εις βάθος κατανόηση του εκάστοτε αντικειμένου.

6. Ενίσχυση του μαθήματος της Πολεοδομίας δεδομένου ότι ο Πολιτικός Μηχανικός οφείλει να γνωρίζει πώς αυτό που δομεί συναρτήσει του υπόλοιπου δικτύου δομικών έργων επηρεάζει συνολικά το περιβάλλον, δομημένο ή αδόμητο.

7. Διαμόρφωση ενός νέου σειριακού κύκλου μαθημάτων Οικονομίας, απλωμένου σε δύο-τρία εξάμηνα. Μαθήματα συνδεόμενα μεταξύ τους με λογική σειρά (εισαγωγή-έννοιες-αναλυτικά εργαλεία-θεωρίες-εφαρμογή), με βασικό κριτήριο την ευρύτερη παρουσίαση όλων των θεωρητικών προσεγγίσεων με κριτική διάθεση και όχι απλά ασκησεολογική παρουσίαση της νεοκλασικής, επικρατούσας σήμερα, θεωρίας ως μοναδικής αλήθειας.

8. Εισαγωγή μαθημάτων ανάπτυξης της κοινωνικής ευθύνης του μηχανικού σχετικά με την ασφάλεια τεχνικών έργων και τις συνθήκες εργασίας στα εργοτάξια.

9. Ενίσχυση και ενιοποίηση των περιβαλλοντικών μαθημάτων με αναδιάταξή τους. Τα περιβαλλοντικά μαθήματα θα πρέπει να δίνουν τη συναίσθηση της περιβαλλοντικής καταστροφής, των επιπτώσεων των κατασκευών στο περιβάλλον, να παρέχουν τρόπους βέλτιστης ένταξης των κατασκευών σε αυτό και να αναπτύσσουν την οικολογική συνείδηση στο Μηχανικό. Δημιουργία ενός συμπαγούς και σειριακού κύκλου μαθημάτων με λογική συνέχεια: εισαγωγή-εννοιες-μορφές ρύπανσης-αστικό περιβάλλον-τρόποι αντιμετώπισης-μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων-τεχνολογία.

10. Άρση των στεγανών μεταξύ των κατευθύνσεων και του κατακερματισμού του προγράμματος σπουδών με: α) ενίσχυση των μαθημάτων κορμού οι φοιτητές να διδάσκονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό κοινά πράγματα ανεξαρτήτως κατεύθυνσης. Δημιουργία ευρύτερης κοινής γνωστικής βάσης και στο 4ο-5ο έτος, β)περιορισμός των κατ’ επιλογήν μαθημάτων, γ)περιορισμός ή και κατάργηση του υπερβολικά μεγάλου αριθμού μαθημάτων υπερεξειδίκευσης.

11. Εισαγωγή διδασκαλίας αρχών σχεδίασης σε Η/Υ στο μάθημα της οικοδομικής του 2ου εξαμήνου.

12. Θέσπιση μη υποχρεωτικών απαλλακτικών εργασιών εξαμήνου όπου αυτό είναι δυνατόν. Να δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ εργασίας και γραπτής εξέτασης.

Πιστεύουμε ότι με τις παραπάνω αλλαγές που προτείνουμε ως ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ, μπορεί να δομηθεί ένα συμπαγές πρόγραμμα σπουδών με νοηματική και γνωστική ενότητα. Ένα πρόγραμμα σπουδών που θα καλύπτει όλο το εύρος του γνωστικού αντικειμένου του Πολιτικού Μηχανικού, περιφρουρώντας ταυτόχρονα τον ενιαίο και αδιάσπαστο χαρακτήρα του πτυχίου μας. Θα τοποθετεί τον Πολιτικό Μηχανικό μέσα στον κοινωνικό σχηματισμό αναδεικνύοντας την κοινωνική και οικολογική ευθύνη του.

Θεωρούμε πως η αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών είναι υπόθεση όλων των φοιτητών, γενικότερα όλης της ακαδημαϊκής κοινότητας της σχολής και όχι ενός σκόπιμα επιλεγμένου τμήματός της. Καλούμε όλους τους φοιτητές να συμμετέχουν στην συζήτηση που αφορά όλους μας επιτακτικά μέσω γενικών συνελεύσεων το επόμενο διάστημα και μετά τις φοιτητικές εκλογές ώστε να διαμορφωθεί μια συγκεκριμένη πρόταση του συλλόγου, η οποία είναι αυτονόητο ότι πρέπει να συζητηθεί στα όργανα της σχολής σε συνεργασία με τους καθηγητές, παρότι ο νόμος Διαμαντοπούλου μας στερεί αυτή τη δυνατότητα.

Και το link από το blog του Εγκέλαδου:
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ !!!
akis:-Πάμε για καφέ;
lybe:-Περιμένεις λίγο να πάω τα δίδακτρα στη Γραμματεία;
akis:-ΟΚ. Εγώ τα πλήρωσα χτες. Έμαθα θα σε πάρουν στο πρόγραμμα του ΑΚΤΩΡΑ.
lybe:-Ναι ισχύει. Καλός ο Μπόμπολας. Δίνει πολλά λεφτά στο ΕΜΠ. Δουλεύει κι η αδερφή μου εκεί. Πληρώνεται 500ευρώ το μήνα. Καλά είναι κι αν είναι καλή δεν θα την απολύσουν του χρόνου όπως μπορούν να κάνουν αλλά θα την κρατήσουν με 700ευρώ.
akis
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 807
Εγγραφή: Κυρ, 01 Φεβ 2009 10:35 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Κυρ, 04 Μάιος 2014 11:31 pm

Αισθάνομαι ιδιαιτέρως ευτυχής :D διότι κατιτίθεται μια συγκροτημένη (comprehensive) πρόταση, η οποία είναι δυνατό να πυροδοτήσει διαδικασία διαλόγου - συναίνεσης.
Προφανώς έχω αντιρρήσεις - ενστάσεις στα επιμέρους... Ελπίζω να συνεχιστεί η διαβούλευση!
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Ειδήσεις & Κείμενα

Δημοσίευσηαπό Jiao_Li » Δευτ, 05 Μάιος 2014 2:43 pm

Δυστυχώς από όταν η πολιτική εμπλεξε με την εκπαίδευση το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλά πολιτικά εκπαιδευμένοι και ταυτόχρονα ημιμαθείς επιστήμονες… Θα πρέπει όλοι μαζί δάσκαλοι και μαθητές να προσπαθήσουμε για την γνώση. Άλλωστε γι’αυτό βρισκόμαστε στο ΕΜΠ. Ευχαριστώ
Jiao_Li
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Παρ, 02 Νοέμ 2012 11:40 pm
Έτος εισαγωγής: 2012

Re: Σκέψεις και προτάσεις για το πρόγραμμα σπουδών

Δημοσίευσηαπό Lost.in.Athens » Δευτ, 05 Μάιος 2014 7:26 pm

1. Αν και θα μπορούσε να μειωθεί ο αριθμός μαθημάτων, ειδικά όπου υπάρχουν κάποιες αλληλοεπικαλύψεις (δεν είναι τόσο πολλές πάντως), αυτό θα πρέπει να γίνει χωρίς να θυσιάζεται η ποικιλία και η ποιότητα του προγράμματος σπουδών.

2. Θεωρώ ότι οι ώρες που διατίθενται για τα πιο θεωρητικά μαθήματα είναι υπεραρκετές, απλά η διδασκαλία τους δεν γίνεται σωστά, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια σύγχυση στα πρώτα έτη. Για τα περισσότερα φταίει η ΣΕΜΦΕ.

3. Όντως υπάρχει θέμα με την έμφαση που δίδεται στις μηχανικές σε εντελώς θεωρητικά θέματα (και μάλιστα στα πρώτα εξάμηνα) και την αλληλοεπικάλυψη με τις στατικές στη συνέχεια που γίνονται σωστότερα κατά τη γνώμη μου. Το ιδανικό θα ήταν να ενοποιηθούν αυτού του είδους τα μαθήματα και να υπάρχει μια πιο ομαλή λογική συνέχεια μεταξύ θεωρητικού υποβάθρου - εφαρμογών, το θέμα είναι όμως ότι ποιος παίρνει τις μηχανικές από τους ΣΕΜΦίτες; :-P

4. Συμφωνώ για τα εργαστήρια (ακόμα και υποχρεωτικά όμως). Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με τον αριθμό των κατ' επιλογή μαθημάτων στα μικρά έτη. Ίσως υπάρχουν βέβαια κατ' επιλογήν μαθήματα στην ίδια ομάδα που είναι θεωρητικά πιο χρήσιμα ακόμα και από κύρια μαθήματα των μικρών ετών (πχ ΠΑΥ-μηχανική συνεχούς, Matlab-βελτιστοποίηση, πολλά 8ου-9ου).

5. Ισχύει αυτό για τα μεγάλα εξάμηνα, αλλά το θέμα είναι ότι όλα αυτά τα μαθήματα δεν είναι σίγουρο ότι μπορεί να ενοποιηθούν, γιατί σκοπός τους είναι ακριβώς να δώσουν εξειδικευμένες γνώσεις. Δεν νομίζω ότι είναι σημαντικό ζήτημα πάντως.

6. Θα μπορούσαν να δοθούν στοιχεία πολεοδομίας στα αρχιτεκτονικά μαθήματα, το θέμα είναι ότι αυτά δεν γίνονται σωστά. Δεν ξέρω τι γίνεται με τα δύο επιλογής.

7. Το θεωρώ πολιτικομενιά αυτό το σημείο. Ένα μάθημα οικονομίας είναι υπεραρκετό, το θέμα είναι το ακριβώς ανάποδο όμως. Είναι υπερβολικά θεωρητικό και δεν έχει καμία σχέση με όλους τους οικονομικούς όρους που ακούμε καθημερινά και αφορούν τις επιχειρήσεις και για τους οποίους έχουμε άγνοια τι σημαίνουν και πώς λειτουργούν.

8. Θεωρητικά υπάρχει και είναι η Διαχείριση του 7ου. Ευχαριστώ, δεν θα πάρω άλλο. :-)

9. Μαθήματα υπάρχουν, έμφαση στα σημαντικά ζητήματα δεν υπάρχει. Χαρακτηριστικό το μάθημα της Οικολογίας 1ου έτους που είναι σχεδόν άχρηστο όπως γίνεται. Θετικό είναι όμως ότι έχει βελτιωθεί σημαντικά το μάθημα της ενεργειακής τεχνολογίας του 3ου εξ. Για το επιλογής του 9ου που θεωρητικά έχει περισσότερη σχέση με τα θέματα που θίγονται δεν έχω ακούσει τα καλύτερα για τον τρόπο που γίνεται το μάθημα και η αντίστοιχη εργασία.

10. Δεν νομίζω ότι βλέπω κάποιο πρόβλημα στο σημείο αυτό γενικά ως έχει στο υπάρχον πρόγραμμα. Υπάρχει μια λογική ισορροπία μεταξύ κορμού και εξειδίκευσης.

11. Λογικό, την ευθύνη έχουν συγκεκριμένοι καθηγητές.

12. Από την προσωπική μου εμπειρία, πολλές φορές οι εργασίες είναι πιο επίπονες από τις εξετάσεις και αρκετά πιο αβέβαιες σε θέμα βαθμού. Κατά τη γνώμη μου παραμένει στην κρίση του κάθε καθηγητή, ανάλογα και με το αντικείμενο του μαθήματος (στα περισσότερα δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο αντικειμενικά)

Πέρα από τα παραπάνω, θεωρώ ότι πρέπει να ανοίξει μια συζήτηση για πιο συγκεκριμένα μαθήματα πάντως. Το θέμα είναι ότι αν ανοίξει κουβέντα για συγκεκριμένα μαθήματα, κάποιοι καθηγητές ίσως θα "ριχτούν". Παραδείγματα (ειδικότερα και γενικότερα):
- Άμεση εισαγωγή στο πρόγραμμα σπουδών μαθήματος ενισχύσεων, μάλλον πέραν των υπαρχόντων μπετών/αντισεισμικών, υποχρεωτικό. Όλοι λένε ότι είναι το αντικείμενο που θα μας απασχολήσει περισσότερο στο μέλλον. Έχει ακουστεί ότι σκέφτονται να το εισάγουν.
- Αντικατάσταση-σύμπτυξη μαθημάτων της ΣΕΜΦΕ από καταλληλότερα τομέων της σχολής μας. Όπως είναι φανερό, κάτι τέτοιο θα ακύρωνε την ύπαρξη της ΣΕΜΦΕ, οπότε δεν το κόβω και πολύ εφικτό...
- Τα αρχιτεκτονικά μαθήματα όπως γίνονται είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ και δεν διδασκόμαστε ούτε πρακτικά ζητήματα που ενδιαφέρουν τον κατασκευαστή μηχανικό ούτε στοιχεία αρχιτεκτονικής όπως λέγεται το αντίστοιχο μάθημα.
- Αντικατάσταση του ΣΜΣ από άλλο συγκοινωνιολογικό που είναι πιο χρήσιμο ως μάθημα κορμού (πχ φαντάζομαι οδοστρώματα)
- 7ο δομοστατικών: Εισαγωγή και άλλου μαθήματος επιλογής πέραν των αρχιτεκτονικών που υπάρχουν για να σωθούν οι μελλοντικές γενιές δομοστατικών...
Τελευταία επεξεργασία από Elendil και Δευτ, 05 Μάιος 2014 9:53 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Lost.in.Athens
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2227
Εγγραφή: Κυρ, 07 Δεκ 2008 6:03 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Σκέψεις και προτάσεις για το πρόγραμμα σπουδών

Δημοσίευσηαπό airetikos » Δευτ, 05 Μάιος 2014 10:45 pm

Εγώ προσωπικά από αυτή την πρόταση παρά του ότι διαφωνώ σε κάποια σημεία την θεωρώ μια πολύ ολοκληρωμένη πρόταση. Μερικές σκέψεις ενστάσεις αντιρρήσεις.
1 Πρέπει να μην δαιμονοποιούμε ό,τι ήδη γίνεται η σχολή. Πολύ καλώς υπάρχει η τριβή της ΣΕΜΦΕ και μετά τη Τριβή του Τομέα Στατικής γιατί έννοιες όπως η ισορροπία το συμβιβαστό των παραμορφώσεων και η αρχή των δυνατών έργων δεν βγαίνουνε μόνο με τον Τομέα Στατικής.
2 Θεωρώ ότι το θέμα με τα απαλλακτικά θέματα είναι πολύ περίεργο και ευαίσθητο. Δεν μπορείς να λες επέλεξε μεταξύ εξέτασης και θέματος. Μπορείς να πείς αν θες σαν διδάσκων ότι το θέτω εγώ αλλά θέλει να ναι προσεγμένο και δουλεμένο ώστε να μαθαίνεις και να προσαρμόζεται στον λιγο χρόνο που υπάρχει.
3 Τέλος εγώ αντίθετα προτείνω την (πολύ μικρή όμως) αύξηση των κατεπιλογή μαθημάτων. Ώστε να μπορεί κανείς να συμπληρώσει με μερικές πινελιές το σύνολο των μαθημάτων του. Πχ Κανείς να χει και βελτιστοποίηση και Ματλαμπ ή Να έχει Σίδερα 3 + Σύνθετα Υλικά
Αυτά.
Αρχιεπίσκοπος Άρειος ο Α'
airetikos
 
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Σάβ, 11 Απρ 2009 9:33 pm
Έτος εισαγωγής: 2008

Re: Σκέψεις και προτάσεις για το πρόγραμμα σπουδών

Δημοσίευσηαπό neaoktana » Δευτ, 05 Μάιος 2014 11:06 pm

Απάντηση μόνο για τα απαλλακτικά θέματα:
Επί του θεωρητικού "όλα ωραία και καλά"... Αλλά στα μαθήματά "μου" ενώ υπάρχει ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ πριμοδότηση για την προαιρετική συμμετοχή σε Ασκήσεις, Τεστ και Εργαστήρια ανταποκρίνεται ΕΛΑΧΙΣΤΟ ποσοστό Σπουδαστών;...
Συγκρίνετε τα ανηρτημένα στατιστικά στοιχεία επιτυχίας από τη ΜτΡ και την ΕφΥδρ με τα Ποταμάκια (όπου υπάρχει ανταπόκριση) και θα δείτε.
"Le meteque" - G. Moustaki (- 23/05/2013) & Zazie: https://www.youtube.com/watch?v=O51zyf83mfk
"Et nous ferons de chaque jour toute une eternite d' amour, que nous vivrons a en mourir..."
neaoktana
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 4405
Εγγραφή: Πέμ, 05 Ιουν 2008 3:24 pm
Έτος εισαγωγής: 1969

Re: Σκέψεις και προτάσεις για το πρόγραμμα σπουδών

Δημοσίευσηαπό OxYdO » Τρί, 06 Μάιος 2014 1:06 am

airetikos έγραψε:2 Θεωρώ ότι το θέμα με τα απαλλακτικά θέματα είναι πολύ περίεργο και ευαίσθητο. Δεν μπορείς να λες επέλεξε μεταξύ εξέτασης και θέματος. Μπορείς να πείς αν θες σαν διδάσκων ότι το θέτω εγώ αλλά θέλει να ναι προσεγμένο και δουλεμένο ώστε να μαθαίνεις και να προσαρμόζεται στον λιγο χρόνο που υπάρχει.

Θεωρώ ότι σε πολλά μαθήματα, ένα προσεκτικά διαρθρωμένο θέμα/project θα μπορούσε, όχι μόνο να είναι απαλλακτικό για την εξέταση, αλλά στην ουσία να προσφέρει πολύ περισσότερες γνώσεις και τριβή πάνω στο αντικείμενο από ό,τι η εξέταση.
Είμαι 3ο έτος και δεν έχω καλή εικόνα από τα μεγαλύτερα, αλλά κάτι τέτοιο εκτιμώ ότι θα μπορούσε να γίνει για μαθήματα όπως:
- Ενεργειακή Τεχνολογία: Το μάθημα (εκτός από πολύ ενδιαφέρον) είναι και αρκετά καλά διαρθρωμένο και υπάρχει ήδη εργασία με σημαντική πριμοδότηση.Παρ΄όλα αυτά, λαμβάνοντας υπόψην το στυλ των θεμάτων/ασκήσεων της εξέτασης, νομίζω ότι θα καταλήξετε ότι ένα "δυνατό" θέμα θα είχε σίγουρα πολλά περισσότερα να προσφέρει για το φοιτητή.
Οικολογία και Περιβαλλοντική Τεχνολογία ίσως θα μπορούσαν να μπουν και αυτά στο ίδιο "μοτίβο" (πέρα από τη σημασία του μαθήματος! βλέπε το κείμενό μας πάνω)
-Για τα οικοδομικά μαθήματα ο Lost ήταν καταπέλτης :P Εκεί, κατά τη γνώμη μου, ακόμα και με την υπάρχουσα διάρθρωση του μαθήματος η εξέταση είναι παντελώς άχρηστη
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
OxYdO Σημαντική βοήθεια στο MQN.gr
 
Δημοσιεύσεις: 1643
Εγγραφή: Παρ, 07 Οκτ 2011 12:18 am
Έτος εισαγωγής: 2011


Επιστροφή στο Σχόλια/Προτάσεις/Παρατηρήσεις για τη Σχολή

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης